Vybrus valcov

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Vybrus valcov

Příspěvek od Helldiver » 12. 10. 2008 14:50

Takze, hlavu motora co skladam uz mam v podstate pripravenu, prisiel rad na spodok, moja otazka znie, ako poznam, ze je treba robit vybrus valcov? Urcite chcem vymenit ojnicne loziska + piestne kruzky, len neviem ci ponechat blok tak ako je, alebo robit vybrus + suche vlozky, atd... Co sa tyka povrchu valcov, ziadne ryhy tam nie su, vsetky valce su zvnutra pekne hladke, da sa nejak zmerat vnutorny priemer a potom porovnat s nejakymi predpisanymi hodnotami? diky.
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Vybrus valcov

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2008 15:04

Helldiver píše:Takze, hlavu motora co skladam uz mam v podstate pripravenu, prisiel rad na spodok, moja otazka znie, ako poznam, ze je treba robit vybrus valcov? Urcite chcem vymenit ojnicne loziska + piestne kruzky, len neviem ci ponechat blok tak ako je, alebo robit vybrus + suche vlozky, atd... Co sa tyka povrchu valcov, ziadne ryhy tam nie su, vsetky valce su zvnutra pekne hladke, da sa nejak zmerat vnutorny priemer a potom porovnat s nejakymi predpisanymi hodnotami? diky.
Suchý vložky?
Proč?
Třeba pro M20B25 se dělají dva výbrusy.

Pokud bych viděl, že je uvnitř nehtem znatelnej schod v místě, kam dobíhaj kroužky, vybrousit bych to nechal.

Jinak - hodnoty viz třeba Haynes...

.

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 12. 10. 2008 15:41

Suche vlozky kvoli tomu aby som nemusel kupovat vybrusove piesty co je celkom mastna zalezitost... diky za typ s tym miestom kde dobiehaju piestne kruzky, idem to skontrolovat.
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2008 16:21

Helldiver píše:Suche vlozky kvoli tomu aby som nemusel kupovat vybrusove piesty co je celkom mastna zalezitost...
To se mi zdá nějaký divný....

Nechat původní ojetý písty, a do bloku lisovat nějakou vložku?
Vždyť by se i tak musel výbrus kvůli samotný vložce dělat.

?

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 12. 10. 2008 16:34

Tak som to bol skontrolovat, stopy honovania su jasne viditelne a prstom nie je ten prechod kde koncia piestne kruzky citit... Zajtra asi este poriadne vycistim a dam sem fotky... Tie suche vlozky som myslel tak ze sa zvacsi priemer valca, nalisuje sa zodpovedajuco obrobena sucha vlozka a pouziju sa povodne piesty s novymi kruzkami, kedze piesty samotne sa opotrebovavaju len minimalne pokial nedojde k nejake koliznej situacii ako zadretie motora, ohnutie/zlomenie ventilov atd.
E30 325i
E34 535i

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2008 16:45

Helldiver píše:.. Tie suche vlozky som myslel tak ze sa zvacsi priemer valca, nalisuje sa zodpovedajuco obrobena sucha vlozka a pouziju sa povodne piesty s novymi kruzkami, kedze piesty samotne sa opotrebovavaju len minimalne pokial nedojde k nejake koliznej situacii ako zadretie motora, ohnutie/zlomenie ventilov atd.
Nevím, ale taková operace přece nemůže ve finále vyjít levněji.
Na tu vložku se musí odebrat daleko víc materiálu, než při běžným výbrusu.
Ta suchá vložka přece musí bejt přesně tolerovaná vůči vývrtu.
Nehledě na (dle mýho názoru) na zhoršení tepelnýho přechodu.

?

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 12. 10. 2008 16:55

E30 325i
E34 535i

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 12. 10. 2008 16:56

Pokud jsou jasně viditelné stopy honování a jsou stejné po celé ploše válce nic neřeš a nechej to tak jak to je.
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 10. 2008 17:07

Helldiver píše:Vychadzam z tohto: http://www.lievaj.sk/vybrusy.htm
To by bylo cca 6-7000 Sk za výrobu vložek pro M20, pak ta cena nižší bude.
Sada pístů od Mahle by mohla stát cca 9000 Kč, bych hádal...

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 12. 10. 2008 17:25

Je to na M30, tam su piesty fakt drahe :? . Ale ako vravim, vyzera to celkom dobre, takze asi len dam nove piestne kruzky a necham to tak.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 10. 2008 17:49

koukni na to honování celkově - hlavně na části válců u stěn samotného bloku - tam narozdíl od částí stěn kde sousedí jednotlivé válce dochází k největšímu otěru - taky můžeš změřit vůli v zámku pístních kroužků - ta by neměla být větší než půl milimetru pokud si dobře pomatuju
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 12. 10. 2008 18:01

a zmer i ovalitu valcu, tam je taky dana nejaka tolerance "sisatosti", spis bych blok odvezl tam kde ty vybrusy delaji a tam ti reknou jestli to nechat, nebo ne :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 13. 10. 2008 14:36

Hell: premer co se da a jestli to je v cajku, tak to nech..jinak to nema jasnou budoucnost..
spis bych se poohlidnul po odlehceni rotujici hmoty, klika, setrvaky, pripadne ojnice a pisty, nejakej nadbytecnej matros tam je...
ale tim akorat zmenis prubeh, kone budou porad stejny..coz taky neni k zahozeni..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 13. 10. 2008 15:59

Iwan: jasne, kone sa robia v hlave... skusim to nejak pomerat, len si na to musim pozicat vhodne nastroje... Moj povodny plan bol ze len dam dokopy hlavu a nahodim ju na moj motor ktory mam v aute (ide bez problemov), kde len pre istotu vymenim ojnicne saly, len ma tu strasi zopar ludi ze potom mi urcite motor zacne brat olej cez piestne kruzky, vyklepu sa piestne capy a
ze cele to mi moze este znicit aj hlavu tak ze sa podpalia ventily... Tak tomuto sa chcem rozhodne vyhnut.
E30 325i
E34 535i

Odpovědět