Po výměně oleje po startu nemaže-vyřešeno

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
ernest
Příspěvky: 457
Registrován: 05. 08. 2006 16:59
Bydliště: plzeň

Po výměně oleje po startu nemaže-vyřešeno

Příspěvek od ernest » 12. 02. 2009 16:09

tmotor m40 byla tam polosyntetika vyměnil jsem olej+filtr (15w40) a od té doby cca 2dny ráno po startu zústane svítit kontrolka mazání cca1,5 vteřiny a motor cvaká takovej ten typickej kovovej zvuk a za těch cca1,5 vteřiny to ztichne-motor jinak běží krásně a ani hydroštely moc necvakaj..
Naposledy upravil(a) ernest dne 13. 02. 2009 16:27, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Lukáš Brandejs
Příspěvky: 718
Registrován: 28. 05. 2006 17:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš Brandejs » 12. 02. 2009 21:27

15W40 je hustější olej, pokud má čerpadlo něco naběháno, jako že asi má, tak mu trvá delší dobu(za studena) než nasaje.Cvakání hydroštelů olej ve 90 % případu nevyřeší, vyměň hydra, zkontroluj vačku, jestli není projetá, pročisti ostřiky a máš na pár tisíc klid. Jinak funkce HLEDAT je tu toho mraky.
608/302954
EX e30 2.5 24v vanos, co kua teď ?? těžko do horšího....
89 E34 535 LPG

ernest
Příspěvky: 457
Registrován: 05. 08. 2006 16:59
Bydliště: plzeň

..

Příspěvek od ernest » 12. 02. 2009 21:32

no a když to nechám bejt? :) vačka vypadá slušně,ale samozřejmě něco to naběháno má ale běží moc pěkně a jakmile se začne ohřejvat tak už hydra slyšet nejsou.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 12. 02. 2009 21:43

No a co tam dát zpátky polosyntetiku? S tou to přeci necvakalo a je to operace na 15-náct minut.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

ernest
Příspěvky: 457
Registrován: 05. 08. 2006 16:59
Bydliště: plzeň

..

Příspěvek od ernest » 12. 02. 2009 21:47

To sice jo ale měnit olej dvakrát to se mi nechce takhle utrácet..myslíš že to bude nemazat až tak moc že bych něco poškodil?

Uživatelský avatar
Maaaniak
Příspěvky: 163
Registrován: 27. 03. 2008 07:29

Příspěvek od Maaaniak » 12. 02. 2009 21:56

NO můj názor je ten, že těch 1000 ,- nebo kolik za ten olej dáš je vratná investice. Si to spočitěj 800ot./min : 60= 13,3*2=26,6 ot. BEZ MAZÁNÍ ŠÁL, VAČKY, ATD. Naši západní kolegové jsou sice precizní, ale jak už je psáno, motor má něco naběhanýho a materiálů, kterým tohle nevadí moc není a už vůbec asi nejsou v E30. Pak je tady možnost zkusit nový čerpadlo...
Ex 316i Touring, Ex 325i Touring, 330d HAS COME !!!
Teď už vím, že ... OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ !!!
--------------------------------------------------------
Obrázek

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 12. 02. 2009 22:03

Začínám soulasit s Flipem, že je tohle téma zbytečný. Když něco cvaká a cvakat to nemá bude to asi špatně. Kontrolou kontrolní kontroly cvakání neodstraníš to je jistý. Zbytkovou životnost motoru neodhadne ani ředitel zeměkoule, takže máš čtyři možnosti. Vyměnit olej za ten co tam byl a možná bude po cvakání - náklady 1500,- nebo vyměnit to co způsobuje cvakání což je v případě M40 vyjtá vačka, vahadla a zdvihátka - náklady 15000,- nebo se na to vysrat - nákady 0 a nebo si koupit toyotu ty necvakaj ani po výměně oleje - náklady ??. Takže si vyber.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

ernest
Příspěvky: 457
Registrován: 05. 08. 2006 16:59
Bydliště: plzeň

..

Příspěvek od ernest » 12. 02. 2009 22:07

jasný to jsem chtěl slyšet..takže budu zítra laborovat co je špatně. Děkuji za radu

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ..

Příspěvek od bmwm3 » 13. 02. 2009 15:02

ernest píše:jasný to jsem chtěl slyšet..takže budu zítra laborovat co je špatně. Děkuji za radu
To jsem zvědavej, co vylaboruješ...
Dej vědět pak...

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 13. 02. 2009 15:30

nevím co chceš laborovat,když výrobce doporučuje 10W-40
asi tě sere,že máš vačku zatím ok :evil:
Obrázek
vše na prodej

ernest
Příspěvky: 457
Registrován: 05. 08. 2006 16:59
Bydliště: plzeň

..

Příspěvek od ernest » 13. 02. 2009 16:11

sice doporučuje 10w40 ale pokud to máš nalítáno hafo km tak je lepší 15w40 a ptel jsem se několika mechaniků ale samozřejmě na to má každý jiný názor ale těm svým věřím. no neřeš to.

ernest
Příspěvky: 457
Registrován: 05. 08. 2006 16:59
Bydliště: plzeň

..

Příspěvek od ernest » 13. 02. 2009 16:26

..já se jen ptal jestli je to olejem nebo jak jsem zjistil ucpaným čerpadlem-mimochodem už to nedělá jelikož jsem vyčistil sací koš a ostřiky..

Uživatelský avatar
Oveczka
člen E30.cz
Příspěvky: 110
Registrován: 27. 06. 2009 20:31
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Oveczka » 04. 01. 2011 17:42

Ahoj, ani se nechci ptát, protože odpověď jsem se tu asi už dočetl....Čeká mě výměna oleje u m42. Dočetl jsem se, že je doporučená 10W40. Ta by tam teď měla být. Ale teď se mě snaží přesvědčit mechanik, že tam dá 5W40 a že to tam patří. Což už mi tady vyvrátilo několik příspěvků na fóru. Od poslední výměny se mi zdá, že trvá déle, než motor přestane po nastartování klepat. Jaký olej tam mám teda dát? Má cenu tam dávat tu 5W40 a hlavně, nemůže to nakonec spíš ublížit?

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 04. 01. 2011 18:41

Daj tam to, čo je doporučené výrobcom, najlepšie originálny BMW olej, a máš istotu.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 04. 01. 2011 22:44

mrkni na to co jsem psal už tady... tam pohopíš co znamená 5w40 oproti 10w40 a podobně...

identifikace-hlucneho-hydraulickeho-zdv ... 85842.html
Obrázek

Uživatelský avatar
Piettro
Příspěvky: 103
Registrován: 12. 10. 2005 13:33
Bydliště: Michalovce, Slovakia

Příspěvek od Piettro » 20. 04. 2011 16:05

k tejto téme sa pýtam. nechcem zakladať novú... kde nájdem sací kôš na olejovom čerpadle? keď ho vymontujem je to viditeľné či ho treba rozobrať? tiež sa mi vidí že to bude zanesené... dik vopred
Piettro 316i, M40

Odpovědět