
320i m20 nehazi jiskru - vyřešeno
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
jo, na karbosovem favoritu mozna, nikoliv na strikacce.Crez3M píše:no von mi jeden frajer ze servisu rikal at skusim zmerit prud na inducce ze v druhe poloze by tam mnel byt stejny proud jako v baterce a na tom jak rikas zivem vodici kostra nebyla ale v tom stineni ano tak jsem to zacinoval do kupy
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Max-Max: auto elekrikar vazne nejsem,napojit autoradio nebo tak neco zvladnu ale z lektriky motoru jsem vul.bylo to vazne tim odstrihnul jsem ten kabel tam kde byl uz zdravej dopajel ten kus co byl spalenej z druhe kabelaze a haze jiskru jak divej
diky moc, ale nemusite hned kazdeho odsuzovat kdyz neco nevi nebo se v necem zmyli,kdybych mnel vedomosti jako vy tak bych sem vubec nepsal,ale vzdyt i od toho tady forum je ne?vazne ale dekuju nebejt tebe kopal bych se v tom jeste mesic ze tu bude takova blbost by mne fakt nenapadlo

No, kdybys udělal to, co tu furt dokola opakuju - schémata jsou ke stažení, (viz např. Maranelo na svý stránce), pořádně ses na něj podíval, tak bys věděl.Crez3M píše:Max-Max: auto elekrikar vazne nejsem,napojit autoradio nebo tak neco zvladnu ale z lektriky motoru jsem vul.bylo to vazne tim odstrihnul jsem ten kabel tam kde byl uz zdravej dopajel ten kus co byl spalenej z druhe kabelaze a haze jiskru jak divejdiky moc, ale nemusite hned kazdeho odsuzovat kdyz neco nevi nebo se v necem zmyli,kdybych mnel vedomosti jako vy tak bych sem vubec nepsal,ale vzdyt i od toho tady forum je ne?vazne ale dekuju nebejt tebe kopal bych se v tom jeste mesic ze tu bude takova blbost by mne fakt nenapadlo
Ono je tam to stínění namalovaný taky.
Bohužel - a to zdaleka neplatí jenom pro tebe - je tu v současný době spíš hafo těch, co se takovým radám vysmějou, zajímá je kdejaká jiná kokotina (velký kola, rachtací vejfuk, turbo, hříbek...) - a pak se hrozně diví naprosto banálním věcem, viz nedávno jeden expert a mokrý svíčky...
.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
dyt ja te neodsuzoval, spis toho mechose co ti takove picoviny radi..... nikdo neni dokonalej, ten umi to a ten tohle...ale clovek co se tim zivi by mel vedet co radi, nebo pak platit za to, kdyz se neco odsere jeho spatnou radou.Crez3M píše:Max-Max: auto elekrikar vazne nejsem,napojit autoradio nebo tak neco zvladnu ale z lektriky motoru jsem vul.bylo to vazne tim odstrihnul jsem ten kabel tam kde byl uz zdravej dopajel ten kus co byl spalenej z druhe kabelaze a haze jiskru jak divejdiky moc, ale nemusite hned kazdeho odsuzovat kdyz neco nevi nebo se v necem zmyli,kdybych mnel vedomosti jako vy tak bych sem vubec nepsal,ale vzdyt i od toho tady forum je ne?vazne ale dekuju nebejt tebe kopal bych se v tom jeste mesic ze tu bude takova blbost by mne fakt nenapadlo
tak sme radi ze to fachci a uzij si to. Hlavne se pousiluj zabranit dalsimu zkratu a opaleni kabelu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Asi by nebylo na skodu rici, jak se ty jiskry na svickach generuji.
Z ridici jednotky jdou uvnitr stineneho kabelu 12V impulsy do VN civky. V ni se premeni na vysokonapetove kratke impulsy. Ty jdou do rozdelovace (coz je vlastne jen mechanicky prepinac) a z nej po kabelech na jednotlive svicky.
A ted presneji s detaily:

Z ridici jednotky (ECU pro M40 a novejsi motory) jdou 12Voltove impulsy (jejich frekvence je podle otacek motoru) do "indukcni civky" coz je vlastne transformator s velkym prevodem.
Behem takoveho nekolika milisekundoveho proudoveho impulsu se civka magneticky nabije.
Na konci tohoto impulsu se na VysokoNapetovem vystupu "civky" objevi kratky impus o vysokem napeti. (Englicky se tomu rika FLYBACK, cesky nevim; predstavme si kyvadlo, do ktereho tuknu a za chvilku se mi vrati a prekmitne). Kratky impuls znamena asi 350us (mikrosekund) = 0.3 ms (milisekund), vysoke napeti znamena 20 az 30kV. (kilovoltu)
Tento impuls je pres rozdelovac veden kabelem na spravnou svicku. Dalsi impuls bezi na jinou svicku, protoze palec v rozdelovaci se otocil o 90stupnu na dalsi kontakt.
ECU (nebo TSZi u M10) musi byt synchronizovano s rozdelovacem od polohy klikovky, tedy pistu a ventilu. K tomu se pouziva induktivni snimac na remenici klikovky a tato civecka s magnetickym jadrem vyrobi maly impuls pri pruchodu zubu na remenici.
uff
Znalci jinych motorizaci, nez je M40 mne jiste doplni.
Kdo si chce pocist a naucit se jak to pracuje, tak zde jsou pekne clanky v cestine.
prvni cast:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
a 2. cast
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385
A nakonec pro pana Crez3M:
tys tam tim prozkratovanim asi poustel nekolik amper (to je sakra moc) do primaru "VN civky". Po odpojeni zdroje (prepnuti klicku poloha 2 -> 1) se principem FLYBACK vygeneroval maximalni mozny VN impuls.
Civka se musela pekne prohrat, peknes ji zatopil
Asi bys ji mel vymenit, cekal bych nejakej budouci prusvih. 
Z ridici jednotky jdou uvnitr stineneho kabelu 12V impulsy do VN civky. V ni se premeni na vysokonapetove kratke impulsy. Ty jdou do rozdelovace (coz je vlastne jen mechanicky prepinac) a z nej po kabelech na jednotlive svicky.
A ted presneji s detaily:


Z ridici jednotky (ECU pro M40 a novejsi motory) jdou 12Voltove impulsy (jejich frekvence je podle otacek motoru) do "indukcni civky" coz je vlastne transformator s velkym prevodem.
Behem takoveho nekolika milisekundoveho proudoveho impulsu se civka magneticky nabije.
Na konci tohoto impulsu se na VysokoNapetovem vystupu "civky" objevi kratky impus o vysokem napeti. (Englicky se tomu rika FLYBACK, cesky nevim; predstavme si kyvadlo, do ktereho tuknu a za chvilku se mi vrati a prekmitne). Kratky impuls znamena asi 350us (mikrosekund) = 0.3 ms (milisekund), vysoke napeti znamena 20 az 30kV. (kilovoltu)
Tento impuls je pres rozdelovac veden kabelem na spravnou svicku. Dalsi impuls bezi na jinou svicku, protoze palec v rozdelovaci se otocil o 90stupnu na dalsi kontakt.
ECU (nebo TSZi u M10) musi byt synchronizovano s rozdelovacem od polohy klikovky, tedy pistu a ventilu. K tomu se pouziva induktivni snimac na remenici klikovky a tato civecka s magnetickym jadrem vyrobi maly impuls pri pruchodu zubu na remenici.












Znalci jinych motorizaci, nez je M40 mne jiste doplni.
Kdo si chce pocist a naucit se jak to pracuje, tak zde jsou pekne clanky v cestine.
prvni cast:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
a 2. cast
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385
A nakonec pro pana Crez3M:
tys tam tim prozkratovanim asi poustel nekolik amper (to je sakra moc) do primaru "VN civky". Po odpojeni zdroje (prepnuti klicku poloha 2 -> 1) se principem FLYBACK vygeneroval maximalni mozny VN impuls.

Civka se musela pekne prohrat, peknes ji zatopil


jo to mne napadlo taky ze se te civce mohlo stat takze jsem ji hned vymnenil.aspon jsem touto zavadou vyresil jeste zavadu volnobehu,predtim kolisal ,obcas po zahrati jel normalne,skousel jsem volnobezak atd... a vono to bylo zapolavani
,snad to je tim z jsem koupil novej palec a hlavu rozdelovace protoze v ni byli trhliny
