324TD
- slubox
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 16. 06. 2007 21:08
- Bydliště: Pov.Bystrica,SR
- Kontaktovat uživatele:
Pokial ten motor nebudes mucit, vydrzi dlho, je to ,,nesmrtelny" motor, no ale fakt to netreba prehanat z jazdenim.
Napriklad citlivo jazdit za studena, ked je zohriaty tak sa da i zasantit,
ale u pohodacka diesla sa neodporuca, sam mam 324d a som velmi spokojny.
Napriklad citlivo jazdit za studena, ked je zohriaty tak sa da i zasantit,
ale u pohodacka diesla sa neodporuca, sam mam 324d a som velmi spokojny.
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"
Ono hlavně záleží kdo auto vlasnil před tím a jaký mu dával kapky,od aut takových ročníků jako je E30 se moc slávy už čekat nedá až na pár vyjímek.No k tomuto tématu,moji dva kamarádi měli tento motor v E34 a upřímně teda moc si nepojezdili prostě trefili vyběhaný vrány,největší problémy co si vzpomínám měli s hlavama a se seřízením čerpadel
td
Styl jízdy s dieselem chápu prostě to není benzín
Jen s tím motorem nemám zkušenosti tak nevím co mě čeká ..Chtěl bych ho spíše na ježdění než na nekonečné opravy čerpadel a prasklých hlav .. Nikdy jsem v tom nejel tak ani nevím jak to vlastně jede
chce to asi zkusit ..Pořád to má svoje velké + malá spotřeba + provoz na naftu ..Jen abych v konečném zúčtování to co ušetřím za PHM nevrazil do oprav neli víc .Jinak po svezení už v mnoha E30 si myslím že doslouženo nemají ani v nejmenším 



PEUGEOT 306 1,9D 47kW power
Pokud funguje jak má, jede to velice slušně. Motor vydrží hodně, ale potřebuje kvalitní údržbu, především měnit olej, snadno se přidře. Co se týká hlavy, je to o přístupu a kvalitním chlazení, když někdo jezdí se špatnou viscou a kolísá teplota, určitě to nedělá dobře. Přes turbo to za studena většinou spolkne nějaký olej, ale za tepla by neměl vůbec kouřit (maximálně černě a to jen krátkodobě). Co se týká elektroniky, není to spolehlivý jak benzin, ale s trochou šikovnosti se dá na všechno přijít.
Pokud ale nemáš přísun levné nafty, benzín je lepší...
Pokud ale nemáš přísun levné nafty, benzín je lepší...

slubox píše:Pokial ten motor nebudes mucit, vydrzi dlho, je to ,,nesmrtelny" motor, no ale fakt to netreba prehanat z jazdenim.
Napriklad citlivo jazdit za studena, ked je zohriaty tak sa da i zasantit,
ale u pohodacka diesla sa neodporuca, sam mam 324d a som velmi spokojny.
vzhledem k tomu, ze mi tato motorizace pribyla do staje E30 vozu tak take prispeji trochou do mlyna. Mam 324td sedan rok vyroby 88 cca 14dni a behem teto doby jsem s ni uz ujel vice jak 2500km. Je to verze s elektrickym cerpadlem (neco jako "drive by wire" v dobovem provedeni), vse v serii bez nejakeho dopovani / cipovani apd. Motor mel evidentne pravidelnou peci a je to na chodu poznat, chyta na otoceni studeny i teply (coz je v pripade zahrateho motoru casty problem u el. cerpadel) a nekouri. Spotreba se u meho konkretniho kousku pohybuje ve dvou rezimech:
1, zbytecne nevytaceni, kombinace 20% mesto, 50% dalnice, 30% silnice pri respektovani rychlostnich limitu + cca 10-15% navrch se vejdu mezi 6,5-7l/100km
2, vyuzivani 70-90% vykonoveho potencialu motoru, dalnice kolem 160-170km/h, nejake to mesto a do 120km/h na silnici se spotreba "vejde" do cca 8,5l/100km.
oboji mereno na bazi cca 600km s dotankovanim na stejne pumpe do plne nadrze. Samozrejme to neni exaktni mereni, ale urcitou vypovidaci schopnost to ma. Z toho plyne fakt, ze cekat od tohoto prukopnika elektronicky rizenych dieslovych motoru spotrebu ze sveta motoru TDI nelze, ale zadna tragedie to take neni.
Take bych si nedovolil tvrdit (jako kolega Slubox), ze motory 2.4TD jsou nesmrtelne, rekl bych spise ze pri neohleduplnem zachazeni jsou naopak hodne SMRTELNE. Nejsmrtelnejsi je vytaceni motoru pred dostatecnem zahrati vody i oleje.
Nejsem priznivcem D motoru, ale tato motorizace na mne zanechala velice kladny dojem a jezdeni si vazne uzivam. Jsem presvedcen, ze je to dobra volba na pohodove neloudave denni jezdni kamkoliv. Srovnavat tuto motorizaci s cimkoliv 4-valcovym nema cenu, 320i jede temer stejne a spotreba je nesrovnatelna v neprospech 2.0 a 2.5 je jina kategorie.
Toto vse samozrejme plati pokud se bavime o motoru ktery neni "po smrti" a znate alespon castecne historii.
Naposledy upravil(a) Vasa dne 03. 10. 2008 12:32, celkem upraveno 1 x.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
no vidis a ja si myslel, ze TD vzniklo z atmosfery. Overoval jsem to v ETK a mas pravdu. 524TD bylo od 10/1982 a 324d od 4/1985.PÍŤÁK píše:Motor M21 byl prvne pouzit v e28 jako turbodiesel az potom prisly atmosfericke verze do e30.
Jeste se zeptam, jsou ty motory z prvnich E28 TD stejne jaky to co potom davali do 324TD? V zakladni konstrukci asi ano, ale spis by mne zajimalo zda tam pak nedelali nejake upravy v ramci vyvoje.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
pro neznalce D..co je to AGR?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Nektere verze, ja na ex touru jsem ho mel ... a dokonce fungoval. Mezi turbem a sanim neni hadice, ale trubka, ktera ma uzsi vyvod jeste do vyfuku.Míšánek píše:No počkat - 324td už má EGR?? a kde přesně je?Jsem myslel, že se tam ještě tato chujovina nekoná...
Je to trosku videt na fotce, kde jsem s kamaradem ponoren do motoru:
http://e36.wz.cz/?kamenice.htm
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Takže to teda neměl každý. Právě proto jsem se ptal, protože jsem to ještě zatim na žádné M21 nevidělZáchvat píše:Nektere verze, ja na ex touru jsem ho mel ... a dokonce fungoval. Mezi turbem a sanim neni hadice, ale trubka, ktera ma uzsi vyvod jeste do vyfuku.Míšánek píše:No počkat - 324td už má EGR?? a kde přesně je?Jsem myslel, že se tam ještě tato chujovina nekoná...
Je to trosku videt na fotce, kde jsem s kamaradem ponoren do motoru:
http://e36.wz.cz/?kamenice.htm

Dík za objasnění
No smoke, no fun...

