320i m20 nehazi jiskru - vyřešeno
320i m20 nehazi jiskru - vyřešeno
mam problem spadla mi inducka na vyfukove svody, ta olacka na ni zacala horet, inducce nic neni,ale uhorel mi kabel od ni do rozdelovace a kabely k inducce od ridici jednotky jsou spalene taky, zaporny pol je stineny,tak jsem to pocinoval a zaizoloval oba kabely.idkyz jsem vse poskladal tak jak ma nehazi jiskru, do iducky proud jde,kdyz dam na inducni civku kabel se svickou a otocim klickem do druhe polohy po vynuti klicku hodi jiskru,ale pri protoceni motoru starterem nehodi ani jednu,skousel jsem uz premerit a vymnenit halluv snimac,ridici jednotku jsem zkousel v jinem aute a normalne nastartoval, ale kdyz jsem zkousel jestli hodi jiskru pri poootoceni klicku do druhe polohy nehodi nic.nevite nekdo kde by mohl byt problem mne uz totiz nic nenapada a jsem z toho v pasti jak se rika.dekuji za kazdou radu
Naposledy upravil(a) Crez3M dne 16. 01. 2009 13:58, celkem upraveno 1 x.
rozdelovac jsem premeroval ten je v pohode mnel by to bejt rocnik 87 plastak, ma rozdelovac zepredu na vacce,ale i bez rozdelovace jak se prece napoji svicka primo na kebl od inducky musi pri toceni hazet jiskry zasebou to ridi ridici jednotka podle hallova snimace a lambdy,alespon tak jsem to pochopil v jak na to,ale halluv snimac je ok a lambda na to moc velkej vliv nema jak jsem zjistil.vlastne hlavni problem je v tom ze mne proud do inducky normalne jde je tam normalne 12v 11,98 nebo tak nak ale on hodi jiskru jen pri zapnuti klicku do polohy dve pak uz ne a pritom jsem to skousel na uplne stejnem aute a pri otoceni do polohy dve mi jiskkru nehodil a po napojeni svicky primo na iducku a otoceni motorem hazel i baz rozdelovace jiskry jak splasenej
prosim momoc fakt uz je to zahada hlavolamu ,predchvili jsem prolezl kabelaz od ŘJ jestli nekde nejsou spalene kabely ale nikde nic neni videt vsechny kabely jsou tak jak maj.na m10tce tu jisktu rodeluje ten ten tranzistor nebo jak se to jmenuje,proste ten pičinec na blatniku,ale m 20 nic takoveho nema,kde jeste neco muze byt co ma s tim neco spolecneho?jak jsem psal halluv snimac ok lambda se zda byt taky,ŘJ rovnež inducka taky,skousel jsem este dve dalsi a nic po otoceni klicku jiskru hodi ale pri otocenim motoru hazi prd.a pritom i primo z inducky by mnel hazet jednu zadruhou. a uz vim proc je na iducce napsanej napis jako krava ACHTUNG! dava bomby jak svina 

ne prerazeny neni,ale oba kabely k indcce jak + tak i - byli spalene a v minusu je nejake stineni,je to jako koaxial na antene,tak jsem to pripajel na ten kabel aby to nemelo moc velkej odpor.prave ze tam je staly proud a nepulzuje ,on hodi jiskru jen kdyz otocim klickem do druhe polohy a pak ho vypnu, v tom okamziku hodi jiskru ale jinak ne
Na M10 rozděluje jiskru rozdělovač, žádnej tranzistor.Crez3M píše:na m10tce tu jisktu rodeluje ten ten tranzistor nebo jak se to jmenuje,proste ten pičinec na blatniku,ale m 20 nic takoveho nema,...
Pochopils špatně - lambda sonda nemůže mít nic společnýho se zapalováním.Crez3M píše: ....musi pri toceni hazet jiskry zasebou to ridi ridici jednotka podle hallova snimace a lambdy,alespon tak jsem to pochopil ...
----
Bejt tebou, uvedu ty kabely do původního stavu.
Nejspíš jsi vyvedl nějakou ptákovinu:
Crez3M píše: ...."..to jako koaxial na antene,tak jsem to pripajel na ten kabel aby to nemelo moc velkej odpor.....

- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ne, jiskra zacina v okamihu otaceni motoru. Prevdepodobne mas nekde na kabelazi pruraz nebo je chycena RJ.Crez3M píše:ne prerazeny neni,ale oba kabely k indcce jak + tak i - byli spalene a v minusu je nejake stineni,je to jako koaxial na antene,tak jsem to pripajel na ten kabel aby to nemelo moc velkej odpor.prave ze tam je staly proud a nepulzuje ,on hodi jiskru jen kdyz otocim klickem do druhe polohy a pak ho vypnu, v tom okamziku hodi jiskru ale jinak ne
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
ridici jednotka jede normalne zkousel jsem ji v dalsim aute a normalne hazel jiskru i chytalo.le nejspis jsem udelal vazne blbost,ze jsem to stineni pripajel na ten drat jak uz jsi psal ze do inducky nemuze jit stalej proud tim padem musi jeden z nich rozpojovat a pochybuji ze by to rozpojovalo + a prave jak jsem to mneril v tom stineni byla stala kostra.ze mne to netrklo drive zitra skusim a uvidim. stejne by mne ale zajimalo procje ten kabel stinenej.
Ne, v "Jak na to.." taková kravina o lambda sondě napsaná není.Crez3M píše:Venca: v jak na to je napsano ze ridici jednotka vyhodnocuje a dava jiskry podle hallova snimace a lambdasondy. a s tou m 10 je mi jasny ze do valcu to rozdeluje rozdelovac ale nemuze tam jit prece proud stale ten proud musi prece pulzovat i bez toho rozdelovace.
--
U M10 jiskry rozděluje rozdělovač, nic jinýho.
Místo kladívek je v něm snímač a na blatníku moduul tranzistorovýho zapalování (TSZi). Ten modul ale nic nerozděluje, pulsy pro TSZi jdou ze snímače z rozdělovače.
.
No, takže se podívej, co jsem psal vejš - žes někde udělal kravinu a taky abys uvedl kabely do původního stavu.Crez3M píše:ridici jednotka jede normalne zkousel jsem ji v dalsim aute a normalne hazel jiskru i chytalo.le nejspis jsem udelal vazne blbost,ze jsem to stineni pripajel na ten drat jak uz jsi psal ze do inducky nemuze jit stalej proud tim padem musi jeden z nich rozpojovat a pochybuji ze by to rozpojovalo + a prave jak jsem to mneril v tom stineni byla stala kostra.ze mne to netrklo drive zitra skusim a uvidim. stejne by mne ale zajimalo procje ten kabel stinenej.
Kabel je stíněnej - proč asi?
Jdou v něm pulsy - tzn., že to může rušit.
-----
Obecně a nejen pro tebe:
Pokud někdo hledá problém, existujou manuály.
Jsou tu na ně odkazy, je to zpravidla ke stažení zadarmo.
Je taky dobrá věc umět z těch schémat a manuálů něco vyčíst (a je taky vůbec dobrý umět číst - ono i tohle téma leccos prokázalo, že...).

dobře ale jak mam ten kabel uvest do puvodniho stavu kdyz dobrejch 15 cm od te svorky byli ta kabely na uhel.myslis ze bych ho mohl dal kde neni spalenej uriznout a nadstavit kabelem z kabelaze co mam jeste z jednoho auta?myslim ze bych zapajel ten stredovej obizoloval a pak jeste spajel to stineni , to by bylo tak jak to ma bejt, ale jestli v tom miste kde to zapajim nebude tvorit odpor.
dobře ale jak mam ten kabel uvest do puvodniho stavu kdyz dobrejch 15 cm od te svorky byli ta kabely na uhel.myslis ze bych ho mohl dal kde neni spalenej uriznout a nadstavit kabelem z kabelaze co mam jeste z jednoho auta?myslim ze bych zapajel ten stredovej obizoloval a pak jeste spajel to stineni , to by bylo tak jak to ma bejt, ale jestli v tom miste kde to zapajim nebude tvorit odpor.