Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 11. 02. 2009 18:57
Ahoj, tak nic podobne som tu nikde nenasiel... Neviete niekto co to je za rele ktore je vyznacene na obrazku a na co sa pouziva? Popripade nemate niekto popis jeho pinov? Nasiel som na nom cislo "1286062" a je to jedno z relatiek ktore su pod plastovym krytom popri vahe vzduchu, viem ze to uplne na lavo je rele palivoveho cerpadla a to prostredne (oranzove) by malo byt rele lambdy alebo sa mylim? Fotky su robene na E30 318i M10 75Kw 1987 kat.

-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 11. 02. 2009 19:14
Metelo píše:..co to je za rele ktore je vyznacene na obrazku a na co sa pouziva? Popripade nemate niekto popis jeho pinov? Nasiel som na nom cislo "1286062" a je to jedno z relatiek ktore su pod plastovym krytom popri vahe vzduchu, viem ze to uplne na lavo je rele palivoveho cerpadla a to prostredne (oranzove) by malo byt rele lambdy alebo sa mylim? Fotky su robene na E30 318i M10 75Kw 1987 kat.
Zleva:
- relé palivového čerpadla ("inteligentní", samo hlídá, zda se motor točí)
- relé vyhřívání lambda-sondy
- relé VAC (vacuum advanced control), připojuje podtlakovou regulaci předstihu
Popis pinů bohužel nemám...
.
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 11. 02. 2009 19:21
Venca píše:Metelo píše:..co to je za rele ktore je vyznacene na obrazku a na co sa pouziva? Popripade nemate niekto popis jeho pinov? Nasiel som na nom cislo "1286062" a je to jedno z relatiek ktore su pod plastovym krytom popri vahe vzduchu, viem ze to uplne na lavo je rele palivoveho cerpadla a to prostredne (oranzove) by malo byt rele lambdy alebo sa mylim? Fotky su robene na E30 318i M10 75Kw 1987 kat.
Zleva:
- relé palivového čerpadla ("inteligentní", samo hlídá, zda se motor točí)
- relé vyhřívání lembda-sondy
- relé VAC (vacuum advanced control), připojuje podtlakovou regulaci předstihu
Popis pinů bohužel nemám...
.
Dik za radu

... kukaj co som zasa nasiel ja po cislom "1286062", to je ale asi ptakovina ze je to tele palivovej pumpy, ked rele palivovej pumpy (cerpadla) je ine ma aj ine cislo a je to to uplne na lavo...
http://www.haspl.cz/bmwpowercz/obchod/p ... 67f862f449
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 02. 04. 2009 14:41
Zdarec, mozete mi niekto poradit preco mi nespina rele palivoveho cerpadla? Najprv som myslel ze to bude relatkom, ale ked som vymenil za nove tak ho nespina tiez... poradte kde mam hladat chybu, cerpadlo zle nie je lebo ked prepojim svorky napevno tak cerpadlo fici...
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 02. 04. 2009 16:17
Respektive cim je spinane rele aby zaplo palivove cerpadlo, akymi svorkami, ako mam zistit ci ide signal ktory zopina to rele do toho relatka???
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 03. 04. 2009 11:53
Metelo píše:Respektive cim je spinane rele aby zaplo palivove cerpadlo, akymi svorkami, ako mam zistit ci ide signal ktory zopina to rele do toho relatka???
V patici jsou svorky
1 = pulsy (mínusový) od zapalován
15 = + při zapnutým zapalování
30 = tvrdej + bez jištění
31 = kostra
50 = + v poloze klíčku "Start"
87 , 87b = výstup +
====
Ozve se čerpadlo při zapnutí zapalování asi tak na 1-2 vteřiny?
?
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 13:18
Prave ze neozve

.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 03. 04. 2009 13:24
Metelo píše:Prave ze neozve

.
Takže bych prověřil 15 a 31, jestli dostává + a - při zapnutí zapalování.
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 13:29
A ak nie? Kde mam hladat chybu. A ak dostava tak je chybne rele ak som dobre pochopil jo?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 03. 04. 2009 13:49
Metelo píše:A ak nie? Kde mam hladat chybu. A ak dostava tak je chybne rele ak som dobre pochopil jo?
Pokud bude na patici při zapnutým zapalování + v pinu 15 a - v pinu 31, pak to vypadá na relé.
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 14:08
Takze akurat som to bol vonku premerat a mam pri zapnutom aj vypnutom zapalovani medzi vsorkami 15 a 31 stale napetie 12,48V. Co to znamena?
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 14:10
Vaca este som si vsimol ze ja mam asi iny typ toho relatka, mam 1,8 M10 Chrom... na relatku mam piny s takymito cislami: 31, 50, TD, 87b, 87, 15, 30
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 03. 04. 2009 14:13
Metelo píše:Takze akurat som to bol vonku premerat a mam pri zapnutom aj vypnutom zapalovani medzi vsorkami 15 a 31 stale napetie 12,48V. Co to znamena?
Na svorce 15 musí bejt napětí proti kostře až po zapnutí zapalování.
Při vypnutým ne.
To je divný.
.
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 14:15
Urobil som aj foto:

-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 14:19
Venca píše:Metelo píše:Takze akurat som to bol vonku premerat a mam pri zapnutom aj vypnutom zapalovani medzi vsorkami 15 a 31 stale napetie 12,48V. Co to znamena?
Na svorce 15 musí bejt napětí proti kostře až po zapnutí zapalování.
Při vypnutým ne.
To je divný.
.
Mne sa zda ze ja mam ine relatko a to napetie by malo byt medzi inymi pinmi... sak ked mam na svorkach 15 a 31 napetie stale tak po pripojeni relatka by to cerpadlo malo frcat stale nie?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 03. 04. 2009 14:34
Metelo píše:Mne sa zda ze ja mam ine relatko a to napetie by malo byt medzi inymi pinmi... sak ked mam na svorkach 15 a 31 napetie stale tak po pripojeni relatka by to cerpadlo malo frcat stale nie?
Ne, po přivedení napětí na 15 přitahne a po cca 1-2 vteřinách musí odpadnout.
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 03. 04. 2009 22:14
Tak cim je to potom sposobene ze mam na svorkach 15 a 31 stale napetie? Kde mam hladat chybu...? Ono mi toto nerobilo, stalo sa nahle za jazdy ze mi auto skapalo a prisiel som na to ze do cerpadla nejde prud, tak som spojil rele natvrdo a zhanal nove a ked mi prislo to druhe tak mi nefunguje ani to...

.
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 04. 04. 2009 14:08
Na "15" opravdu trvale napětí jít nesmí - to ue trvale jen na svorce 30.
Nelze vyloučit, že někdo bastlil.
-----------------------------------------
-
Metelo
- Příspěvky: 536
- Registrován: 24. 12. 2008 17:20
- Bydliště: Rakova [Slovakia]
Příspěvek
od Metelo » 04. 04. 2009 15:09
A co robi ten impuls napetia na svorku 15? Riadiaca jednotka? Ze by bola ta v haji?
-
Venca
- Příspěvky: 3497
- Registrován: 04. 04. 2004 08:09
Příspěvek
od Venca » 04. 04. 2009 15:19
Metelo píše:A co robi ten impuls napetia na svorku 15? Riadiaca jednotka? Ze by bola ta v haji?
ŘJ s tím nemá nic společnýho.
Při zapnutí zapalování je na všech svorkách "15" v celým autě plus.
Takže i na 15 v patici relé čerpadla paliva.
A je tam tak dlouho, dokud zapalování nevypneš.
Samotnej impuls vytvoří obvod uvnitř krabičky toho relé.