Klapou ventily

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Effa
Příspěvky: 64
Registrován: 03. 04. 2003 12:55
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

M40

Příspěvek od Effa » 28. 09. 2009 21:45

Mám v garáži ještě jednu E30 s M40 ale bohužel z té je vačka taky horší, jak u mě :?

..zkusil bych použít alespoň dobře vypadající koníky + dle Tvé rady pořídím alespoň 4x nové hydro, vyměním a uvidíme.. :)

Chtěl bych ještě požádat, dají se někde dohledat utahovací momenty k E30 nebo jen téhle opravě :?: :shock:
/ ještě pořídím moment.klíč a nějakou lepší golu, abych nekoukal na ty hlavy šroubů do hvězdy.. :? /


Předem děkuju za info.

S pozdravem.
Pepa E30 316 M40

Uživatelský avatar
Effa
Příspěvky: 64
Registrován: 03. 04. 2003 12:55
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

dotaz

Příspěvek od Effa » 02. 10. 2009 07:13

Zdravím kolegy,
dají se někde dohledat utahovací momenty k E30 nebo jen téhle opravě M40 :?: :?

Předem díky za info.
Pepa E30 316 M40

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 02. 10. 2009 07:45

Hlavně si vyčištěte nebo vyměňte sprchu vačky, jinak můžete hlavu dělat pořád dokola..
Ta může mít na svědomí klepot hydra třeba jen na jednom válci..

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 02. 10. 2009 12:21

Ted uplne nerozumim. Jakou ma souvislost sprcha s hydrama?

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 02. 10. 2009 16:19

nevím, odkud bere hydro olej na naplnění?
když sprcha sprchuje málo tak to asi prvně odnesou vačky/vahadla...
klubák Lukáš z Orlové mi povídal jak se mu sprcha na jednom konci ucpala úplně - začlo to klepat a odneslo to jen to hydro (respektive po jeho výměně už neklepe) (nedlouho předtím byla dělaná GO hlavy)..

Ať je to jak chce, stále platí, že pokud se ta sprcha nechá zasraná, může se generálkovat zas, protože tohle je ta příčina

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 02. 10. 2009 17:30

Hydro bere olej na naplneni zespodu kanalkama, ktere jsou pro to urcene. Jinak pokud je ucpana sprcha, tak se vacky a vahadla vydiraji a nastava bezny problem M40tek - duseni pri vysokych otackach. Nakolik ma tohle vydirani vliv na hydrozdvihatka si netroufam odhadovat. Kazdopadne pokud je ubytek materialu takovej, ze ho hydro nemuze vyrovnat, tak mu to zcela urcite neprospiva. Ja osobne sem sprchu profoukal a pak proudem vody ozkousel - ze vsech direk strikala rovnomerne.

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 03. 10. 2009 07:42

mišák píše:moje baba ma M40,najeto nějakých 270 tisíc,motor někdi řechtá,že by se rozletěl.Původně tam byl olej 10W40 a ja tam dal 5W40 a trochu se to zlepšilo.Taky tam bude chytlá vačka a zbytek,ale motor jde vytočit do omezovače uplně v pohodě.K problemu hzdro zdvihatka a sprchy,je zdvihatko mazané tlakem oleje jinak by nebylo schopné vymezit vůly.Má z boku po obvodu drážku a vrtlou dírku směrem dovnitř.Co třeba ještě zkusit připojit tlakoměr a zjistit kolik tlačí čerpadlo.Běžný tlak je kolem 3 MPa.Jinak tem můj motor neřeším,dokud jede tak jede.Než se nervovat s vačkou,tak tam šupnu druhej,který se dá splašit do dvou litrů.
No pokud ma ten motor 270tisic, tak vymena celeho je asi nejlepsi reseni :D

Navic z me zkusenosti neorigo hydra stejne prd vydrzej.

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 11. 08. 2011 18:45

zdravim, vopred sry ze vytahujem stare tema, ale nove zalozit nemam opravnenie.

vyskytol sa problem na motore M42, za jazdy zacal klepat, na otackach nad 3500ot/min, odstavil som a vypol som ho. Po nastartovani klepalo uz aj na volnobehu a na vsetkych otackach. Po pridani plynu auto ma tendenciu zrychlovat, ale potom nahle strati vykon a nejde do otacok.
Zvuk motora by sa dal prirovnat k dieslovemu motoru, a samotne klepanie podla sluchu pochadza priblizne spod sania.
Dal som dole viko ventilov, kde vsetko vyzera byt v poriadku, vacka, zdvihatka atd. Olej je cisty, nie su v nom piliny. Sviecky su v poriadku, neboli zanesene.
Co vsetko to moze byt? Videl to znamy a hovori ze to ide od vstrekov, lebo zvuk pochadza priblizne z 1. alebo 2. vstreku alebo okolo neho.
Mam obavy ze ide prdnut hlava, alebo to bude niektory hydrostel. resp nieco podobne.
Stretli ste sa uz s tym ?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 08. 2011 21:19

no, asi zaklepal na spodku.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 12. 08. 2011 06:08

dobre, beriem, a akou metodou to viem potvrdit ci vyvratit ?
ked sa podari cez vikend zmerame tlaky vo valcoch, to by mohlo nieco naznacit.

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 14. 08. 2011 14:04

podla vyjadrenia dalsieho servismana to su pravdepodobne niektore hydrostely, ale ako by sa to dalo urcit na isto ?

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 14. 08. 2011 15:45

nnoorrbbii píše:podla vyjadrenia dalsieho servismana to su pravdepodobne niektore hydrostely, ale ako by sa to dalo urcit na isto ?
podarilo sa nam zmerat tlaky vo valcoch, tlakomer sice zrejme neukazoval spravne (nameral na 1. az 3. valci 16), ale na 4. valci sa namerala hodnota o polovicu nizsia ako pri ostatnych.
Takze hlava musi ist dole, a zrejme to bude niektory ventil, uvidime az ked to hodime dole.

Uživatelský avatar
Pglock
Příspěvky: 17
Registrován: 27. 09. 2009 10:12

Příspěvek od Pglock » 21. 10. 2011 09:04

M40 je trochu hlučnější... Ale todle budou na 99% hydroštely...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 10. 2011 16:26

Pglock píše:M40 je trochu hlučnější... Ale todle budou na 99% hydroštely...
az na to, ze tady se neresil M40. Jinak ti samozrejme dekujeme za inspirativni prispevky,
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

griss
Příspěvky: 34
Registrován: 21. 01. 2012 01:37

Příspěvek od griss » 18. 08. 2012 10:51

zdravíčko. Co přesně znamená sprcha ventilů? nemám přectavu jak ji mám vyčistit.

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 18. 08. 2012 10:53

griss píše:zdravíčko. Co přesně znamená sprcha ventilů? nemám přectavu jak ji mám vyčistit.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... cam_shaft/

díl č.3

nová stojí okolo litru porád :-/ vyndat , vylouhovat v petroleji nejakej den a ten usazeniny rozpouští ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět