Volnoběh 320i/89/95Kw/206ka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 01. 07. 2009 20:57

cune píše:Problém stále nevyřešen... :roll: :cry:
Lambda nepomohla?Zkoušel jsi vyčistit potenciometr na klapce sání?Jinak u nás taky pořád to samý :evil:
Obrázek

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 01. 07. 2009 21:00

DVORIS píše:
cune píše:Problém stále nevyřešen... :roll: :cry:
Lambda nepomohla?Zkoušel jsi vyčistit potenciometr na klapce sání?Jinak u nás taky pořád to samý :evil:
Lambdu jsem zkousel,meril jesem dokonce jestli chodi relatko vyhrivani lambdy,vsechno v cajku.Na potenciometru toho neni moc co cistit....krom konektoru
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 01. 07. 2009 21:49

Venca píše:
cune píše: Lambdu jsem zkousel,meril jesem dokonce jestli chodi relatko vyhrivani lambdy,vsechno v cajku.Na potenciometru toho neni moc co cistit....krom konektoru
Potenciometr tam není...

.
Tak tedy spínač na škrtící klapce :) :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 07. 2009 22:57

motor potrebuje pro svou cinnost dva zakladni elementy - vzduch a palivo. Pokud je vaha a vzduchovej filtr dobrej, zustava zkusit palivo. Treba stara podltlakova hadicka ze sani do regulatoru dokaze nadelat velike veci.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 02. 07. 2009 07:53

Mě takhle zlobila 320i celý tři roky, povyměňoval jsem od hadiček, přes váhu, po kompletní kabeláž a rozdělovač vše a nikdy nic nepomohlo. Obávám se, že u některých 320i je to neřešitelný problém.

Když sundáš víčko váhy vzduchu, uvidíš takové větší černé ozubené kolečko, zaaretované drátkem na pružince. Tento drátek trochu zvedneš a ozubené kolečko pootočíš. Ale mám takový dojem, že tohle testování nikam nevede...rozhodně nikoliv k lepšímu.

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 11. 07. 2009 20:00

Cubrd píše:ono je to taky závislý na výfuku? mě to zase blbne za studena, má hrozně tvrdej chod jak ty americký velkoobjemový motory, je i vidět jak to hejbe s celým autem ale u mě to je vylítaným motorem, protože výfuk sem měl i na bývalí ETĚ a tam všechno fungovalo a snímače v podstatě mám pořád stejné
věř že ucpanej vejfuk nebo jen ucpanej kat udělá takovou paseku že jsi to nekouřil :-)
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 15. 07. 2009 20:45

Já jen podotknu,napadlo vás někoho vyměnit vstřiky?Ale za nový,ne za jetý kurvy co se tu nabízejí z vraků s tvrzením prodávajících že auto na ně nějak jelo.U nás se tedy zatím vyměnil jeden vstřik za nový a po ujetí nějakých kilometrů se vytáhly svíce.Předtím měly všechny nezdravou barvu a byly na nich nalepený drobný krusty a nyní ta jedna s vyměněným vstřikem je zabarvená krásně do pískova a je čistá.Vstřiky při testu neukapávaly ale mám dojem že za ty roky už práší kdoví jak a kdoví kolik.Po výměně dalších 2 fungl nových uvidíme a dám vědět,ale už s tím jedním novým je změna k lepšímu citelná
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 16. 07. 2009 06:50

když už člověk vyzkouší všechno, tak bych se na ty vstřiky taky dostal, ale pak selskej rozum řekne co je to vstřik?...tryska - díra, která se na chvilku otevře a zavře...nic víc. Takže buď benzin jde skrz nebo nejde. Kdyby ho šlo málo, auto by netáhlo při pedálu na podlaze...Zde bych závadu neviděl.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 16. 07. 2009 20:58

budha píše:když už člověk vyzkouší všechno, tak bych se na ty vstřiky taky dostal, ale pak selskej rozum řekne co je to vstřik?...tryska - díra, která se na chvilku otevře a zavře...nic víc. Takže buď benzin jde skrz nebo nejde. Kdyby ho šlo málo, auto by netáhlo při pedálu na podlaze...Zde bych závadu neviděl.
Jenže to není jen tak že něco stříká přes nějakou díru,záleží taky jak to stříká-rozprašuje a kolik toho přes tu díru projde.Už i Š1000MB byla dost náchylná na to jak prášil směs benzínu injektor v karburátoru,takže jestli tryska-vstřikovač plive při otevření nějakej nesmysl do všech stran,jen tam kam nemá ne tak to asi taky nebude zrovna ono.Nicméně uvidíme po výměně :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 07. 2009 21:35

nicmene koupe sady vstriku vyjde cca tolik co prumerna 320i komplet, nutno dodat
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 07. 2009 09:19

Max-Max píše:nicmene koupe sady vstriku vyjde cca tolik co prumerna 320i komplet, nutno dodat
Ale po včerejšku opět pokrok dále,motor tá lepší zátah a o dost se také zlepšily reakce na sešlápnutí plynového pedálu.
V tom co píše Max taky něco je ale pokud si udržuji auto se kterým jaksi do budoucna počítám tak nebudu motor a jiné skládat z 20let starýho ohrkanýho pelechu což stejně k ničemu nevede.To je jako kdybych tu sháněl jetý čepy,brzdový desky a vzduchový filtry protože na ně nemám.
Je fakt že pořízení nových vstřiků je je dražší záležitost,ale než vyklopit x peněz za jetý třeba a bude po nich stejně prd tak raděj nový :wink:
Obrázek

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 17. 07. 2009 09:21

možná by se dalo je v něčem agresivnějším vyčistit.. Ale přísady do paliva na pročištění vstřiků bych asi nedal do nádrže..

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kejzi » 17. 07. 2009 10:57

Ada_CZ píše:možná by se dalo je v něčem agresivnějším vyčistit.. Ale přísady do paliva na pročištění vstřiků bych asi nedal do nádrže..
a proč do nádrže,my v práci to děláme tak,že ten přípravek nalijeme do seříznutý petky na kterou je napojená hadička,která se druhým koncem nasadí na přívod do palivového filtru,takže ten přípravek jde samospádem do nádrže,děláme to takhle už cca. rok a všechno v pohodě,akorát musíš držet tu petku výš než je motor a filtr musíš uvolnit z držáku.....ale stejně dle mé úvahy jsou všechny tydle srač.. na vstřiky jen na krátkou dobu.....
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 23. 08. 2009 19:16

Škubáni, špatný volnoběh a černé svičky. Koukám častý problém M20 :(
Zkoušeli jste přeměřit tlaky ve válcích? Čím výš nad 10kpa tím líp, pod 10 ... KO :cry: Nejlíp na všech šesti podobné tlaky.
Jak moc se ti tratí olej? A když sundáš víčko, je cítit v oleji jako-by benzín?
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 08. 2009 20:57

s tim ze pod 10 je KO bych si dovolil silne nesouhlasit.

pokud je to jeden nebo dva, tak mozna, na chod to mit vliv bude, ale pokud budou vsechnu cca stejne, tak proste pojede trochu hur, ale rozhodne nebude v prdeli.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 23. 08. 2009 21:39

Já jen dodám že jak jsem sledoval a přemýšlel nad touhle ku...závadou,tak to tipuju na vadnej spínač na škrticí klapce,protože mi jednou taky takhle blbnul volnoběh u jednoho dvoulitra a stačilo ho zdemontovat,řádně vyčistit,nastavit a bylo to zas o.k.Ono totiž to že v krajní poloze cvaká neznamená že je o.k. :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 23. 08. 2009 22:46

Max-Max ... Tak jasný že není ůplně KO, ale už to je pěkně vylítaný a moc života v tom není. A to že pojede trochu hůř? Mnu docela citelně oproti stavu po GO, záleží na tlacích. Hlavně je třeba počítat s vyšší spotřebou oleje ... :wink:

Dvoris ... Tak že cvaká, je jen jeden způsob kontroly. Má tři kontakty 2, 18 a 3.
2 a 18 při volnoběhu sepne (odpor kolem nuly), po přidáni plynu vypne (odpor co se vejde :D). 3 a 18 celou dobu rozpojen (odpor opět co se vejde :D) spína téměř na konci maximálni otáčky (odpor zase kolem nuly).

Tahle kur :oops: evská závada očividně nemá jednotné řešení. Mi na chvíli pomohla jiná váha vzduchu, měsíc dva a znova, tak přišla nová lambda a ejhle najednou po cca 100km (načtení nových ůdajů do jednotky) volnoběh stabilní a spotřeba z 12l na 8,2l ... :twisted: Málem mi vypadly bulvy u benzinky když se mi po ujetí 300Km do nádrže nevešlo víc jak 25litrů.
525 TDS, ex 325iX tour

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 08. 2009 22:51

moje 732 co ma tlaky vsechny kolem 10,3 je tedy kaput?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 08. 2009 09:18

Koukam chlapi, ze uz to skoro rok resite a vysel vam z toho vysledek:
- nikdo nic nevi, vsichni "badaj"

Ad1, u motoru se nebada - meri se (spolehlive lze pro/zmerit toto: cidla, spinace, vodice, lambdy apd., "mene" spolehlive: tlaky, podtlaky apd., "temer vubec": defektni tesneni, ruzne skryte praskliny)
Ad2, jakozto novopeceny majitel 320i (Motronic) jsem si za cca 10min s merakem za 100CZK overil/poupravil to, co vy tady cca 1 rok "badate".

Vysledek:
- pri odpojeni lambdy se viditelne/poslechove nestane vubec nic (zadna zmena otacek, kolisani apd.) Ona totiz ECU zjisti, ze nema signal v toleranci hodnot labdy a sama od sebe nastavi "mirne bohatsi" smes (aby zabranila destrukci motoru chudou smesi, samozrejme toto bude zaznamenano v chybovam registru), navic tuto "bohatsi smes" pohledove nezaznamenate pri pohledu na "piskouvou" barvu svicek
- cidlo teploty pro RJ (modre) - odpor "nekonecno" RJ vnima jako studeny motor, klesajici odpor pro RJ znamena motor se zahriva
- volnobezny ventil - to ze neni "zasekly" neznamena, ze funguje OK (osobni zkusenost)
- spinac na skrtici klapce - pokud je nefunkcni, motor vykazuje snahu na volnobeh "zdechnout". Diagnostika merenim je vice nez snadna, pozor - to ze "cvaka" neznamena, ze "spina"
- regulator tlaku paliva - muze byt i vadny, ale to na 99% nebude, defektni hadicka jeho ovladani zpusobuje falesne prisavani vzduchu zaroven se spatnym nastavenim tlaku paliva
- svicky, kabely, rozdelovac - pokud nejsou tyto komponenty zcela evidentne "znicene" tak v tom problem nehledejte. Divili by jste se na co je motor schopen jet aniz by o tom dal vedet. (jezdil jsem na pretrzene kabely ke 2 svicka smotane rukama prelepene papirovkou a motor bezel jako hodiny - nerika, ze je to dobre :) )
- predpoklad uspesneho reseni rizeni motoru je jeho alespon zakladni mechanicka funkcnost (vyrovnane tlaky valcu, nepropalene tesneni pod hlavou, spravne nastavene rozvody apd.)
- vaha vzduchu - je NASTAVENA z vyroby, na pohravani si s pruzinkou zapomente - nikam jinam nez k nove vaze to nevede. Muzete maximalne vycistit odporovou drahu snimace a to je tak vse. Vyzkousejte mechanickou funkcnost (zasekavani, pridreni apd.) Pokud jsou ostatni komponenty rizeni na motoru OK, pobezi i bez vahy (samozrejme nevalne)
- podtlaky obecne - zkontrolujte vsechny hadice ktere vedou do/z sani. Nikdo preci neveri, ze guma v podminkach ve kterych tam zije vydrzi dele nez 7-10 let. Pozor u motoru M20/B20-25 je nestastne vyreseno upevneni pripojnych mist pro vstup volnobezneho ventilu a podtlaku pro brzdovy posilovac do tela skrtici klapky (nalisovan kov do kovu - uvolnuje se to a je potreba to zalepit).
- ECU (RJ) motoru - to, ze diagnostika nic nezjisti, neznamena ze je ECU v poradku. Mam osobni znacne drahou a frustrujici zkusenost s ETOu (v roce 1996) kterou jsem resil cca 2 roky a pomohla az vymena ECU za jinou.

Toto vyse uvedene jsou logicke uvahy a zkusenosti vyplyvajici z praxe a alespon zakladniho povedomi jak funguje rizeni motoru.

Zaver: osobni zkusenost se zaverem ktery by malokdo predem odhadoval...
- motor M40, najeto cca 350t km, vacka vydrena jak jarni sjezdovka, hydra puvodni, lambda nezapojena, svicky pres 50tkm, 2 kabely ke svickam smotane rukou... najednou zacal jit na volnobeh na 3 valce (jinak predtim i k vyse uvedenemu volnobeh parada) s tim, ze nad cca 1200ot/min bezel a tahnul na vsechny. Uvaha byla: svicka, kabel atd. ale nic z toho nezabralo, pak nastopopil napad, ze treba podpaleny ventil (vzhledem k vacce lze predpokladat cokoliv), znacny ubytek tlaku valce apd. Probehlo mereni, ale tlaky vsech valcu stejne a hlavne OK. Vzhledem k tomu, ze byla zima jsem toho zanechal s tim, ze AZ UMRE TAK UMRE a jezdil jsem v pohode dal... kdyz se rocni obdobi prehouplo k tomu teplejsimu zacal jsem resit jiny motor a na ten jsem si chtel udelat "pekne" saci potrubi a tak jsem ho sel vymenit za nejake stare. Po demontazi spodniho dilu saciho potrubi od hlavy (ten co nikdo nikdy nesundava) jsem mel razem vyresen problem s behem na 3 valce pri volnobehu. Tesneni mezi sanim a hlavou bylo na 1.valci v miste na vstrikem propaleno (cca 3mm) a prisavalo tudy vzduch. Duvodem chodu na "tri" byla pri volnobehu tak chuda smes, ze ji neslo zapalit. Az pri zvysenych otackach a vetsimu prisunu paliva to opet slo. V miste vstriku je na tesneni vyklenuti ktere je slabsi nez zbytek tesneni a i na 2.valci uz nezbyvalo mnoho...

Takze to je pro predstavu co muze vytvorit par mesicu trapeni a penez....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Crazz
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 05. 2009 19:53
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Crazz » 24. 08. 2009 11:31

Max-Max píše:moje 732 co ma tlaky vsechny kolem 10,3 je tedy kaput?
Hele sorry ... :roll: Kouknul jsem na počet tvých příspěvků a vidím, že jsi opravdu schopný se o jedné věci bavit hooodně dlouho. Vzdávám se ... :oops:
Trošku jsem na ty tlaky kouknul a není to tak jednoznačné. Mám taky tlaky něco málo nad 10 a jede to ... 8) Zajímal by mě rozdíl oproti stavu po GO kdy budou tlaky tak jak maj být. Pokud jsou ostatní součásti v pořádku, tak je motor schopný chodu i na opravdu nizké tlaky, ale už to není to pravé BMW ... :(
525 TDS, ex 325iX tour

Odpovědět