
Dotaz k motorům is...
Dotaz k motorům is...
Zdravím kluci, no ještě jsem sem nepsal tak mě hned neukamenujte ale potřeboval bych nějakej 16V čtyřválec co jde dobře točit a má dost koní jako základ pro závodní motor... přemýšlel jsem nejdřív o koupi motoru z 320is s14 ale vypadá to že jsou dost drahý a pak se mi líbí ještě m42 z 318is.... - byla by upravená komplet hlava, suchá vana, ostré vačky a všechny úpravy potřeboval bych se dostat na výkon kolem 200 koní... hodlám do toho motoru vrazit tak 15000 (koupě ne úpravy)... předem podotýkám že to není do bmw takže šestivál je mi nanic... přemýšlím o baworáckým motoru už proto že maj rozvod řetězem a celkově když se podívám na m3 tak maj velkej potenciál... jen by mě zajímalo jestli mi m42 jako základ pro závodní motor můžete doporučit popř jinej bmw motor...
dík budu rád za nějakou užitečnou info...

sewas bracho
........m42 je dobry zaklad na upravy ..........a jeho mechanicke straty su minimalne....ved pouzili dlchsie ojnice ako bolo treba a tym ten motor dostal do daru hodne......ale uz aj ta 4 ventilova technika je vyborna na rozne natacanie a tym padom posuvanie vykonu do hornych otacok......no a keby ti bol malo ten objem tak sa tam implantuje kluka z m47 /diesel/ a ta ma zdvih 88mm co ti z motoru spravi hned obsah 2000cm a to uz je dobry zaklad aj na vecsie upravi.....takze kupou toho motora a jeho naslednym naladenim na veeeeeela koni urcite nic nepokazis.....je to este stare poctive zelezo .......... 


šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
no ked s tym ides do tak maleho motoroveho priestoru tak bi som hladal skor nieco co nema retaz......ta retaz ti k dlzke motora prida dalsich 7cm co ti nemusi do filcky vliezt....................potom ma napadol lepsi motor do filcky...... c20xe...opel astra,calibra,kadet,vectra.....ten motor ma rozvodovy remen a asi bude aj uzsi....a hlavne je to hned objem 2000cm a seriovy vykon 150ps....co je hned posun vpred oproti m42....a zase opel ma vyborne vrtanie/zdvih 86/86 kdez to keby si m42 prerobil na 2,0 objem tak by si ho mal pri vrtani 84 a zdvihu 88......cize z hladiska miesto a seriovy vykon bi som volil oplacky motor.........pripada mi vhodnejsi a hlavne bol robeny pre priecnu montaz takze neni zbitocne dlhy.....a hned 150ps mat na felinke je kruty zaciatok 

šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
tak tohle mě taky zajímá,taky sem uvažoval časem nad zvýšením obsahu a nacházel sem jen varianty až to obsahu 2,3l ,ale vše nákladné převrtávání,nové písty atd, když se nestaví speciál,ale jen auto na ježdění pro radost ... Ale tahle varianta jen záměny kliky mi přijde jako dobrá cesta. Ale už mám dotaz co kompresní tlaky,motor to zvládne? nebo je potřeba uprava pístů?sys325i píše:sewas bracho........m42 je dobry zaklad na upravy ..........a jeho mechanicke straty su minimalne....ved pouzili dlchsie ojnice ako bolo treba a tym ten motor dostal do daru hodne......ale uz aj ta 4 ventilova technika je vyborna na rozne natacanie a tym padom posuvanie vykonu do hornych otacok......no a keby ti bol malo ten objem tak sa tam implantuje kluka z m47 /diesel/ a ta ma zdvih 88mm co ti z motoru spravi hned obsah 2000cm a to uz je dobry zaklad aj na vecsie upravi.....takze kupou toho motora a jeho naslednym naladenim na veeeeeela koni urcite nic nepokazis.....je to este stare poctive zelezo ..........
nemetheus: jinak pokud neřešíš finance a jdeš po výkonu,koukni po úpravách od německé společnosti dbilas, mají s nima zkušenosti
-jinak myslím že je jednuduší použití motoru opel GSI 2,0l a serie tuším 170PS, než-li předělávat BMW motor na přední náhon, u Opelu je již vše uzpůsobeno.... Pokud tedy nestavíte kita jako zadokolku

E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
seriovy motor c20xe ma 150ps..........
a uprava 1,8is na 2,0is je vcelku jednoducha.......
kluka z m47 motor to je 2,0d.......ojnice musis pouzit 135mm dlhe...lebo seria 1,8is ma ojnice dlhe 140mm.........
ojnice o dlzke 135mm vhodne na stavbu tohoto objemu najdes v m50b25/nevanos/ alebo m52b28 alebo s50b30 alebo m50b20 alebo kupis kovane ..... a co sa tyka kompresneho tak ten doladis bud liznutim piestov alebo vyssim tesnenim..........
a tu si to nabuchas a vies na com si
http://web.datriware.com/web.php?&ses_w ... 0&item=386
a uprava 1,8is na 2,0is je vcelku jednoducha.......
kluka z m47 motor to je 2,0d.......ojnice musis pouzit 135mm dlhe...lebo seria 1,8is ma ojnice dlhe 140mm.........
ojnice o dlzke 135mm vhodne na stavbu tohoto objemu najdes v m50b25/nevanos/ alebo m52b28 alebo s50b30 alebo m50b20 alebo kupis kovane ..... a co sa tyka kompresneho tak ten doladis bud liznutim piestov alebo vyssim tesnenim..........
a tu si to nabuchas a vies na com si
http://web.datriware.com/web.php?&ses_w ... 0&item=386
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
no stavět feldu jako zadokolku tak s ohledem na to, že je to pick-up dám ten motor příčně za kabinu místa je tam na to dostchamuraphi píše:
nemetheus: jinak pokud neřešíš finance a jdeš po výkonu,koukni po úpravách od německé společnosti dbilas, mají s nima zkušenosti
-jinak myslím že je jednuduší použití motoru opel GSI 2,0l a serie tuším 170PS, než-li předělávat BMW motor na přední náhon, u Opelu je již vše uzpůsobeno.... Pokud tedy nestavíte kita jako zadokolku

- chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ok,jak na kompresní tlaky a co průměry? Sedí vše jak má? (rozměry té klikovky v M47, ojnic a pod.) Nebo je zapotřebí některých úprav? Já že by to byla velice zajímavá úprava a příští zimu bych motor opět rozebral a pustil se do toho. Vážně jsi mě touto zprávou mile překvapil, čekal jsem větší zásahy a komlikace.sys325i píše:seriovy motor c20xe ma 150ps..........
a uprava 1,8is na 2,0is je vcelku jednoducha.......
kluka z m47 motor to je 2,0d.......ojnice musis pouzit 135mm dlhe...lebo seria 1,8is ma ojnice dlhe 140mm.........
ojnice o dlzke 135mm vhodne na stavbu tohoto objemu najdes v m50b25/nevanos/ alebo m52b28 alebo s50b30 alebo m50b20 alebo kupis kovane ..... a co sa tyka kompresneho tak ten doladis bud liznutim piestov alebo vyssim tesnenim..........
a tu si to nabuchas a vies na com si
http://web.datriware.com/web.php?&ses_w ... 0&item=386
nemetheus: Můžeš poskytnout nějaké foto té vaší stavby? Pokud tedy nestojíte zatím na začátku plánování. Na závodech Le-Brno jezdili s odladěným Pick-upem a zajížděli pěkné stabilní časy a vyhráli ve své kategorii a celkově tuším že dopadli taky slušně. Tkž když se to správně odladí bude to pěkný svezení, držím palce
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
no zatím to není nic zvláštního je to jen vyztužená kastle a makám teď na přední nápravě... přední brzdy na tu váhu budou z oktávky RS a na zadku už jsou vrtaný kotouče se čtyřpístkama a regulátorem ale teď mám takovou pauzu... počítám že tak někdy v létě bude už usazenej motor a hotovej bodykit tak potom hodím nějaký fota co za to budou stát...chamuraphi píše:
nemetheus: Můžeš poskytnout nějaké foto té vaší stavby? Pokud tedy nestojíte zatím na začátku plánování. Na závodech Le-Brno jezdili s odladěným Pick-upem a zajížděli pěkné stabilní časy a vyhráli ve své kategorii a celkově tuším že dopadli taky slušně. Tkž když se to správně odladí bude to pěkný svezení, držím palce