Pokusil jsem se opravit benzínové čerpadlo BOSH kvuli kterýmu sem nedávno zůstal stát u silnice. Vyndal jsem ho a zkoušel na zdoji. Občas jde a občes ne......Důvod: Opotřebené uhlíky. Tak bych potřeboval odbornou radu jak je dostat ven tak aby šlo čerpadlo zas složit. Pilku a kladivo použiju jen až se naseru a já sem klidnej člověk.
http://img221.imageshack.us/my.php?imag ... 223bd5.jpg
http://img370.imageshack.us/my.php?imag ... 224ak3.jpg
Čerpadlo
Tak už jsem ve vnitř a snad půjde i složit, ale po 20ti letech otáčení jsou rotor a uhlíky značně opotřebené. Takže mám úkol na příští týden necha stočit rotor do roviny a sehnat ty uhlíky nebo aspoň takový který bych si obrobyl k obrazu svému.....
Tak uvidíme jak to dopadne.
http://img377.imageshack.us/my.php?imag ... 226hq9.jpg

http://img377.imageshack.us/my.php?imag ... 226hq9.jpg
několik čepadel jsem již rozebral a došel jsem k závěru, že rozebrání a oprava je z 95% ztráta času. pokud by šlo pouze o uhlíky, tak by se to asi dalo vyřešit. ale dochází k opotřebení nejenom uhlíků, ale i komutátoru. při měření jsem naměřil opotřebení komutátoru více jak jeden mm. dokonce se mě zdálo, že prosvítá ten izolat co jsou na něm ty lamelky přilepený. v tomto případě je výměna uhlíků na nic. je to dosti důležitý díl, pokud dojde k zástavě pumpy nastane smrtmara6co píše:Tak už jsem ve vnitř a snad půjde i složit, ale po 20ti letech otáčení jsou rotor a uhlíky značně opotřebené. Takže mám úkol na příští týden necha stočit rotor do roviny a sehnat ty uhlíky nebo aspoň takový který bych si obrobyl k obrazu svému.....Tak uvidíme jak to dopadne.
http://img377.imageshack.us/my.php?imag ... 226hq9.jpg

Rudolf
čerpadlo
No povedlo se mi sehnat mírně jetý komutátor od kámoše za dara. Ano měd byla místy prodřená turch. Uhlíky sem nechal původní ty se ještě naběhaj. Ale je tu další problém. Abych se dostal dovnitř musel jsem opilovat tu horní hranu. Po složení jsem jí jen oklepal dokola kladivem a tvářilo se to pevně. A tet to nevydrží tlak a vždy vyskočí ven.