Snímač polohy škrtící klapky

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Snímač polohy škrtící klapky

Příspěvek od Salám » 05. 10. 2008 00:34

Zdar chlapy. Může mi někdo poradit jak odzkoušet ten snímač na M42? Cuká mi motor a má na pdr volnoběh, že to i chcípne. A když sem se opřel omylem rukou o konektor, tak se volnoběh uklidnil. Kontakty jsou čistý a prostříknutý. To nepomohlo. Mohl by mi někdo poradit? :?: Nebo kdyby se mi na to mohl někdo mrknout z okr. Blansko. Nevím co mě v tom čeká, tak se mi v tom nechce drápat. Volnoběžák a lambdu sem měnil... Zbytečně... :(
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 05. 10. 2008 03:09

Je to potenciometer. Stredny vyvod je myslim bezec, viac ale zistis ked to otvoris.
Mimochodom, mas motor s katalizatorom a lambda sondou?
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Příspěvek od Salám » 05. 10. 2008 13:18

Jo, mám kat i lambdu. A ten plast, co přechází v konektor je na dvou šroubcích a když ty šroubky povolím, tak tím plastem můžu pootáčet mírně. Tak nevím, jestli ta poloha která tam je, je správná, nebo naopak, když tu polohu pak netrefím až to složím, neposeru tím něco??? :(
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 05. 10. 2008 13:57

U M42 je poloha toho čidla dána napevno právě těma šroubkama a jakákoli další kalibrace není možná a není ani třeba. stanco1 má pravdu, že prostřední konektor je jezdec. proměříš to tak, že na volnoběh by měl mít ten prostřední stejnou hodnotu jako jeden z těch krajních a ta by měla být neměnná. Ale nemyslím si že by to bylo tím. Třeba jak si se o to opřel, tak si taky tlakem mohl utěsnit nějaký falešný nasávání vzduchu nebo tak. Chce to vždy, před jakýmkoliv nakupování, zjistit přesnou příčinu problému. I když ne vždy to je lehké no :idea:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Příspěvek od Salám » 05. 10. 2008 14:17

Bohužel ta přesná příčina není jednoduchá. Byl sem na počítači a ten ukázal lambdu. Tak sem objednal za hrozný prachy novou a.... :evil: nic... Tak mě napadl volnoběžák. Byla tam v prčicích hadice co je schovaná dole. Klesla mi teď o něco spotřeba a i ten volnoběh se trošku uklidnil. Ale zase ne tolik, abych to tak nechal. No nic, hned to du změřit. Ať vím, díky! :wink: A hlavně, nedělá to stabilně, ale podle nálady. Někdy jezdím celej den v pohodě, že si to jen vrní a jindy je to "přískokama v před" To mě na tom zaráží a tak bych řekl, že možná už je to nějaká ta elektronika. Jo a ještě. Když teď přidám plyn, tak mi to prvně přidusí motor a pak se rozběhne. Když sem měl ruku na snímači, tak to šlo pěkně za plynem.
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Příspěvek od Salám » 05. 10. 2008 14:36

aula píše:U M42 je poloha toho čidla dána napevno právě těma šroubkama a jakákoli další kalibrace není možná a není ani třeba. stanco1 má pravdu, že prostřední konektor je jezdec. proměříš to tak, že na volnoběh by měl mít ten prostřední stejnou hodnotu jako jeden z těch krajních a ta by měla být neměnná. Ale nemyslím si že by to bylo tím. Třeba jak si se o to opřel, tak si taky tlakem mohl utěsnit nějaký falešný nasávání vzduchu nebo tak. Chce to vždy, před jakýmkoliv nakupování, zjistit přesnou příčinu problému. I když ne vždy to je lehké no :idea:
Tak sem to změřil a o moc chytřejší nejsem. Poprvé když sem to odpojil, tak to jelo. Pak mi to při odpojení zdechlo. A jestli si ze školy pamatuju dobře, tak potenciometr při pohybu mění odpor. Tím pozná jaká je poloha. Akorát mi nejde do hlavy, že když sem pohyboval plynem ručně a opatrně vrátil tak mi to ukázalo 4,67 kOhm a když sem to natáhl a pustil, tak mi tam skočila hodnota 4,85kOhm. Nemůže se to uvnitř nějak zasrat ty kontakty? A navíc se mi něco mate, že se to dá zkontrolovat jen osciloskopem. Myslím tím tu dráhu potenciometru. Měřák nemá takovou citlivost, aby mi ukázal chybu. Navíc mám digitál, takže ten je na to úplně marnej.
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 06. 10. 2008 15:01

No este skus zhodit ten plastovy kryt co mas pod prednym oknom a tam najdes na zvazku dve koncovky, v kazdej jeden vodic (tusim bielo sivy).
Kedze mas kat tak ich mas mat rozpojene, skontroluj to ci je to tak, ak nie rozpoj to a uvidis.
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 06. 10. 2008 20:28

U isa bych se při problémech s volnoběhem zaměřil v první řadě na řisávání falešného vzduchu hadicema budto od volnoběžáku a nebo odvětrání ventylvíka pod sáním jsou takové jakoby vyměníčky tepla a ty byvají většinou popraskané a dělá to neplechu
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Příspěvek od Salám » 10. 10. 2008 14:43

jenže je divný, že to dělá jen občas. Většinou pravidelně když prší, ale i v děšti to vyjměčně jede dobře. A v poslední době, když to jede v poho a dám tomu hašte, tak pak to začne cukat a ekonoměr mi vylítne do plných. Přidám plyn, motor se zadusí a pak chtne dech a jede jak drak. Někdy pomůže prošlápnout motor na volnoběh, jindy nepomůže ani svěcená voda :(
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

Odpovědět