525e

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 88
Registrován: 28. 02. 2003 20:48
Bydliště: Brno / Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

525e

Příspěvek od adam » 07. 07. 2004 10:56

Mohl by mi prosim napsat nekdo neco vic o motoru v 525e? Je to karbec/vstriky? Jak je na tom se spolehlivosti?... Nevim co bych mel jeste vedet... kdyz nekoho neco napadne tak to sem napiste, budu mic vdecny za kazdou informaci.
diky moc :)
snílek

petr e28

Příspěvek od petr e28 » 07. 07. 2004 11:18

Je to normální stíkačka jako jiná, motor má obsah 2,7 a je upravenej tak aby jel a nechlastal, výkon 95 kw nic moc, ale spotřeba na dálnici při 130 km/h okolo 8,5 l je vynikající. Řídící jednotka je blokovaná na 4200 ot/min. Ty motory byly dva, a to 90kw a 95kw, ten silnější byl myslím od roku 86. Až na velký povin. ručení je to skvělý.

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 88
Registrován: 28. 02. 2003 20:48
Bydliště: Brno / Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam » 07. 07. 2004 11:21

petr e28 píše:Je to normální stíkačka jako jiná, motor má obsah 2,7 a je upravenej tak aby jel a nechlastal, výkon 95 kw nic moc, ale spotřeba na dálnici při 130 km/h okolo 8,5 l je vynikající. Řídící jednotka je blokovaná na 4200 ot/min. Ty motory byly dva, a to 90kw a 95kw, ten silnější byl myslím od roku 86. Až na velký povin. ručení je to skvělý.
No prave to povinny ruceni me docela desi :evil: Taky by u nas uz konecne mohli zavezt podle vykonu a ne objemu :x Max 4200 ot/min je docela nezvyk... ikdyz je fakt, ze felicie taky moc vic netoci :wink: A ta spotreba je super :shock: pri svizne jizde po okreskach se da udrzet pod 10-11? Jestli jo, tak je to docela pohoda...
snílek

petr e28

Příspěvek od petr e28 » 07. 07. 2004 11:27

papíry sežeň menší jako já, spotřebu mám do 10 l a to, že jí někdy pořádně vezmu :lol:

ty máš tu etu?

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 07. 2004 11:33

Eta je výbornej motor, kterej kromě PR nemá téměř žádný zápory. A hlavně, PR je to nejmenší a hlavně si to člověk musí rozpočítat na celej rok.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 07. 07. 2004 12:40

Mno, že je to stříkačka Ti už kolezi napsali, takže jestli Tě zajímá trocha technických dat, tady jsou:

525e bez katu (do 8/85)
Kompresní poměr 11:1, 125PS při 4250 U/min, 240 Nm při 3250U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 40/34, vačková hřídel: 4x uložená písty uprostřed vyvýšeny.

525e bez katu (od 9/85)
Kompresní poměr 10,2:1, 129PS při 4250 U/min, 240 Nm při 3250U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 40/34, vačková hřídel: 4x uložená písty uprostřed prohloubeny.

525e s katem (do 12/86)
Kompresní poměr 9:1, 122PS při 4250 U/min, 230 Nm při 3250U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 40/34, vačková hřídel: 4x uložená, písty uprostřed hluboko prohloubeny.

525e s katem (od 12/86 do 9/87)
Kompresní poměr 8,8:1, 129PS při 4800 U/min, 230 Nm při 3200U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 42/36, vačková hřídel: 4x uložená, v pístech zahloubeny výbrusy pro použití větších ventilů (půlměsíčky v pístu), písty čočkovitě probrány. OLEJOVÉ KANÁLY JSOU JINAK, NELZE VYMĚNIT ZA HLAVU Z 2,5 !

525e s katem (od 9/87)
Kompresní poměr 8,8:1, 129PS při 4800 U/min, 230 Nm při 3200U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 42/36, vačková hřídel: 7x uložená, v pístech zahloubeny výbrusy pro použití větších ventilů (půlměsíčky v pístu), písty s vlnovkovitě vyvýšenými okraji čočkovitě probrány
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 88
Registrován: 28. 02. 2003 20:48
Bydliště: Brno / Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam » 07. 07. 2004 12:41

petr e28 píše:papíry sežeň menší jako já, spotřebu mám do 10 l a to, že jí někdy pořádně vezmu :lol:

ty máš tu etu?
Etu nemam, ale hodne uvazuju o te bile co je "snad" na prodej. Buhuzel do Prahy to mam dost daleko abych se na ni zajel kouknout a k tomu v patek odjizdim na dovolenou a vracim se az za 2,5 tydne... kdyz jeste nebude prodana tak se uvidi. S temi papiry je to dobry napad, ale jak to mas udelane aby sedely cisla? Nechci treba upravovat VIN na aute.
snílek

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 88
Registrován: 28. 02. 2003 20:48
Bydliště: Brno / Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam » 07. 07. 2004 14:51

Geront píše: 525e s katem (do 12/86)
Kompresní poměr 9:1, 122PS při 4250 U/min, 230 Nm při 3250U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 40/34, vačková hřídel: 4x uložená, písty uprostřed hluboko prohloubeny.

525e s katem (od 12/86 do 9/87)
Kompresní poměr 8,8:1, 129PS při 4800 U/min, 230 Nm při 3200U/min, ŘJ Motronic, Průměr ventilů: 42/36, vačková hřídel: 4x uložená, v pístech zahloubeny výbrusy pro použití větších ventilů (půlměsíčky v pístu), písty čočkovitě probrány. OLEJOVÉ KANÁLY JSOU JINAK, NELZE VYMĚNIT ZA HLAVU Z 2,5 !
Diky za info, ale ted stejne nevim ktera verze je ta na prodej. Mela by byt s katem a rok '86, ale to pripadaji v uvahu porad dva motory. A je v nich docela rozdil (uz v otackach maximalniho vykonu).
snílek

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 07. 07. 2004 14:59

Ale ten rozdíl při jízdě téměř nepoznáš. Podle mě se na tu bílou vyplatí zajet i takovou dálku, vždyť je skoro zadarmo.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 88
Registrován: 28. 02. 2003 20:48
Bydliště: Brno / Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam » 07. 07. 2004 15:02

Fido píše:Ale ten rozdíl při jízdě téměř nepoznáš. Podle mě se na tu bílou vyplatí zajet i takovou dálku, vždyť je skoro zadarmo.
Jo taky bych rekl a asi bych tam uz jel, ale dneska zitra nemuzu a v patek odjizdim na 2,5 tydne mimo republiku :cry: uvidim jak to bude vypadat az se vratim. Ikdyz nedoufam ze jeste bude :cry:
snílek

Uživatelský avatar
Bobo
Příspěvky: 1938
Registrován: 13. 03. 2003 22:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bobo » 07. 07. 2004 20:08

Jestli je stále na prodej, tak se určitě podívat jeď. Byl jsem se taky mrknout (né jako zájemce, jen jako fanda :wink: ).
Stojí za to.
!! Koupím krémový interiér e30 4dv, nejlépe z 6V. Pouze v perfektním stavu !! sz, 774 894 601

Obrázek

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 07. 07. 2004 20:15

adam píše:
petr e28 píše:Je to normální stíkačka jako jiná, motor má obsah 2,7 a je upravenej tak aby jel a nechlastal, výkon 95 kw nic moc, ale spotřeba na dálnici při 130 km/h okolo 8,5 l je vynikající. Řídící jednotka je blokovaná na 4200 ot/min. Ty motory byly dva, a to 90kw a 95kw, ten silnější byl myslím od roku 86. Až na velký povin. ručení je to skvělý.
No prave to povinny ruceni me docela desi :evil: Taky by u nas uz konecne mohli zavezt podle vykonu a ne objemu :x Max 4200 ot/min je docela nezvyk... ikdyz je fakt, ze felicie taky moc vic netoci :wink: A ta spotreba je super :shock: pri svizne jizde po okreskach se da udrzet pod 10-11? Jestli jo, tak je to docela pohoda...
Áááááááááááále, snad tady nebudeš srovnávat ETu s felícií... :roll: :wink: Vždyť v těchhle točkách má ETA o asi 70 psů navíc, o krouťáku ani nemluvím(a ten je na ETě to nejkrásnější :twisted: )... S obojím jezdím a můžu říct, že srovnávat se to vůbec nedá! Jo, a když už jsme u toho, já mám katovou 95kW 9/87 a ta točí ještě o 1000 víc!!!

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 07. 2004 04:45

Štěpa tam má diff z td.
Měl jsem 520i E28 - voňavoučkou - prodal jsem ji nějakýmu kryplovi na kšeft :oops: :evil: to jsem se dozvěděl až později
-a ta se na Štěpovu 525e nečapala v ničem - žrala min wo 2 l/100km víc svině tlustá :twisted: a jela daleko hůř. Myslel jsem, že když budu dvoulitra točit, že Štěpu "udolám" neměl jsem šanci fakt v ničem. Na rozjezd - jsem byl v prdeli, na 200km/h jsem čekal asi o minutu dýl :roll:

Jsem přesvědčen o jedný věci, kdo si to auto (Štěpovu E28 525e) koupí pro sebe, tak rozhodně neprohloupí. Ta má daleko vyšší hodnotu než je tržní v tomhle kryplstanu - nikdo nezaplatí - novej vejfuck, novej katalizátor, podvozek, brzdy, nový letní pneu na 14" litejch kolech - páč každej chce hned větší kola :roll:, nová nádrž - do který Štěpa čepoval jen ten nejlepší benzín pro svého milovaného kámoše brambika - Shell W-Power Racing 99+ :roll: ,......, těch věcí kerý nikdo nezaplatí je asi za 200 000,- PÁČ Štěpa nikdy nelitoval vynaložený koruny a čecko kupoval v AuTecu - BTW už mu zavedli 10% slevu :twisted: pan Kořínek vždy Štěpu vítal se slovy ááá Vaše E28, tak co to bude dneska pane ... :twisted:

Tákže, kdo miluje E28, tak ať neváhá, neprohloupí. Ale kdo chce jen spekulovat, přemejšlí, mám akorát 25k na nějaký auto, chvíli ho pojezdím a pak si koupím něco "lepčího" :roll: tak ať de do prdele - ještě jednou se přimlouvám - jen člověku, co má k E28 vztah.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 07. 2004 16:39

adam píše:
DAN píše: Tákže, kdo miluje E28, tak ať neváhá, neprohloupí. Ale kdo chce jen spekulovat, přemejšlí, mám akorát 25k na nějaký auto, chvíli ho pojezdím a pak si koupím něco "lepčího" :roll: tak ať de do prdele - ještě jednou se přimlouvám - jen člověku, co má k E28 vztah.
Tak nevim jestli mam jit do prdele nebo ne. Vetsi kola by se mi na ni docela libily :P Vsak uvidim jestli bude az se vratim z dovolene...
Tebe jsem vůbec nemyslel, sory, že to tak vyznělo. Myslel jsem to obecně.
Štěpa je kámoš, sere mě jeho situace. Má auto, který měl (pořád ještě má) hrozně rád.
To auto je až na jednu "mikrochybičku" (- lak nejní 100% - všude nejni stejnej ostín) absolutně boží.
Člověk, kterej schání krásnou e28 většinou na takovou při schánění po ČR nenarazí.
Štěpa si dělá hlavu s tím jestli ji vůbec prodá za 25k :roll: - to je absurdní situejšn. Dal do auta cca 200k a teď, když potřebuje auto prodat - má už jiný BMW (2 kousky) nemá pro něj garáž,.... .
Tak se prodej sere, jak jen je to možný - samej problém.
Nejhorší pro něj ( a bylo by asi pro každýho, když s nim ještě někdo začne licitovat wo prachy - co sleva nebyla by,....., sleva jo, ale na základě čeho slevovat :twisted: ,....
Prostě podle mě 525e za 35k a čekat na adekvátního kupce - teď je za 25k někdo příjde - a ještě držkuje o ceně, ale příjde srdcař(milovník žraloků, e28), znalec - vysolí 25 litrů a jede domů šťastnej jak dobře koupil.

Je mi prostě líto Štěpy, jak dlouho se táhne pro něj nepřijemnej stav.
Neberte nikdo osobně to s tou cestou do prdele. Fakt mě nenapadl nikdo konkrétní - blbě - ve špatným citovým rozpoložení, jsem to vyblil :oops: .
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 09. 07. 2004 16:41

S tim diferenciálem.
Štěpa hledal optimální řešení pro dlouhý cesty. Eta má dostatečnej krouťák. Takže se Štěpa rozhodl, páč s autikem jezdil na letní dovči za hranice - chtěl jezdit rychle za co nejmenší spotřebu. Potřeboval ve vyšších rychlostech, aby motůrek točil co nejmenší otáčky. Tak zvolil diferenciál z td - turbodieselu. Kdyby dal jinej tak by třeba mohl hrabat do 80km/h, ale měl by podstatně nižší maximálku.
Takhle má plně obsazenej tachometr - 220km/h to jede v pohodě a nemusí na to nějak dlouho čekat.
Diff je vlastně taková převodovčička, KROM jiného - musel jsem to napsat, aby mi někdo nezačal vysvětlovat proč je v kárách diferenciál - jasně v zatáčkách opisují kola různě dlouhou dráhu :twisted: , no tak dál, takže Štěpovi to převádí otáčky karadnu na otáčky poloos ve větším poměru. Kdyby byl menší otáčky kardanu se blíží otáčkám poloos (kol) - rychlejší rozjezd, ale nižší maximálka, ve vyšších rychlostech točí motor vyšší otáčky, .... :all coholic:
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět