počet žároviček podsvícení topení? a podsvícení celkově
dneska jsem to zkousel v aute a kdyz k tomu vedou ty tri draty, ktery k tomu u myho chroma vedou, tak to svitit nemuze
pak jsem k plus zarovicky na zkousku pripojil plus od podsviceni warnblick tlacitka a svitilo to spolecne, pokud bych to tak chtel mit na stalo, jako ze nechci, tak by bylo potreba jeste do toho propojení přidat diodu, aby proud tekl jen směrem k zarovicce výhřevu
pak jsem k plus zarovicky na zkousku pripojil plus od podsviceni warnblick tlacitka a svitilo to spolecne, pokud bych to tak chtel mit na stalo, jako ze nechci, tak by bylo potreba jeste do toho propojení přidat diodu, aby proud tekl jen směrem k zarovicce výhřevu
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
Taze to uvedu na pravou miru:Tom.... píše:Tak já opavdu nevím,vedou mi tam 3dráty a nikde není vidět že by byl nějaký další vypadlý a opravdu to svítilo,ale nechci tady kvůli takové prkotině dělat nějaké rozbroje.Takže na to házím bobek.
1, pokud vam vedou do patice konektoru 3 draty - nikdy to nemohlo svitit s rozvicenymi svetli protoze neni cim to napajet (piny 7 a 8 nejsou zapojeny), navic to lze poznat snadno i jinak - v pripade, ze to svitit NEMA je v pinu 7 "narvana" bila plastova zaslepka - aby tam nesel "narvat" spinac s podsvicenim
2, pokud spinac vyhrivani vyndate a ma osazeny pouze piny 1,3,5,6 - opet NIKDY nemohlo sviti (na podsviceni se pouzivaji piny 7 a 8 )
urcite jsou mozne kombinace osazene patice a neosazeneho spinace a mozna i naopak. Co ja vim, tak podsviceni meli pouze US verze (viz schema zapojeni co tu je vyse).
Reseni pro ty co to chteji mit "stuj co stuj" podsviceny a pro ty kteri i pres vyse uvedene budou stale tvrdit, ze "jim to SVITILO" se 3 draty (aby si to mohli dodelat a pak rikat, ze meli pravdu):
1, doosadit patici z vedlejsiho spinace varovnych blinkru (dokoupit nove dutinky v BMW nebo je vyndat ze stare nepotrebne kabelaze. Pokud to nechcete delat jak prasata tak pouzit i stejnou barvu kabelaze - hnedo-bily a sedo-cerveny a lidsky to pripojit na privod pro Warningy, odstranit pojistnou ucpavku v kontaktu 7) Tim bychom meli pripraven privod.
2, sehnat osazeny (US) spinac vyhrivani (coz nebude uplne snadne pokud si ho nekoupite novy v BMW part#61311380338 - podsviceny v cene 21EUR, nepodsviceny evropsky ma part#61311380351 a stoji 16EUR)
3, sehnat dalsi spinac "warningu" a ten upravit.
postup: opatrne rozeberem spinac (pozor jsou v nem pruzinky), dale vymenime predni kryci "sklicko" za to z puvodniho spinace vyhrivani (jsou zamene). Zkontrolujeme zda je funkcni zarovicka a zpet smontujeme spinac. Nasadime do patice vyhrivani a melo by to fungovat
vnitrni konstrukce spinacu je identicka (lisi se pouze v osazeni pinu pro ruzne aplikace) stejne tak rozmisteni kontaktu pro pripojeni do patice, proto lze tuto zamenu udelat.
Pokud vam to stoji za to, aby vas v noci v interieru "sralo" dalsi "blikatko" jine barvy nez je podsviceni tak s chuti do toho

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
v tomto pripade rikam nikdy - az si to na vlastni oci rozebere tak nebudes neustale tvrdit to co tvrdis. Precti si poradne co pisu - "existovalo vice zapojeni" a ty mi pises "ze urcite existuje vic verzi" Jinymi slovy to same. Je mozne, ze jsi mel verzi pro nejaky trh kde to bylo zapojeno. Tak vyloupni ten spinac a podivej se. POkud do nej vedou 3 draty tak to svitit nemuze. Co vic bys chtel slyset????Tom.... píše:Tak to co píšeš že nikdy nemůže svítít tak bohužel svítilo,Nikdy neříkej nikdyNevím,jak to bylo zapojené,ale na žádný bastl to nevypadá.Nemůžeš to brát podle toho schématu co tu bylo vložené,určitě bylo více verzí.
p.s.svítilo to velmi slabě takže to v noci v žádném případě nerušilo.

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Měl jsem to rebrané,vedou tam tři dráty,dva na sklo (kostra a +)a jeden z vypínače světel.Co víc bych chtěl slyšet?Rozhodně ne to,že to nikdy nemohlo svítít,když to svítilo.Nebo myslíš že jsem si to celé vymyslel abych to tady mohl řešit?Rozseknout by to mohl Jajic když říká že mu to svítilo kdyby se podíval kolik on má drátů,co ty na Jajici?
-
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1852
- Registrován: 18. 09. 2007 21:18
- Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem
sorry za nekvalitní foto,ale takto při zaplých světlech a vyplém vyhřívání:

a takto se světly a zapnutém výhřevu:

takže v mé moravské limited edition je vidět,že třeba spínač ostřiku zadního okna svítí,zadní stěrač už vůbec a výhřev pouze při zapnutí.
abych to shrnul....nejsem elektrikář,takže nevím jak je to zapojené,ale na druhou stranu nejsem debil....vím,že to svítilo

a takto se světly a zapnutém výhřevu:

takže v mé moravské limited edition je vidět,že třeba spínač ostřiku zadního okna svítí,zadní stěrač už vůbec a výhřev pouze při zapnutí.
abych to shrnul....nejsem elektrikář,takže nevím jak je to zapojené,ale na druhou stranu nejsem debil....vím,že to svítilo
Co ty na to Vaso?Pořád si stojíš za svým že to při třech drátech nemůže svítit?když už jsme dva (sice ze Severní Moravy
),co to v takovém zapojení svítilo.Tohle téma se dostalo do fáze že už se ani tak neřeší v čem by mohl být problém,ale je to jenom o přesvěčování těch co jim to nesvítí že to nemá svítit,a těch co jim to svítitilo že to svítit má.Já říkam za sebe že je někde chyba,když to nesvítí.Někomu to vyhovuje víc,někomu mín.

no a vlastně stěrač přestal úplně
Tak to by mohla být žárovka v háji.
to, ze Ti nesviti zadni sterac je tim, ze mas prasklou zarovku - lze ji vymenit zezadu bez rozborky vnitrku vypinace.jajic píše: takže v mé moravské limited edition je vidět,že třeba spínač ostřiku zadního okna svítí,zadní stěrač už vůbec a výhřev pouze při zapnutí.
abych to shrnul....nejsem elektrikář,takže nevím jak je to zapojené,ale na druhou stranu nejsem debil....vím,že to svítilo
ten fakt, ze Ti nesviti vyhrev pri zapnutych svetlech evidentne neni prasklou zarovkou, protoze pri zapnuti sviti normalne
stale panove trvam na tom, ze v pripade ze 3 dratoveho vedeni to nemohlo svitit - ono neni CIM... (1x tlusty GN/BU je +12V napajeni vyhrevu, 1x tlusty BK je spinany kontakt +12V na spiralu vyhrivani, 1x slaby BR je kostra pro zarovku) jak je z tohoto patrne neni opravdu vedeni pro privod externiho +12V pro podsviceni a regulovaneho privodu od stmivace svitu.
Takze pokud vam to svitilo tak pouze pomoci nejake vyssi SILY. Coz pri zvlastnosti tohoto sveta nelze vyloucit. Proste nam v Cechach to nesviti, ja za to nemohu...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Stale si stojim za tim, ze se 3mi draty to bez sepnuti vyhrevu nemuze svitit. Muze vas byt treba 30 (klidne i z Cech).Tom.... píše:Co ty na to Vaso?Pořád si stojíš za svým že to při třech drátech nemůže svítit?když už jsme dva (sice ze Severní Moravy),co to v takovém zapojení svítilo.Tohle téma se dostalo do fáze že už se ani tak neřeší v čem by mohl být problém,ale je to jenom o přesvěčování těch co jim to nesvítí že to nemá svítit,a těch co jim to svítitilo že to svítit má.Já říkam za sebe že je někde chyba,když to nesvítí.Někomu to vyhovuje víc,někomu mín.
Tema se dostalo do stavu, ze vy dva mi tvrdite ZE TO SVITILO, ale neumite vysvetlit proc to ted nesviti, ja vam davam technicke vysvetleni proc to svitit se tremi draty nemuze. Tak nevim kam se to dostalo??
Prectete si ve volnych chvilich "Rusky tyden" od F.R.Cecha. Tam je podobny pripad kdy kytaristovi pri koncertu praskla struna. On to sice nejak do prestavky dohral, ale nemel jinou aby ji vymenil. Kdyz se ho ptali proc nema nahradni tak rikal, ze ji nepotrebuji protoze ta struna nikdy nepraskne. Kdyz mu tvrdili, ze evidentne praskla a zda si alespon priste vezme nahradni, v klidu odpovedel ze ne, protoze ta struna nikdy nepraska.....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm