Ucpaný chladič

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Ucpaný chladič

Příspěvek od cmelak » 13. 10. 2009 17:33

Co nejlépe na ucpaný chladič? Když jsem auto pořídil bylo v expanzní nádobě jehličí a různej sajrajt takže s největší pravděpodobností mám chladič přicpanej, vodní pumpa a termostat nový, auto se dostane na provozní teplotu, topí, ale chladič pořád vlažnej, jen hadice k expanzce horká, hadice na levo ve spod skoro prázdná a studená. Jedná se o E39 523i. Uvažuji nad vyndáním chladiče a propláchnout to pod tlakem nějakou vodou nebo vzduchem, slyšel jsem taky o kyselině octový ale ta je jen na usazeniny, wapkou bych to asi zmrvil a hadice ze zahrady má podle mě na tohle malý tlak, má s tímhle někdo zkušenosti? Jak jste to řešili? THX.

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 13. 10. 2009 17:49

louhem, ten by to mel vycistit, jinak my v praci mame primo nejakou sracku na chladice na cisteni tak se to tam da a ohreje na provozni teplotu a pak se to proste vypusti a jeste proplachne hadici a je to, divil by ses co z toho kolikrat tece, je to neco od WINNYS nebo jak se ta firma nadava :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 13. 10. 2009 17:52

kupit novy......../toto si pocut nechcel / :D .......preplachnutim uvolnis akurat tie rebra ktore su priamo pri vstupe a vystupe chladica a ostatne su plne usadenin a nedostanes sa do nich.....nejde to vyriesit inac...akekolvek preparaty reagujuce na hlinik /kiseliny,cistice/ ti vobec nepomozu akurat v najlepsom po vycisteni a nahodeni na auto a zohriati auta zistis ze ho ta kyselinka niekde rozozrala a zacal tiect.....fak to nema vyznam nijak cistit ale kup hned novy a mas po probleme a hlavne motor bude fungovat pri tych teplotnych podmienkach na ake bol stavany :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 13. 10. 2009 19:43

Zkus tam nasypat kamenožrouta do praček,mam odskoušeno,hlavně do něj nnepouštěj tlak vzduchu z kompresoru nebo podobně,začal by ti chcát.

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 13. 10. 2009 20:37

To začne časem po těchto čistících pokusech stejně.Fakt sežeň novej.Ušetříš si čas a nervy. :)Několikrát už jsem zkoušel čistící proces a nikdy teplota nedržela tak jak s novým(opraveným) chladičem.(u osobáků i nákladních aut)
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Odpovědět