M40 1,8i jaký rychlostní stupeň při padesátce?
všechny tyhle rady jak jezdit nejvíc ekonomicky a přitom šetrněji pro motor, jak ho neníčit a jak ho neuspat jsou hezký, ale: pokud jezdíš s motorem kterej má 200 000+ km najeto, jezdilo s tim kdejaké prase, a auto si dalších 10let nehodláš nechat, jsou všechna ta doporučení k prdu...
novej motor v E30 nemáme nikdo, takže pochybuju že se dá objektivně zjistit např. o kolik se zvedne životnost, když budu jezdit na 5ku 50 místo na 4ku......
novej motor v E30 nemáme nikdo, takže pochybuju že se dá objektivně zjistit např. o kolik se zvedne životnost, když budu jezdit na 5ku 50 místo na 4ku......
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
budha píše:všechny tyhle rady jak jezdit nejvíc ekonomicky a přitom šetrněji pro motor, jak ho neníčit a jak ho neuspat jsou hezký, ale: pokud jezdíš s motorem kterej má 200 000+ km najeto, jezdilo s tim kdejaké prase, a auto si dalších 10let nehodláš nechat, jsou všechna ta doporučení k prdu...
novej motor v E30 nemáme nikdo, takže pochybuju že se dá objektivně zjistit např. o kolik se zvedne životnost, když budu jezdit na 5ku 50 místo na 4ku......
nojono... to máš pravdu, akorát mám teda to štěstí, že mám motor co má najeto 140tisíc...
jinak mi jde ale hlavně o spotřebu... ve městě se moc jezdit stejně nedá, tak bych si tam rád doplnil palivový deficit který vzniká ve večerních hodinách když jsou silnice prázdnější a dá se jezdit příjemněji:)
Nevím jestli to je přesně takhle jak říkáš, ale něco na tom určitě bude. Když postavíš vedle sebe dvě totožný auta s totožnýma motorama a do každýho auto posadíš jinýho řidiče, jednoho klobouka, druhýho agresora a srovnáš auta po 2, 3 letech, tak zjistíš, že to auto s kterým jezdil klbouk je líný a nejde do otáček v porovnání s "vylítaným" autem agresora...Caleb píše: Ad: obcasne vytaceni - slysel sem nazor, ze pri vyssich otackach diky pruznosti materialu pist ve valci dosahne trosku vyssiho zdvihu nez pri nizkych - tj. pokud nekdo hodne podtaci motor a k vysokym otackam se nikdy ani nepriblizuje, auto si na to muze zvyknout tak, ze se ve vlozka neni vsude stejne vydrena a tedy pistu se pak do krajnich oblasti moc nechce.
Motor pak nejde tolik do otacek a je zkratka spatne zajety - nevim na kolik to muze byt pravdive a za jak dlouho by se mohlo projevit, na druhou stranu muj otec je chronickej podtacec, a felicia kterou mel byla po 140 tisicich motorove fakt spatna. Motoru se vubec nechtelo pres 3k otacek a mel velice podivny prubeh (do 3k tahnul normalne, pak vykonova dira asi do 5000 a pak az do omezovace zase jel)
Jinak s tou felinou přesně vím co máš na mysli, přítelkyně taky jezdí felicií(1.3 MPI), před ní s ní jezdil ekonomicky její tatík. Felda je 10 let stará, má nalítáno cca 130k km a je ukrutně líná, několik let byla zvyklá řadit max ve 3000ot/min, a tam taky výkonově končí. Když s ní jedu já a chci ji po důkladném zahřítí trošku protáhnout (je to zraví), tak končí ve 3tisících a pak nic, ale vůbec nic... Ručička otáčkoměru se plazí hlemíždím tempem na 4tisíce, přitom vydává motor zvuky jako by chtěl každou chvíli bouchnout a výkon absolutně žádnej, tak to je až do 5ti tisíc dál jsem to už radši nezkoušel, báč sem se fakt bál že mi písty vyskočí kapotou


Jakub318i: Nechci ti kazit iluze, ale jseš si opravdu jistej že tvůj 20ti letej motor má poctivých 140k km? Nevím, nevím, ale možný je všechno

Jinak co se tý spotřeby co týče, tak je to všechno a stylu jízdy a jak má řidič těžkou nohu. Ono můžeš jet do kopce na trojku za 10 litrů, ale i za 15 litrů a to při stejných otáčkách a rychlosti. Každej cenťák sešlápnutýho plynovýho pedálu je znát, proto to rření o těžké noze

Po rovince 50km/h jezdím většinou na 4ku, musí bejt motor lehce v otáčkách a jen lehce lechtám plyn...

Občas se snažím jezdit ekonomicky, ale občas auto taky protáhnu do červenýho, mám M43 1,8ku a spotřebu cca 7l - 8l - 9l/100km (dálnice a okresky - průměr - město)
E36 Saloon - M43B18 -> E46 Touring - M52TUB28
Jak jsem psal, možný je vše, já mám M43 z roku 94 a mám nalítáno skoro 210tisíc, taky si troufám říct poctivejch (před dvouma rokama jsem to přivezl z D), motor šlape jak víno, ale "výkon jak sviňa" opravdu nemá, 85kw není žádný terno, jede tak, jak se od něj očekává...Jakub318i píše:ten motor je z roku 93... a abych ti pravdu řek, celkem tomu věřím.
protože nejdou vůbec slyšet hydroštely, ani za studena atd atd. a motor má výkon jak sviňa
pro srovnání jsem měl stejný motor, co měl 240tisíc atd a jel o dost hůř.

Jinak k těm kilometrům - nejde o to kolik má motor nalítáno, ale jak bylo s ním zacházeno a jak o něj bylo staráno... Kámoš má v e32 740iL (taky rok 94) nalítáno kolem 350tísíc kiláků, ale na autě a na chodu toho 8mi válce to neni znát a i po takovým nájezdu funfuje 210kw celkem přesvědčivě

E36 Saloon - M43B18 -> E46 Touring - M52TUB28
michal09 píše:Jak jsem psal, možný je vše, já mám M43 z roku 94 a mám nalítáno skoro 210tisíc, taky si troufám říct poctivejch (před dvouma rokama jsem to přivezl z D), motor šlape jak víno, ale "výkon jak sviňa" opravdu nemá, 85kw není žádný terno, jede tak, jak se od něj očekává...Jakub318i píše:ten motor je z roku 93... a abych ti pravdu řek, celkem tomu věřím.
protože nejdou vůbec slyšet hydroštely, ani za studena atd atd. a motor má výkon jak sviňa
pro srovnání jsem měl stejný motor, co měl 240tisíc atd a jel o dost hůř.![]()
Jinak k těm kilometrům - nejde o to kolik má motor nalítáno, ale jak bylo s ním zacházeno a jak o něj bylo staráno... Kámoš má v e32 740iL (taky rok 94) nalítáno kolem 350tísíc kiláků, ale na autě a na chodu toho 8mi válce to neni znát a i po takovým nájezdu funfuje 210kw celkem přesvědčivě
samozřejmě jsem to myslel v očima 85kW:) v porovnání s dvouapůllitrem by to samozřejmě výkon jak sviňa nebyl:D
jinak s tím zacházením máš pravdu. měl jsem m50 dvoulitr co měl nalítáno 400tisíc. jel naprosto perfektně, nezaklepal ani za studena, paráda.
Toto je dosť rozšírený názor, každopádne na tom niečo bude. Ja mám napríklad osobnú skúsenost z autoškoly. Jazdil som tam po cvičisku na JAWA 350 kedže inštruktor bol vačšinou niekde v prdeli, nechodil som len pomedzi kužele ale som to sem-tam aj prehnal. Zo začiatku ten motor končil pri 3000ot/min, proste sa zacal dusit a koniec, časom otacky rastli viac a viac. Po dvoch mesiacoch pri konci kurzu už išiel pekne dohoramichal09 píše:zjistíš, že to auto s kterým jezdil klbouk je líný a nejde do otáček v porovnání s "vylítaným" autem agresora...

P.S. keď sa bavíte o podtáčaní motora, myslite aj na to, že pri nizkych otačkach je malý tlak oleja a to ked sa auto už chveje je kurva neskoro.
Jj, umirani na 3tis u maminyho facka (mama jezdi nekdy i drave, ale pred tim ho melo par dedulu) me dost rozciluje, zlepsilo se to, kdyz jsem tam natankoval Vpower racing a protah ho do skritku... Ale k tematu, pro motor bych tipoval jako nejzdravejsi tak 2500 (prave kvuli tomu mazani), ale ekonomictejsi je az tak na petku kolem 90 no... Jinak kdyz jedu plynulejch 50-60 na 4., dostanu se za teplyho motoru i na 6l na sto na ekonomeru, jenze vzhledem k tomu, ze do 40km/h keca ekonomer znacne, tak ani tyhle hodnoty bych nebral jako duveryhodny. Radsi podrzim otacky mirne vejs s lehci nohou, nez podtacet a zbytecne proslapavat...
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke