počet žároviček podsvícení topení? a podsvícení celkově

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 07. 12. 2008 21:08

dneska jsem to zkousel v aute a kdyz k tomu vedou ty tri draty, ktery k tomu u myho chroma vedou, tak to svitit nemuze

pak jsem k plus zarovicky na zkousku pripojil plus od podsviceni warnblick tlacitka a svitilo to spolecne, pokud bych to tak chtel mit na stalo, jako ze nechci, tak by bylo potreba jeste do toho propojení přidat diodu, aby proud tekl jen směrem k zarovicce výhřevu
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 07. 12. 2008 22:29

Vasa píše:Na Severni Morave jim sviti vsechny tlacitka i presto, ze v original katalogu NE. Tim je to uzavreno :)
ale mně to taky ještě před půl rokem svítilo :oops:
Obrázek
vše na prodej

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 08. 12. 2008 18:03

Tak já opavdu nevím,vedou mi tam 3dráty a nikde není vidět že by byl nějaký další vypadlý a opravdu to svítilo :cry: ,ale nechci tady kvůli takové prkotině dělat nějaké rozbroje.Takže na to házím bobek. :wink:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 12. 2008 12:03

Tom.... píše:Tak já opavdu nevím,vedou mi tam 3dráty a nikde není vidět že by byl nějaký další vypadlý a opravdu to svítilo :cry: ,ale nechci tady kvůli takové prkotině dělat nějaké rozbroje.Takže na to házím bobek. :wink:
Taze to uvedu na pravou miru:
1, pokud vam vedou do patice konektoru 3 draty - nikdy to nemohlo svitit s rozvicenymi svetli protoze neni cim to napajet (piny 7 a 8 nejsou zapojeny), navic to lze poznat snadno i jinak - v pripade, ze to svitit NEMA je v pinu 7 "narvana" bila plastova zaslepka - aby tam nesel "narvat" spinac s podsvicenim
2, pokud spinac vyhrivani vyndate a ma osazeny pouze piny 1,3,5,6 - opet NIKDY nemohlo sviti (na podsviceni se pouzivaji piny 7 a 8 )

urcite jsou mozne kombinace osazene patice a neosazeneho spinace a mozna i naopak. Co ja vim, tak podsviceni meli pouze US verze (viz schema zapojeni co tu je vyse).

Reseni pro ty co to chteji mit "stuj co stuj" podsviceny a pro ty kteri i pres vyse uvedene budou stale tvrdit, ze "jim to SVITILO" se 3 draty (aby si to mohli dodelat a pak rikat, ze meli pravdu):
1, doosadit patici z vedlejsiho spinace varovnych blinkru (dokoupit nove dutinky v BMW nebo je vyndat ze stare nepotrebne kabelaze. Pokud to nechcete delat jak prasata tak pouzit i stejnou barvu kabelaze - hnedo-bily a sedo-cerveny a lidsky to pripojit na privod pro Warningy, odstranit pojistnou ucpavku v kontaktu 7) Tim bychom meli pripraven privod.
2, sehnat osazeny (US) spinac vyhrivani (coz nebude uplne snadne pokud si ho nekoupite novy v BMW part#61311380338 - podsviceny v cene 21EUR, nepodsviceny evropsky ma part#61311380351 a stoji 16EUR)
3, sehnat dalsi spinac "warningu" a ten upravit.
postup: opatrne rozeberem spinac (pozor jsou v nem pruzinky), dale vymenime predni kryci "sklicko" za to z puvodniho spinace vyhrivani (jsou zamene). Zkontrolujeme zda je funkcni zarovicka a zpet smontujeme spinac. Nasadime do patice vyhrivani a melo by to fungovat

vnitrni konstrukce spinacu je identicka (lisi se pouze v osazeni pinu pro ruzne aplikace) stejne tak rozmisteni kontaktu pro pripojeni do patice, proto lze tuto zamenu udelat.
Pokud vam to stoji za to, aby vas v noci v interieru "sralo" dalsi "blikatko" jine barvy nez je podsviceni tak s chuti do toho :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 10. 12. 2008 18:34

Tak to co píšeš že nikdy nemůže svítít tak bohužel svítilo,Nikdy neříkej nikdy :!: Nevím,jak to bylo zapojené,ale na žádný bastl to nevypadá.Nemůžeš to brát podle toho schématu co tu bylo vložené,určitě bylo více verzí.
p.s.svítilo to velmi slabě takže to v noci v žádném případě nerušilo.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 12. 2008 18:47

Tom.... píše:Tak to co píšeš že nikdy nemůže svítít tak bohužel svítilo,Nikdy neříkej nikdy :!: Nevím,jak to bylo zapojené,ale na žádný bastl to nevypadá.Nemůžeš to brát podle toho schématu co tu bylo vložené,určitě bylo více verzí.
p.s.svítilo to velmi slabě takže to v noci v žádném případě nerušilo.
v tomto pripade rikam nikdy - az si to na vlastni oci rozebere tak nebudes neustale tvrdit to co tvrdis. Precti si poradne co pisu - "existovalo vice zapojeni" a ty mi pises "ze urcite existuje vic verzi" Jinymi slovy to same. Je mozne, ze jsi mel verzi pro nejaky trh kde to bylo zapojeno. Tak vyloupni ten spinac a podivej se. POkud do nej vedou 3 draty tak to svitit nemuze. Co vic bys chtel slyset???? :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 10. 12. 2008 19:05

Měl jsem to rebrané,vedou tam tři dráty,dva na sklo (kostra a +)a jeden z vypínače světel.Co víc bych chtěl slyšet?Rozhodně ne to,že to nikdy nemohlo svítít,když to svítilo.Nebo myslíš že jsem si to celé vymyslel abych to tady mohl řešit?Rozseknout by to mohl Jajic když říká že mu to svítilo kdyby se podíval kolik on má drátů,co ty na Jajici?

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 10. 12. 2008 19:20

takže vypadá takhle a na 100% svítil a byl regulovanej společně s přístrojovkou

Obrázek
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 12. 2008 19:21

mne je to hlavne cele jedno, nesviti mi to na zadne ze 4 E30 a ani nechci aby to svitilo.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 10. 12. 2008 19:29

Přesně takový spínač mám i já.
Kolik ti tam vede drátů?

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 10. 12. 2008 19:35

sorry za nekvalitní foto,ale takto při zaplých světlech a vyplém vyhřívání:
Obrázek

a takto se světly a zapnutém výhřevu:
Obrázek

takže v mé moravské limited edition je vidět,že třeba spínač ostřiku zadního okna svítí,zadní stěrač už vůbec a výhřev pouze při zapnutí.

abych to shrnul....nejsem elektrikář,takže nevím jak je to zapojené,ale na druhou stranu nejsem debil....vím,že to svítilo
Obrázek
vše na prodej

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 10. 12. 2008 19:36

Tom.... píše:Přesně takový spínač mám i já.
Kolik ti tam vede drátů?

dráty tři....dva silnější a jeden tenký
Obrázek
vše na prodej

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 10. 12. 2008 19:46

Co ty na to Vaso?Pořád si stojíš za svým že to při třech drátech nemůže svítit?když už jsme dva (sice ze Severní Moravy :D ),co to v takovém zapojení svítilo.Tohle téma se dostalo do fáze že už se ani tak neřeší v čem by mohl být problém,ale je to jenom o přesvěčování těch co jim to nesvítí že to nemá svítit,a těch co jim to svítitilo že to svítit má.Já říkam za sebe že je někde chyba,když to nesvítí.Někomu to vyhovuje víc,někomu mín.

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 10. 12. 2008 19:49

jen mne štve,že ten výhřev nesvítí slabě,když je vyplý.....tak jako kdysi
Obrázek
vše na prodej

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od Tom.... » 10. 12. 2008 19:54

Mě taky,možná na to časem příjdu,v čem je zrada.Když tak dám info.

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 10. 12. 2008 19:56

no a vlastně stěrač přestal úplně
Obrázek
vše na prodej

Tom....
Příspěvky: 817
Registrován: 30. 07. 2007 20:36
Bydliště: Severní Morava

no a vlastně stěrač přestal úplně

Příspěvek od Tom.... » 10. 12. 2008 20:10

Tak to by mohla být žárovka v háji.

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 10. 12. 2008 20:18

ono asi do toho budu muset vlézt hlouběji,protože mi přestala svítit levá žárovka podsvícení topení,ale semtam naskočí
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 12. 2008 20:46

jajic píše: takže v mé moravské limited edition je vidět,že třeba spínač ostřiku zadního okna svítí,zadní stěrač už vůbec a výhřev pouze při zapnutí.

abych to shrnul....nejsem elektrikář,takže nevím jak je to zapojené,ale na druhou stranu nejsem debil....vím,že to svítilo
to, ze Ti nesviti zadni sterac je tim, ze mas prasklou zarovku - lze ji vymenit zezadu bez rozborky vnitrku vypinace.
ten fakt, ze Ti nesviti vyhrev pri zapnutych svetlech evidentne neni prasklou zarovkou, protoze pri zapnuti sviti normalne
stale panove trvam na tom, ze v pripade ze 3 dratoveho vedeni to nemohlo svitit - ono neni CIM... (1x tlusty GN/BU je +12V napajeni vyhrevu, 1x tlusty BK je spinany kontakt +12V na spiralu vyhrivani, 1x slaby BR je kostra pro zarovku) jak je z tohoto patrne neni opravdu vedeni pro privod externiho +12V pro podsviceni a regulovaneho privodu od stmivace svitu.
Takze pokud vam to svitilo tak pouze pomoci nejake vyssi SILY. Coz pri zvlastnosti tohoto sveta nelze vyloucit. Proste nam v Cechach to nesviti, ja za to nemohu...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 10. 12. 2008 20:54

Tom.... píše:Co ty na to Vaso?Pořád si stojíš za svým že to při třech drátech nemůže svítit?když už jsme dva (sice ze Severní Moravy :D ),co to v takovém zapojení svítilo.Tohle téma se dostalo do fáze že už se ani tak neřeší v čem by mohl být problém,ale je to jenom o přesvěčování těch co jim to nesvítí že to nemá svítit,a těch co jim to svítitilo že to svítit má.Já říkam za sebe že je někde chyba,když to nesvítí.Někomu to vyhovuje víc,někomu mín.
Stale si stojim za tim, ze se 3mi draty to bez sepnuti vyhrevu nemuze svitit. Muze vas byt treba 30 (klidne i z Cech).
Tema se dostalo do stavu, ze vy dva mi tvrdite ZE TO SVITILO, ale neumite vysvetlit proc to ted nesviti, ja vam davam technicke vysvetleni proc to svitit se tremi draty nemuze. Tak nevim kam se to dostalo??

Prectete si ve volnych chvilich "Rusky tyden" od F.R.Cecha. Tam je podobny pripad kdy kytaristovi pri koncertu praskla struna. On to sice nejak do prestavky dohral, ale nemel jinou aby ji vymenil. Kdyz se ho ptali proc nema nahradni tak rikal, ze ji nepotrebuji protoze ta struna nikdy nepraskne. Kdyz mu tvrdili, ze evidentne praskla a zda si alespon priste vezme nahradni, v klidu odpovedel ze ne, protoze ta struna nikdy nepraska.....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Odpovědět