Dotaz k motorům is...

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Dotaz k motorům is...

Příspěvek od nemetheus » 29. 01. 2009 23:53

Zdravím kluci, no ještě jsem sem nepsal tak mě hned neukamenujte ale potřeboval bych nějakej 16V čtyřválec co jde dobře točit a má dost koní jako základ pro závodní motor... přemýšlel jsem nejdřív o koupi motoru z 320is s14 ale vypadá to že jsou dost drahý a pak se mi líbí ještě m42 z 318is.... - byla by upravená komplet hlava, suchá vana, ostré vačky a všechny úpravy potřeboval bych se dostat na výkon kolem 200 koní... hodlám do toho motoru vrazit tak 15000 (koupě ne úpravy)... předem podotýkám že to není do bmw takže šestivál je mi nanic... přemýšlím o baworáckým motoru už proto že maj rozvod řetězem a celkově když se podívám na m3 tak maj velkej potenciál... jen by mě zajímalo jestli mi m42 jako základ pro závodní motor můžete doporučit popř jinej bmw motor... :D dík budu rád za nějakou užitečnou info...

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 30. 01. 2009 11:16

sewas bracho :D ........m42 je dobry zaklad na upravy ..........a jeho mechanicke straty su minimalne....ved pouzili dlchsie ojnice ako bolo treba a tym ten motor dostal do daru hodne......ale uz aj ta 4 ventilova technika je vyborna na rozne natacanie a tym padom posuvanie vykonu do hornych otacok......no a keby ti bol malo ten objem tak sa tam implantuje kluka z m47 /diesel/ a ta ma zdvih 88mm co ti z motoru spravi hned obsah 2000cm a to uz je dobry zaklad aj na vecsie upravi.....takze kupou toho motora a jeho naslednym naladenim na veeeeeela koni urcite nic nepokazis.....je to este stare poctive zelezo .......... :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 30. 01. 2009 11:38

Týjo díky něco takovýho jsem měl namysli... no doufám že konečný auto bude vážit okolo 750 kilo tak by to mohlo už trochu jet :twisted: mě totiž byl nejdřív doporučenej motor golf gti 16V ale já prostě nemám s těmahle motorama dobrý zkušenosti... a napadl mě ten báwo což je si myslím lepší motor...

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 30. 01. 2009 12:11

Do jaký kastle to budeš implantovat?

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 30. 01. 2009 13:37

felicia pick-up freestyle - ale vše zesílený, na unibalech a vyrámovaný, laminátovej bodykit a max odlehčený... i když radši bych si postavil závodní e30... na to taky jednou dojde ale :D

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 30. 01. 2009 13:38

a co se týče převodovky a poloos to je tak nějak vyřešený... jen nevím jak je široká(dlouhá) m42...

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 30. 01. 2009 19:15

no ked s tym ides do tak maleho motoroveho priestoru tak bi som hladal skor nieco co nema retaz......ta retaz ti k dlzke motora prida dalsich 7cm co ti nemusi do filcky vliezt....................potom ma napadol lepsi motor do filcky...... c20xe...opel astra,calibra,kadet,vectra.....ten motor ma rozvodovy remen a asi bude aj uzsi....a hlavne je to hned objem 2000cm a seriovy vykon 150ps....co je hned posun vpred oproti m42....a zase opel ma vyborne vrtanie/zdvih 86/86 kdez to keby si m42 prerobil na 2,0 objem tak by si ho mal pri vrtani 84 a zdvihu 88......cize z hladiska miesto a seriovy vykon bi som volil oplacky motor.........pripada mi vhodnejsi a hlavne bol robeny pre priecnu montaz takze neni zbitocne dlhy.....a hned 150ps mat na felinke je kruty zaciatok :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 30. 01. 2009 21:26

sys325i píše:sewas bracho :D ........m42 je dobry zaklad na upravy ..........a jeho mechanicke straty su minimalne....ved pouzili dlchsie ojnice ako bolo treba a tym ten motor dostal do daru hodne......ale uz aj ta 4 ventilova technika je vyborna na rozne natacanie a tym padom posuvanie vykonu do hornych otacok......no a keby ti bol malo ten objem tak sa tam implantuje kluka z m47 /diesel/ a ta ma zdvih 88mm co ti z motoru spravi hned obsah 2000cm a to uz je dobry zaklad aj na vecsie upravi.....takze kupou toho motora a jeho naslednym naladenim na veeeeeela koni urcite nic nepokazis.....je to este stare poctive zelezo .......... :wink:
tak tohle mě taky zajímá,taky sem uvažoval časem nad zvýšením obsahu a nacházel sem jen varianty až to obsahu 2,3l ,ale vše nákladné převrtávání,nové písty atd, když se nestaví speciál,ale jen auto na ježdění pro radost ... Ale tahle varianta jen záměny kliky mi přijde jako dobrá cesta. Ale už mám dotaz co kompresní tlaky,motor to zvládne? nebo je potřeba uprava pístů?

nemetheus: jinak pokud neřešíš finance a jdeš po výkonu,koukni po úpravách od německé společnosti dbilas, mají s nima zkušenosti
-jinak myslím že je jednuduší použití motoru opel GSI 2,0l a serie tuším 170PS, než-li předělávat BMW motor na přední náhon, u Opelu je již vše uzpůsobeno.... Pokud tedy nestavíte kita jako zadokolku :twisted:
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 30. 01. 2009 21:58

seriovy motor c20xe ma 150ps..........

a uprava 1,8is na 2,0is je vcelku jednoducha.......
kluka z m47 motor to je 2,0d.......ojnice musis pouzit 135mm dlhe...lebo seria 1,8is ma ojnice dlhe 140mm.........
ojnice o dlzke 135mm vhodne na stavbu tohoto objemu najdes v m50b25/nevanos/ alebo m52b28 alebo s50b30 alebo m50b20 alebo kupis kovane ..... a co sa tyka kompresneho tak ten doladis bud liznutim piestov alebo vyssim tesnenim..........

a tu si to nabuchas a vies na com si
http://web.datriware.com/web.php?&ses_w ... 0&item=386
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 30. 01. 2009 22:57

chamuraphi píše:
nemetheus: jinak pokud neřešíš finance a jdeš po výkonu,koukni po úpravách od německé společnosti dbilas, mají s nima zkušenosti
-jinak myslím že je jednuduší použití motoru opel GSI 2,0l a serie tuším 170PS, než-li předělávat BMW motor na přední náhon, u Opelu je již vše uzpůsobeno.... Pokud tedy nestavíte kita jako zadokolku :twisted:
no stavět feldu jako zadokolku tak s ohledem na to, že je to pick-up dám ten motor příčně za kabinu místa je tam na to dost :D jenže to si radši koupím jako základ něco co už zadní náhon má... ale já chci předokolku zatím...

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1782
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 31. 01. 2009 21:00

sys325i píše:seriovy motor c20xe ma 150ps..........

a uprava 1,8is na 2,0is je vcelku jednoducha.......
kluka z m47 motor to je 2,0d.......ojnice musis pouzit 135mm dlhe...lebo seria 1,8is ma ojnice dlhe 140mm.........
ojnice o dlzke 135mm vhodne na stavbu tohoto objemu najdes v m50b25/nevanos/ alebo m52b28 alebo s50b30 alebo m50b20 alebo kupis kovane ..... a co sa tyka kompresneho tak ten doladis bud liznutim piestov alebo vyssim tesnenim..........

a tu si to nabuchas a vies na com si
http://web.datriware.com/web.php?&ses_w ... 0&item=386
Ok,jak na kompresní tlaky a co průměry? Sedí vše jak má? (rozměry té klikovky v M47, ojnic a pod.) Nebo je zapotřebí některých úprav? Já že by to byla velice zajímavá úprava a příští zimu bych motor opět rozebral a pustil se do toho. Vážně jsi mě touto zprávou mile překvapil, čekal jsem větší zásahy a komlikace.

nemetheus: Můžeš poskytnout nějaké foto té vaší stavby? Pokud tedy nestojíte zatím na začátku plánování. Na závodech Le-Brno jezdili s odladěným Pick-upem a zajížděli pěkné stabilní časy a vyhráli ve své kategorii a celkově tuším že dopadli taky slušně. Tkž když se to správně odladí bude to pěkný svezení, držím palce
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74

nemetheus
Příspěvky: 158
Registrován: 10. 08. 2008 17:58
Bydliště: Liberec

Příspěvek od nemetheus » 31. 01. 2009 23:27

chamuraphi píše:
nemetheus: Můžeš poskytnout nějaké foto té vaší stavby? Pokud tedy nestojíte zatím na začátku plánování. Na závodech Le-Brno jezdili s odladěným Pick-upem a zajížděli pěkné stabilní časy a vyhráli ve své kategorii a celkově tuším že dopadli taky slušně. Tkž když se to správně odladí bude to pěkný svezení, držím palce
no zatím to není nic zvláštního je to jen vyztužená kastle a makám teď na přední nápravě... přední brzdy na tu váhu budou z oktávky RS a na zadku už jsou vrtaný kotouče se čtyřpístkama a regulátorem ale teď mám takovou pauzu... počítám že tak někdy v létě bude už usazenej motor a hotovej bodykit tak potom hodím nějaký fota co za to budou stát...

Odpovědět