Opět jedna nestarutjící m20b25 - snad vyřešeno

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Opět jedna nestarutjící m20b25 - snad vyřešeno

Příspěvek od Gabo » 19. 10. 2008 14:42

Tak to postihlo i mě. Na autě jsem dělal nějakou údržbu - výmenu kooučů, montáž rozpěry, úpravu držáku směšovače - a auto mi nejde nastartovat. Vždycky když to necám chvíli stát a pak udělám pokus nastartovat, tak to má na první dvě ři otočení tendenci blafnout, pak už se jen točí startér a ani ťuk. Pokud se pokusy opakujou rychle za sebou, tak se endence blafnout nevyskjytuje ani při prvních otáčkách startéru. Ještě by se slušelo podtoknout, že mám v autě podtlakový LPG, ale startuju na benzin.

Proběhla kontrola zapalování - cívka odpor na primáru 1,5 Ohm, na sekundáru 5,8 k Ohmu, svíčky jiskru dávají, očištěny, seřízeny, mají najeto cca 10 000km. Zkoušeli jsme i jinou cívku (teda ne BMW) a taky nic. Ale tři svíčky měli takovej jakoby bílej krystalickej povlak.
Když vezmu snímač otáček kliky a při zapnutym zapalování s nim poťukám na motor tak spíná relé benzínový pumpy a pumpa, benzín to dává (odpojoval jsem hadici na přívodu), svíčky jsou po neuspěšnym pokusu o start vlhký a je z nich cítit benzin, takže do válců asi benzín taky jde. Když benzínovou pumpu proklemuju, tak tlačí taky, takže am asi problém nebude.
Víčko rozdělovače a palec měněny cca před 10 000 km (se svíčkama).
Prohlížel jsem i váhu vzduchu, jestli třeba neni zaseklá, ale to spíš ze zoufalství.

Jinými slovy mi tak nějak docházejí nápady. Neměl by pro mě někdo něco povzbuzujícího? Jinak tady na fóru jsem hledat zkoušel, ne málo a tak nějak mi z toho co jsem zatim přečel, vychází, že budu mít pravděpodobně v hji ŘJ - bohužel nevim poblíž o žádný na vyzkoušení ... Je vůbec možný aby odešla jen tak, sama od sebe?
Naposledy upravil(a) Gabo dne 23. 10. 2008 17:06, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 19. 10. 2008 17:06

mozny to je, jinak na zkousku ti postaci i RJ jednotka z dvoulitra, jde spis o to aby byla trijrada, jinak je divny, ze to haze jiskru a benzin tam jde, tak to proste musi chytit, ostatrni veci jako vaha a ruzny cidla teploty sou uz úak jen na "doladeni" chodu motoruale bez nich to chytne taky, sice to bezi jak pumpa na sracky, ale bezi,, koukal si na rozvody? nebuzou byt preskoceny?
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 19. 10. 2008 17:22

Na rozvody jsem nekoukal. Byli dělaná před cca 10 000 km se svíčkama a pření nápravou. Vzduchovej filr je taky OK, ten má najeto cca 2000 km. Prostě jsem jeden den zajel k baráku naprosto bez problemu, vyměnil kotouče, nahodil rozpěru, přidělal směšovač, včera jsem to chtěl projet a ono nic, start se nekonal. Na autě se nevařilo, jen odvrtával jeden šroub. Ještě mě napadlo že mi cívka vypadla z ruky když jsem ji měl oddělanou ale chytil jsem jí o podběh, žádná velká rána se nekonala a jiskra tam jde, takž myslím, že cívka je taky v pořádku.

Právě mi to taky nejde do hlavy - pálí to, benzín tam jde, tak by to mělo aspoň jakž takž naskočit ... Takže mě teoreticky napadá jen ŘJ - jako že to háže jiskru v nevhodnej okamžik a nebo že by byly v háji vstřiky a dávalo o moc benzínu, ale že by se podělaly z fleku najednou všechny, to se mi moc nezdá.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 19. 10. 2008 17:43

A co třeba regulátor tlaku paliva :?: nebo konektor pro vstřiky
Na plyn to chytne :idea:

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 19. 10. 2008 17:49

Na plyn mi to nechytne, ale to studený nechytalo nikdy, co to auto mám. O tom regulátoru potažmo o vstřikách taky přemejšlim, ale jak to zkontrolovat? Je mi jasný, že pro kontrolu vstřiků musí ven sání. Na konekoru vstřiků (BTW - kde vlastně je? Našl jsem něco veprostřed po sánim, hned vedle hadičky do takový tý filtrační nádobky nebo co to je) se dá kontrolovat co, resp. co bych tam měl naměřit? Jestli je regulátor tlaku OK se dá zkontrolovat jak? Žádnej tlakoměr doma asi mít nebudu, maximálně tak na pneumatiky, takže jestli by šel nějakej porychtunk vyrobit z toho ... Očumoval jsem to dlouho, ale nic jsem tam nevydumal, v chytrý hnížce Jak na to ani tady na fóru jsem nic bližšího nenašel
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 19. 10. 2008 18:56

vstriky jdou tusim vycvakay i se zabudovanym sanim na motoru jinak ten konektor co popisujes je asi ten na ty vstriky
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 19. 10. 2008 21:41

maca píše:vstriky jdou tusim vycvakat i se zabudovanym sanim na motoru ...
jo, je to voser ale jde to

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 19. 10. 2008 21:46

vstreky das von je to piplacka ale trva to urcite kratsie ako sanie cele

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 19. 10. 2008 22:04

Vstreky som na M20B25 dal von relativne v pohode, akurat tam sedeli strasne silno, ze som najprv musel vycvaknut tie spony co drzia vstreky v liste, vykyvat a dat dole listu a potom kazdy jednotlivy vstrek vykyvat, naraz to neslo vytiahnut ani nahodou...
E30 325i
E34 535i

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 10. 2008 18:18

Tak zejtra zkusim vytáhnout vstřiky a uvidim, jestli mlží ...

BTW dneska jsem vyndal a rozdělal ŘJ, taky spíš ze zoufaltví, samozřejmě jsem tam nic nenašel, akorát možná rochu smrdí spáleninou (nevim, jesli si to jen nenamlouvám) - v domácích podmínkách jí asi těžko odzkoušim, co?
A na 15 konektor je napájenej odpor, to tak má být? Ale vypadá o dos origo, takže to je asi OK.
Obrázek
Obrázek
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 20. 10. 2008 20:07

Gabo píše:A na 15 konektor je napájenej odpor, to tak má být? Ale vypadá o dos origo, takže to je asi OK.
Obrázek
to není odpor, ale dioda. nicmene neporadim jestli je tam od vyroby. ale logicky vzato se tam sama pres noc, jak ty rikas, nenapajela...
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 10. 2008 20:20

douby píše:
Gabo píše:A na 15 konektor je napájenej odpor, to tak má být? Ale vypadá o dos origo, takže to je asi OK.
to není odpor, ale dioda. nicmene neporadim jestli je tam od vyroby. ale logicky vzato se tam sama pres noc, jak ty rikas, nenapajela...
Dioda? :oops: no já se v elektrice moc nevyznám (a to jsem jí vlastně vyštudoval) a všemu, co má tvar válečku a na každý straně jeden vývod řikám odpor. Ono mě napadlo, jestli to tam někdo nepřidal kvůli LPG, ale pochybuju, že nějakej lojza s pájkou by se sral s odizolováním sousedních pinů. Navíc kvůli obyč LPG by těžko někdo lezl do ŘJ, vypadalo to, že jsem první člověk, kterej k ní lezl ... Byli v ní pavučiny :)

Jinak jsem domluvenej s macou, že mi pošle řídící jednotku z ETY na vyzkoušení a pokud bude chyba v ní, tak mám od Hageena domluvenou koupi správný jednotky. Jesli výměna jednotky nezabere, tak půjdou ven vstřiky, kouknem se jestli rozprašujou jak maji. Pokud nenajdu chybu ani tam, tak budu shánt novou indukčku (napadlom, jestli řeba není slabá jiskra) a pak bych taky rád zkouknul regulátor tlaku - neví někdo co a jak na něm kontrolovat?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 20. 10. 2008 20:26

ZKontroluj konektor propojení svazku od sání (Je to tna kulatý pod sáním tuším asi 9ti pinový) Bývá zoxidovaný a projevuje se to podobně...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 20. 10. 2008 20:33

Gabo píše:
douby píše:
Gabo píše:A na 15 konektor je napájenej odpor, to tak má být? Ale vypadá o dos origo, takže to je asi OK.
to není odpor, ale dioda. nicmene neporadim jestli je tam od vyroby. ale logicky vzato se tam sama pres noc, jak ty rikas, nenapajela...
Dioda? :oops: no já se v elektrice moc nevyznám (a to jsem jí vlastně vyštudoval) a všemu, co má tvar válečku a na každý straně jeden vývod řikám odpor. Ono mě napadlo, jestli to tam někdo nepřidal kvůli LPG, ale pochybuju, že nějakej lojza s pájkou by se sral s odizolováním sousedních pinů. Navíc kvůli obyč LPG by těžko někdo lezl do ŘJ, vypadalo to, že jsem první člověk, kterej k ní lezl ... Byli v ní pavučiny :)

Jinak jsem domluvenej s macou, že mi pošle řídící jednotku z ETY na vyzkoušení a pokud bude chyba v ní, tak mám od Hageena domluvenou koupi správný jednotky. Jesli výměna jednotky nezabere, tak půjdou ven vstřiky, kouknem se jestli rozprašujou jak maji. Pokud nenajdu chybu ani tam, tak budu shánt novou indukčku (napadlom, jestli řeba není slabá jiskra) a pak bych taky rád zkouknul regulátor tlaku - neví někdo co a jak na něm kontrolovat?
regulátor tlaku zkontroluješ rychle....zaškrť vracečku
Obrázek
vše na prodej

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 10. 2008 20:57

jajic píše:
regulátor tlaku zkontroluješ rychle....zaškrť vracečku
No, asi se zeptám blbě, ale co se má stát? Když vracečku zaškrtim a zastartuju ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 20. 10. 2008 22:06

no pokud by ti nefungoval regulátor tlaku paliva,tak většinou přes něj palivo volně protéká vracečkou zpět do nádrže,tím pádem nemáš,nebo máš jen minimální tlak paliva v liště.
takže když zaškrtíš vracečku,tak zvedneš tlak.......pokud tedy tlačí palivová pumpa jak má
Obrázek
vše na prodej

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 20. 10. 2008 23:09

Takže bych měl zkusit, jesli čerpadlo dává dost paliva - to by podle knížky Jak na to mělo být cca 850 cm3 paliva za 30s. Pokud to čerpadlo dá, tam má zkusit zapojit přívod do regulátoru, zaškrtit vracečku a zkusit nastartovat, pokud to nastartuju, tak je vadnej regulátor. Pokud stejne nenastartuju, tak je chyba jinde - vstřiky, ŘJ, slabá jiskra. Řikám to dobře?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 10. 2008 07:11

RJ na 99% nic nebude, pokud si ji nejak HODNE prasacky nepopravil. Ale o tom nic nepises, takze to bude nejspis v pohode. Pokud Ti Maca posila jednotku z ETY tak to musi byt z te silnejsi, protoze "faze 1" mela jednotky 2. Hlavni a pak jeste regulator volnobehu. Ta dioda tam bude z vyroby, protoze kazda nova jednotka se pred expedici testuje a pokud v nekterem parametru pokulhava nebo je nestabilni, tak se to sichruje pridanim soucastky (pokud to jde) ktera ten pripadny problem nejak resi (laicky reseno). Takze lze najit tu tam diodu, odpor, kondenzator atd. Nic zvlastniho.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 21. 10. 2008 17:50

Vasa píše:RJ na 99% nic nebude, pokud si ji nejak HODNE prasacky nepopravil. Ale o tom nic nepises, takze to bude nejspis v pohode. Pokud Ti Maca posila jednotku z ETY tak to musi byt z te silnejsi, protoze "faze 1" mela jednotky 2. Hlavni a pak jeste regulator volnobehu. Ta dioda tam bude z vyroby, protoze kazda nova jednotka se pred expedici testuje a pokud v nekterem parametru pokulhava nebo je nestabilni, tak se to sichruje pridanim soucastky (pokud to jde) ktera ten pripadny problem nejak resi (laicky reseno). Takze lze najit tu tam diodu, odpor, kondenzator atd. Nic zvlastniho.
No, s jednotkou jsem nedělal nic kromě vymontování a otevření, pouze mě napadlo, že když mi vyklouzla cívka, tak jestli se mi nepovedlo spojit něco s něčím a nějak jí odepsat zkratem. Ale žádná pojistka odpálená nebyla, nicméně někde byly nacpaný pojistka s hodnotama, který tam nemaji co dělat. No prubnu a uvidim. K tý jednotce - maca mi psal, že v 325i byl ježděná bez problémů, jen to nešlo vytočit.

Pak mě napadla ještě jedna věc - tankoval jsem benzín u jedný "no name" čerpačky, takže nemohl by se takhle projevovat špatnj benzín? Nicméně jsem na něj ale 3 dny bez problémů startoval. Každopádně chci vyzkoušel taky regulátor tlaku, protože jsem sice otestoval, že čerpadlo tlačí, ale nevim jak to regulátor pouští.

Potom bych měl ještě jeden dotaz týkající se relé palivovýho čerpadla - když zapnu zapalování a staruju, tak by asi mělo jet pořád, že? A po nastartování předpokládám taky. Ale když jsem snímačem otáček zkoušel poklepat po motoru, tak vždycky relé seplo jen na chviličku a pumpa taky tlačila jen chviličku. Je to tak dobře? Napadlo mě zkusit proklemovat benzínovou pumpu, aby tlačila pořád a zkusit zastartovat. Myslíte, že je dobrej nápad? Nebo nemůžu něco odepsat?
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 23. 10. 2008 17:13

Tak už to startuje :D

Ale mám z toho poněkud smíšený pocity, spíš si připadám jako absolutní idiot. Nemám totiž vůbec páru, kde byla opravdu chyba. Takhle se to může kdykoliv opakovat a já zas budu kolem běha s multimetrem, klíčem a šroubovákem ...

Nicméně s největší pravděpodobností to vypadá na problém v tajnym vypínači, protože po několika dalších marných testech jsem v návalu rozčilení lehce bouchnul pěstí do středovýho tunelu (zhruba v místa, kde se tajnej vypínač nachází), zkusil znova svíčky, jestli dávají jiskru, ze zoufalsví zkusil atočit a ono to chytlo. Sice se to trochu kucká, ale snad to bude dobrý.

Takže o víkendu půjde středovej tunel dolů a zkonroluju zapojení.

Teď to jdu project, tak doufám, že mi to někde neklekne.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Odpovědět