Zápach benzínu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Zápach benzínu

Příspěvek od Adam Lipský » 24. 11. 2008 22:04

Vážení, mám problém.

Jezdím na LPG, už dlouho. Běžně mám v benzínovou nádrž plnou tak na 3/4 - 4/5, abych měl rezervu, kdybych náhodou někam potřeboval jet daleko v noci. No a včera v neděli jsem jel z Dublinu do Belfastu a zpět. Nějakou dobu po vyjetí mi došel plyn a přepnul jsem na benzín. Na ten jsem do natankování plynu ujel asi 200 - 250 km. Z benzínové nádrže ubylo přibližně 25 litrů. No a najednou začal být ve voze cítit benzín, opravdu hodně, dneska se mi z toho celý den motala hlava, když zastavím, tak je to opravdu hodně intenzivní. Zápach byl cítit zřetelně i zvenčí vozu. Pod vozem nejsou žádné loužičky, nic nekape a nic není viditelně vlhké, že by od toho stoupaly benzínové páry atp. Zkusil jsem dotankovat skoro do plna a zdá se mi, jako by zápach byl náhle o dost menší, nicméně cítit je. Nedává mi to smysl. Může být závada v odvětrání nádrže nebo nečem takovém? Není někde třeba filtr s aktivním uhlím, co se proděraví a pak to smrdí a trochu chčije?

Další fakta:
Při provozu na plyn benzín zřetelně neubývá, pokud je zápach vyvolán ztrátou paliva, nejedná se o velkou ztrátu.
Jedná se starý systém LPG s pasivním mixem.
Jízdní vlastnosti a startovatelnost se vůbec nezměnily.
Hladina oleje nepřibývá.
Zápach je intenzivní i v motorovém prostoru, ačkoliv jedu na plyn.

Jen pro zajímavost: Dublin €1 = 1 litr značkového N95 s aditivy (Texaco Techron, asi jako Shell V-power), jak je v Česku?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 25. 11. 2008 00:33

sice nepises co je to za motor, ale hadam ze M40...
minuly tyden se mi stalo neco podobneho, sice nemam LPG ale najednou zacal byt citit benzin v interieru a soucasne i venku. Viditelny unik zadny a auto jelo normalne. Po blizsim ohledani motoroveho prostoru jsem zjistil prasklou palivovou hadici pod sponou v prostoru pod sanim na strane volnobezneho ventilu. Je tam hadice cca 6cm dlouha mezi kovovou palivovou trubkou a listou vstriku. Stejna hadice je za regulatorem tlaku paliva na vratnem potrubi. Oboje jsou vnitrniho prumeru 8mm.
Udajne to neni uplne neobvykla zavada...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Adam Lipský
Příspěvky: 141
Registrován: 01. 07. 2007 20:31
Bydliště: Týn n/Vlt.

Příspěvek od Adam Lipský » 25. 11. 2008 01:34

Motor je to M20B20 rv. 1990.

Jinak za světla to celé prohlédnu, děkuji za tip.

Odpovědět