Vážení, mám problém.
Jezdím na LPG, už dlouho. Běžně mám v benzínovou nádrž plnou tak na 3/4 - 4/5, abych měl rezervu, kdybych náhodou někam potřeboval jet daleko v noci. No a včera v neděli jsem jel z Dublinu do Belfastu a zpět. Nějakou dobu po vyjetí mi došel plyn a přepnul jsem na benzín. Na ten jsem do natankování plynu ujel asi 200 - 250 km. Z benzínové nádrže ubylo přibližně 25 litrů. No a najednou začal být ve voze cítit benzín, opravdu hodně, dneska se mi z toho celý den motala hlava, když zastavím, tak je to opravdu hodně intenzivní. Zápach byl cítit zřetelně i zvenčí vozu. Pod vozem nejsou žádné loužičky, nic nekape a nic není viditelně vlhké, že by od toho stoupaly benzínové páry atp. Zkusil jsem dotankovat skoro do plna a zdá se mi, jako by zápach byl náhle o dost menší, nicméně cítit je. Nedává mi to smysl. Může být závada v odvětrání nádrže nebo nečem takovém? Není někde třeba filtr s aktivním uhlím, co se proděraví a pak to smrdí a trochu chčije?
Další fakta:
Při provozu na plyn benzín zřetelně neubývá, pokud je zápach vyvolán ztrátou paliva, nejedná se o velkou ztrátu.
Jedná se starý systém LPG s pasivním mixem.
Jízdní vlastnosti a startovatelnost se vůbec nezměnily.
Hladina oleje nepřibývá.
Zápach je intenzivní i v motorovém prostoru, ačkoliv jedu na plyn.
Jen pro zajímavost: Dublin €1 = 1 litr značkového N95 s aditivy (Texaco Techron, asi jako Shell V-power), jak je v Česku?
Zápach benzínu
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
sice nepises co je to za motor, ale hadam ze M40...
minuly tyden se mi stalo neco podobneho, sice nemam LPG ale najednou zacal byt citit benzin v interieru a soucasne i venku. Viditelny unik zadny a auto jelo normalne. Po blizsim ohledani motoroveho prostoru jsem zjistil prasklou palivovou hadici pod sponou v prostoru pod sanim na strane volnobezneho ventilu. Je tam hadice cca 6cm dlouha mezi kovovou palivovou trubkou a listou vstriku. Stejna hadice je za regulatorem tlaku paliva na vratnem potrubi. Oboje jsou vnitrniho prumeru 8mm.
Udajne to neni uplne neobvykla zavada...
minuly tyden se mi stalo neco podobneho, sice nemam LPG ale najednou zacal byt citit benzin v interieru a soucasne i venku. Viditelny unik zadny a auto jelo normalne. Po blizsim ohledani motoroveho prostoru jsem zjistil prasklou palivovou hadici pod sponou v prostoru pod sanim na strane volnobezneho ventilu. Je tam hadice cca 6cm dlouha mezi kovovou palivovou trubkou a listou vstriku. Stejna hadice je za regulatorem tlaku paliva na vratnem potrubi. Oboje jsou vnitrniho prumeru 8mm.
Udajne to neni uplne neobvykla zavada...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.