zadní brzdy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

zadní brzdy

Příspěvek od Kuba318ie30 » 28. 11. 2008 13:57

na kolik vyjde sada brzdovejch čelistí a obě prasátka a vše co je k tomu ještě potřeba na třícu 1,8 bez abs ???
obložení má dost a prasátko u pravýho kola je už asi KO (vlhké a gumička zpuchřelá)
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: zadní brzdy

Příspěvek od Venca » 28. 11. 2008 20:35

Kuba318ie30 píše:na kolik vyjde sada brzdovejch čelistí a obě prasátka a vše co je k tomu ještě potřeba na třícu 1,8 bez abs ???
obložení má dost a prasátko u pravýho kola je už asi KO (vlhké a gumička zpuchřelá)
- pakny Ferodo Premier cca 800, - sada

- válečky FAG 20,64 mm cca 400,- za kus

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: zadní brzdy

Příspěvek od DVORIS » 28. 11. 2008 20:46

Venca píše:
Kuba318ie30 píše:na kolik vyjde sada brzdovejch čelistí a obě prasátka a vše co je k tomu ještě potřeba na třícu 1,8 bez abs ???
obložení má dost a prasátko u pravýho kola je už asi KO (vlhké a gumička zpuchřelá)
- pakny Ferodo Premier cca 800, - sada

- válečky FAG 20,64 mm cca 400,- za kus
Svatá pravda :) a doporučuji koupit rovnou i zbytek - pružinky svírající pakny+jejich aretaci,atd...prostě komplet :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: zadní brzdy

Příspěvek od Kuba318ie30 » 28. 11. 2008 21:01

DVORIS píše:
Venca píše:
Kuba318ie30 píše:na kolik vyjde sada brzdovejch čelistí a obě prasátka a vše co je k tomu ještě potřeba na třícu 1,8 bez abs ???
obložení má dost a prasátko u pravýho kola je už asi KO (vlhké a gumička zpuchřelá)
- pakny Ferodo Premier cca 800, - sada

- válečky FAG 20,64 mm cca 400,- za kus
Svatá pravda :) a doporučuji koupit rovnou i zbytek - pružinky svírající pakny+jejich aretaci,atd...prostě komplet :wink:
jj, a sada jako jedna strana nebo celej zadek? (asi sem najivní v dneska už tak předraženym státě)
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: zadní brzdy

Příspěvek od Venca » 28. 11. 2008 21:22

Kuba318ie30 píše:
jj, a sada jako jedna strana nebo celej zadek?
Sada = 4 pakny.

Existuje i možnost nechat starý pakny repasovat stejným materiálem, jako je Ferodo Premier.

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: zadní brzdy

Příspěvek od Kuba318ie30 » 29. 11. 2008 07:33

Venca píše:
Kuba318ie30 píše:
jj, a sada jako jedna strana nebo celej zadek?
Sada = 4 pakny.

Existuje i možnost nechat starý pakny repasovat stejným materiálem, jako je Ferodo Premier.
jo vo tom vim ale když vemu v úvahu že je ještě povezu na repas a stejně už budou jetý tak se mi to skoro ani nevyplatí
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: zadní brzdy

Příspěvek od DVORIS » 29. 11. 2008 10:56

Kuba318ie30 píše:
DVORIS píše:
Venca píše: - pakny Ferodo Premier cca 800, - sada

- válečky FAG 20,64 mm cca 400,- za kus
Svatá pravda :) a doporučuji koupit rovnou i zbytek - pružinky svírající pakny+jejich aretaci,atd...prostě komplet :wink:
jj, a sada jako jedna strana nebo celej zadek? (asi sem najivní v dneska už tak předraženym státě)
Pakny kupuješ jako sadu,tzn.4ks,prase jednotlivě,a ty pružinky a serepatičky mi objednával známý v BMW takže nevím jestli to platil jako sadu nebo každou položku zvlášť.
Obrázek

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 01. 12. 2008 11:24

lze zjistit i jinak než demontáží bubnu průměr pístku u válečku?

mám 318 m40 rok 87 a v nabídce jsou dva druhy : 22,2mm a nějakejch 20,26mm...nejde to nějak určit podle roku výroby nebo ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 01. 12. 2008 14:38

Ja na '89 M40 kupoval valecky v kelly a tam jine nez 22,22mm nemaji :)

Kazdopadne, nechci te strasit, ale sundani tech bubnu je fakt maso. V bubnu se po tech letech udela hrana, pres kterou ho pak nelze sundat, protoze pakny jsou roztazene tema samostelama. Ja to se znamym sundaval asi pul hodiny jeden, soustavou sroubovaku a pomoci kladiv pred drevene spalky sme buben museli vytlouct. Vrele pak doporucuju tu hranu bruskou ve vrtacce srovnat.
A uplne nakonec doporucuju si dobre zamapatovat, jak tam vsechny ty pruzinky a kladky jsou, zlata 120tka, tam je to daleko jednodussi :D

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 01. 12. 2008 14:48

Caleb píše:Ja na '89 M40 kupoval valecky v kelly a tam jine nez 22,22mm nemaji :)

Kazdopadne, nechci te strasit, ale sundani tech bubnu je fakt maso. V bubnu se po tech letech udela hrana, pres kterou ho pak nelze sundat, protoze pakny jsou roztazene tema samostelama. Ja to se znamym sundaval asi pul hodiny jeden, soustavou sroubovaku a pomoci kladiv pred drevene spalky sme buben museli vytlouct. Vrele pak doporucuju tu hranu bruskou ve vrtacce srovnat.
A uplne nakonec doporucuju si dobre zamapatovat, jak tam vsechny ty pruzinky a kladky jsou, zlata 120tka, tam je to daleko jednodussi :D
pakny se daj stáhnout dírou pro šroub...jde to blbě ale jde to...to mi problém nedělá, jen nechci koupit válečky s jinym průměrem...asi nic jinýho nezbejvá než to shodit...u mojí ex-tříci 1,8 m40 rok 89 to bylo taky 22,22 ale známej měl zrovna ty 20,něco...
Obrázek

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 01. 12. 2008 15:47

tak co jsem ted koukal do ETK tak průměr 22,22 je na m40 (podle roku výroby) a ten 20,64 je na m10...aspon to tak vychází podle katalogu...mám tomu věřit??
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 12. 2008 16:34

Kuba318ie30 píše:tak co jsem ted koukal do ETK tak průměr 22,22 je na m40 (podle roku výroby) a ten 20,64 je na m10...aspon to tak vychází podle katalogu...mám tomu věřit??
Typ motoru s tím nemá co dělat, rozhodující je, jakej je hlavní (ovládací) brzdovej válec. K němu pak přísluší ty válečky 20,64 mm, ev. ty větší.

Přelom ve výrobě je někde kolem podzimu 1986, jestli se nepletu...

.

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 01. 12. 2008 18:01

Venca píše:
Kuba318ie30 píše:tak co jsem ted koukal do ETK tak průměr 22,22 je na m40 (podle roku výroby) a ten 20,64 je na m10...aspon to tak vychází podle katalogu...mám tomu věřit??
Typ motoru s tím nemá co dělat, rozhodující je, jakej je hlavní (ovládací) brzdovej válec. K němu pak přísluší ty válečky 20,64 mm, ev. ty větší.

Přelom ve výrobě je někde kolem podzimu 1986, jestli se nepletu...

.
nemyslel jsem typ motoru, ale právě rok, (m40 od roku 87)
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 12. 2008 20:18

Kuba318ie30 píše:nemyslel jsem typ motoru, ale právě rok, (m40 od roku 87)
Tímhle se vůbec nezkoušej řídit, stejně jako výrazama "Chromák" a "Plasťák".

Z průměru 20,64 na 22,20 se přešlo v září 1986.

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 02. 12. 2008 07:57

Venca píše:
Kuba318ie30 píše:nemyslel jsem typ motoru, ale právě rok, (m40 od roku 87)
Tímhle se vůbec nezkoušej řídit, stejně jako výrazama "Chromák" a "Plasťák".

Z průměru 20,64 na 22,20 se přešlo v září 1986.
takže když mám 10.87´ tak by to měl být průměr 22,22 ne?
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 12. 2008 17:39

Kuba318ie30 píše:
Venca píše:
Kuba318ie30 píše:nemyslel jsem typ motoru, ale právě rok, (m40 od roku 87)
Tímhle se vůbec nezkoušej řídit, stejně jako výrazama "Chromák" a "Plasťák".

Z průměru 20,64 na 22,20 se přešlo v září 1986.
takže když mám 10.87´ tak by to měl být průměr 22,22 ne?
V tomhle případě ano, 22,20.

Ale vazbama chrom-plast, M10/M40 atd. se nelze řídit, protože ty změny šly postupně, takže vždycky nejřív datum výroby.

A druhá věc - předchozí majitel mohl něco měnit, proto je dobrý i vědět, kterej díl ke kterýmu patří, viz ten hlavní válec+válečky.

.

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 04. 12. 2008 14:38

Venca píše:
Kuba318ie30 píše:
Venca píše: Tímhle se vůbec nezkoušej řídit, stejně jako výrazama "Chromák" a "Plasťák".

Z průměru 20,64 na 22,20 se přešlo v září 1986.
takže když mám 10.87´ tak by to měl být průměr 22,22 ne?
V tomhle případě ano, 22,20.

Ale vazbama chrom-plast, M10/M40 atd. se nelze řídit, protože ty změny šly postupně, takže vždycky nejřív datum výroby.

A druhá věc - předchozí majitel mohl něco měnit, proto je dobrý i vědět, kterej díl ke kterýmu patří, viz ten hlavní válec+válečky.

.
a ten hlavni valec musi bejt jakej??
Obrázek

Uživatelský avatar
jaradaf
Příspěvky: 831
Registrován: 20. 04. 2008 10:15
Bydliště: ZLINSKO

Příspěvek od jaradaf » 15. 12. 2008 13:23

Zdarec potrebuju koupit opravnou sadu na trmen zadni kotoucove napravy na e30 mam prumer pistku 35mm ale sady jsem nasel pouze na 33 a 38mm dik za radu jara.
Obrázek
BMW e30 318is
BMW e39 530d m-packet
DAF XF 510 FT ANNIVERSARY EDITION

Uživatelský avatar
Kuba318ie30
Příspěvky: 1602
Registrován: 17. 08. 2007 07:56
Bydliště: Roudnice nad Labem

Příspěvek od Kuba318ie30 » 18. 12. 2008 22:02

jaradaf píše:nikdo nevi :(
já vim jen o průměru 33 mm
Obrázek

Uživatelský avatar
jaradaf
Příspěvky: 831
Registrován: 20. 04. 2008 10:15
Bydliště: ZLINSKO

Příspěvek od jaradaf » 18. 12. 2008 22:12

Ale ja mam 35 i na trmenu je napsany 35/10 tak nevim :roll:
Obrázek
BMW e30 318is
BMW e39 530d m-packet
DAF XF 510 FT ANNIVERSARY EDITION

Odpovědět