Střešní okno
Střešní okno
Mechanicky ovládaný šíbr -
- má se zasouvat do střechy, nebo jde jen pootevřít vzadu?
- má se zasouvat do střechy, nebo jde jen pootevřít vzadu?
Mě to jde na obě strany, ale poslední dobou ztěžka dozadu...ten převod prostě přeskakuje..asi tam je řetěz, co? Když to chci otevřít, musím zároven s točením tlačit rukou. Zavřít to jde celkem v poho. Nemáte někdo třeba průřezový obrázek nebo foto toho mechanizmu?
Mám to namazat nebo co se s tím má dělat. Dík za rady a tak.
Mám to namazat nebo co se s tím má dělat. Dík za rady a tak.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!
Řetěz tam není, je tam dvojice bowdenů.Franta. píše:Mě to jde na obě strany, ale poslední dobou ztěžka dozadu...ten převod prostě přeskakuje..asi tam je řetěz, co? Když to chci otevřít, musím zároven s točením tlačit rukou. Zavřít to jde celkem v poho. Nemáte někdo třeba průřezový obrázek nebo foto toho mechanizmu?
Mám to namazat nebo co se s tím má dělat. Dík za rady a tak.
Klička točí ozubeným kolečkem, to zabírá do takových jakoby pružin na těch bowdenech.
Obrázek nemám, ale když jsem to otevřel, viděl jsem ten mechanismus.
Je to dost složitý a náročný na přesnost a lehkost chodu.
Re: mazání
Kdybych ti mohl poradit, udělal bych to.Franta. píše:takž se to má mazat kde? Kolejničky, nebo mechanizmus uvnitř?
Ona ta moje story se šíbrem je taková, že to bylo auto na zrušení a já se snažil ho nějak nedestruktivně rozebrat (byť jen za účelem prostudování celého mechanismu).
Ale nepovedlo se, tož jsem ho zdestruktil.
A to, co jsem viděl uvnitř, mi neumožnilo pochopit plně funkci


Re: mazání
Teda a takovy to bylo pekny autoVenca. píše:Kdybych ti mohl poradit, udělal bych to.Franta. píše:takž se to má mazat kde? Kolejničky, nebo mechanizmus uvnitř?
Ona ta moje story se šíbrem je taková, že to bylo auto na zrušení a já se snažil ho nějak nedestruktivně rozebrat (byť jen za účelem prostudování celého mechanismu).
Ale nepovedlo se, tož jsem ho zdestruktil.
A to, co jsem viděl uvnitř, mi neumožnilo pochopit plně funkci
![]()


Re: mazání
Jo, taky mi to bylo líto.Badliner píše: Teda a takovy to bylo pekny auto![]()
Než jsem zapnul flexu, ještě jsem si naposled prohlídnul ty dokonalý tvary, udělal můj oblíbený pohled zezadu od blatníku na tu mírně prohnutou linii co ubíhá pod okny až dopředu nad masku...
... a pak jsem se do něj pustil.

Rozdělání šíbru
Před nedávnem jsem to dělal tak se pokusím nastínit postup
1. mírně pozasunot dozadu
2. strhnout tapec v přední části - je nacvaknutý na pár zacvakávacích
příchytkách
3. tapec zasunout dozadu
4. síbr přesunout do vyklopené polohy
5. odšroubovat tři torxy na každé straně
6. sejmout plech šíbru
postup jak se dostat k bovdenům si přesně nevybavuji, ale je
patrný od pohledu. Je nutné odmontovat kličku a povolit převodovku.
Nekolik upozornění:
1. je dobré si přesně zapamatovat co v které drážce chodilo
2. k tapecu je pridělaná rýnka
3. při montáži je nutné srovnat bovdeny do stejných pozic
to je asi vše, za případné chyby může má pamnět a obracejte se přímo
na ni
p.s. své auto jsem koupil s částečně demontovaným a skládal jsem to třikrát, než to chodilo jak mělo
1. mírně pozasunot dozadu
2. strhnout tapec v přední části - je nacvaknutý na pár zacvakávacích
příchytkách
3. tapec zasunout dozadu
4. síbr přesunout do vyklopené polohy
5. odšroubovat tři torxy na každé straně
6. sejmout plech šíbru
postup jak se dostat k bovdenům si přesně nevybavuji, ale je
patrný od pohledu. Je nutné odmontovat kličku a povolit převodovku.
Nekolik upozornění:
1. je dobré si přesně zapamatovat co v které drážce chodilo
2. k tapecu je pridělaná rýnka
3. při montáži je nutné srovnat bovdeny do stejných pozic
to je asi vše, za případné chyby může má pamnět a obracejte se přímo
na ni

p.s. své auto jsem koupil s částečně demontovaným a skládal jsem to třikrát, než to chodilo jak mělo

Za poslední rok mám následující score:
vítězství
1x spojka E28 520i
1x palubovka E30 318is
1x převodovka E34 525TDS
1x přeskládání zámků E30 318is
remíza
centrál E28 520i - závada odhalena ale nechce se mi s tím hrát, je to auto
mé drahé polovičky
prohra
zadní silenbloky E28 - přišlo mi jednodušší zaplatit 1800,- za
výmněnu než se s tím den párat
vítězství
1x spojka E28 520i
1x palubovka E30 318is
1x převodovka E34 525TDS
1x přeskládání zámků E30 318is
remíza
centrál E28 520i - závada odhalena ale nechce se mi s tím hrát, je to auto
mé drahé polovičky

prohra
zadní silenbloky E28 - přišlo mi jednodušší zaplatit 1800,- za
výmněnu než se s tím den párat
No to mě obojí okolo E30 zajímá- palubovka má 2 problémy: Nejde jí otáčkoměr se spotřebometrem a taky rychloměr občas naskočí až po herdě. A taky je prasklá, vedle kapličky. Asi od tepla. Co Ty si s ní dělal? Zastamdával?
A zámky...Mám centrál, ale klíč strčím pouze u spolujezdce. Takže asi provedu výměnu zámku za cca 700 kč. Dělaj to v Nuslích.
A zámky...Mám centrál, ale klíč strčím pouze u spolujezdce. Takže asi provedu výměnu zámku za cca 700 kč. Dělaj to v Nuslích.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!