
geometrie
Re: geometrie
sice je celkem legracni jakym zpusobem se na to ptas, ale neva, u E30 se rizeni sklada z nasledujicich dilu (tech hlavnich):LadyBug píše:Poradí mi někdo, jak se jmenujou ty tyčky u kol, co se s nima štoluje geometrie? Díky
samotna prevodka rizeni (slangove hreben, muze byt bud pouze mechanicka nebo v provedeni s hydraulickym posilovacem) je spojena se vzperou Mcpherson (to je to co drzi kolo a je na tom pruzina perovani) pomoci 2 soucastek na kazde strane. Jedna se jmenuje cep rizeni (ang. ball joint, je to ta blize ke kolu, na jedne strane je cep a na druhe zavit) a druha axialni tahlo rizeni (ang. tie rod, je blize k hrebenu, na jedne strane blize k hrebenu je dalsi kulovy cep a do druhe strany se sroubuje prave konec toho cepu rizeni). Pomoci srouboveho spojeni techto dvou soucastek (cep rizeni a axialni tahlo rizeni) se prave nastavuje geometrie predni napravy (u E30 samozrejme pouze sbihavost kol).
pokud je v techto dilech vule tak sbihavost nenastavis, lze je vymenit samostane. Dle me zkusenosti drive "odchazi" axialni tahla.
vice pro predstavu zde:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
kola do "A" nemaji se sbihavosti nic spolecneho. Bude to zpusobeno nejspise kvuli extremnimu snizeni a s tim udelas pouze to, ze tam das vyssi (nebo original) pruziny perovani. A reci, ze je to shnily a kvuli tomu to ma "Acka" je blud , protoze jsem jeste nikdy nevidel u E30 (alespon u nebouranych aut) shnily predni nosniky, aby to neco delalo se samotnym zavesenim kol. Obcas se stava, ze "uhnije" vzpera (ulozeni pruziny) kola (McPherson), ale neni to vubec bezne. U konstrukce zaveseni prednich kol E30 lze nastavit pouze sbihavost, odklon i zaklon kola je dan pevne (samozrejme lze i napr. zaklon upravit, ale tyto zasahy jiz nelze oznacit za servisni). U zaveseni zadni napravy nenastavis vubec nic - vse napevno.LadyBug píše:Aha, díky![]()
To víš, chtěla jsem pořešit sbíhavost, kola mam do A, ale v servisu mi řekli, že to nemůžou udělat, protože to je uplně schnilý, takže musim pořídit nové.![]()
Ach jo, to byl kauf![]()
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
vyuziju stavajciho topicu..
mam problem, byl sem na geometrii a tam mi zistili ze castecna sbihavost zadnich kol je -4,9 vlevo a -2,3 vpravo (ma byt +1,4), celkova pak -7,2 (ma byt +2,8). Jednotky uvadenych hodnot jsou mm. Dotaz zni, je to hodne? znamena to, ze je vzadu neco ohnuteho? (predpokladam, ze ano, ale pro jistotu)
Muze mi nekdo poradit co se obvykle ohne jako prvni? Podle oka jsem nebyl schopen poznat jestli je ohnuta napravnice nebo ramena, pripadne jestli sou hnute neco v kastli? Existuje nejaky zpusob jak to zistit? diky za odpoved, jsem z toho docela spatny.
mam problem, byl sem na geometrii a tam mi zistili ze castecna sbihavost zadnich kol je -4,9 vlevo a -2,3 vpravo (ma byt +1,4), celkova pak -7,2 (ma byt +2,8). Jednotky uvadenych hodnot jsou mm. Dotaz zni, je to hodne? znamena to, ze je vzadu neco ohnuteho? (predpokladam, ze ano, ale pro jistotu)
Muze mi nekdo poradit co se obvykle ohne jako prvni? Podle oka jsem nebyl schopen poznat jestli je ohnuta napravnice nebo ramena, pripadne jestli sou hnute neco v kastli? Existuje nejaky zpusob jak to zistit? diky za odpoved, jsem z toho docela spatny.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
ty by to byt nemely, menil sem je docela nedavno, mely by byt ok, daval sem Febi, to by nemel byt uplny smejd aby to mohlo udelat tohle ne?Venca píše:Třeba i vymačkaný silentbloky, před který drží ramena na nápravnici...Greeny píše:...Muze mi nekdo poradit co se obvykle ohne jako prvni? Podle oka jsem nebyl schopen poznat jestli je ohnuta napravnice nebo ramena,....
.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
Co to znamená nedávno? já siláče Febi mám a na jednom rameni už jsem je musel měnit. Dlužno podotknout, že najeli cca 30 000 km a na druhým rameni jsou jako nový.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
cca listopad 2010, najel sem na nich 5000 km.Gabo píše:Co to znamená nedávno? já siláče Febi mám a na jednom rameni už jsem je musel měnit. Dlužno podotknout, že najeli cca 30 000 km a na druhým rameni jsou jako nový.
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
co to znamena spatny montazni postup? dovnitr sem je dostaval pres zavitovou tyc a sadu matek a podlozek, namazane vazelinouMax-Max píše:no pri spatnem montaznim postupu mohli odejit klidne po 100km
BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
tak to napis cele v jednom prispevku najednou a ja se nebudu muset tak blbe ptatMax-Max píše:hele, ja ti jen naznacuju, ze ani silac kterej si tam dal treba vcera nemusi vydrzet. A montazni postup neni ted v teto chvily az tak podstatnej.

BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
pokud se ma "ohnout" neco z vyse uvedeneho tak to uz musi byt "KUxVA" rana aby se to stalo. Bez pulmetrove diry nebo havarie prakticky nemozne za predpokladu, ze kastle neni shnila na kasi.Greeny píše:ohne se driv rameno, napravnice nebo kastle
Vim to z vlastni zkusenosti (i kdyz na predni naprave) kdy jsem v cca 60km/h vzal v plnem rejdu 25cm vysoky obrubnik a ohnul jsem rameno (podotykam, ze jak napravnice tak i kastle to preckaly bez uhony).
V Tvem pripade bych se zameril na silentbloky ramene. Jeste je mozne, ze kastle byla nekdy bourana a "po cesku opravena"...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm