Klepání po zahřátí motoru/oleje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Klepání po zahřátí motoru/oleje

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 02:16

Ahojte, začne mi klepat motor -teda ventily- po 10-15ti minutách jízdy po dálnici. (Jezdím tak 120-140.) Ale souvisí to s teplotou, protože pak to zmizí až za nějakou dobu, dokud to nevychladne na určitou teplotu. Klepe to, i když motor třeba na 5 min. vypnu. Asi od určité teploty oleje to prostě klepe. Neklepe to, ani když jedu dlouho po okreskách.
Co to asi je? Co s tím? Co si o tom myslíte?
Díky, Franta.
franta.auto@centrum.cz.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 03. 07. 2004 03:10

Chtelo by napsat co tam mas za motor a viskozitni tridu oleje co do toho lejes.

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání po zahřátí motoru/oleje

Příspěvek od RedBaron » 03. 07. 2004 07:40

Přesně tak, doufám že ses nerozhodl svůj motor na starý kolena "vylepšit" nějakou brutální syntetikou.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Steve
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 12. 2003 10:03
Bydliště: okres Chrudim

Příspěvek od Steve » 03. 07. 2004 09:56

no a co kdyby se rozhodl?

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 07. 2004 10:47

Tak zničí motor......
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 03. 07. 2004 12:08

ondra_m píše:Tak zničí motor......
chtěl jsem se rozepsat víc, ale nějak z toho sešlo, navíc tohle stačí...i když za chvíly příjde otázka "a proč ?" :lol:
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Doplnění

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 12:21

Mno jo, nějak sem to zanedbal v tý ospalosti....Je to M40 1,8i Olej tam dal původní majitel Mogul Super Stabil. To bych časem možná dal i lepčí olej. Taky prej měnil rozvoďák. Ď za odpovědi.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Doplnění

Příspěvek od Hanis » 03. 07. 2004 12:27

Franta. píše:..tam dal původní majitel Mogul Super Stabil
Tímle olejem mažu řetěz v motorový pile, ale do BMW :?:
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

OIL

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 12:32

Na to sem tak nějak pocitem přišel, že Mogul asi ne. Že tam jako dám v dohlednu nějakej olej..
Ale tím to klepání asi neustane, bo jo?
Jakože viskozita za vyšší teploty není echt pro ventily a tak se prostě milý M40 vykašle na seřizování vůle?
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Re: Doplnění

Příspěvek od Jirka325 » 03. 07. 2004 12:35

Hanis píše:Tímle olejem mažu řetěz v motorový pile, ale do BMW :?:
:lol: :lol: :lol: Tak to je trefny :lol:
Zkratka: nalej tam polosynt 10W40 nejakeho zvucneho vyrobce - Pennzoil, Castrol, Aral, Shell - no proste neco dobryho. A pak uvidis.
Kdyz to lepsi nebude, tak o tematu M40 a hydrostely ti musi poreferovat nekdo jinej, nebo zkus hledat, neb to tu bylo milionkrat.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: OIL

Příspěvek od Hanis » 03. 07. 2004 12:44

Franta. píše:že Mogul asi ne
Určitě něco lepšího třeba Castrol GTX 3
Franta. píše:Ale tím to klepání asi neustane, bo jo?
Vyměn ho a uvidíš, řešit vačku a hydroštely můžeš vždycky
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 03. 07. 2004 13:05

Rozhodně tam nelej tzv. plnou synt.
Rozhodně ne: 5W-něco nebo 0W-něco. Co se týká specikací (SJ/Sg atp.. tak v dnešní době se snad už oleje které by neplnily 20let staré požadavky nevyrábí...

Ale jestli tam máš MOGUL SUPER STABIL 15W-40 tak je to v pořádku.
Tak je něco špatně jinýho než olej. - čerpadlo, nebo ostřikování vačky, nebo projetá vačka či hydroštely (To bejvá nejčastěji u M40).
Koukal jsi se na vačku? Nepoblikává mazání?

Kolegové možná ulítavaj na značce oleje, ale je to uplně putna, důležitý je jestli to plní specifikace, což Super Stabil plní.
Kupovat něco jinýho dražího se stejnou specifikací je nalhávání samo sobě..... A naprostý vyhazování peněz.
čím se to liší kromně názvu na krabičce?
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 03. 07. 2004 13:08

Nebo GTX Magnatec 10W40 - GTX 3 je 15W40, ale o to spis min to nebude klepat, ale tusim ze jsem nekde ve specifikacich cet, ze pro M40 uz je doporucujou 10W40 polosynt....ale jestli to nebylo M42 - iSo...to ted nevim jiste. Ja leju 10W40 jako vetsina - jak vyplynulo z hlasovani i do M20, beru to jako rozumnou zlatou stredni cestu.
A castrol uz je dokonce tak hodnej, ze se nyni dodava i v novych praktictejsich 5 l balenich :) neb predtim se dodaval ve 4 litrovym, takze jeste myslet na litrovou flasku k tomu bylo otravny :lol:

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

OIL2

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 13:14

Mazání standartně shasne po 1-2 sekundách po startu. Oleje tam je dost. Myslel jsem původně, že je to nedostatkem oleje, ale po doplnění z dolní rysky na horní se nic nezměnilo. Takže je to asi něco v mechanice. Ale je to zálislý ta teplotě oleje, to se mi zdá jednoznačný.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 03. 07. 2004 13:22

ondra_m píše:Kolegové možná ulítavaj na značce oleje, ale je to uplně putna, důležitý je jestli to plní specifikace, což Super Stabil plní.
Kupovat něco jinýho dražího se stejnou specifikací je nalhávání samo sobě..... A naprostý vyhazování peněz.
čím se to liší kromně názvu na krabičce?
přesně tak, ale já stejně do svýho motoru leju Pennzoil...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 03. 07. 2004 13:34

to Ondra: Ber to tak že člověk technicky neznalí třeba jako já, přijede do servisu s tím, že mu něco klepe v motoru. Po kontrole olejové měrky zjistíš že chybí dva litry oleje v motoru, olej doplníš a je po problému. Chce to jen začít u toho nejjednoduššího a jak jsem psal generálku můžeš udělat vžycky. Nemůžu nikde vyštrachat hodnoty toho Stabilu, ale třeba s GTX 3 tam bude určitě rozdíl.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Mogul Super Stabil

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 13:43

Mogul Super Stabil SAE 15W-40, 95 Kč/L
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
Franta.
Příspěvky: 132
Registrován: 02. 07. 2004 23:23
Bydliště: E30 Touring

Castrol

Příspěvek od Franta. » 03. 07. 2004 13:45

Když sem dal Castrol tak před 5ti lety do Fáčka, tak to myslím bylo trochu poznat. Jinej hluk a bylo to také kultivovanější.
Ještě že šíbrem můžu prostrčit komín!

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 03. 07. 2004 13:48

Do bavoráckejch motorů leju Mobil1 10W40, ale rozhodně pro něj nejezdím na pumpu. Mám sudovku po 120,- Kč za litr.
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 03. 07. 2004 13:52

ondra_m píše:Kolegové možná ulítavaj na značce oleje, ale je to uplně putna, důležitý je jestli to plní specifikace, což Super Stabil plní.
Kupovat něco jinýho dražího se stejnou specifikací je nalhávání samo sobě..... A naprostý vyhazování peněz.
čím se to liší kromně názvu na krabičce?
Ne zas primo - naopak, vzdycky jsem byl stejneho nazoru jako Ondra. Do te doby nez jsem zjistil, ze nektere oleje jsou tzv. druhorafinaty. Proto jsem vypsal radeji renomovanejsi znacky, protoze tam na to nenarazi. Je to sazka na jistotu. Ze bych byl zrovna priznivcem Castrolu a jinych znackovych treba predrazenych oleju, to ne, ale jak rikam, trochu jsem se ze spatnych zkusenosti jiz v minulosti poucil a tak kdyz se clovek nevyzna a nevi co opravdu kupuje, je lepsi, kdyz vsadi na jistotu a radsi si priplati.

Odpovědět