Jak zapojit tempomat

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 19. 02. 2008 14:23

dle mych zkusenosti neexistuje deleni dle motoru (4V/6V), navic tempomat je na 99% autonomni organismus na motoru nezavisly... Ze systemu auta si bere pouze signal rychlosti, napajeni a vystup z ovladani pedalu brzdy a spojky.
PS: jako vyrazny posuv (chrom - plast) bych spatrovla v mechanicke konstrukci uchyceni packy. Chromacka, nebo nazveme ji treba STARSI, ma vyrazny sklon k vytvareni vuli a tzv. vaklani v uchyceni diky absenci vyztuzeni opernych bodu ktera ta novejsi jiz ma.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 02. 2008 15:15

ja bych to spis videl tak, ze do chroma M10 se montovalo tempo puvodne z e28 - takovej ten starsi dizajn, a u tohoto bych snad i veril ze tu funkci nema.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 05. 2009 00:22

no, panacci, po narocnem ozivovani a zkouseni tvrdim, ze tempomaty v e30 byli dva typy a rozeznat je lze velice jednoduse... starsi typ ma 4drat k pacce a novejsi 5drat.... pridavat packou umeji oba typy, nicmene novejsi umi i funkci "obnovit" predesle nastaveni rychlosti a umi packou "brzdit"... motor, RJ je zamenna, kabelaz jak z vyse uvedeneho zamenna neni, nutno pouzit prislusnou packu ke konkretni kabelazi. Spojkovej spinac je taky starsi-novejsi, ale lze jej snadno uzpusobit pro konkretni konektor na zbytku kabeloveho svazku.

Pokud by to nekoho zajimalo, tak tempo v e30 pouziva pro signal o rychlosti napetovy vystup z pristrojovky, kterej se stoupajici rychlosti klesa. Uroven signalu je cca 6V= a klesa.

tempo v e23/24/28 pouziva frekvencni vystup z budiku - 2drat, tudiz kabelaz ze starsiho modelu BMW do e30 pouzit lze, ale nutno dodelat signalni napetovy kabel do RJ tempa.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
radio.shift3r
Příspěvky: 220
Registrován: 29. 07. 2006 08:48
Bydliště: ZR

Příspěvek od radio.shift3r » 02. 11. 2009 01:10

Panové, snad nikoho nerozhořčím, když přidám můj problém ohledně tempomatu v e28 524td.
Od začátku je nefunkční. Přišel jsem na to, že nebyl zapojen v budíkách a učil tak, ale pořád nic. Zde jsou fotky, třeba na nich něhoko něco zásadního trkne do očí. V magiccovo příspěvcích se mi již nezobrazují fotky, takže jsem bezradný.
http://img215.imageshack.us/gal.php?g=p4080008.jpg
O==II==O é dvacetjednička s dvoulitrem

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 02. 11. 2009 01:21

pokud mas nekde kouslou kabelaz, tak jses taky v riti. Existuje manual na otestovani, neni ovsem moc presnej, ale na pokusy staci. Do budiku jde jeden nebo dvojdrat? tipuju dvojdrat.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
radio.shift3r
Příspěvky: 220
Registrován: 29. 07. 2006 08:48
Bydliště: ZR

Příspěvek od radio.shift3r » 02. 11. 2009 09:23

to si právě nejsem jistej, zapojoval jsem to dřív, ale mám pocit že tam jde jednodrát.
A tušim na 3tí fotce(momenálně nejde imageshack) je vidět osamocenej nezapojenej modrej jednopinovej konektor, kterej byl přilepenej eskapáskou ke svazku řj. Ten nemá být zapojen?
A je to připojený k pedálům? Nepoznám to.
O==II==O é dvacetjednička s dvoulitrem

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 08. 12. 2010 13:23

Mám v tom hroznej zmatek takže to dám sem...

Co je zapotřebí všechno vyndat z auta který má tempomat, tak abych ho dal do jiného auta ?

Resp. mám chromáka s tempomatem, chtěl bych ho vyndat a dát do plasta. Stejná motorizace 6ti vál.

Díky za postřehy
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 12. 2010 22:21

Zavarenec píše:Mám v tom hroznej zmatek takže to dám sem...

Co je zapotřebí všechno vyndat z auta který má tempomat, tak abych ho dal do jiného auta ?

Resp. mám chromáka s tempomatem, chtěl bych ho vyndat a dát do plasta. Stejná motorizace 6ti vál.

Díky za postřehy
ETK ti rekne presne co vyndat podle obrazku
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7772
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 16. 12. 2010 13:35

To mi sice řekne, ale spíš bych vědět, kde ty jednotlivé věci najdu...

jaký je rozdíl mezi tempomatem chrom / plast ?? Co vše je jiné, jde to použít z chroma do plasta ?
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 29. 01. 2011 19:31

Ahoj, chtěl bych dát tempomat z 6ti válce do 4 válce a jak zde bylo řečeno v 4 válci nejsou konektory v zásuvce příplatkové vybavy.

Otázka zní, lze vyndat kabely vedoucí od zásuvky do svazku z 6ti válcové kabeláže a dát je do 4 válcové, nebo je budu muset nějak bastlit?
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 25. 09. 2011 14:23

Hoj,mám jeden menší problém v zapojení tempomatu.
A to:
Žlutomodrej kabej,kterej vede do zelenýho štekru v budíkách pro signál rychlosti,nemám kam zapojit.Resp. místo pro jeho zapojení je už obsazené.
Jsou tam tři stejný "zástrčky",dle manuálu k dodatečný instalaci tempomatu patří do té prostřední.
Z prostřední a spodní (podle foto) jsou kabely obsazený,vedou kamsi do mot.prostoru.
Ve vrchní zástrčče byl kablík,cca metr dlouhej,na druhým konci nezapojenej.Na jednom konektoru číslo AMP 926 569,na druhým,modrým konektoru,kterej visel volně z podpalubovky je číslo 1 371657.9
A na samotným kabelu je číslo 1 372 721.
Podle těchlech čísel jsem bohužel nic,co by napovídalo o jaký se jedná kabel nenašel.

Co mi poradíte,můžu tempomat zapojit místo tohodle kabelu,do vrchního konektoru?
Někdo mi říkal,že mohl v minulosti víst ten kabel k OBC.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Věc druhá,poradí někdo,kde najdu protikus kabelu pro Aut. převodovku,co je u tempomatu taky?
Nejspíš někde pod LP reproduktorem,ale co jsem koukl,bohužel nic jsem nenašel :?

Snad jsem to napsal nějak srozumitelně,díky

__________________________________

Jedná se o e30 325i AUTOMAT

Za rady díky :wink:

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 25. 09. 2011 14:45

Mam pocit ze max me kdysi psal ze je jedno do ktery z tech tri se to pichne a osobne ji mam myslim v jedny z tech krajnich. pokud ti jde jen o ten kablik co jde do budiku.

Jakej kabel na automat mas na mysli??? co je spinac na spojce nebo ??

a jinak by me zajimalo kam ti vedou ty dva kabliky :?: co uz obsazujou ten zelenej bazmek. :)
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 09. 2011 23:24

po rozdelani doplnkoveho zeleneho stekru je videt, ze je to vse propojeno, takze je fakt jedno, kam se to pichne z tech tri stejnych kontaktu.

jinak dalsi kabely jedouci z toho stekru jsou neco, co potrebuje signal o rychlosti, resp o tom, ze auto se hybe - automat, kabelaz radia, us verze centralu a pod.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 26. 09. 2011 04:37

Max-Max píše:
jinak dalsi kabely jedouci z toho stekru jsou neco, co potrebuje signal o rychlosti, resp o tom, ze auto se hybe - automat, kabelaz radia, us verze centralu a pod.


to mam automat v us verzi a krome tempa to obsazeny nemam :cry: :cry: :lol:
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 26. 09. 2011 18:36

Díky,to jsem potřeboval vědět :wink:

Auto mělo z výroby nějakej origo bmw soundsystem,kterej je vykuchanej,tak ten metrovej kablík byl nejspíš teda do rádia,ikdyž nevím k čemu :)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 09. 2011 19:15

Teddy píše:Díky,to jsem potřeboval vědět :wink:

Auto mělo z výroby nějakej origo bmw soundsystem,kterej je vykuchanej,tak ten metrovej kablík byl nejspíš teda do rádia,ikdyž nevím k čemu :)
radio si samo prida hlasitost nad urcitou hodnotu rychlosti.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 27. 09. 2011 16:03

Ví někdo kde se nachází ten protikus k AUT převodovce?
U auta (manuál) z kterýho jsem tempomat vyndával byl ten kablík samo nezapojenej a u svýho auta (A) nevím kam ho píchnout.
Za reprákem mám asi 6 nezapojenejch konektorů ale barvou žádnej drát nesedí.

--Je to samec,vede doňho jeden kablík,modrá barva.

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 27. 09. 2011 16:27

jedna se o tricu?? jestli jo tak ten modrej kablik by mel bejt ve svazku pod volantem. pod repro nic nevede.

az budu dneska fotit tu M50 v E34 tady pro nekoho tak ti nafotim i na tricu na modrej kablik nebo z ty modry budes jeste celej šmoula. :D
Manželka homosexuála s pláčem vypráví:
"Pak se svlékl, já se taky svlékla, on si oblékl moje šaty a od té doby jsem ho už neviděla."

Uživatelský avatar
Teddy
člen E30.cz
Příspěvky: 1896
Registrován: 16. 12. 2007 19:11
Bydliště: N.Bydzov

Příspěvek od Teddy » 27. 09. 2011 18:22

Jedná se o třícu.Konkrétně 325iA
_____________________
Dneska jsem to všechno pozapojoval,štekr do ř.j. automatu,kabel do tacho na signál rychlosti,napájení do svorkovnice,kostru,páčku ovládání automatu a samotnej mechanismus v mot. prostoru.
Zůstal jen ten Modrohnědej kabel,co se zapojuje jen u Automatu.
Skusmo jsem to jel projet,ještě bez palubky a tak a bohužel vůbec nereagoval.Na nic.Dle tvrzení byl předtím 100pro funkční.

Už z toho mám hlavu jak balón :(

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 09. 2011 20:14

automat mas elektrickej, s volitelnymi rezimy?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět