320i m20 nehazi jiskru - vyřešeno

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Crez3M
Příspěvky: 295
Registrován: 04. 12. 2007 21:28

Příspěvek od Crez3M » 14. 01. 2009 22:59

no von mi jeden frajer ze servisu rikal at skusim zmerit prud na inducce ze v druhe poloze by tam mnel byt stejny proud jako v baterce a na tom jak rikas zivem vodici kostra nebyla ale v tom stineni ano tak jsem to zacinoval do kupy :roll:

Crez3M
Příspěvky: 295
Registrován: 04. 12. 2007 21:28

Příspěvek od Crez3M » 14. 01. 2009 23:00

ja myslel ze to bylo spojene az v te svorce co jde na iducku,vazne todle jsem netusil

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 14. 01. 2009 23:07

No ja som pracoval v dvoch servisoch a kopu ludi od fachu poznam. Mozem povedat len tolko...je kurva rozdiel autoelektrikar a automechanik. Malo je tych co su klasa v oboch. Nabuduce si to premeras co kam ide a budes vediet.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 01. 2009 23:31

Crez3M píše:no von mi jeden frajer ze servisu rikal at skusim zmerit prud na inducce ze v druhe poloze by tam mnel byt stejny proud jako v baterce a na tom jak rikas zivem vodici kostra nebyla ale v tom stineni ano tak jsem to zacinoval do kupy :roll:
jo, na karbosovem favoritu mozna, nikoliv na strikacce.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Crez3M
Příspěvky: 295
Registrován: 04. 12. 2007 21:28

Příspěvek od Crez3M » 16. 01. 2009 13:54

Max-Max: auto elekrikar vazne nejsem,napojit autoradio nebo tak neco zvladnu ale z lektriky motoru jsem vul.bylo to vazne tim odstrihnul jsem ten kabel tam kde byl uz zdravej dopajel ten kus co byl spalenej z druhe kabelaze a haze jiskru jak divej :D diky moc, ale nemusite hned kazdeho odsuzovat kdyz neco nevi nebo se v necem zmyli,kdybych mnel vedomosti jako vy tak bych sem vubec nepsal,ale vzdyt i od toho tady forum je ne?vazne ale dekuju nebejt tebe kopal bych se v tom jeste mesic ze tu bude takova blbost by mne fakt nenapadlo

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 16. 01. 2009 14:10

Crez3M píše:Max-Max: auto elekrikar vazne nejsem,napojit autoradio nebo tak neco zvladnu ale z lektriky motoru jsem vul.bylo to vazne tim odstrihnul jsem ten kabel tam kde byl uz zdravej dopajel ten kus co byl spalenej z druhe kabelaze a haze jiskru jak divej :D diky moc, ale nemusite hned kazdeho odsuzovat kdyz neco nevi nebo se v necem zmyli,kdybych mnel vedomosti jako vy tak bych sem vubec nepsal,ale vzdyt i od toho tady forum je ne?vazne ale dekuju nebejt tebe kopal bych se v tom jeste mesic ze tu bude takova blbost by mne fakt nenapadlo
No, kdybys udělal to, co tu furt dokola opakuju - schémata jsou ke stažení, (viz např. Maranelo na svý stránce), pořádně ses na něj podíval, tak bys věděl.
Ono je tam to stínění namalovaný taky.

Bohužel - a to zdaleka neplatí jenom pro tebe - je tu v současný době spíš hafo těch, co se takovým radám vysmějou, zajímá je kdejaká jiná kokotina (velký kola, rachtací vejfuk, turbo, hříbek...) - a pak se hrozně diví naprosto banálním věcem, viz nedávno jeden expert a mokrý svíčky...

.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 01. 2009 19:02

Crez3M píše:Max-Max: auto elekrikar vazne nejsem,napojit autoradio nebo tak neco zvladnu ale z lektriky motoru jsem vul.bylo to vazne tim odstrihnul jsem ten kabel tam kde byl uz zdravej dopajel ten kus co byl spalenej z druhe kabelaze a haze jiskru jak divej :D diky moc, ale nemusite hned kazdeho odsuzovat kdyz neco nevi nebo se v necem zmyli,kdybych mnel vedomosti jako vy tak bych sem vubec nepsal,ale vzdyt i od toho tady forum je ne?vazne ale dekuju nebejt tebe kopal bych se v tom jeste mesic ze tu bude takova blbost by mne fakt nenapadlo
dyt ja te neodsuzoval, spis toho mechose co ti takove picoviny radi..... nikdo neni dokonalej, ten umi to a ten tohle...ale clovek co se tim zivi by mel vedet co radi, nebo pak platit za to, kdyz se neco odsere jeho spatnou radou.

tak sme radi ze to fachci a uzij si to. Hlavne se pousiluj zabranit dalsimu zkratu a opaleni kabelu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 16. 01. 2009 21:27

Asi by nebylo na skodu rici, jak se ty jiskry na svickach generuji.

Z ridici jednotky jdou uvnitr stineneho kabelu 12V impulsy do VN civky. V ni se premeni na vysokonapetove kratke impulsy. Ty jdou do rozdelovace (coz je vlastne jen mechanicky prepinac) a z nej po kabelech na jednotlive svicky.


A ted presneji s detaily: :o :)

Z ridici jednotky (ECU pro M40 a novejsi motory) jdou 12Voltove impulsy (jejich frekvence je podle otacek motoru) do "indukcni civky" coz je vlastne transformator s velkym prevodem.
Behem takoveho nekolika milisekundoveho proudoveho impulsu se civka magneticky nabije.
Na konci tohoto impulsu se na VysokoNapetovem vystupu "civky" objevi kratky impus o vysokem napeti. (Englicky se tomu rika FLYBACK, cesky nevim; predstavme si kyvadlo, do ktereho tuknu a za chvilku se mi vrati a prekmitne). Kratky impuls znamena asi 350us (mikrosekund) = 0.3 ms (milisekund), vysoke napeti znamena 20 az 30kV. (kilovoltu)
Tento impuls je pres rozdelovac veden kabelem na spravnou svicku. Dalsi impuls bezi na jinou svicku, protoze palec v rozdelovaci se otocil o 90stupnu na dalsi kontakt.
ECU (nebo TSZi u M10) musi byt synchronizovano s rozdelovacem od polohy klikovky, tedy pistu a ventilu. K tomu se pouziva induktivni snimac na remenici klikovky a tato civecka s magnetickym jadrem vyrobi maly impuls pri pruchodu zubu na remenici.

:shock: uff :shock:
:!: :?: :arrow: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :twisted:

Znalci jinych motorizaci, nez je M40 mne jiste doplni.


Kdo si chce pocist a naucit se jak to pracuje, tak zde jsou pekne clanky v cestine.
prvni cast:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384

a 2. cast
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385



A nakonec pro pana Crez3M:
tys tam tim prozkratovanim asi poustel nekolik amper (to je sakra moc) do primaru "VN civky". Po odpojeni zdroje (prepnuti klicku poloha 2 -> 1) se principem FLYBACK vygeneroval maximalni mozny VN impuls. :roll:

Civka se musela pekne prohrat, peknes ji zatopil :twisted: Asi bys ji mel vymenit, cekal bych nejakej budouci prusvih. :wink:

Crez3M
Příspěvky: 295
Registrován: 04. 12. 2007 21:28

Příspěvek od Crez3M » 17. 01. 2009 09:10

jo to mne napadlo taky ze se te civce mohlo stat takze jsem ji hned vymnenil.aspon jsem touto zavadou vyresil jeste zavadu volnobehu,predtim kolisal ,obcas po zahrati jel normalne,skousel jsem volnobezak atd... a vono to bylo zapolavani :D ,snad to je tim z jsem koupil novej palec a hlavu rozdelovace protoze v ni byli trhliny

Odpovědět