..tak jsem vyměnil rozvody..M42

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

..tak jsem vyměnil rozvody..M42

Příspěvek od Řezňa » 03. 03. 2009 16:46

..začlo něco hrozně rachotit z motoru,po odkrytí rozvodů a konzultace s Mrcou a s Horym (který čirou náhodou řešil podobný problém) byla diagnóza jasná..
celá sada bez vodícího ozub.kolečka,to jediný bylo v cajku..Obrázek
..opotřebení bylo zřejmé..Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
...když jsem to dal ve spolupráci s mistrem Mrcou do kupy,motor šel nádherně,byla z něj cítit síla a pružnost a né jen hroznej rachot a vibrace,pak se ale něco stalo začlo to jít na tři klacky..strašnej pocit když už to maká parádně a najednou zas nějakej voser..po chvíli pátrání-jiskra,palivo,tlak v hrnku jsme přišli na to že odešla jedna zapalovací cívka ke 4.hrnku..nějak jsem to nepochopil..když jsem vytahnul kabel tak z něj jiskra šla..do válce ale ne..ani po výměně svíčky..prohodil jsem cívky 3. a 4. hrnku a kabely a nemakal pro změnu 3.hrnkek,takže to je jasný..cívka je v řiti..asi byla zvyklá na ty vylágrovaný rozvody a tydle nový jí neseděli )))))))))

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 03. 03. 2009 16:56

stava se nekdy ze civka dava jiskru na vzduchu, ale jak je ve valci tak uz ne.. nevim presne cim to je mozna jinym tlakem ve valci oproti klasicke atmosvere...

jinak pri porovnani tech dvou ozubenych kolecek muzu rict ze cucim jak puk :shock: tomu rikam poradne opotrebeni to bych nikdy nerekl ze se tak krasne zhoblujou ty zuby do spic
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 03. 03. 2009 17:00, celkem upraveno 1 x.

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 03. 03. 2009 16:59

Kubajz von Odry píše:stava se nekdy ze civka dava jiskru na vzduchu, ale jak je ve valci tak uz ne.. nevim presne cim to je mozna jinym tlakem ve valci oproti klasicke atmosvere...
..takhle mi to přesně říkal Mrca že to už jednou řešil že venku jiskra šla a vevnitř ne..stejně to nechápu,logicky bud ta cívka jiskru pošle nebo ne a co se děje ve válci tý cívce může bejt jedno ne?..zjednodušeně řečeno..zajímavý..

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 03. 03. 2009 17:04

taky mi to prijde zvlastni jedine co mne fakt napada jsou jine tlaky ve valci oproti atmosvere... a nebo je to proste zahada :lol:

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 03. 03. 2009 19:10

To je normalni s tou jiskrou, cim je vetsi komprese tim potrebuje jiskra pro preskoceni vetsi energii. :wink:

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 03. 2009 20:35

Řezňa:Mám s Isem stejný problem s rozvodama teda.Jen se tedy zeptám,vidím dobře že vodní pumpa zůstala?Nedemontovala se?Jak se ti ten motor choval před výměnou,silný vibrace a rachot od 2500-3500ot/min a prd výkon že jo :wink:
Obrázek

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 03. 03. 2009 20:46

DVORIS píše:Řezňa:Mám s Isem stejný problem s rozvodama teda.Jen se tedy zeptám,vidím dobře že vodní pumpa zůstala?Nedemontovala se?Jak se ti ten motor choval před výměnou,silný vibrace a rachot od 2500-3500ot/min a prd výkon že jo :wink:
jo jo vodnice zůstala,ta není na rozvodech,tu můžu vyměnit kdykoliv jindy..motor byl hlučnej už nějakej ten čas,na začátku zimy vždy při startu to zarachtalo jen kratce a ne moc nahlas..ale postupem času se to zhoršovalo až to občas rachtalo i za jizdy..nakonec to při volnoběhu bylo jakžtakž ale víc jak 1000 otáček hroznej rachot a trochu i vibrace..myslim že to čeká každýho "iSaře" při cca 200tis km ...já tenhle motor kupoval na 170tis(teda na tacháku auta v kerým byl bylo 169 ale skutečnost bůh ví)a ujel jsem s ním asi 30tis takže cca 200...připrav se že to není nic levnýho..bez toho kolečka 10tis a to nebyla MOC :wink: a to jsem řetěz a napínák koupil od FEBI dohromady o litr levnějc než origo..stejně febi dávali do prvovýroby..

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 04. 03. 2009 16:55

Řezňa píše:
DVORIS píše:Řezňa:Mám s Isem stejný problem s rozvodama teda.Jen se tedy zeptám,vidím dobře že vodní pumpa zůstala?Nedemontovala se?Jak se ti ten motor choval před výměnou,silný vibrace a rachot od 2500-3500ot/min a prd výkon že jo :wink:
jo jo vodnice zůstala,ta není na rozvodech,tu můžu vyměnit kdykoliv jindy..motor byl hlučnej už nějakej ten čas,na začátku zimy vždy při startu to zarachtalo jen kratce a ne moc nahlas..ale postupem času se to zhoršovalo až to občas rachtalo i za jizdy..nakonec to při volnoběhu bylo jakžtakž ale víc jak 1000 otáček hroznej rachot a trochu i vibrace..myslim že to čeká každýho "iSaře" při cca 200tis km ...já tenhle motor kupoval na 170tis(teda na tacháku auta v kerým byl bylo 169 ale skutečnost bůh ví)a ujel jsem s ním asi 30tis takže cca 200...připrav se že to není nic levnýho..bez toho kolečka 10tis a to nebyla MOC :wink: a to jsem řetěz a napínák koupil od FEBI dohromady o litr levnějc než origo..stejně febi dávali do prvovýroby..
Neboj se už to mám zkalkulovaný,až se mi hlava zatočila ale nadruhou stranu se nemůžu dočkat až bude klid a pojede jak má.Mě už to tak rachtá asi rok a furt nejní času :)
Obrázek

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 06. 03. 2009 12:06

..dobrý,tak jsem sehnal od Pasti E30 zapalovací cívky vzal jsem od něj rovnou všechny čtyři..dneska by mě měli přijít..nechal jsem si ale přivízt jednu novou od štanglu abych to vyzkoušel a hlavně abych mohl s autem jet si něco důležitýho zařídit že ji pak v klidu vrátim..dal jsem ji tam a bylo to stejný..myslel jsem že to rozkopu..nakonec jsem tam zkusil dát jinej kabel co mi zbyl a vono to bylo dobrý..takže kabely Tesla Blatná rok starý fakt "dobrý" :evil: ..tak budu mít cívky do zásoby,nebo se někomu vyserou a prodám je..takže to o čem jsme se tu bavili že cívka může dávat venku jiskru a ve válci ne tak to samé platí i kabelu..to mě celkem vyškolilo..

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 06. 03. 2009 13:47

aula píše:No hlavně, že to je vyřešený. Ty tesly jsou v poho, třeba si ten jeden nějak hodně namáhal během té opravy....
..nenamáhal,jelikož stály docela ranec choval jsem se k nim maximalně opatrně..a s pár kabelama jsem už pracoval..

Uživatelský avatar
cmelak
Příspěvky: 1137
Registrován: 01. 04. 2006 15:44
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od cmelak » 06. 03. 2009 23:20

Dobra prace 8) Mas pekne vylestene vent. viko a sani, jak sis to udelal? :D

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 10. 03. 2009 14:08

vědomě zakládám OT, chystám se měnit rozvody na 324d, vzhledem k tomu že jsem to nikdá na bmw nedělal, max 1.9d fileta, tak vás prosím o polopatické vysvětlení co ,kde, jak ,sundat ,nastavit,zaaretovat abych něco nezkonil, motor je venku z auta, a fci HLEDAT sem využil, leč moc z toho jednoho tématu nepochopil, děkuji předem za trpělivost a cenné rady
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 10. 03. 2009 14:22

od zachvata, jestli se nepletu:

kliku zajistit pod starterem sroubem M10, cerpadlo taky sroub M10, vacka 1.valec zavreny, 6.striha. Pod rozvod. kolem vacky je 4hran, ktery musi mit svisle hrany kolmo k dosedaci plose ventilu. Je na to nejaky pripravek, ale jde to i bez nej ( potvrzuji )

na mym aute,co si pamatuju, se to tak nejak zajistilo dle moznosti a zadny problem nebyl s vymenou
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 10. 03. 2009 14:26

ach tak, ještě dotaz, velká řemenice se sundavá tím středovým šroubem, nebo stačej ty 8mičky po obvodu, já vim sem lama :oops:
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 10. 03. 2009 14:37

Apple324D píše:vědomě zakládám OT, chystám se měnit rozvody na 324d, vzhledem k tomu že jsem to nikdá na bmw nedělal, max 1.9d fileta, tak vás prosím o polopatické vysvětlení co ,kde, jak ,sundat ,nastavit,zaaretovat abych něco nezkonil, motor je venku z auta, a fci HLEDAT sem využil, leč moc z toho jednoho tématu nepochopil, děkuji předem za trpělivost a cenné rady
..nedělal jsem to a našel jsem zatim jen tohle.. nastaveni-rozvodu-u-2-4diesel-t8838.html

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 10. 03. 2009 15:18

jj,o tom vím, zuž se v tom vrtám, a pár nejasností on-line, nemůžu najít díru v setrváku na zajištění, , čerpadlo mám zajišzěný M8, ryska na řemenici směřuje nahoru, první válec pálí,6tý střihá, tak mi to nějak nesedí :roll:
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Hanzz
Příspěvky: 2166
Registrován: 29. 01. 2006 15:34
Bydliště: plzeň

Příspěvek od Hanzz » 10. 03. 2009 15:23

ja jsem setrvak ani nearetoval, jen podle rysek na remenici od kliky vpredu mam dojem
ex:e30 318is,324d,325iAT,316iT,e36 325Ci,e36 320i,e34 520i,e46 330dt, e46 325iT, e46 330i, e46 330d -> ???
Obrázek

Autoskla, dovoz aut z D, běžný servis.

Řezňa
člen E30.cz
Příspěvky: 579
Registrován: 10. 03. 2004 23:38

Příspěvek od Řezňa » 10. 03. 2009 16:03

Apple324D píše:jj,o tom vím, zuž se v tom vrtám, a pár nejasností on-line, nemůžu najít díru v setrváku na zajištění, , čerpadlo mám zajišzěný M8, ryska na řemenici směřuje nahoru, první válec pálí,6tý střihá, tak mi to nějak nesedí :roll:
..nevim jak to je u 24d ale u mýho isa a řekl bych u většiny e30 i e36 je díra na aretace kousek hned u starteru..

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 10. 03. 2009 17:11

tak ryska na čerpadle a vačka sedí, setrvák sem nezajištoval páč díra která je proti je uplně jinde, vzhledem k tomu že motor běhal tak to asi tak bude zprávně, rozvodová sada dorazí ráno tak to vyměním, děkuju za rady všem zůčastněným
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Odpovědět