324 td - kolísání volnoběhu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

324 td - kolísání volnoběhu

Příspěvek od topnak » 10. 08. 2007 08:32

Prosim o radu jestli někdo netuší co by mohlo být příčinou kolísání volnoběhu na 324 td. Studenej motor normálně chytne a drží bez kolísání na cca 1000 otáčkách. Jak se ohřeje tak začne vynechávat tak, že kolísá mezi 800 - 1000 ot. Když ho zbrzdim přes spojku tak se ustálí na pravidelnym chodu asi 800 ot. Diagnostika ukazuje kolísání dávky paliva mezi 0 až nejaká rozumná dávka. Nerozsvěcí se povolenej start a někdy je slyšet před startem pravidelný cvakání nějakýho relátka asi jako blinkr
nebo cyklovač. Občas se rozsvítí žhavení za teplýho motoru. Tak nevim !
Díky za každou radu.

angel121
Příspěvky: 9
Registrován: 17. 08. 2007 18:59

Příspěvek od angel121 » 17. 08. 2007 19:21

Ahoj,
mam stejnou zkusenost s E36 325 TD. Studeny motor v pohode, jakmile je horky otacky na volnobeh hapruji uplne stejne jak popisujes...MA nekdo zkusenost s napravou?

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 17. 08. 2007 19:31

mate elektronicke cerpadlo???? tak mate vybehany taky bezec na cerpadle...nieco podobne ako vaha vzduchu ma taky bezec .....
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

angel121
Příspěvky: 9
Registrován: 17. 08. 2007 18:59

Příspěvek od angel121 » 18. 08. 2007 08:42

doporucis teda nejakou napravu?? nebo rovnou splasit cele cerpadlo?? nekdo radil, ze je to palivove cerpadlo v nadrzi...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 18. 08. 2007 08:52

324td nema cerpadlo v nadrzi. Zkus vymenit jen kostku na cerpadle.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 20. 08. 2007 07:00

A kostka se dá objednat nová, nebo jen sehnat na vrakáči? Nenašel sem totiž žádný objednací číslo.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 20. 08. 2007 07:03

Kostku sezenes starsi, i tady ji myslim nekdo prodaval, asi za 1000,-
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 20. 08. 2007 12:07

Tak to by šlo! Byla by paráda to vyřešit za takovej mrzkej peníz. Zatim díky.

angel121
Příspěvky: 9
Registrován: 17. 08. 2007 18:59

Příspěvek od angel121 » 21. 08. 2007 21:37

a kdyz budu shanet tu kostku po cems e mam pidit? ma to nejaky nazev?

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 22. 08. 2007 07:52

Zřejmě se dá objednat u firmy Bosch, ale potřeboval bych vědět jestli jsou vzájemě záměný nezávisle na číslu řj a jestli by tam šla dát kostka z 525 td? (Mám jí půjčenou)

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 23. 08. 2007 13:42

Tak zmíněná kostka se jmenuje regulační člen, má obj. číslo 2467135140 a nová od dealera Bosch koštuje 12 852 -, bez DPH! :x :x :x Tak teď babo raď. Mě už ten neklidnej volnoběh zas tak nevadí ...

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 23. 08. 2007 15:54

Zkus tady, jestli ji uz nevyhodil.....

el-kostka-cerpadla-324-tdandfoto-sleva- ... 22883.html
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 24. 08. 2007 11:52

Taky jsem to našel, ale nějak ho nemůžu dohonit ... Kdyby to šlo nějak zrepasovat ...

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 15. 11. 2007 07:38

Nechci to zakřiknout, ale asi největší bordel dělalo teplotní čidlo pro ŘJ. Mělo vaklavý dráty a samo mělo nějakej studeňák. Teď to jede bez cukání a volnoběh je taky slušnej. Začne to haprovat až když ho teplej vypnu a nastartuju, ale po pár km se to srovná.

Uživatelský avatar
Speedy_RS
Příspěvky: 63
Registrován: 26. 07. 2009 21:14
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Speedy_RS » 08. 08. 2009 19:54

mam stejnej problémek.... jo a ještě když už to hapruje a chci se s tim rozjet tak to docela i hulí :? co bych měl teda zkusit napřed? čidlo na motoru nebo to čerpadlo? co naftový filtr? nemůže mít na to také vliv?

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 30. 09. 2009 10:02

Tak po letech laborování a zkoumání ojetých kostek, kde je prakticky každá postižená stejnou závadou, se mi snad podařilo ji opravit.
Problém je pouze na nanýtovaný destičce pod snímačem polohy, aby tam jezdce nejezdily v těch vyjetých drážkách. Snad to nějakou chvíli vydrží jezdit bez cukání a s klidnym volnoběhem ... Díky za tip, ostatní závady byly jen podružný.

Uživatelský avatar
picimuri
Příspěvky: 48
Registrován: 06. 07. 2009 02:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri » 03. 10. 2009 21:04

Cus draci. me dela moje TDS to same. Kdyz sme to pichli na diagnostiku, napsalo nam to ze ja chyba na snimaci prutoku paliva na cerpadle... Vec ktera stoji asi 2 tácy... To samé mi potvrdil známej. A jini mi zase rikali ze to muze bejt elektronika na cerpadle a ze se to resi vymenou celeho cerpadla.... Myslim ale že je pitomost menit cely cerpadlo dys auto jede normalne.. (tahá tak jak má, nijak extrémně nehulí...) Nebo mi taky bylo receno ze to mám dát na seřízení přímo do BOSCH servisu... A na foru sem se docetl ze to nekdo vyresil jen vymenou vstřikovacích trysek. tak babo raď...
G Point Motorsport

Uživatelský avatar
mišák
Příspěvky: 833
Registrován: 23. 03. 2008 20:23
Bydliště: krnov

Příspěvek od mišák » 04. 10. 2009 20:39

Kámoš má stejnej problem,ale při zahřátem motoru při vyšlápnutí spojky někdy motor zdechne a někdy ne.Ty volnoběžné otáčky taky kolísaj.Spousta příčin,ale co s tím?

topnak
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 03. 2007 11:30

Příspěvek od topnak » 05. 10. 2009 07:04

Stačí sundat víčko kostky, odpojit kabeláž kulatou zástrčkou a proměřit při současném pootáčení oba potenciometry ohmmetrem. Pokud není průběh odporu plynulý, je to špatně a zřejmě to způsobuje dané problémy. Zřejmě to lze též změřit i bez rozebírání kostky, ale musíte vědět na kterých pinech zástrčky. Celý problém je závislý i na teplotě asi tepelnou roztažností materiálu palce, na kterém jsou přidělány kontakty.

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 06. 10. 2009 11:31

mišák píše:Kámoš má stejnej problem,ale při zahřátem motoru při vyšlápnutí spojky někdy motor zdechne a někdy ne.Ty volnoběžné otáčky taky kolísaj.Spousta příčin,ale co s tím?
Zkus si nechat někde kde na to mají odpovídající diagnostiku zvednout prostřednictvím ní volnoběžné otáčky,klidně na 800 či i na maximum tedy 850rpm,ničemu to nevadí,pokud to není automat,akorád se nepatrně zvedne spotřeba na volnoběh.
Celý problém tkví,jak se tu píše,ve vyjeté dráze potenciometru ve stellwerku,odkud se řj motoru hlasí poloha regulační objímky,která je neplausibilní(nevěruhodná),tedy jde tam špatný údaj ze stellwerku (konkrétně z pocentriometrickýho snímače polohy regulační objímky) do řj motoru DDE,který se pak zapracová do systému řízení regulace dávky,a řj pak neví jakou dávku vlastně nastavit,protože neví právě tu výchozí polohu,co vlastně nastavit.Proto to houpe ,chcípe a další podobné anomálie to dělá.

stellwerk=vámi nazývaná "kostka"
stellwerk=vršek vstřikovacího čerpadla,kde je uložen systém regulace dávky(akční člen) tedy vlastní regulátor

Odpovědět