----------------------------------------------
Od 1.1.2009 může testy na alkohol dávat i kdejakej debílek od VP AČR.
A další pitomost - znamení k zastavení vozidla lze dávat i zezadu (vpředu jedoucímu vozidlu) nápisem STOP.
---


už jak v émerice.Venca píše:Změny v zákoně č. 361/2000 Sb.
----------------------------------------------
Od 1.1.2009 může testy na alkohol dávat i kdejakej debílek od VP AČR.
A další pitomost - znamení k zastavení vozidla lze dávat i zezadu (vpředu jedoucímu vozidlu) nápisem STOP.
---
![]()
Je to hovadina.hanys píše:ve vyspělých zemích je toto běžná věc už dávno tak se není čemu divit.
co mě kdy v německu stavěli tak právě tímto způsobem a v polsku to myslím taky už funguje.
Fajn.Tweety píše:Za dobu, co čtu Tvé příspěvky tady na foru, musím prvně napsat, že píšeš hloupost.Venca píše: Pokud pustí STOP v koloně vozidel, pak staví koho - toho vpředu, nebo toho vzadu?
Nápis STOP svítí současně na obě strany, jak jsem se všiml...
.
Přesně tak. Nápis STOP nikdy nesvítí a nikdy nesvítil na obě strany. Ani u starého modelu majáku, jelikož tam na obě strany nebyl ani zakomponován. Nápis STOP se nyní dává i do civilních vozů PČR kde se zrcadlově nachází na stínítku na spolujezdcově straně. Myslím že v tomhle hledat nějakou kličku nemá smyslVenca píše: Je snad ta stopka dělená na dvě samostatný světla?
Tak to asi jo, to se nebudu hádat, když tu věc bereš do ruky.Tweety píše:Přesně tak. Nápis STOP nikdy nesvítí a nikdy nesvítil na obě strany. Ani u starého modelu majáku, jelikož tam na obě strany nebyl ani zakomponován. Nápis STOP se nyní dává i do civilních vozů PČR kde se zrcadlově nachází na stínítku na spolujezdcově straně. Myslí že v tomhle hledat nějakou kličku nemá smyslVenca píše: Je snad ta stopka dělená na dvě samostatný světla?
To možný dostatečně dobře není. Nevím o jako policejní auto, respektive o typ majáku šlo, ale zkusím to vysvětlit obecně. Staré majáky (světlo STOP mělo samostatné místo a to za majákem nebo za zadním oknem - nebylo součástí majáku) měli na ovladači ve vozidle pouze tlačítko STOP, které po zmáčknutí fungovalo jen tehdy, kdy byl maják v účinnosti. Novější typ starého majáku měl nápis STOP již zakomponováný, některé modely měly STOPku již na obě strany. Funkce však byla stejná. A nový typ má STOPku taktéž zakomponovanou a již na obě strany - jen dodávkové vozy samostatně. Ve vozidle je také tl.STOP vedle něhož jsou dva kolébkové přepínače. Jeden pro zvolení VZDADU a VPŘEDU a druhý pro zvolení STOP či STOP POLICIE.Venca píše: Je možný, že to omylem rosvítili na obou stranách...?
?
Jen zvlášť. Má to ten kolébkový přepínač. Když přepneš do "zadní" polohy, lze STOPku spustit i bez majáku. V "přední" poloze jen s majákem. To jsem zapoměl dopsat. Ale mnohdy se stane, že policista STOPku zapomene přepnout či vypnoutVenca píše:To asi bylo ono.Tweety píše:...některé modely měly STOPku již na obě strany. Funkce však byla stejná.
A tam lze rozsvěcet nápis jen na obě stany, nebo taky zvlášť?
Jasně, tohle tak nějak pochopím - čím větší možnosti, resp. širší způsoby, tím líp pro policistu.Tweety píše:Ono to ve skutečnosti není opravdu tak jednoduché,...stavět zepředu v noci auto plné cikánů nebo feťáků, ...