Volnoběh 320i/89/95Kw/206ka

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Volnoběh 320i/89/95Kw/206ka

Příspěvek od cune » 16. 02. 2009 21:12

Zdarvim.Mam problem s volnobehem a se zvysenou spotrebou.Je me jasny ze prvni na co by ste me nejradsi odpalkovali je hledani ponoci hledat... :lol: To sem uz udelal.Spoustu rad jsem uz zkusil.Ale porad nic. :cry:

Ted zpet k volnobehu.Az se motor zahraje tak se volnobeh rozhoupa.Zvuk pismeny tezko popisovat...cca drrr drrr drrr drrr drrr.Pokud pridam a zavru plyn otacky klesnou i pod 500,nekdy dokonce i chcipne,ale ureguluje se zpet na tech 800.Spotreba pri bezne jizde do 90km/h,lehka noha tak 12L-13L/100.Na diagnostice mi skace hodnota lambdasondy...Tak 0,7-0,9 pri volnobehu,pri jizde 0,8-1,1.

Co jsem jiz zkusil:Vycistit skrtici klapku,promerit a vymenit snimac polohy skrtici klapky(cvaka,spina,spravne nastaven),vycistit a prostriknout volnobeznej ventyl(nezasekava se),vymenit lambdasondu(nevim jestli je OK,je starsi),okouknout vahu vzduchu-promerit drahu.Nic z toho zatim nepomohlo.Nikoho v okoli s timhle bawkem nemam ze bych zkusil vymenovat...Snad mi pomuzete nez nekoho sezenu.Dik
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 02. 2009 21:17

mne to prijde ze ti saje falesnej luft
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 16. 02. 2009 21:22

Max-Max píše:mne to prijde ze ti saje falesnej luft
Koleno je v pradku,touhle mrtvolu sem taky odledaval.Kdyz sem daval zpet klapku tak sem dal vsechno peclive dohromady,vsechno sem utahl.Poslechove neni slyset ze by sal nekde jinde,myslim ze by bylo slyset syceni kdyby nekde sal,leda mezi hlavou a sacim potrubim.V nejekym tematu jsem se docetl ze borec pretesnoval saci potrubi ale stejnak mu to nepomohlo...
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 02. 2009 21:30

vizualni kontrola nebo sluchova je hovno. dej dole olejove vicko pri bezicim motoru a pak budes vedet, na cem jsi.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
PeteBMW
Příspěvky: 77
Registrován: 24. 01. 2009 16:22
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od PeteBMW » 16. 02. 2009 22:35

Max-Max píše:vizualni kontrola nebo sluchova je hovno. dej dole olejove vicko pri bezicim motoru a pak budes vedet, na cem jsi.
A co by to normalne melo udelat?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 02. 2009 22:52

temer zdechnout
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
PeteBMW
Příspěvky: 77
Registrován: 24. 01. 2009 16:22
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od PeteBMW » 16. 02. 2009 23:45

Jojo..na moji (sice)E36 320i to zdechne pri studenym motoru...pri teplym skorozdechne... Takze kdyz to nic neudela,co je blbe??

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 02. 2009 23:49

prisava to falesnej luft
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 22. 02. 2009 16:03

Takze konecne sem se zase pustil do ohledavani mrtvoly.Jeslti seje faleš sem zkousel,sundal sem vicko oleje a motor zacal jit jeste vic nepravidelne.

Akorat tedy nechapu co ma spolecnyho pristavani falesnyho vzduchu s tak vysokou spotrebou.Vytahl sem svicky a sou cerny jak bota.Takze to bude predce jen trosicku bohatši :lol: .

Pokud by predce jen sal trosku faleš tak kde vetsinou saje??

Jeste jednou popisu co se deje.Motor jde nepravidelne na volnobeh.Spatne reaguje na otevreni klapky(pridam a chvilu se nic nedeje).Ma zvysenou spotrebu(nove svicky ale cerne jak gumák),tim padem i spatne jede,tupy prubeh,spatne se vytaci.Po pridani a zavrneni plynu otacky klesnou pod volnobezne a vati se zpat.

Jeste me napadlo jestli by to nemohl delat palec a vicko rozdelovace,k tomu sem se jeste nedostal,je tam na picu pristup.Co vy na to?
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 22. 02. 2009 16:21

Jo jeste jedna vec.Na diagnostce to vyhazovalo jedinou chybu.Chyba cislo 29 - Vehicle Speed Sensor.Koho napada ze by nesel tachometr tak ten jde.
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 02. 2009 18:38

spravnou funkci spinace volnobehu overis tak, ze behem jizdy se zarazenou rychlosti sundas nohu z plynu, musis mit vic jak 1600ot a spotreba musi klesnout na nulu. Klesne-li, je spinac ok.

pokud se rozhodil volnobeh pri sundani vicka, tak luft nesaje.

jsou li svicky cerne, jedes na moc bohatou smes, vymen cidlo teploty motora (dvoupinove na telese termostatu), na zkousku vahu a teoreticky mozna lambdu.

nekdy je pridrena vaha, a dava hodne bohatej signal.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 22. 02. 2009 22:13

Tak tohle mě taky zajímá, mám úplně stejnej motor a totožný problém. U mě nastal ten problém, že mi to na plyn střelilo do sání, měnil jsem koleno za nové, jinou váhu a stejně to houpe na volnoběh. Při provozu na plyn to má akcelerátor dobrou odezvu a všechno funguje. Taky si myslím, že to někde saje falešný vzduch...ale kde?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 02. 2009 22:44

Adam Lipský píše:Tak tohle mě taky zajímá, mám úplně stejnej motor a totožný problém. U mě nastal ten problém, že mi to na plyn střelilo do sání, měnil jsem koleno za nové, jinou váhu a stejně to houpe na volnoběh. Při provozu na plyn to má akcelerátor dobrou odezvu a všechno funguje. Taky si myslím, že to někde saje falešný vzduch...ale kde?
hodne sem po plynu videl vystreleny hadicky pro podtlak na klapce
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 22. 02. 2009 23:00

Takze moje dnesni badani zkocilo u vicka rozdelovace a palce....
Kdyz sem sundal vycko,malem me omejvaly :shock: .Kontakty uvitr byly zoxidovany neidentifikovatelnym cernym povlakem o tloustce destin milimetru.Po ocisteni jehlovym pilickem sem nasel,co jineho, nez vypalene diry.Vicko to ma uz za sebou.Cenovka v elitu 2700kc(opet me omejvaly) :shock: .Palec taky lehce opalen,cenovka cca 500(uleva).Vse jsem ocistil a nasadil zpet a prestaly klesat otacky pod volnobezne.Uz jsem nemel moc casu a chut se starat ve vaze vzduchu a ladit.Zda se ze mam vice zavad...

Lambdu jsem zkousel,ale ne za novou,pouze starsi.

Snimac klapky je OK,okamzita spotreba pada na nulu.

Cidlo teploty motoru je v poradku,protoze diagnostika teplotu ukazovala.

Vahu bych rad zkusil ale zadnou zalozni nemam.

Kdo by mel doma vicko rozdelovace v super stavu tak by sme se nejak dohodly.
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 02. 2009 23:39

cune píše:...Cidlo teploty motoru je v poradku,protoze diagnostika teplotu ukazovala....
No, jestli borec napíchl kabel do diagnostickýho konektoru a tam viděl teplotu motoru, pak bych si samozřejmě ještě změřil funkci čidla teploty vody pro ŘJ a ověřil, zda dochází signál až na její konektor.

Onoje to totiž úplně jiný čidlo...

...

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 23. 02. 2009 08:15

Venca píše:
cune píše:...Cidlo teploty motoru je v poradku,protoze diagnostika teplotu ukazovala....
No, jestli borec napíchl kabel do diagnostickýho konektoru a tam viděl teplotu motoru, pak bych si samozřejmě ještě změřil funkci čidla teploty vody pro ŘJ a ověřil, zda dochází signál až na její konektor.

Onoje to totiž úplně jiný čidlo...

...
Muzu to zkusit.Ale je me divny proc teda seskoci sytic az se to ohreheje.Jako ze spadnou otacky z 1000 na tech 800.Z ceho se urcuje jestli sytic jeste jo nebo ne??
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 24. 02. 2009 21:08

Znovu jsem overoval funkci cidla teploty chladici kapaliny pro ridici jednotku.Pri napojene diagnostice,nastartovanem motoru a po odpojeni cidla teploty se zemenila hodnota na neznamou.Motoru se zvedly otacky.Naskocila chybova hlaska do pameti zavad.Po opetovnem pripojeni otacky klesly a tepolta se znovu na diagnostice obevila.Cidlo teploty to taky nebude.

Hlavni problem vidim ve vicku rozdelovace.To co tu nabizel borec(uplne nove) mi nekdo vyfoukl,takze mi nezbyva nic jineho nez koupit nove... :roll:
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 03. 05. 2009 18:11

Protože problém stále přetrvává,rád bych se vrátil zpět k tomuto tématu.Už mám nový víčko rozdělovače a nový kablíky ke svíčkám.Ale stále beze změny.Potřeboval sehnat nekoho v mym okoli kdo ma e30 ktrera slape bez problemu,potreboval bych vyzkouset tu lambdasondu.Ze by sme se sesli a prohodily ji na zkousku.Nasel by se nekdo z okoli boskovic nebo moravske trebove??Dik

Uz si zacinam bejt docela bezradnej,ale sance jeste je...Uz mam doma nahradni vahu vzduchu a dva volnobezny ventyly,jen co bude chvilka tak to vyzkousim prehodit...

Nevi nekdo jetsli se da nejak promerit ctyr vyvodova lambda???
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 04. 05. 2009 19:51

Jeste jeden navrh jsem slysesl...Prej jestli to nemuze byt spatne nastavenym rozvodem.Treba o zub...Co vy na to????????
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Uživatelský avatar
cune
Příspěvky: 225
Registrován: 04. 01. 2007 17:36
Bydliště: Chornice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cune » 07. 05. 2009 19:46

Neska sem zase bádal...
Vymena vahy vzduchu...nic,porad stejnej efekt.
Vymena regulatoru volnobehu...nic,porad stejnej efekt.
Vymena zapalovacich kabelu aj s induckou...nic,porad stejnej efekt.
Na nastaveni rozvodu sem se jeste nedival,neni to zrovna prace na chvilku.
Takze ted ta lambda...doufam ze nekoho sezenu,jinak budu asi muset koupit novou a kdyz to tim nebude tak je mi k ho..u. :roll:
Opravy BMW Mor. Třebová,Boskovice a okolí...
775373573
POZOR,ZMĚNA
327i coupé E30 zinnoberrot,1989,ABS,šajbr,velky BC,tempomat,M-tech...,KW fahrwerk,e36 steering range,POWERFLEX,16mm zadni stabik,S 3.91,iS športsitze,e36 short shift,black hella,312mm

Odpovědět