160km/h na dalnicich

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.

zvysit rychlost na dalnicich?

ano
50
76%
ne
10
15%
je mi to jedno
6
9%
 
Celkem hlasů: 66

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 05. 06. 2009 06:35

Ja jsem slysel, ze rychlost 160km/h se ma zas povolovat jen na urcitych usecich, ze to nema bejt vsude a jen parkrat omezeny nejakou znackou, jen to bude na urcitych usecich vyznaceny ze se tu muze valit 160 :lol:

Mazety
Příspěvky: 1548
Registrován: 14. 10. 2004 08:38
Bydliště: Praha 10, Lysá n/L, HB

Příspěvek od Mazety » 05. 06. 2009 07:40

ono to není jen o rychlosti, muselo by se v těch úsecích co by byla 160ka zakázat předjíždění kamionů a osobáků s přívěsem, vymaštěnejch tiráků a podvalaků jsou mraky, to v tý rychlosti začíná bejt sakra horko :?
EX e28 525e
EX 2x e30 318i M40
EX e28 528i
EX e30 320i

Felda
VW Golf VII 4Motion f tédéí Hajlajn
Galaxy s platákem:)
odtah od 7kč/km731810210

Uživatelský avatar
Raaadja
Příspěvky: 114
Registrován: 13. 09. 2007 21:49
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Raaadja » 05. 06. 2009 07:57

Já jsem rozhodně pro. Obecně mi přijde lepší nechat řidiče, aby řídil podle sebe, než se tvářit, že zákon to ví líp. Bezpečná rychlost je totiž pokaždé úplně někde jinde. Myslím, že těch úseků, kde to bude povolené, bude minimum a budou pečlivě vybrané
Touring 318i E30 M40 - po výměně motoru -> 318i E30 M43 - díky, brácho...

Pomozte mi vymýtit smrt z našich silnic - jezděte po chodníku

Uživatelský avatar
Misa
Příspěvky: 1033
Registrován: 23. 03. 2005 10:17
Bydliště: Praha 8

Příspěvek od Misa » 05. 06. 2009 09:25

Jsem pro. Jezdím hlavně D11, nový úsek je technicky dost kvalitní a obvykle prádný, takže proč to nevyužít :twisted:, a D1 - tam je zase potřeba vyšší rychlost, aby člověk "přeletěl" ty panely, paradoxně při 130ti je to největší zlo :roll:
E87 120dA & G07 4.0dx

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 05. 06. 2009 10:02

ALA E30 píše:Jenže tady nejde o to že na to ty auta maji,ale o to že na to nejsou silnice a o mentalitě a schopnostech ohleduplnosti českejch pilotů ani nemluvim.Neumíme se chovat ve 130 a co asi bude ve 160.Je mi to fuck.Ať si jede kdo chce kolik chce.Stejně se už tak jezdí.Mrtvejch neubude.
Kdo proboha tvrdí, že na to nejsou silnice? Vždyť 160 se dá jet s prstem v nose po démonizované D1, stejně jako po rychlostkách typu R48... A argumentace, že na to lidi nejsou zvyklí? Jak si na to asi maj zvyknout, když to neni dovolený? Uděláme poznávací zájezdy do Německa? :)

Jedinej rozumnej argument mi přijde spotřeba... je rozdíl, když dojede 50.000 aut denně z Phy do Brna za 7 nebo za 10 litrů na sto. Ale jelikož by stejně ne každěj těch 160 km/h jel, tak si myslim, že to neni až tak pádnej argument. A jak píše Míša - po D1 se nedá jet rozumně jinak než 150+ v levém, protože pravý je úplně mimo hru a 130 v levém by člověk brzdil provoz. Takže povolit. A hned. :)

Uživatelský avatar
Raaadja
Příspěvky: 114
Registrován: 13. 09. 2007 21:49
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Raaadja » 05. 06. 2009 10:32

Je to asi trochu naivní, ale já pořád tak nějak doufám, že když sebereme PČR možnosti jak kasírovat bez hnutí prstem (například s novými předpisy ohledně lékárniček), třeba se o malinko víc soustředí na skutečně nebezpečné chování na silnicích. Ale to je asi utopie.
Touring 318i E30 M40 - po výměně motoru -> 318i E30 M43 - díky, brácho...

Pomozte mi vymýtit smrt z našich silnic - jezděte po chodníku

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1279
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 05. 06. 2009 11:35

Jsem pro zrušení rychlostních limitů. Rychlou jízdou proti poulační explozi :twisted:
Stejně je to jen dodatečný zdanění řidičů...
Nemám třícu 8)

Vune benzinu
Příspěvky: 627
Registrován: 01. 02. 2004 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Vune benzinu » 05. 06. 2009 14:37

cmelak píše:Ja jsem slysel, ze rychlost 160km/h se ma zas povolovat jen na urcitych usecich, ze to nema bejt vsude a jen parkrat omezeny nejakou znackou, jen to bude na urcitych usecich vyznaceny ze se tu muze valit 160 :lol:
Znacka 160kmh po dobu 3km, pote uprava na 120 a pak hned na 80 (nebo rovnou ze 160 na 50? :D ) .Hodne lidi ze strachu mereni rychlosti zacne prudce brzdit coz je na dalnici uplne "nejidealnejsi" reakce.
Dle me to zkurvej.Potrebujou dat firmam nove zakazky pokud mozno tem zahranicnim.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 05. 06. 2009 17:23

Osobne je mi toto tema (zda 160kmh povoli nebo ne) uplne putna.
1, vetsinou jezdim po dalnici cca 110-130kmh a dojedu do cile o par minut pozdeji s bonusem usetrenych cca 1,5-2l/100km
2, pokud mam chut jet pres limit tak jedu a neresim co je uredne povoleno

Jak z vyse uvedeneho vyplyva, pro mne osobne tedy uprava predpisu nic neresi. Najedu mesicne prumerne 3-5t.km (povetsinou s nekolika kousky E30) a snazim se jet tak jak mi situace na komunikaci aktualne dovoli. Kdyby vetsina ridicu pouzivala mozek, soudnost a mela alespon castecne povedomi fyzikalnich zakonu tak by na dalnicich mohl rezim byt bez limitu. Neni to o predpisech - je to opet o lidech. A tim padem to nema reseni.

Kazdy resi sve obcasne poruseni predpisu a tim i mozny "stret" s rukou zakona po svem. Ja to resim "systemem uhybnych manevru & predchazeni konfrontace" ktere zacinaji tim, ze zrovna pouzity/pristizeny vuz vam nepatri (idealni je registrace na jiz zemrele pribuzne) a pak vcasnym "uhybnym" manevrem smerem kamkoliv jinam nez posadka rozvasneneho "represivniho" vozu predpoklada. Upozornuji, ze "elegantni" vytraceni ze zorneho pole stihaci stroje je NAPROSTO neco odlisneho nez snaha o ujezd. Nejsem na to pysny, ale je to vyhodne pro obe strany - ja se s nima namusim bavit a oni nemuseji vystupovat z auta.

PS:uznavam, ze jako mladik ve veku cca 18-25 let bych zamitnuti navrhu na zvyseni limitu na 160kmh bral jako jednu z nejvetsich moznych krivd statoaparatu. V mem veku to jiz vidim jinak...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 05. 06. 2009 22:11

Taky přístup... do nedávna jsem měl podobný, ne-li vyšší měsíční nájezd a prozatím jsem zůstal bez bodu, ačkoliv si s rychlostí hlavu moc nelámu.
Jde mi o to, že na té dálnici toho opravdu neni moc k vidění a těch uspořených pár desítek minut, až nějaká ta hodina (při cestě Pha-Blava jak nic) se dá využít lépe a radostněji. Navíc 130 km/h zvedli ze 110 km/h někdy v polovině 90. let, kdy lezla ze Škodovky ponejvíce Felicie 1.3 a dneska je to třeba Superb 3.6 - jaký je v těch autech rozdíl víme či tušíme asi všichni. Vývoj jde dál, tak proč lidem neušetřit trochu času. Každému se nechce psát auto na tetičku, nebo luštit, zda-li ten Passat, co ho předjíždí nemá RZku začínající písmeny 8S4.
Kdosi kdysi řekl, že demokracie ohrožuje svobodu... a měl pravdu. :)

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 05. 06. 2009 22:39

A jakej úsek asi ujedeš tim suprblbem 3.6 po těch ubohejch dvou rozsekanejch pruzích po D1 při dnešním provozu? :lol: Je mi to buřt,ať daj třeba 300km/h.Jsem řidič kamionu takže do80- 90 a osobákem 120-140 mi stačí.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
matal
člen E30.cz
Příspěvky: 1547
Registrován: 01. 01. 2006 02:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matal » 06. 06. 2009 01:14

V podstatě jsem pro, ale jen v určitých úsecích.. Nedávno jsem jel Brno-Dresden a jak víme, tak D1 až do Humpolce je katastrofa, pak se to do Prahy mírně zlepší.. Dálnice kolem Ústí je už dost dobrá, tam se dá jet i rychleji.. Jinak jezdím taky +-150 tempomat.. :wink:
=E39 530i 2003
=E24 M635CSi 1984
Někdo potřebuje auto,Já mám Dvě BMW..
Originální BMW Doplňky- www.bmwmylife.cz

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 06. 06. 2009 09:46

byl bych pro zrušení limitů na dálnici

řidiči by to nebrali jakože je povolených 160. tak musí jet 160...
a každý by si jel svou vlastní rychlostí...

já třeba na dálnici jezdím 120-130 - kvůli spotřebě... a absolutně mě neštve, že bych se bál nějaké pokuty nebo tak, prostě mi to tak vyhovuje...

Nebál bych se toho, že nějaký starý děda pojede 160 ve 120ce ve vyjetých kolejích jen proto, že už to není zakázané. Něco jiného jsou mladí sígři, ale ti budou jezdit jak hovada furt!

Uživatelský avatar
Marosh
Příspěvky: 842
Registrován: 21. 02. 2004 09:50

Příspěvek od Marosh » 06. 06. 2009 10:29

ALA E30 píše:A jakej úsek asi ujedeš tim suprblbem 3.6 po těch ubohejch dvou rozsekanejch pruzích po D1 při dnešním provozu? :lol: Je mi to buřt,ať daj třeba 300km/h.Jsem řidič kamionu takže do80- 90 a osobákem 120-140 mi stačí.
Nepřijde mi to tak strašný... nejsem z těch nerváku, co vyblikávají, když ten před nimi nemá kam uhnout, respektuju, že i kamiony se potřebujou předjet (pokud tu potřebu neprojeví ve chvíli, kdy je předjížim nebo se k tomu chystám) a i na těch "ubohejch rozsekanejch pruzích" se dá dojet z Phy do Brna za hodinu. Samozřejmě ne v pátek odpoledne, ale třeba neděle kolem půlnoci úplně v pohodě. :wink:

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 06. 06. 2009 10:48

ja nevim ale prijde mi ze se tady pletou 2 veci, nejde o to ze "stejne kazdy jezdi 160" nebo ze praha-brno se da v pohode zajet za hodinu. Jasne ze to jde, ale je to bezpecny? Jedna vec je stav silnic, kdy v krizovy moment clovek nema kam uhnout - kajnice je moc uzka, nebo ho treba dira v silnici vynese nekam dohaje a druha vec je ze cesi proste neumi jezdit plynule. Existuje hafo blbu jedoucich npodalnici napr onech 130, zahlidnou znacku 80 a dupnou na brzdu. Dalsi vec je ze imho vetsina vozoveho parku neni schopna jet po dalnici bezpecne 160 - cim vetsi rozdily v rychlosti jednotolivych aut na silnici - tim vetsi riziko. Treba v nemecku na nolimit usecich jede vetsina lidi tech 150-160 u nas by ten rozptyl byl podle me mnohem vetsi
5er

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 06. 06. 2009 10:59

Já jsem také pro, rychlá jízda mi nevadí, faktem je že je to taky dost o autě, co těd lítáme galantem 2.5 tak tam je cestovní rychlost kolem 170ti a ani to člověku nepřijde, podvozek sedí, řízení ok, motor si jen bzučí. nicméně nedivim se ostatním protože jet ve felicii 140 je už sakra znát. Problémem při těchhle rychlostech je předjíždění kamionů, když to tam nějakej vůl pustí....
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 06. 06. 2009 11:38

To je fajn, že patříte mezi vyrovnané řidicě a jezdíte podle potřeby.. a nálady.. limit nelimit... Ale už vidím ty přizdisráče ve fabkách... Jak začnou vystrkovat růžky a rádoby si dokazovat, že na to mají (když je to v mezích zákona)

Nechápu jak může někoho srát, když ho někdo předjede.. Hold jede pomaleji... tak co?

Uživatelský avatar
Kony
Příspěvky: 298
Registrován: 06. 02. 2008 16:09

Příspěvek od Kony » 06. 06. 2009 12:32

kdyby jsme to vzali jako to mají v německu , vemte si jak mají luxusní ty dálnice, všude možně mají omezení z nějakejch většinou racionálních důvodů, když to pak srovnáme, tak němci by na našich dálnicích v tom stavu jakym sou dali všude pro jistotu zákaz 100 :lol: S ohledem na nehodovost němců vs. naší, a vůbec naší českou nedozírnou demenci , můžem bejt rádi za těch 130 .
Ale já osobně jsem pro zvýšení rychlosti. Spousta zákazů se nedělá kvůli omezení svobody. To že to má někdy negativní dopady se neřeší. Jak to brát v dopravě , jestli prosazovat individulitu , nebo obecnou represi, tak já sem pro individualní zodpovědnost, na druhou stranu to celkem logicky přináší přísnější postihy.

Uživatelský avatar
zahy
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003 20:06
Bydliště: Plzeň-Praha

Příspěvek od zahy » 06. 06. 2009 18:21

koukam ze jsou tady sami nejlepsi ridici v tech nej karach

ja osobne vetsinou jezdim po dalnici 110(prevazne D5)nerikam ze jsem nikdy nejel rychleji

ikdyz te v tom aute neprijde kolik jedes,tak fyzikalni zakony plati a platit budou vsude stejne,takze takove nazory ze v A8 je bezpecne 200 mi pripadaji mimo misu
Citroen Xm 2,1td 780 500km
e34 525tds touring 258 500km
e30 325tds rekonstruktion-new motor pripraven

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 06. 06. 2009 18:45

jsem proti - 130km/h je optimální - máme zatím nebezpečný tankodromy místo dálnic
Jo je několik úseků, kde by se dalo jet relativně bezpečně i rychleji, ale na nějaký paušální zvyšování max. povolený rychlosti tady prostě nejsou lidi. Ridičák dostane každej, kdo zaplatí autoškole.

Zrovna dneska - jedu s rodinkou - v pohodě, do 130 km/h, abych nestresoval paní :twisted: - a taky - jet pomaleji je, at si řiká kdo chce, co chce - je bezpečnější ---- a vidím cca 200m stojí Ford Fusion u krajnice - na dálnici - a když dojedu na vzdálenost cca 50 m, tak se Fusion najednou nasere přede mě a v pohodě se rozjíždí - docela pomalu. Já jsem nemohl nic jinýho dělat, než brzdit - nebylo kam uhnout. Tak jsem blikal dálkama, troubil a paní - jak jsem později zjistil to bylo úplně u prdele - ta píča vůbec nesledovala co se děje za ní. :shock: Vše jsem se dozvěděl, když jsem s ní dal hovor -zastavili jsme bohužel pro ni hned na další pumpě. Já jsem se ji, opravdu velice slušně, zeptal - jestli mě vbec viděla - ona, že prej vůbec neví na co se jí ptám. Ze si není ničeho vědoma. Chtěl jsem jí dát ránu pěstí do tý její blbý držky, ale mám malou dceru,...
--- kdyby ta kunda z ryby chtěla vyjet z krajnice o chvliku později, tak jsem měl dneska nehodu, kdo ví, jak by to dopadlo, třeba bych měl v tuto chvíli manželku a dcerku v nemocnici a bál se o jejich život - paní by asi, jak už to tak bývá, vůbec nic nebylo i škoda na jejím autě by byla téměř nulová.

Jsem rezolutně proti, aby se uvolnovala nějaká oprat, pro ty naše debilní spoluobčany - mě nevyjímaje - taky občas jedu jako prase.

A další věc - v souvislosti s tou "fyzikou" - ta se opravdu přechcat nedá. Jo lepší auta lépe brzdí - na suchu. Dycky mě nemile překvapí, když jedu v zimě za opravdu zhoršených podmínek mě nebezpečně předjíždí nebo se na mě nebezpečně nalepí tzv. lepší auta - např. nový 7er, A8,...., Supermrdky, TDi, TDi- většinou služební auta - tj. auta lidí, nad které většinou opravdu není - manažéři zvyklí si brát vše co chtějí. Tito nadlidé lehce nabydou dojmu jakési nesestřelitelnosti - letí si to po dálnici předpisových 160 km/h, i když by měl jako každý zpomalit - přizpůsobit jízdu podmínkám, ale proč by to dělal - má dobrý nový auto, a pak je nejlepší ve všem co dělá, tak jakýpak copak a navíc neporušuje zákon - jede předpisově - 160 km/h - na ledu, sněhu,... za podstatně zhošený viditelnosti :shock:

NA 160 km/h tady prostě nejsou lidi - jsme moc poznamenáni 40 letou debilizací, na silnicích jsme kryplové, co si budem namlouvat. Ještě hůř jsou na tom asi poláci - to jsou mistři nad mistry.
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět