chování brzd
chování brzd
po zajetí brzd jsem včera zkoušel jak brzdí a brzdný účinek je poměrně dobrý, ale nevim jaký je správný chování
z vyšších rychlostí se kola nikdy nezablokují úplně
v nižších samozřejmě ano
je to správně, anebo ne?
podotýkám, že mam na obou nápravách kotouče a komplet nový kotouče a desky
taktéž je tam nyní neaktivní ABS (chybí jednotka a čidla)
z vyšších rychlostí se kola nikdy nezablokují úplně
v nižších samozřejmě ano
je to správně, anebo ne?
podotýkám, že mam na obou nápravách kotouče a komplet nový kotouče a desky
taktéž je tam nyní neaktivní ABS (chybí jednotka a čidla)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
Re: chování brzd
Prestan brzdit rychlostma, zkus ten pedal dole uprostred..DC píše: ale nevim jaký je správný chování
z vyšších rychlostí se kola nikdy nezablokují úplně






- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Mě zase děsí myšlenka, že by tomu tak nebylo. U M5, 735i, 540i je i ve 200 krásně slyšet jak kola kvičí, jen ABS jim povoluje. U šestky je dostanu klidně do smyku ve 140, jen to chce trochu cviku a sloní síly na pedál. Neboj se pořádně zadupnout, můžeš to v budoucnosti potřebovat, tak ať víš jak na toJirka325 píše:Myslenka ze by se mi pri brzdeni z vyssich rychlosti uplne blokovaly kola me docela desi

Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Dostat se do smyku nebo kvicici kola nutne neznamena, ze jsou zablokovany. Kdy je asi lepsi ovladatelnost vozidla v kriticky situaci, se zablokovanejma kolama, nebo naopak ? Proc ucili v autoskolach v dobe neexistence ABS prerusovane brzdeni ?
Ano, zablokovane kolo ma asi vetsi brzdny ucinek, proto ABS prodluzuje brzdnou drahu na suchu, nicmene udrzuje vozidlo i pri prudkem brzdeni ovladatelne a manevrovatelne.
Ano, zablokovane kolo ma asi vetsi brzdny ucinek, proto ABS prodluzuje brzdnou drahu na suchu, nicmene udrzuje vozidlo i pri prudkem brzdeni ovladatelne a manevrovatelne.
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To jsou hezké teoretické poučky, nicméně to, že ve vysokých rychlostech dokáže brzdná soustava zablokovat kola, cosi napovídá o kvalitě a rezervách v brzdné síle na daném autě.Jirka325 píše:Dostat se do smyku nebo kvicici kola nutne neznamena, ze jsou zablokovany. Kdy je asi lepsi ovladatelnost vozidla v kriticky situaci, se zablokovanejma kolama, nebo naopak ? Proc ucili v autoskolach v dobe neexistence ABS prerusovane brzdeni ?
Ano, zablokovane kolo ma asi vetsi brzdny ucinek, proto ABS prodluzuje brzdnou drahu na suchu, nicmene udrzuje vozidlo i pri prudkem brzdeni ovladatelne a manevrovatelne.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jistě, BMW by mělo každé, od Feldy 1.3 nikdo ve 160 km/h zablokování kol nepožaduje.Pawka G. píše:Podle mě to musí zabrzdit až do zastavení kol, teda přední se mi blokujou určitě, jinak je asi něco špatně....
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
no jde mi o to zjistit, jak by se to mělo chovat v případě, že jsou kotouče i vzadu
vim, že u 320i, která má kotouče jen vepředu vim, že to jde zablokovat ve 140
mě se to nezablokuje, ale jen celkem silně brzdí - budu muset změřit brzdnou dráhu, abych věděl jak moc...
kolik je běžný pro 325ku?
brzdová kapalina je také nová
když jsem byl na testu brzd, tak nezjistili žádnou chybu
a nemá na to vliv ani jestli se to udělá jen chvilku po rozjetí (studený brzdy) anebo během jízdy (brzdy na provozní teplotě)
může to bejt něco s tim vypnutym ABS?
vim, že u 320i, která má kotouče jen vepředu vim, že to jde zablokovat ve 140
mě se to nezablokuje, ale jen celkem silně brzdí - budu muset změřit brzdnou dráhu, abych věděl jak moc...
kolik je běžný pro 325ku?
brzdová kapalina je také nová
když jsem byl na testu brzd, tak nezjistili žádnou chybu
a nemá na to vliv ani jestli se to udělá jen chvilku po rozjetí (studený brzdy) anebo během jízdy (brzdy na provozní teplotě)
může to bejt něco s tim vypnutym ABS?
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To ti nepovím, ale podle mě to nebude jen tak jednoduchý odpojit ABS. Myslím, že ti teď brzdná soustava běží v nějakém nouzovém režimu, vždyť ABS umí elektronicky ubrat tlak v brzdách když by se měly bloknout. Ale nechci vo tom mlít, protože o tom zas tolik moc nevím, jen to, že zablokovat bys je prostě měl. U M5 kvičí gumy když dupneš na pedál i ve 260ti, hádej jestli to nebylo kvůli Passatovi co se u Mnichova na dálnici ve svých svižných 90ti nasral z připojováku rovnou do levýho.DC píše:může to bejt něco s tim vypnutym ABS?
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
No samozrejme ze kdyz na to clovek hamstne jak hovado tak ze se to zablokuje. Ale ze by to bylo neco, co bych od brzd pozadoval v provozu, to zrovna ne. Bych asi casto menil gumy kvuli ploskam a brecel bych jak nekteri na BMW klubu ze maji "uz zase pokroucene kotouce po 10 tkm a to byly origo" Tato debata je ponekud zcestna. Kdo tady definoval pojem "z vyssich rychlosti" 

- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
No tak to rozhodně. Zadupnout se to neboj, to je věc, která ti pomůže zvýšit prvotní tlak v brzdách a potom už jen reguluješ podle toho jak gumy vřeští. Jen mě zaráží že každej je rozčarovanej že mu to nejde do smyku a vlastně na to ani pořádně nešláp... neboj, nejsi sám, můj brácha je na tom naprosto stejně!DC píše:ještě mě napadá, že vlastně já brzdím tím stylem, že postupně zvyšuji tlak na pedál - nezkoušel jsem to prostě zadupnout...
může to být tím?

Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jirka325: Ty asi moc nevyužíváš potenciálu svého auta, co?Jirka325 píše:No samozrejme ze kdyz na to clovek hamstne jak hovado tak ze se to zablokuje. Ale ze by to bylo neco, co bych od brzd pozadoval v provozu, to zrovna ne. Bych asi casto menil gumy kvuli ploskam a brecel bych jak nekteri na BMW klubu ze maji "uz zase pokroucene kotouce po 10 tkm a to byly origo" Tato debata je ponekud zcestna. Kdo tady definoval pojem "z vyssich rychlosti"

Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
¨DC píše:okie, radši se zaměřim na zprovoznění ABSka
DC: Podvozek je v tip ťop stavu? Protože na 540i mám teď trochu horší tlumiče, párkrát mě na kostkách ABSo pěkně vytrestalo. Je to jako mít auto bez brzd, žádnej rozdíl...
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Myslel jsem si, že tak jezdíš. Ušetříš sice destičky, ale zase pak nevíš co dělá auto v mezních situacích a nejsi přece k autu takovej nelida, aby sis to vyzkoušel.Jirka325 píše:Urcite ne, nemuze byt kazdy takovy mistr sveta jako ty. Ja jezdim padesat a mam v ocich smrt.RedBaron píše:Jirka325: Ty asi moc nevyužíváš potenciálu svého auta, co?
O mistrech jsem nic neříkal, aspoň si na to nevzpomínám.

Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT