
Stredove ulozeni kardanu
Stredove ulozeni kardanu
Jak take muze vypadat stredove ulozeni kardanu - a to obcas zabouchalo pouze pri rozjezdu na "jednicku"
(original z 03/88 s poctivymi 236t km)


90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
jo jo ja to taky minulej mesíc delal a mel jsem 230 tis na tacho...
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
EX-BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
EX-BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
Da se i na kolene, ale moc pohodlny to nenislubox píše:Da sa to vymenit ,,na kolene" alebo v servise![]()
seznam naradi a vybaveni na pohodovou vymenu:
- zvedak
- velka racna + kratne prodlouzeni + orech 10,13,19
- stranove klice 19 (lepsi kdyz je jedna strana s ockem "uskocena", 13
- kladivo
- kleste na "segrovky"
- nejakou "trubku" na "nalisovani" noveho loziska
- smirek, vazelinu apd.
strucny postup:
- demontovat vyfuk (stredni + zadni dil)
- demontovat kryty kardanu
- povolit prevlecnou matku uprostred kardanu (ne jako ja dement co to zkousel az po tom co odpojil kardan od prevodovky a napul mi visel volne dolu, samozrejme to lze nechat i utazene, ale znacne ztuha pak jde od sebe kardan v tom tisicihranu oddelit)
- POZOR: poznacit si vzajemnou polohu obou casti kardanu vuci sobe (byvaji tam bile tecky z vyroby)
- povolit drzak stredoveho ulozeni
- povolit predni cast kardanu od "hardyny" (3 srouby)
- vyndat predni cast kardanu, "demontovat" z nej stare lozisko (POZOR:lozisko je jistene "segrovkou ze strany od drazek)
- nalisovat nove ulozeni (lozisko)
- vycistit drazky v kardanu (pokud je to potreba) + namazat
- nasadit predni cast kardanu do zadni casti (POZOR: dodrzet vzajemnou polohu obou casti)
- namontovat predni cast kadanu na "hardynu"
- upevnit drzak stredoveho ulozeni (dbat na kolmost uchyceni drzaku na osu loziska/kardanu - pokud to namontujete sikmo tak se rapidne zkracuje zivotnost ulozeni - rada od Max Maxe)
- namontovat zpet kryty a vyfuk
doba vymeny max 1,5h pokud to jde "tak nejak normalne"
Naposledy upravil(a) Vasa dne 03. 08. 2009 12:36, celkem upraveno 1 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
No mohl si zitra, ale jeste jsem zjistil (vcera), ze mam deravou nadrz a kape z toho nafta (celkem statecne) tak snad dnes vyoperuji nadrz z vrakace a pak uvidim.Daudgen píše:uz je to vymenene ju?:D to mam radost:D kdy mam prijet?:D
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
mm, vcera jsem na to taky narazil.. a mam to snad jeste horsi.. 
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
já sem to dělal nadávno na nájezdech a byl to pěknej vejmrd..nemoch sem se dostat na 1 ze 3 šroubů na hardině..takže sem si musel trochu sjíždět z nájezdů abych se k němu dostal.A ještě sem utrhnul 2 šrouby na zběrným potrubí když sem sundaval výfuk a to sem to přez noc nechal koupat ve WD.takže odvrtával a dával nová štefty a rovnou nastříkal vypalovací barvou a dal měděný matky a nový těsnění.A to uložení..to vypadalo..ložisko už bylo taky utržený a mlátilo do tý objímky tak,že se průměr tý objímky o pár milimetrů zvětšil
....byly to nehorázný rány
...za to dementní pouzdro sem dal 1300..tak doufam, že vydrží


