M10 s plnou nádrží nejede

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

M10 s plnou nádrží nejede

Příspěvek od DVORIS » 26. 07. 2009 19:30

Mám problém se kterým bojuji už delší dobu a jde o to že jakmile mám u mojí M10 L-jetronic v nádrži více jak 20litrů paliva tak motor prostě netáhne,je líný při akceleraci pocukává no prostě je mrtvý,zato jakmile mi palivoměr klesne na 20l tak jako by ožije a jede jak má,jsem z téhle závady celkem zoufalý protože nevím na co se podívat,jediné co jsem zkoušel je sundat víčko nádrže kvůli vytvoření podtlaku ale to bylo beze změn,hadice jsem nikde skříplý neviděl.Každou radu vítám a děkuji :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 07. 2009 22:08

zkus zpatecku paliva dat do bandasky a projed to na par km...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 07. 2009 22:28

Max-Max píše:zkus zpatecku paliva dat do bandasky a projed to na par km...
Dík za tip :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 26. 08. 2009 23:05

Jen jestli ti třeba neklouže spojka.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 26. 08. 2009 23:16

Jako WilD, jen bych to zkoušel možná spíš mezi 2 a 3 plus...

Do kolika ti to jde vytočit? Když to točíš, jdou otáčky plynule nahoru až do oblasti, kde to "řve", ale přesto to nejede?
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 26. 08. 2009 23:23

Fx píše:Jako WilD, jen bych to zkoušel možná spíš mezi 2 a 3 plus...

Do kolika ti to jde vytočit? Když to točíš, jdou otáčky plynule nahoru až do oblasti, kde to "řve", ale přesto to nejede?
Já nevím, ale zkoušel jsem to na autě s dost prokluzující spojkou a na tři se mi poprvé zdálo, že to cuklo a ok (když jsem to testoval na jednom autě poprvé), na čtyři mi to přišlo docela rozeznatelný, i když člověk neví...

Jinak důležitý info, kam to vytočíš na místě, kolik pod zátěží třeba na 2 apod. Vyzkoušej i ten filtr a vůbec to trochu specifikuj, ať tu nemusí kluci střílet... :wink:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 27. 08. 2009 19:34

nemas pricpanej vejfuk? ted sem tohle resil v paci na jendo medaku a nez sme na to rpoisli, tak to proslo asi 4 servisama :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 27. 08. 2009 20:54

možná se podívej pod středovej tlumič vejfuku pokud to netáhne bude možná díra buď tam nebo na potrubí či spojce mezi tlumiči . zkus to prověřit :wink:
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 28. 08. 2009 11:30

budha píše:
Kejzi píše:tak jako s tim výkonem to není tak špatný,já mam taky M10 a hrabe při pevným startu už v 1800 otáčkách a táhne nádherně,při předjíždění mi nedělá problém zrychlit ze 100 km/h na 150 km/h za cca. 4 vteřiny,ale je pravda,že když jsem měl ne děravej vejfuk,ale špatný těsnění mezi katíkem a koncákem tak to taky řvalo a netáhlo no a po výměně svíček,palce,víčka rozdělovače a pořádným seřízení motoru jede jak drak... :P
no nevim, to jsou casy ktere byly namereny u novych 335i a podobnejch zihadlech, pochybuju, ze historicka M10 neco takoveho dovede...
podle narychlo provedeneho vypoctu bys potreboval 138m ujet za 4 vteřiny (aby si zrychlil ze 100 na 150)
Jo asi taková vzdálenost souhlasí,bylo to měřený při předjíždění náklaďáku na dálnici.Jinak mam teď takovej problém se startováním,když přijdu k autu ráno nebo odpoledne když stojí na slunci (motor je studený) tak mi chytne na drcnutí,ale jak mile jsem v práci a zaparkuju na parkovišti,které je ve stínu a přijdu po 8mi hodinách do auta tak nastartuju až tak na podruhý nebo na počtvrtý,záleží kolik je venku stupňů,ale dělá to jen když stojím ve stínu,nikde jinde.Jinak je to 1.8i 75kW M10,kód motoru je M10B18.Kdyby jste někdo věděl co s tím tak prosím poraďte,jinak lambda,zapalovací kabely,palec,víčko rozdělovače,svíčky,všechny podtlakové a benzínové hadice jso měněny zhruba před měsícem,zkoušel jsem dávat váhu vzduchu z kamarádovo BMWačky (taky M10B18) u kterého funguje bez problému,u mě beze změny,starty ve stínu na ho...,už jsem fakt bezradnej...
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 28. 08. 2009 19:33

adam320 píše:
Stenlie píše:ale s tím maximem bych to moc nepokoušel nemá to omezovač :lol:
co to je za nesmysl?
pokud má M10 2B4 motor na omezovač tam nenarazí :wink:

Pokud nekecám a kdyžtak mě opravte se do E30 dával po 2B4 karburátor werber s označením 2BE který už měl i nějakou jestli se to dá nazvat řídící jednotkou a ten už měl být opatřen i omezovačem otáček ale to si pamatuju z doby kdy jsem se o to ještě zajmal .
2B4 je motor který se dával do E21 a do uplně prvních E30 v roce 1982 :-)
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 28. 08. 2009 22:32

no tak ver tomu ze i v E21 ten motor omezovac ma...technicky jde o pruzinu na palci rozdelovace ktera pri velky odstredivy sile rozepne kontakt zapalovani, stejnej system pouzivaj i jiny motory
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 08. 2009 01:30

Stenlie píše:
adam320 píše:
Stenlie píše:ale s tím maximem bych to moc nepokoušel nemá to omezovač :lol:
co to je za nesmysl?
pokud má M10 2B4 motor na omezovač tam nenarazí :wink:

Pokud nekecám a kdyžtak mě opravte se do E30 dával po 2B4 karburátor werber s označením 2BE který už měl i nějakou jestli se to dá nazvat řídící jednotkou a ten už měl být opatřen i omezovačem otáček ale to si pamatuju z doby kdy jsem se o to ještě zajmal .
2B4 je motor který se dával do E21 a do uplně prvních E30 v roce 1982 :-)
doporucuju trosku studia, kazdej se mame co ucit.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 09. 09. 2009 22:09

Ahoj nechci zakládat nové téma tak alespoň použiji toto,jedná se o motor M10B18 tedy 1.8i 75 kW,jde mi o to,že motor najednou ztratil výkon ze dne na den,tím myslím,že za jízdy nejde vytočit motor na víc jak 3500 otáček,na této hranici se zastaví a nic,přitom je plynový pedál až na podlaze a maximální rychlost dosahuje 110 km/h.Jen tak pro zajímavost,jsou dávány nové svíce,zapalovací kabely,palec rozdělovače společně s víčkem rozdělovače,podtlakové hadice,palivové hadice hadice,palivový filtr,zapůjčená váha vzduchu ze stejného modelu na zkoušku a nic.Nevíte někdo co by to mohlo dělat,budu rád za každou radu.Jo ještě jsem zapomněl dodat,že mi dříve palivové čerpadlo dost hučelo při běžícím motoru a zhruba před štrnácti dny se utišilo,ale nepřestalo hučet úplně,nevíte čím to může být způsobeno??? :cry: :cry:
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 09. 09. 2009 23:01

Kejzi píše:Ahoj nechci zakládat nové téma tak alespoň použiji toto,jedná se o motor M10B18 tedy 1.8i 75 kW,jde mi o to,že motor najednou ztratil výkon ze dne na den,tím myslím,že za jízdy nejde vytočit motor na víc jak 3500 otáček,na této hranici se zastaví a nic,přitom je plynový pedál až na podlaze a maximální rychlost dosahuje 110 km/h.Jen tak pro zajímavost,jsou dávány nové svíce,zapalovací kabely,palec rozdělovače společně s víčkem rozdělovače,podtlakové hadice,palivové hadice hadice,palivový filtr,zapůjčená váha vzduchu ze stejného modelu na zkoušku a nic.Nevíte někdo co by to mohlo dělat,budu rád za každou radu.Jo ještě jsem zapomněl dodat,že mi dříve palivové čerpadlo dost hučelo při běžícím motoru a zhruba před štrnácti dny se utišilo,ale nepřestalo hučet úplně,nevíte čím to může být způsobeno??? :cry: :cry:
doporučuji zkontrolovat tlak paliva...patrně tlačí málo ta pumpa
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 10. 09. 2009 22:06

Tak další poznatek z dneška,byl jsem si nechat změřit ten tlak paliva a prý je v normě naměřili 698 centimetrů krychlových paliva,tak nevím,ale zásadní je,že při jízdě domů začalo auto škubat jak kráva a střílet do výfuku,tak jsem hned vzal stroboskopickou lampu a zkoušel předstih,tak byl jen o trochu větší než má být,tak jsem ho hned seřídil,jedu se projet a auto nejen,že pořád střílelo do výfuku,ale už střílelo i do sání.Napadlo mě vyhodit svíčky ven a kouknout se jak vypadají,když jsem je vyndal tak jsem se zděsil,byly černý jak saze z komína,tak jsem je vyčistil a dal je zpět,ale žádná změna,auto stále střílelo do výfuku a do sání,tak mě napadlo,že někdo tady na fóru psal,že se dá dotáhnout pružinka ve váze vzduchu,tak jsem sundal víčko,posunul kolečko o dva zoubky a jel jsem to projet,auto stále střílí do výfuku,ale hlavní je,že už nestřílí do sání a hlavně nechá se už vytočit nad tři a půl tisíce otáček,ale ještě se mu do těch otáček moc nechce a stále škube jak kráva.Myslíte si,že může být špatná váha vzduchu???
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 18. 09. 2009 19:32

tak problém vyřešen,sehnala se jiná váha vzduchu,dle čísla mojí původní váhy (díky konyymu) a dále vyměněno teplotní čidlo pro ŘJ. :D
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Odpovědět