Brzdy

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Brzdy

Příspěvek od stanco1 » 07. 11. 2008 15:13

Zdravim, mam takyto problem:

Pri prudkom brzdeni ked sa kolesa dostanu do smyku, sa mi skruti auto do boku.
Kolesami to nebude bo mi to robilo na letnych a aj teraz na funglovych zimnych.
Daval som urobit geometriu- nepomohlo.
Mam podvozok 318is, nove kotuce, nove oblozenie.

Bolo by mozne aby to sposoboval regulator tlaku brzd zadnej napravy?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 07. 11. 2008 15:33

Som ale hlupak :oops:

Ak je podla tohto obrazka regulator diel č.5 zakresleny tak ako ma byt, tak ho mam otoceny naopak.

Moze to byt tym?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 07. 11. 2008 20:05

Jak otočenej? Jako hlavou vzůru? Oni ty nákresy na ETK nejsou občas správně. Navíc přece když zasekneš všechny 4 kola tak to musí letět rovně. Seš si tim jistej, koukal někdo z venky že se zaseknou všechny 4? Jinak třeba ještě někde můžeš mít tzv (:-)) nafukovací hadičku.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 07. 11. 2008 23:54

aula píše:Jak otočenej? Jako hlavou vzůru?
Nie, hlavou dole :lol: ,tak ako si to myslel, proste naopak.

No zvonku my nikdo nepozeral ale uz viem, ze mi zadok zacina ist do smyku skor ako predok.
Asi tak 30min dozadu ako to tu pisem som dobrzdieval z rychlosti cca160Km/h
na hranici smyku a prve koleso ktore mi zacinalo ´´prepiskovat´´ bolo prave zadne co sa mi nezda spravne.

Tie hadicky som este nepozeral ale mam ich v plane cim skor vymenit, uz len pre dobry pocit.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 08. 11. 2008 10:47

stanco1 píše: Asi tak 30min dozadu ako to tu pisem som dobrzdieval z rychlosti cca160Km/h
.
Tak ty takto po veceroch varis kotuce coooo :lol:
Mimochodom, staci minimalny stupen naklonu cesty alebo volantu a zadok ti leti z osi kedze je lahsi.
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 08. 11. 2008 12:01

slubox píše: Tak ty takto po veceroch varis kotuce coooo :lol:
Len niekedy :lol:
slubox píše: Mimochodom, staci minimalny stupen naklonu cesty alebo volantu a zadok ti leti z osi kedze je lahsi.
Spravi mi to hocikde a vzdy rovnako.
Dnes som si objednal nove brzdove hadicky a doma mam nove tesnenia na brzdove valceky tak to spojim s tym otacanim regulatora a potom vsetko nanovo odvzdusnim.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 08. 11. 2008 15:16

Mikka.M5 píše:Co umi ten regulator tlaku brzd zadní napravy? Kdyz brzdis s prednima zablokovanejma kolama, tak zadni by se jeste meli tocit ne?
každopádně reguluje brzdný tlak zadní nápravy v závislosti na zatížení
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 08. 11. 2008 18:16

blbost - u E30 reguluje brzdnej tlak vzadu furt a to proto aby se neblokovali zadni kola, kdyz se auto nakloni dopredu a zadek se odlehci (pri prudsim brzdeni). Docela me prekvapuje, ze je to sice dvouokruhovej system, ale napriklad minulej tyden jsem delal Lagunu a ta brzdi krizem, takze kdyz je problem v jednom okruhu, v tom druhym brzdi jedno predni a jedno zadni kolo..
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 11. 2008 18:39

budha píše:...Docela me prekvapuje, ze je to sice dvouokruhovej system, ale napriklad minulej tyden jsem delal Lagunu a ta brzdi krizem, takze kdyz je problem v jednom okruhu, v tom druhym brzdi jedno predni a jedno zadni kolo..
Tohle se např. u Škodovek dělalo až do konce 80. let, až Favorit to má křížem.

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 09. 11. 2008 00:10

budha píše:blbost - u E30 reguluje brzdnej tlak vzadu furt a to proto aby se neblokovali zadni kola, kdyz se auto nakloni dopredu a zadek se odlehci (pri prudsim brzdeni). Docela me prekvapuje, ze je to sice dvouokruhovej system, ale napriklad minulej tyden jsem delal Lagunu a ta brzdi krizem, takze kdyz je problem v jednom okruhu, v tom druhym brzdi jedno predni a jedno zadni kolo..
a co jsem napsal?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 09. 11. 2008 04:30

jajic píše:
a co jsem napsal?
Ze reguluje v zavislosti na zatazeni (to sme mali napr. u kamionov-zatazovy regulator). U E30 je to dane pevne.

BMW Hanz:Ten valec nemam urcite zahrdzaveny, bo som robil brzdy asi 4mesiace dozadu a kontroloval som to.

Kazdopadne ak ma byt ten regulato tak ako je zakresleny v ETK, tak ja ho mam naopak coz mi pride ako jednoznacny dovot...ale prisiel som na to az potom co som zalozil tento topic.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 11. 2008 12:00

keby si regulator otocil naopak, tak ti zadok nebude brzdit vobec.

skor by som povedal ze mas niekde problem priamo na brzdeni.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 09. 11. 2008 13:55

Max-Max píše:keby si regulator otocil naopak, tak ti zadok nebude brzdit vobec.

skor by som povedal ze mas niekde problem priamo na brzdeni.
A ako ma byt teda otoceny? Tak ako ze tam nakreslene?

Ako to myslis- problen na brzdeni?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 09. 11. 2008 18:49

BMWHanz píše:ok, a mas to poradne odvzdusneny?
Ako som spominal, pri vymene hadicie to cele poriadne odvzdusnim.
Inak ked som to odvzdusnoval naposledy tak som tade prehnal asi 2l brzdovky aby to bolo riadne, zavzdusnenie ma tiez napadlo ale nevysvetluje to preco islo zadne prve do smyku na asfalte :?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 12. 11. 2008 18:57

Podla mna by to mal sposobovat hlavne rozdiel L a P strany v brzdnom ucinku. Ked som bol asi mesiac dozadu na valcoch tak na tom monitore ukazovalo na oboch napravach min. rozdiel.

Objednal som si na predok brzdove hadicky od ATE stoja sice 600/ks
ale dufam, ze to stoji za to.
Mate s nimi nejake skusenosti?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Odpovědět