Vyroba pevnych zdvihatek
Vyroba pevnych zdvihatek
Cau chtel jsem se zeptat jestli tady nahodou nekdo uz nevyrabel si pro svuj motor zdvihatka na ventyli potreboval bych postup diky material mam CNC taky ale nevim jestli to musim nechat zuslechtit na 120-130Kg a pak nitridovat nebo jen staci pak nitridace jinac material mam 15230.3 predem diky za odpovedi
Naposledy upravil(a) BAD dne 17. 12. 2008 09:54, celkem upraveno 2 x.
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Nevím jak to má řešený M3 (ale Tomík tu někdy psal že is hlava vychází z M3 hlavy) ... nevím co přesně si slibuješ od Tvojí plánované úpravy...
Mat. 15230 je nitridační materiál pro vysoce namáhané součástky se střídavým napětím.. u nás tento mat. zušlechťujeme před obráběním na 850+-45 MPa (o žíhání bych teda nemluvil ..to má jiný účel), tato hodnota je aby se dal mat. ještě obrábět za normálních podmínek tzn. tvrdost tak do těch 900 Mpa. Pokud by jsi s obrobením neměl problém tak teoreticky můžeš i na těch 1200-1300 Mpa (38-41 HRC).. i když si nejsem jist jestli by pro tvůj účel bylo vhodné šplhat jádro na takovou tvrdost...Já bych volil těch 850 Mpa (koneckonců o této hodnotě se i píše ve většině tabulek)... pak opracovat...plazmová nitridace... brousit s max. úběrem 0,05 ( pří úběru 0,1 jde tvrdost nitr. povrchu dolů téměř o 1/3)...
Mat. 15230 je nitridační materiál pro vysoce namáhané součástky se střídavým napětím.. u nás tento mat. zušlechťujeme před obráběním na 850+-45 MPa (o žíhání bych teda nemluvil ..to má jiný účel), tato hodnota je aby se dal mat. ještě obrábět za normálních podmínek tzn. tvrdost tak do těch 900 Mpa. Pokud by jsi s obrobením neměl problém tak teoreticky můžeš i na těch 1200-1300 Mpa (38-41 HRC).. i když si nejsem jist jestli by pro tvůj účel bylo vhodné šplhat jádro na takovou tvrdost...Já bych volil těch 850 Mpa (koneckonců o této hodnotě se i píše ve většině tabulek)... pak opracovat...plazmová nitridace... brousit s max. úběrem 0,05 ( pří úběru 0,1 jde tvrdost nitr. povrchu dolů téměř o 1/3)...
dekuji za informace uz jsem to i prepsal ze nejde o zihani ale zuslechteni takze rikas ze bohate to staci na tech 850 coz by melo byt uz kdyz jsem to koupil protoze vyrobce tedy ferona ktera mi to dodala rikali ze je to zuslechtene uz ted na maz mezi 800-1100 Mpa takze by pak stacilo asi jen ta nitridace pokud tomu dobre rozumim jinac z M3 pouzit nechci protoze maji jiny prumer a za dalsi bych tam musel davat hodne velke podlozky musim totiz vymezit mezi ventilem a vackou diru (obecne receno) 21.5mm+- na vule ventilu asi 0.25-0.3mmDolfa 325i píše:Nevím jak to má řešený M3 (ale Tomík tu někdy psal že is hlava vychází z M3 hlavy) ... nevím co přesně si slibuješ od Tvojí plánované úpravy...
Mat. 15230 je nitridační materiál pro vysoce namáhané součástky se střídavým napětím.. u nás tento mat. zušlechťujeme před obráběním na 850+-45 MPa (o žíhání bych teda nemluvil ..to má jiný účel), tato hodnota je aby se dal mat. ještě obrábět za normálních podmínek tzn. tvrdost tak do těch 900 Mpa. Pokud by jsi s obrobením neměl problém tak teoreticky můžeš i na těch 1200-1300 Mpa (38-41 HRC).. i když si nejsem jist jestli by pro tvůj účel bylo vhodné šplhat jádro na takovou tvrdost...Já bych volil těch 850 Mpa (koneckonců o této hodnotě se i píše ve většině tabulek)... pak opracovat...plazmová nitridace... brousit s max. úběrem 0,05 ( pří úběru 0,1 jde tvrdost nitr. povrchu dolů téměř o 1/3)...
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Jo to je možný že Ti to ferona dodá už zušlechtěný a nachystaný... hlavně aby to nebylo moc tvrdý (už jsem se setkal s tím že dodávali mat. na 1200 Mpa a ten se musel následně vyžíhat na nějakou přijatelnou obrobitelnou hodnotu). Pochopil jsi to dobře, pak jen opracovat a nitr. Nevím jak moc přesný to chceš a jak ta součástka vypadá, kde budou funkční plochy atd.. Je možný že nebude třeba broušení po nitr. Každopádně před nitr. funkční plochy obrus... když se počítá s tím že se to hne třeba 0,02-0,03.. tak se dá přídavek na tu broušenou plochu 0,02-0,05 a pak to jen lízneš na hotovo...Hlavně prostě ten úběr po nitr. co nejmenší..tam ta tvrdost v hloubce mizí strašně rychle...nejtvrdší je jen ta horní slupka do desetiny..
Nevím jak moc je to aktuální, ale jestli chceš tak bych ten materiál a vhodnost použití mohl probrat s člověkem co navrhuje kompletní hlavy..jestli by měl nějakou připomínku, radu.. ale bylo by to tak do měsíce..14 dnů možná..
Bylo by vhodný vyfotit jak to bude vypadat a fungovat abych Ti mohl říct víc..
Nevím jak moc je to aktuální, ale jestli chceš tak bych ten materiál a vhodnost použití mohl probrat s člověkem co navrhuje kompletní hlavy..jestli by měl nějakou připomínku, radu.. ale bylo by to tak do měsíce..14 dnů možná..
Bylo by vhodný vyfotit jak to bude vypadat a fungovat abych Ti mohl říct víc..
no material me doporucil p.Nemec ktery dela tyto veci ale bohuzel nema cas tak si to chci zkusit udelat sam neco podobneho jsem uz kdysi delal ale uz je to davno diky tedy za informaciDolfa 325i píše:Jo to je možný.......
jinac jedna se o nahradu hydrostelu proto to delam kvuli ostrejsi vacce kterou uz jsem zde kdysi rozebiral taky delal prebrouseni na pozadovany stupen p.Nemec
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Takhle se upravuji zavodni motory, kde se zdvihatka, ktere maji v sobe hydrostely nahrazuji pevnymi zdvihatky bez hydrostelu. Jedinej duvod je ze zdvihatko bez hydrostelu je lehci nez snim. Takze na to bacha, pokud to vyrobis stejne tezky nebo tezsi nez puvodni zdvihatko tak to nema zadnej smysl.BMWAK píše:k čemu to bude dobrý?
Jde o to aby pruzina stihala zavirat ventil a ten neodskakoval od vacky pri vetsim zrychleni ventilu tj. pri vyssich otackach a pouziti vacky s "ostrejsim" profilem. Taky tohle vsechno souvisi se silou pruziny ventilu, cim mensi vaha ventilu (pri stejnym zrychleni ventilu) a zdvihatka tim muzes met slabsi pruzinu = mensi ztraty
Kdyz uz se to tu tak resi, mel bych dotaz. Tlak oleje do zdvihatek reguluje pretlakovej ventil co je nekde pobliz olejoveho cerpadla. Znamena to tedy, ze tlak se s otackama nemeni?
A tlak se studenym olejem by mel byt vicemene stejny jako s hustym? Ptam se, protoze po vymene zdvihatek se motor (M40) chova "jak kdy". Proste nekdy vytocit jde, nekdy ne, nekdy cvaka, nekdy ne ...
Je mi jasne, ze chybejici material na vacce a vahadlech hydra nevytesni, ale hledam souvislost mezi teplotou oleje, tlakem atd. Dik
A tlak se studenym olejem by mel byt vicemene stejny jako s hustym? Ptam se, protoze po vymene zdvihatek se motor (M40) chova "jak kdy". Proste nekdy vytocit jde, nekdy ne, nekdy cvaka, nekdy ne ...

Je mi jasne, ze chybejici material na vacce a vahadlech hydra nevytesni, ale hledam souvislost mezi teplotou oleje, tlakem atd. Dik
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
BAD ma uz tusim jine pruzine nez jsou seriove... predpokladam ze budou tuzsi ...tom@s píše:Jde o to aby pruzina stihala zavirat ventil a ten neodskakoval od vacky pri vetsim zrychleni ventilu tj. pri vyssich otackach a pouziti vacky s "ostrejsim" profilem. Taky tohle vsechno souvisi se silou pruziny ventilu, cim mensi vaha ventilu (pri stejnym zrychleni ventilu) a zdvihatka tim muzes met slabsi pruzinu = mensi ztraty

Jak už naznačil Caleb, já zas čet, že se to tam dává i proto, aby se mohlo jít vejš s otáčkama. Při cca >7500 už je vysoký tlak a zdvyhátka se roztáhnout víc než by měli a hrozí potkání.tom@s píše:Takhle se upravuji zavodni motory, kde se zdvihatka, ktere maji v sobe hydrostely nahrazuji pevnymi zdvihatky bez hydrostelu. Jedinej duvod je ze zdvihatko bez hydrostelu je lehci nez snim. Takze na to bacha, pokud to vyrobis stejne tezky nebo tezsi nez puvodni zdvihatko tak to nema zadnej smysl.BMWAK píše:k čemu to bude dobrý?
Jde o to aby pruzina stihala zavirat ventil a ten neodskakoval od vacky pri vetsim zrychleni ventilu tj. pri vyssich otackach a pouziti vacky s "ostrejsim" profilem. Taky tohle vsechno souvisi se silou pruziny ventilu, cim mensi vaha ventilu (pri stejnym zrychleni ventilu) a zdvihatka tim muzes met slabsi pruzinu = mensi ztraty
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Hlavni duvod je aby se mohlo jit nahoru s otackama, to uz jsem psal, ze by nestihla pruzina zavrit tezky zdvihatko a to by odskakovalo od vacky.aula píše: Jak už naznačil Caleb, já zas čet, že se to tam dává i proto, aby se mohlo jít vejš s otáčkama. Při cca >7500 už je vysoký tlak a zdvyhátka se roztáhnout víc než by měli a hrozí potkání.
To s tim vysokym tlakem je blbost, mas tam regulacni ventil ktery to nepusti pres urcity tlak, jak psal Caleb
jak uz tu podotknul Dusan tak pruziny uz mam doma ty tuzsi od p.Odehnala a vyrobce tech pruzin je Schrick takze ted uz jenom cekam az bude po novem roce aby mi dosla freza na obrobu toho materialu a doufam ze na jare se vyjede a pak se uvidi jeste by to chtelo jine pisty kvuli kompresi a bylo by to vse snizovat hlavu se mi nechce moctom@s píše:jasne, jestli to bude hodne tocit musi tam byt tuzsiDušan M10B18 píše: BAD ma uz tusim jine pruzine nez jsou seriove... predpokladam ze budou tuzsi ...
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
nad tim jsem uz taky premyslel ale musim neco trochu nasetrit a ted dodelat co jsem zacal ten vnitrek hlavy pak mozna sani to uz jsem zkousel za kolik se da sehnad z E36 M3 a vyslo by me to na asi kolem 15-20tisic i se vstrikyMax-Max píše:nezmenis sani? takova zajimava uprava by uz zadala i trochu vic namahy, ja bych to sani urcite zkusil.
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
prosim o radu zdvihatka hotove viz foto v odkaze na tuningforu vaha je 47g dik http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=33&t=80908
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42