kontrolen a popř. nastavení správné ventilové vůle u M20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

kontrolen a popř. nastavení správné ventilové vůle u M20

Příspěvek od DAN » 10. 07. 2004 15:04

Jestli to tady víc jak 10X tak se omlouvám :twisted:
Chci se zeptat, jak moc velkej voser je dělat ventilovou vůli.
Jak dlouho to asi zabere času. Dělal jsem to u škodoftky - tam to bylo relativně v pohodě - "očkoklíč" + šóbrováček a jelo to.
U M20 jsou spešl "exentry" --- toho se trošku obávám, myslím, že to bude piplačka - nastavit přesně 0,25mm.
Máte někdo nějakej zlepšováček, špešl nástroj - forychtung :twisted:
Díky za jakýkoli tip.
Hlavně, asi jak dlouho to trvá?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 10. 07. 2004 15:52

Je to jednodussi nez u skodofky. Povolis sverny sroub kolem ktereho se excentr toci, strcis tycku do excentru, seridis vuli, utahnes sverny sroub. To cele dvanactkrat. Tipoval bych tak pul hodiny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 10. 07. 2004 16:23

Supr, dík. 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 07. 2004 01:59

Neviem kto ma aku skusenost, ale ja som steloval pri relativne teplom motore a kym sme dosli na koniec, bol studensi. Doporucoval by som, robit to pri studenom motore. Mne sa hadali ventily, mali rozdielne vole.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 07. 2004 10:25

Tak jsem na to dneska ráno vlítnul :twisted:
Francis mi dodal potřebné odvahy.
Dělal jsem to tak, že jsem natočil vačku dycky tak, aby byla "špičkou" dolů - proti "zasouvacímu" místu pro spárové měrky. Vsunul 0.25mm - lehkým odporem a na zloušku zkusil 0.30mm ta nesmí projít.
Tak jsem to všude nastavil.
Před rokem mi to dělal ( ? ) bejvalej :evil: "automechanik" všude nešla měrka 0.25mm vůbec zastrčit - vsunul jsem tam jen 0.15mm, někde 0.20mm - vyjímečně.
Tak si myslím, že jsem tam měl všude vůli o cca 0.1mm menší :roll: .
Je možný, že to ten blbke udělal dobře a pak se to nějak "utáhlo" ???
Nebo jsem to celý udělal špatně já .... měl jsem strkat měrky jináč,.... :oops: :roll: :?:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 11. 07. 2004 10:29

Francis píše:Je to jednodussi nez u skodofky. Povolis sverny sroub kolem ktereho se excentr toci, strcis tycku do excentru, seridis vuli, utahnes sverny sroub. To cele dvanactkrat. Tipoval bych tak pul hodiny.
o cele dvacetctyrikrat... :lol:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 11. 07. 2004 10:31

Zave píše:
Francis píše:Je to jednodussi nez u skodofky. Povolis sverny sroub kolem ktereho se excentr toci, strcis tycku do excentru, seridis vuli, utahnes sverny sroub. To cele dvanactkrat. Tipoval bych tak pul hodiny.
o cele dvacetctyrikrat... :lol:
:shock: M20 je dvouventilovy 6-valec, takze 12x
:P M50 je sice ctyrventilovy 6-valec, ale ma hydraulicka zdvihatka a vule se NESERIZUJE
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 11. 07. 2004 10:38

Francis píše:
Zave píše:
Francis píše:Je to jednodussi nez u skodofky. Povolis sverny sroub kolem ktereho se excentr toci, strcis tycku do excentru, seridis vuli, utahnes sverny sroub. To cele dvanactkrat. Tipoval bych tak pul hodiny.
o cele dvacetctyrikrat... :lol:
:shock: M20 je dvouventilovy 6-valec, takze 12x
:P M50 je sice ctyrventilovy 6-valec, ale ma hydraulicka zdvihatka a vule se NESERIZUJE
..... :oops: :oops: :oops:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 07. 2004 12:12

A ten můj posl. obsáhlý dotaz ?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 11. 07. 2004 12:19

DAN píše:A ten můj posl. obsáhlý dotaz ?
Za studena ma byt 0,25 mm vule, merky snad spatne vsunout ani nejdou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 07. 2004 14:26

Ještě jednou děkeš méheš :D
Byl jsem z toho docela vyjukanej, abych něco nepomrd.

Po zkoužce pozoruju lepší chod na olnoběh - už to "nepoškubává"-nechvěje se. Zvuk je taky trošku inej. Nevim esli lepčí, ale mám z toho celkově dobrej pocit.
Až někde potkám ( za tmy v lesíku ) mýho ex"Automechanika" asi mu přivodím mnohočetná poranění - nechám ho mnohokrát upadnout na mýdle na mou pěst (levou/pravou) nějakej backhand, facka barák(popř. wo strom), lokýtek, pár kolínek :twisted:
To mě zase asi budou bolet končetiny :roll: :twisted:

Takže samo se to asi "utáhnout" nějak nemůže - blbost. Buď nastavoval vůli 0,15mm a nebo si nechal zaplatit to, že s tim vůbec nic neudělal :?:
Ale je mi právě divný, proč to mělo MENŠÍ vůle, vůle se přece zvětšujou vlivem opotřebení, isn´t that so ??? Nebo je to nawopák ? :roll:
Sem z toho volaký zmetěný :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 07. 2004 15:07

DAN píše:Ještě jednou děkeš méheš :D
Byl jsem z toho docela vyjukanej, abych něco nepomrd.

Po zkoužce pozoruju lepší chod na olnoběh - už to "nepoškubává"-nechvěje se. Zvuk je taky trošku inej. Nevim esli lepčí, ale mám z toho celkově dobrej pocit.
Až někde potkám ( za tmy v lesíku ) mýho ex"Automechanika" asi mu přivodím mnohočetná poranění - nechám ho mnohokrát upadnout na mýdle na mou pěst (levou/pravou) nějakej backhand, facka barák(popř. wo strom), lokýtek, pár kolínek :twisted:
To mě zase asi budou bolet končetiny :roll: :twisted:

Takže samo se to asi "utáhnout" nějak nemůže - blbost. Buď nastavoval vůli 0,15mm a nebo si nechal zaplatit to, že s tim vůbec nic neudělal :?:
Ale je mi právě divný, proč to mělo MENŠÍ vůle, vůle se přece zvětšujou vlivem opotřebení, isn´t that so ??? Nebo je to nawopák ? :roll:
Sem z toho volaký zmetěný :roll:
Moj mechanik mi tvrdil, ze 0.3mm je vraj vela, ze to je ako PV3S, a ze on da 0,15 az 0,20, lebo taku ma prax, az na naliehanie dal take hodnoty ake to ma mat. Takze mozno aj ten tvoj ex- bol podobny "skuseny".
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 11. 07. 2004 15:29

Max-Max píše:Moj mechanik mi tvrdil, ze 0.3mm je vraj vela, ze to je ako PV3S, a ze on da 0,15 az 0,20, lebo taku ma prax, az na naliehanie dal take hodnoty ake to ma mat. Takze mozno aj ten tvoj ex- bol podobny "skuseny".
Je to sice divne a zda se to neprospesne, ale doporucuje se pro lepsi beh zvysit ventilovou vuli kolik "usi vydrzi" :-) Viz dokument 325i Optimierung na www.e30.de kde v odstavci Ventilspiel pisou 0.35 einlass- und 0.30 auslassseitig, tedy vule 0.35 sacich ventilu a 0.30 vyfukovych.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 07. 2004 15:33

Francis píše:
Max-Max píše:Moj mechanik mi tvrdil, ze 0.3mm je vraj vela, ze to je ako PV3S, a ze on da 0,15 az 0,20, lebo taku ma prax, az na naliehanie dal take hodnoty ake to ma mat. Takze mozno aj ten tvoj ex- bol podobny "skuseny".
Je to sice divne a zda se to neprospesne, ale doporucuje se pro lepsi beh zvysit ventilovou vuli kolik "usi vydrzi" :-) Viz dokument 325i Optimierung na www.e30.de kde v odstavci Ventilspiel pisou 0.35 einlass- und 0.30 auslassseitig, tedy vule 0.35 sacich ventilu a 0.30 vyfukovych.
No ale nie zmensovat, ako ten moj sikovnik.
Ad. 0,35: Nebude to klepat, tak velka vola? Sa mi tomu nechce verit. Mas to overene, ako sa potom bude chovat motor? Ja nemcinou prilis nevladnem.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 11. 07. 2004 15:46

Max-Max píše:Ad. 0,35: Nebude to klepat, tak velka vola? Sa mi tomu nechce verit. Mas to overene, ako sa potom bude chovat motor? Ja nemcinou prilis nevladnem.
Klepat to o trochu vic bude. Jen trochu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 11. 07. 2004 17:23

Z neodpovědi :twisted: jsem se doftípil, že je asi nesmysl, aby se to samo "utáhlo" - zmenšila se vůle na všech ventilech.

Díky Francisi za pomoc. Jsem dycky rád, když aspoň někdo poradí. Naštěstí Francis je tak hodnej a obětuje skoro vždy pár minut na napsání rady. Fakt mi to pomohlo.
Nemusím bejt závislej na nějakým vychčionkovi-můj exautomechanik. :roll: 8)
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 11. 07. 2004 17:34

Jo ja bych ti taky rad pomohl a poradil, ale bouzel o tom nic moc nevim a Francis se v tomto celkem vyzna... :lol:

Me stacilo kdyz sem napsal ze na mojim M50 to musim delat vsecko 20krat a ne 12krat a Francis mi jen napsal za se to neserizuje... Tak sem se chtel jit rozbehnout proti zdi... :oops: :aaa: :oops:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
Zave
Příspěvky: 4512
Registrován: 23. 06. 2004 06:16
Bydliště: Starobrno/Charlie's

Příspěvek od Zave » 11. 07. 2004 17:35

Teda 24krat a ne 20krat... :oops:
330dT full porn... el sicny, televiza, dévédé atd :D

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 11. 07. 2004 21:00

Musim se trochu zastat tveho exmechanika.. Pokud vim tak u aut bez hydro se to serizuje z duvodu zmeny vule na ventilech.. diky tzv. zaklepavani ventilu do sedel... tim se meni casem vule ventilu ktera se zmensuje.. (no je jasny ze kdyz se vydre vacka a konici tak to naroste - ta vule) takze ti to klidne mohl nastavit na "0,20" vsechno.. jinak bych dal ruku do ohne ze za rok to bude zase uplne jiny.. ono 0,05 setiny neni tas tak moc.. :) teda pokud nejezdis 500km za mesic. :) a rekl bych ze musi bejt hodne dobrej cit na to aby si neujel o tech 0,05... :) ale je to jen muj nazor. :) prestoze ta merka ma 0,25 tak vlasne tu vuli udelas na jednom ventilu treba 0,265 a na druhym 0,235 zalezi jak hodne ztuha tam jde ta merka.. :) nekdo jinej nazor? :)

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 11. 07. 2004 21:12

Rozhodně je lepší mít větší vůle než menší i když to trochu klape.To je můj názor.

Odpovědět