Pisty jednotlivych motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Pisty jednotlivych motoru

Příspěvek od BAD » 08. 01. 2009 09:43

Nazdar kluci chci se zeptat nemate nekdo fotky pistu M50B25 vanos i bez vanosu - M52B25 323 - M52B28 vsechny tyto pisty by meli mit rozmer 84 diky moc kdyz tak prosim v dobrem rozliseni min 1024x768
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 08. 01. 2009 19:57

m50 b25 mam vanos aj bezvanos.....co potrebujes vediet ???? zmeram ti nieco ???????
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 09. 01. 2009 06:26

sys325i píše:m50 b25 mam vanos aj bezvanos.....co potrebujes vediet ???? zmeram ti nieco ???????
me staci kdyz me vyfotis dna tech pistu a jak vypadaji z boku tak abych videl pistni cep dik plus jestli muzs zmerit jestli maji prohluben tak jak velkou treba ISo ji ma v E30 4.5mm ale to uz asi vis
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 09. 01. 2009 21:46

v sobotu idem do garaze tak ti to zmeram......
ale vanosovy piest je uplne rovny a bezvanosovy ma podobnu prehlbeninu ako m42 iso.....ale podla toho co tu pises hladas nejaku vhodnu kombinaciu pre nejaky tebou pozadovany kompresny pomer.....vies ze vsetky piesty maju roznu vysku od piestneho capu po dno piestu ????.....napriklad motor m50 bezvanos ma ojnice 135mm dlhe a motor m50 vanos ich ma 140mm dlhe tak urcite si domislis ze piest bezvanos bude vysoky jak prasda a mozno ti nakoniec ani nesadne pre tvoju kombinaciu.......a m50 piest vanos je skoro najnizsi...najnizsi je m42 iso...........tak skus sa trochu viac rozpisat o tvojich zameroch a mozno najdeme spolocne riesenie ako dopasovat ku kluke vhodne piesty aby ti to vo finale v bloku hodili pozadovany kompresny pomer :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 10. 01. 2009 12:12

sys325i píše:v sobotu idem do garaze tak ti to zmeram......
ale vanosovy piest je uplne rovny a bezvanosovy ma podobnu prehlbeninu ako m42 iso.....ale podla toho co tu pises hladas nejaku vhodnu kombinaciu pre nejaky tebou pozadovany kompresny pomer.....vies ze vsetky piesty maju roznu vysku od piestneho capu po dno piestu ????.....napriklad motor m50 bezvanos ma ojnice 135mm dlhe a motor m50 vanos ich ma 140mm dlhe tak urcite si domislis ze piest bezvanos bude vysoky jak prasda a mozno ti nakoniec ani nesadne pre tvoju kombinaciu.......a m50 piest vanos je skoro najnizsi...najnizsi je m42 iso...........tak skus sa trochu viac rozpisat o tvojich zameroch a mozno najdeme spolocne riesenie ako dopasovat ku kluke vhodne piesty aby ti to vo finale v bloku hodili pozadovany kompresny pomer :wink:
zdar ano vse cos tu napsal vim uz delsi dobu a mas pravdu hledam nejaky kompromis pro moju vyrobu na zvetseni kompresniho pomeru lezim v tom uz pomali tyden a konecne jsem neco nasel co by slo mozna zkombinovat a dat dohromady ale nevim jak by to dopadlo z kompresi po takove uprave zaklad je samozrejme motor vsem uz znami M42 kompresni pomer 10:1 pist ma velikost cep vrch pistu 31.65 ojnice jsou 140 takze musim vychazet z kombinace pro celkovou delku 171.65 no a ja jsem si nasel par kombinaci ktere by nebyli marne zkusit
1: pist z E36 323 M52B25 (velikost pistu cep vrch 32.7 ) + ojnice 140 je rovno 172.7 tudiz vypliva znizit pist o 1,05mm a dalsi souvislost pist ma rovne dno oproti M42 takze by mel byt vetsi kompresni pomer ale nevim okolik
2: pist z E36 325 M50B25 bez vanosu (velikost pistu cep vrch 38.2 ) + ojnice 135 je rovno 173,2 z toho vychazi ze pist bych musel ubrousit o 1.55mm a dostal bych se na 171,65mm co je origo vyska M42 pist+ojnice
ale jeste tu hraje jiny faktor tento pist ma prohluben tak jak M42 ( M42 prohluben ma 4,5 plus radius a vse kolem a pist M50 bez vanosu ma prohluben 4,01 ) tudiz z toho co je v zavorce vypliva ze kdyz uberu z toho pistu tech danych 1,55mm se snizi i prohluben na nejakych 2,46 takze oproti seriovemu pisti z M42 by melo byt taky vyssi kompresni pomer ale kdovy okolik
takze pokud bys me poradil jak to nejlip poskladat byl bych vdecny za kazdou informaci abych nemusel nechat vyrabet pisty na vetsi kompres kdyz kluci z BMW uz to mozna udelali za me z originalnich veci ale dalsi otazka je jestli to vse zvladne tu namahu ten origo pist i ojnice ale kdyz tady turbite M20 na origo soucastkach tak bych rekl ze to muze vyjit
diky kdyz tak za kazde info
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 10. 01. 2009 23:29

nema nahodou motor m42 ojnice dlzky 135mm ............


piesty z m50 nevanos bi som vobec do m42 nedaval...su najtachsie zo vsetkych spominanych cize nevhodne..................
najlepsia mi visla kombinacia piest vanos m50 a ojnice iso..........ale kompresny bi bol niekde cez 13....a to je prehnane...........zmeraj niekde ojnicu z isa...........
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 11. 01. 2009 09:32

sys325i píše:nema nahodou motor m42 ojnice dlzky 135mm ............


piesty z m50 nevanos bi som vobec do m42 nedaval...su najtachsie zo vsetkych spominanych cize nevhodne..................
najlepsia mi visla kombinacia piest vanos m50 a ojnice iso..........ale kompresny bi bol niekde cez 13....a to je prehnane...........zmeraj niekde ojnicu z isa...........
ojnice z ISa maji delku 140mm to vim urcite delku 135mm maji M40 protoze maji i delsi pist oproti ISu (pist cep vrch M40 36.65 ) no nejlepsi varianta se mi zdala byt dokud si to nenapsal bud ten pist z vanosu M50 nebo z M52 (323) oba maji rovny vrch z ojnici z ISa ale jak uz si psal vyslo by to pres 13 a to je uz moc idealni by bylo do tech 12
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 11. 01. 2009 12:54

pro sys325i

takze ted jsem se hral s jednim programkem a dosel jsem nato ze uz vim jak musi vypadat ten muj pist tak abych dostal pozadovanou kompresi bral jsem v uvahu kdybych chtel pouzit pist z M52B25 (323) a ojnici ISo takze pist by cely presahoval pres blok o 1mm takze ubrat ten 1mm a byl by zaroven s blokem to vychazi na kompresi jak uz jsi psal pres 13 (13.8 co mi vyslo) no a pak bych musel jeste v tom pistu udelat jamku o velikosti 70x1.5mm a tim bych dostal kompresni pomer mezi 11.5-12:1 coz by bylo pro me uplne idealni ale dno uz by bylo prilis slabe takze by hrozilo pruraz pistu takze hlavni je ze vim jak ted ma vypadat pist a mozna nezbude nic jineho nez si ho nechat vyrobit u nekoho
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 11. 01. 2009 13:26

BAD píše:pro sys325i

takze ted jsem se hral s jednim programkem a dosel jsem nato ze uz vim jak musi vypadat ten muj pist tak abych dostal pozadovanou kompresi bral jsem v uvahu kdybych chtel pouzit pist z M52B25 (323) a ojnici ISo takze pist by cely presahoval pres blok o 1mm takze ubrat ten 1mm a byl by zaroven s blokem to vychazi na kompresi jak uz jsi psal pres 13 (13.8 co mi vyslo) no a pak bych musel jeste v tom pistu udelat jamku o velikosti 70x1.5mm a tim bych dostal kompresni pomer mezi 11.5-12:1 coz by bylo pro me uplne idealni ale dno uz by bylo prilis slabe takze by hrozilo pruraz pistu takze hlavni je ze vim jak ted ma vypadat pist a mozna nezbude nic jineho nez si ho nechat vyrobit u nekoho
do toho bi som kludne siel...ked z vrchu zoberes 1mm a nasledne urobis prehlbenie 1,5mm tak to je este v norme pre atmo motor....ja berem z niektorych piestov aj 2mm a potom im davam riadne tlaky a zije to.....totizto piest ma priblizne hrubku dna 6-7mm cize tych 1,5 co potrebujes spravit prehlbenie to v pohode znesie..........
siel bi som do toho.........
a ked mozem vedet aky program si nasiel alebo kde si sa hrabal ze si vedel prepocitat kompresiu.....skus hodit link...chcem to vidiet...pouzijem to aj ja na nieco :wink:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 11. 01. 2009 19:39

sys325i píše:
BAD píše: a ked mozem vedet aky program si nasiel alebo kde si sa hrabal ze si vedel prepocitat kompresiu.....skus hodit link...chcem to vidiet...pouzijem to aj ja na nieco :wink:
link jsem pouzil tento http://web.datriware.com/web.php?&ses_w ... 0&item=386 protoze konecne jsem zjistyl jak velky ma spalovaci prostor ISo a to bylo to nejdulezitejsi zjisteni pak se vse odehravalo jen matematicke vypocty objemu atd je to trochu takove chabe ale aspon trochu me to pomohlo a jen doufam ze je to spravne vse
jo jeste udaje o pistech jsem bral zde http://www.motorenteile.mahle.com/eLIZA ... ode=kolben

pokud bychte mohl poprosit jestli by slo zjistit kolik mililitru se vejde na dno pistu M42 byl bych rad me totiz podle vypoctu z matematiky vyslo 15-13ml dik
Naposledy upravil(a) BAD dne 11. 01. 2009 20:00, celkem upraveno 1 x.
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 11. 01. 2009 19:56

takto vypada rozrezany pist M42
Obrázek
Obrázek
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 11. 01. 2009 20:46

zobral som striekacku a natiahol po 10 technickym benzinom /lebo nedvyha hladinu ako voda/ a nastriekal za rovno dna a vyslo mi toto :wink:
Obrázek

8,3 ??
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 12. 01. 2009 07:13

sys325i píše:zobral som striekacku a natiahol po 10 technickym benzinom /lebo nedvyha hladinu ako voda/ a nastriekal za rovno dna a vyslo mi toto :wink:
Obrázek

8,3 ??
diky moc za zmereni vidim ze jsem se sekl o hodne spis o dvakrat co jsem pocital takze ted muzu zacat znovu to pocitat ale zase to me potesilo protoze pokud je to dno s tim benzinem rovne tak muzu pouzit klidne ten pist z M52b25 (323) a ten snizim o 1mm aby byl zaroven s blokem a vyjde mi co jsem potreboval max tam udelam desetinkovou pruhluben a jsem na te spravne kompresi co potrebuji diky
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Odpovědět