m40 opět problém

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

m40 opět problém

Příspěvek od Kuba318ie30 » 17. 01. 2009 21:22

dnes jsem se po delší době dostal do dílny a tak si říkám, že bych mohl něco udělat s hadicí, která je na ventildeklu, a je celkem krutě prasklá - to jsem viděl jako příčinu toho, že mi po ohřátí občas celkem slušně haprovaly otáčky na volnoběh, prostě skákaly, ale nikdy to nechcíplo...
místo hadice jsem tam zkusil dát hadici nalezenou doma v dílně, to se ale ukázalo jako špatnej nápad, protože se po ohnutí ucpala, byla neprůchodná a zase to blblo, celkem to mělo i dost snahu chcípnout...dal jsem tam teda zatim zpátky hadici starou, kterou jsem omotal surovou gumou, no jo, už to nechcípá, ale od tý doby mi šíleně pomalu padaj otáčky po přidání plynu, i když z kopce brzdim motorem tak je to znát, jak jsem předtim skoro vůbec nebrzdil brzdovym pedálem při dojíždění křžovatky atp., tak teď už fakt musim...no a když stojim na místě a mám to na volnoběh tak se pomaličku samovolně otáčky zvyšujou....během 20 vteřin z 800 na 1100 a jde to furt nahoru stejnym tempem, jen občas jakoby poklesnou ale hned se vrátěj na vyšší hodnotu..., nechápu to, kdybych se do toho já blbec nesral, tak je to relativně v poho, ale stejně, vždyť jsem v podstatě nedělal nic jinýho než že jsem sundal a dal zase zpátky tu blbou hadici...

koukal jsem jestli třeba neni děravej ten husí krk mezi váhou vzduchu a klapkou, ale zdá se že je ok, váha vzduchu je taky v pořádku
jediný, co jsem ještě dělal bylo to, že jsem si trošičku přidal volnoběžný otáčky (z původních 500 na nějakejch 700-800) ale to jen tim šroubkem na klapce pod tim plastovym deklem....tak co s tim teď? Házet ze skály se mi to nece (zatim)
Obrázek

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 17. 01. 2009 21:29

Vrat si ten šroubek kterým jsi na klapce točil zpátky a bude to o.k. tenhle šroubek v žádném případě neslouží k seřizování volnoběhu :wink:
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Jaryn
Příspěvky: 159
Registrován: 30. 04. 2005 20:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Jaryn » 17. 01. 2009 22:04

Správně,šroubek nedráždit!

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 18. 01. 2009 08:18

no jo ale teď už nevim jak byl, jak poznám že je v poloze jak byl?
vrčí to pokaždý jinak... :(
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 01. 2009 08:36

Kuba318ie30 píše:no jo ale teď už nevim jak byl, jak poznám že je v poloze jak byl?
vrčí to pokaždý jinak... :(
Tyhle věci se obvykle řeší označením polohy, než s tím začneš kroutit.
----
Základní nastavení je tam, kde je při provozní teplotě správná hodnota otáček - to ovšem při jiný současný závadě těžko nastavíš.
----
Funguje regulátor?

:?:

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 18. 01. 2009 10:41

Venca píše:
Kuba318ie30 píše:no jo ale teď už nevim jak byl, jak poznám že je v poloze jak byl?
vrčí to pokaždý jinak... :(
Tyhle věci se obvykle řeší označením polohy, než s tím začneš kroutit.
----
Základní nastavení je tam, kde je při provozní teplotě správná hodnota otáček - to ovšem při jiný současný závadě těžko nastavíš.
----
Funguje regulátor?

:?:
no na 4 mm šroubek značku...nevim, mikrotužku jsem po ruce zrovna neměl...

na co teda ten šroubek je když s nim nemůžu nastavovat otáčky...500 se mi na volnoběh zdálo dost málo, zvlášť když je to M40
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 01. 2009 10:45

Kuba318ie30 píše:...no na 4 mm šroubek značku...nevim, mikrotužku jsem po ruce zrovna neměl...

na co teda ten šroubek je když s nim nemůžu nastavovat otáčky...500 se mi na volnoběh zdálo dost málo, zvlášť když je to M40
Tohle se snad neznačí tužkou....

Šroubek je doraz klapky.
Tam se dělá základní nastavení, v provozu pak hodnotu drží regulátor řízenej ŘJ.
Funguje?

Funguje spínač na klapce...?

Je správná vůle na bowdenu...?
--
Kdysi jsem tu nechával odkaz, kde byl podrobnej popis, co jak s tím.

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 18. 01. 2009 12:48

dulezity je, kdyz pustis plyn aby se klapka vracela a jak dosedne musi byt slyset takovy cvaknuti - to je snimac polohy skrtici klapky, kterej v tu chvili zapne volnobeznej rezim.....

ted me napada, jak ŘJ pozná že chci brzdit motorem a zavře vstřiky...to bude nějakym podtlakem ne? ze by mel Kuba zavadu tam?
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 01. 2009 12:50

budha píše:...
ted me napada, jak ŘJ pozná že chci brzdit motorem a zavře vstřiky...to bude nějakym podtlakem ne? ze by mel Kuba zavadu tam?
Co...? :roll:
----
A od čeho asi je ten spínač?

Vstřiky se zavřou nad cca 1300 ot/min v režimu volnoběhu.

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 18. 01. 2009 20:12

vlastně si pamatuju že jsem otočil šroubkem o půl otáčky, to vim 100%, protože se pak kousla ta matička a hlavně už to stačïlo pro těch 800 ot.

dokud sem to nechcípnul, tak to bylo ok, po opětovnym nastartování to začlo dělat bordel....

zkusim šroubek otočit zpátky... teď jsem se byl project a volnoběžný otáčky se držej na 1100 a už nejdou nahoru, tak se to snad zklidní...
Obrázek

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 19. 01. 2009 10:58

Venca píše:
budha píše:...
ted me napada, jak ŘJ pozná že chci brzdit motorem a zavře vstřiky...to bude nějakym podtlakem ne? ze by mel Kuba zavadu tam?
Co...? :roll:
----
A od čeho asi je ten spínač?

Vstřiky se zavřou nad cca 1300 ot/min v režimu volnoběhu.
jo, verim, ale zpozoroval jsem ze to neni presne nastavena hodnota otacek v ŘJ, nebot u me nekdy zavre vyse a nekdy nize (1100-1200) podle budiku...prevazne zavisi na ktery kvalt jedu, tak jsem si myslel, ze to ridi podtlak...

K zavade: presne takhle se chovalo moje auto, kdyz jsem ho bral od puvodniho majitele...byla tam tunning hruska filtr a bastl hadice, aby to na volnobeh nechcipalo, pridal sroubkem..kdyz jsem pustil plyn, nedosedla klapka do polohy "0" a tudiz auto na miste tocilo 1100 a za jizdy z kopce to byl tempomat (nebrzdilo motorem).
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 19. 01. 2009 11:06

K zavade: presne takhle se chovalo moje auto, kdyz jsem ho bral od puvodniho majitele...byla tam tunning hruska filtr a bastl hadice, aby to na volnobeh nechcipalo, pridal sroubkem..kdyz jsem pustil plyn, nedosedla klapka do polohy "0" a tudiz auto na miste tocilo 1100 a za jizdy z kopce to byl tempomat (nebrzdilo motorem).[/quote]

no a jak si to vyřešil?
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 01. 2009 12:20

budha píše:......ale zpozoroval jsem ze to neni presne nastavena hodnota otacek v ŘJ, nebot u me nekdy zavre vyse a nekdy nize (1100-1200) podle budiku.....
Jo, ŘJ od BOSCH, ten šmejd nepřesnej, co to je proti tvýmu laboratornímu otáčkoměru a cejchovanýmu oku, že...

To myslíš vážně, rozlišovat hodnoty 100 ot/min...?

:twisted:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 01. 2009 12:24

Kuba318ie30 píše: "..kdyz jsem pustil plyn, nedosedla klapka do polohy "0" a tudiz auto na miste tocilo 1100 a za jizdy z kopce to byl tempomat (nebrzdilo motorem.."


no a jak si to vyřešil?
Už jsem ti tu psal -

1.
Zkontroluj, zda spíná ten spínač (ne jenom, jestli cvaká)

2.
Je správná vůle na bowdenu?

:!:

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 20. 01. 2009 10:27

venca: nemyslel jsem to vazne.. :P

moje reseni bylo jednoduche: sroubek jsem povolil, klapka se zacala vracet az do polohy 0 kde cvakla, vsechno fungovalo...(daval jsem origo airbox a novou hadici) kdyz se mi zdalo ze to ma malej-nepravidelnej volnobeh, kouknul jsem na svicky - vymenil, dal jsem prisel na viko rozdelovace - skoro uplne prepaleny kontakty - dalsi vymena..

takhle je treba postupovat u starejch krapu, v kterejch se x100x nekdo vrtal pred vama..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět