Strzeny zavity. Onik oleje.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Strzeny zavity. Onik oleje.

Příspěvek od Feryt » 09. 08. 2004 10:59

Tak jsme se o vikendu zacal stourat v motoru a zjistil jsem par neprijemnosti:
- unika volej mezi "druhou" vanou a motorem. To jest ta horni vana nad tou vanou spodni :D .
- unik voleje mezi motorem a tim prednim vikem
:arrow: kutil Tim to pretesnil cervenym silikonem ale unik tam je furt.
Premejslim, ze si to pretesnim sam ale jelikoz jsem pred 500ti km menil olej, tak se mi do toho nechce, nebot jsem presvedcenej na 99% ze bych ho musel pri tydle oprave menit znova ze?

-Dale se povrdili slova Tima a to ta, ze jsou strzeny zavity asi u 5ti sroubo co drzi viko u valcu - to jest to viko s napisem BMW. Nekteryma sroubama jde protacet rukou :cry: . Takze bych potreboval poradit jak ty srouby donutit aby drzeli napevno. Pac to netesni tak mam svicky v oleji - coz je na pikacu. Existuji nejaky metody jak to vyresit ?? Nalej do tech zavitu nakej shit(jakej?) a pak tam vyvrtat zavit? Nebo to projet skrz na skrz a utahotat dole matkou? Zvetsit zavit asi nepripada v uvahu kuli atypickejm sroubum. Resil jste nekdo podobnej problem?

- Pak mi tece servo, hodne byli zasrany hadice, takze jsme to vsechno otrel a zjistim kde to presne tece, zda se ze uz primo od nadobky, tam vymenim ty spony a poradne utahnu, dole jsou protrzeny obe ty umeli harmoniky-prachovky, ale v nich by zadna kapalina byt nemela? -> takze to servo je celkove v pytli a musi asi na vylet.

Pokud nevymyslim jak upevnit poradne to vyko(pac tam chci dat novy svicky NGK a kabely ale do oleje je strkat nebudu) tak holt pude auto do sveta,koupim si novou fabii a budu celej zivot nasranej, ale auto bude jezdit a ne stat v garazi.

Dekuju.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 09. 08. 2004 11:41

Nevidím důvod k výmněně oleje při přetěsňování. Pokud použiješ čistou nádobu na vypuštění a otřeš vanu kolem vypouštěcího šroubu tak není problém. Pokud chceš mít jistotu přeceď ho přes punčochu při nalévání.
Pokud budeš měnit motor na větší mám zájem o stávající.

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 09. 08. 2004 11:43

S tim olejem by to slo. Vymena motoru je az uplne posledni reseni ke kterymu doufam nedojde... ale diky.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Strzeny zavity. Onik oleje.

Příspěvek od Hanis » 09. 08. 2004 11:55

Feryt píše:kutil Tim to pretesnil cervenym silikonem ale unik tam je furt.
Tohle je na kopanec do zadnice. Předělat dát nový těsnění a žádnej silikon
Feryt píše:Takze bych potreboval poradit jak ty srouby donutit aby drzeli napevno. Pac to netesni tak mam svicky v oleji - coz je na pikacu. Existuji nejaky metody jak to vyresit ?? Nalej do tech zavitu nakej shit(jakej?) a pak tam vyvrtat zavit?

Vyvrtat větší díry a osadit speciální drátěnou vložkou myslím,že je dělá mino jiné i Würth
Feryt píše:Pak mi tece servo, hodne byli zasrany hadice, takze jsme to vsechno otrel a zjistim kde to presne tece, zda se ze uz primo od nadobky, tam vymenim ty spony a poradne utahnu, dole jsou protrzeny obe ty umeli harmoniky-prachovky, ale v nich by zadna kapalina byt nemela?
Zjisti přesně kde to teče, vzměň ty manzety a pak uvidíš.
Feryt píše:koupim si novou fabii a budu celej zivot nasranej, ale auto bude jezdit a ne stat v garazi.
Přístě pořádně vybírej něž něco koupíš a když tomu nerozumíš tak si nech poradit, ale fóbie je určitě dobrá volba :lol:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Re: Strzeny zavity. Onik oleje.

Příspěvek od Feryt » 09. 08. 2004 12:03

1) ano, moje rec, mam uz koupeny tesneny, ale do sundani "cela" a vany cislo 2 si zatim netroufam z techto duvodu:
- celo : je tam toho moc co se musi sundat a nevim jaka zrada by me mohla zase potkat..
- vana cislo 2 - musi se nadzvednou motor, i kdyz dam na bench 140 :twisted: tak je to pro me tezkej orisek

2) vyborne dekuju za konstruktivni radu, zejtra se do toho pustim at to mam do lanova hotovy.

3) ano komplet jsem to vsechno otrel a dneska vecer se pudu podivat, v tech manzetach by ale zadna kapalina byt nemela ne? kdyz tam dam novy a bude to do nich unikat tak zachvilku prasknou..?

4)no mas pravdu, ale proste jedes nekam 400 kilaku a bez auta se ti odjet nechce ale ted uz jsem o neco chytrejsi :idea:

Dekuju.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 09. 08. 2004 12:10

Další alternativa co udělat se strhanými závity na ventilovém deklu je nařezat štefty ze závitové tyče a zalepit je do hlavy a použít matky. Není to uplně čisté řešení ale jde to /nejsem si jistý jestli M20 to tak nemá v sérii/.

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 09. 08. 2004 12:13

Vyzkousim ty vlozky.
Misto zalepit spis zavarit ? A proticast provrtat? No je to razantni ale mozna na to dojde... diky.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 09. 08. 2004 12:27

Vzhledem k tomu, že nemám motor před sebou tak se možá pletu, ale když odděláš víko ventilů uvidíš po obvodě hlavy válců dosedací plochu pro těsnění s cca 14 dítami se závitem, který je ve tvém případě u pěti stržený. Do těchto děr zašroubuješ na nějaký epoxyd závitovou tyč. Nasadíš víko ventilů a v místech kde byly šrouby ti budou procházet závitové tyče. Nasadíš na ně gumové těsnení a podložky co byly na šrouběch a přitáhneš matkou. Nic nevrtáš !!!!!

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Re: Strzeny zavity. Onik oleje.

Příspěvek od Tony » 09. 08. 2004 17:37

Hanis píše:
Feryt píše:kutil Tim to pretesnil cervenym silikonem ale unik tam je furt.
Tohle je na kopanec do zadnice. Předělat dát nový těsnění a žádnej silikon
Mno, já nevim, já dal nový těsnění, orig. BMW a trochu to teče. Pak sem se doslech že se doporučuje pod ty papírový trochu máznout. (slovy klasika: "To víte, nemažete, klepe to..." - aplikovatelné v mnoha odvětvích :lol: )
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Strzeny zavity. Onik oleje.

Příspěvek od Max-Max » 09. 08. 2004 18:16

Tony píše:
Hanis píše:
Feryt píše:kutil Tim to pretesnil cervenym silikonem ale unik tam je furt.
Tohle je na kopanec do zadnice. Předělat dát nový těsnění a žádnej silikon
Mno, já nevim, já dal nový těsnění, orig. BMW a trochu to teče. Pak sem se doslech že se doporučuje pod ty papírový trochu máznout. (slovy klasika: "To víte, nemažete, klepe to..." - aplikovatelné v mnoha odvětvích :lol: )
A to si nevedel? Ja dávam trochu vazelínky, príp. mot. oleja všade, aj na o-ringy aj na gumené tesnenia, namažeš, neroztrhneš pri montáži.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 09. 08. 2004 19:55

PHRA píše:Vzhledem k tomu, že nemám motor před sebou tak se možá pletu, ale když odděláš víko ventilů uvidíš po obvodě hlavy válců dosedací plochu pro těsnění s cca 14 dítami se závitem, který je ve tvém případě u pěti stržený. Do těchto děr zašroubuješ na nějaký epoxyd závitovou tyč. Nasadíš víko ventilů a v místech kde byly šrouby ti budou procházet závitové tyče. Nasadíš na ně gumové těsnení a podložky co byly na šrouběch a přitáhneš matkou. Nic nevrtáš !!!!!
Tak jsem ted pozidil v BAUHAUSU nejaky spesl lepidlo za 119 na tydle veci. Testnu, kdyz to nepujde skusim to co psal HANIS(v bauhausu to nemaj, takze asi to bude nejaka specialka) a kdyz ani to tak udelam jak pises. Tesneni k tomu mam origo:
Obrázek

Jeste jsem neikdy nevidel jak to vypada pod tim vikem, takze na co jsou tezneni cislo 5 a 4? 4ku mam 3x a 5ku 1, staci to? Nebudu potrebovat jeste jina tesneni? Dal jsem pri cisteni zjistil ze v hadici cislo 10 bylo trochu oleje, je to problem nebo ne?
Dekuju.
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 09. 08. 2004 21:29

Číslo 4 a 5 jsou průchodky na svíčky.

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 09. 08. 2004 23:25

Aha, safra, to me nenapadlo :(
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 10. 08. 2004 00:24

To Feryt: Nevymejšlej hovadiny, a závity vyvložkuj, dávat tam štefty, nebo něco lepit je na dvě věci. Originální šrouby jsou opatřený osazením, které určí dotažení ventilového víka což štefty neumožňují.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

PHRA
Příspěvky: 222
Registrován: 11. 03. 2004 20:32
Bydliště: Brno

Příspěvek od PHRA » 10. 08. 2004 10:00

Pokud si dobře vzpomínám tak jsem u steftů psal, že to není úplně čisté řešení, ale pokud při utahování použiješ momeťák klíč a dotahuje spirálvě a na dvakrát tak o nic nejde. :wink:

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 10. 08. 2004 10:03

Skusim to vyvlozkovat, da se to sehnat v klasickem zelezarstvi? Treba u brendy v jecny? Ja ze bych tam poslal mladou protoze kousek odtud dela :).
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 10. 08. 2004 10:07

PHRA píše:Pokud si dobře vzpomínám tak jsem u steftů psal, že to není úplně čisté řešení, ale pokud při utahování použiješ momeťák klíč a dotahuje spirálvě a na dvakrát tak o nic nejde. :wink:
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě :lol:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 10. 08. 2004 10:08

Prubnu ty vlozky...
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Uživatelský avatar
van_dahl
Příspěvky: 76
Registrován: 05. 07. 2004 10:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od van_dahl » 11. 08. 2004 01:40

Feryt píše:Dal jsem pri cisteni zjistil ze v hadici cislo 10 bylo trochu oleje, je to problem nebo ne?
Dekuju.
Ta hadice je na odvetrani vika ventilu takze je to normalni

Uživatelský avatar
Feryt
Příspěvky: 1254
Registrován: 12. 03. 2003 23:00
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Feryt » 11. 08. 2004 07:50

van_dahl píše:
Feryt píše:Dal jsem pri cisteni zjistil ze v hadici cislo 10 bylo trochu oleje, je to problem nebo ne?
Dekuju.
Ta hadice je na odvetrani vika ventilu takze je to normalni
Uff to jsem si oddechl :D
BMW 318i -> 318iS -> Mercedes E250D -> BMW E46 330xD

Odpovědět