Instalace Intercooleru do 324td
Instalace Intercooleru do 324td
Co si zdejsi dieselovy odbornici mysli o do-instalaci IC k motoru v 324td? Nechci nijak honit vykon, jen mne zajima zda se to v realu nejak kladne projevi. Teoreticky by to mohlo fungovat tim, ze do motoru pujde chladnejsi vzduch tim padem ho tam bude vetsi objem a melo by se to kladne projevit na vykonu, ale nejsem si jist zda si s tim standardni RJ nejak efektivne poradi. Jedna se o TD s elektricky rizenym cerpadlem, ktery ma v sani cidlo teploty nasavaneho vzduchu takze by RJ mohla poznat, ze motor je krmen chladnejsim vzduchem (tim padem vetsim objemem) a k tomu prizpusobit mnozstvi paliva. Ale jak rikam, nejsem Dieselove vzdelan a rad bych se priucil.
Co vy na to?
Co vy na to?
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Já to kdysi taky řešil, už jsem to měl teoreticky zpracované. Skončilo to na tom, že by byly k IC dost dlouhé trubky, které by stejně vedly kolem motoru, tzn. vzduch by se v nich ohříval. V podstatě jedinou rozumnou variantou by bylo dát IC nahoru na motor a udělat do haubny díru ala Subaru.
Zase na druhou stranu IC + čip by byly asi slušný kamna
Zase na druhou stranu IC + čip by byly asi slušný kamna
Trubky kolem motoru nevadi, tak to ma skoro kazde TD, ten vzduch se nestaci ohrat. Samotnym pridanim IC se vykon asi nezvedne, mapa v RJ by musela mit rozsahy i pro studenejsi vzduch a to neni moc pravdepodobne u auta puvodne bez IC. Ale vyzkousene to nemam. Muzes zkusit instalovat IC a kdyz se to nijak neprojevi, nechat si upravit mapu v RJ, abys tam dostal vic nafty.
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?
Cidlo nasavane teploty je v tele sani (v parohach) za turbem, takze si myslim, ze by to mohlo nejak fungovat. Jde prave o to, zda RJ je schopna regulovat tento rozsah, protoze normalne bez IC tam teplota nasavaneho vzduchu za turbem bude nekde kolem 90-110C pokud se nemylim.Boban píše:Trubky kolem motoru nevadi, tak to ma skoro kazde TD, ten vzduch se nestaci ohrat. Samotnym pridanim IC se vykon asi nezvedne, mapa v RJ by musela mit rozsahy i pro studenejsi vzduch a to neni moc pravdepodobne u auta puvodne bez IC. Ale vyzkousene to nemam. Muzes zkusit instalovat IC a kdyz se to nijak neprojevi, nechat si upravit mapu v RJ, abys tam dostal vic nafty.
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?
Kazdopadne to vyzkousim neb mne to zajima...
PS: jde take o to, zda to cidlo nasavaneho vzduchu neni jen pro napr. studeny start...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
taky jsem nad tím kdysi bádal václave a nakonec jsem se na to vys--- protože aby byl ic někde dole tak by tam byli fakt moooooc dlouhý trubky TD má oproti tds výstup z turba téměř přímo do sání oproti TDS třeba a pochybuju že zrovna ty budeš kuchat do kapoty...
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
delky trubek bych se nebál
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
a to já zase jo protože pro propočtech do E34ky mi to vycházelo snad na 3-3,5 metru..a nevěřim tomu že by takováhle délka neměla vliv třeba na turbodíru,je to přece prostor kterej to turbo musí naplnit a to si myslím že bude trvat o dost dýl než když má natlakovat 30ti centimetrovou hadici (trubku)
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
Moje zkušenost (ale z uplně jinýho motoru) kdy jsem prodloužil trubky cca o 1 metr a zvětšil o 2 cm na průměru po celé délce (cca2,5metru) tak to bylo znát naprosto minimálně co se turbo díry týká...
Naopak dvakrát větší IC byl znát docela dost, ale jak říkám, byl to benzín a trochu jiného objemu.....
Naopak dvakrát větší IC byl znát docela dost, ale jak říkám, byl to benzín a trochu jiného objemu.....
Ondra ex.M-Fahrer
No ja z nej nechci delat vykonoveho atleta (na to mam jine auto), ale myslim si, ze by to motoru mohlo prospet. Kazdopadne diky za prispevky a az neco zkusim tak se podelim jak se s celou upravou motor "popasoval".
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Koukám že nejsem první kdo vymejšlí béékoviny (nečekaně že) Také už jsem uvažoval o IC do mé naftičky. Před chladičem je místa habakuk, ale hadice (trubky) by musely víst stejně uplně pod chladičem krom toho až nahoru na motor. Myslím, že vývod z turba by šel otočit (vypadá to tak, že turbo je dělený, a že by se dal celkem snadno předělat ten vývod-jeho směr) To by celkem ulehčilo práci, ale potom stejně někudy to napojit na sání, kde mi to příde hůř proveditelný. .. Aspoň že podle toho co píšete, tak by se nemuselo nic dělat s ŘJ. Nebo ne?
Apropo, TD (s el, řízenym čerpadlem) asi nemá šanci na "přidání nafty" jako u bezturbovýo diesela? .. Nebo ňáký jiný možnosti na zvýšení výkona?
Apropo, TD (s el, řízenym čerpadlem) asi nemá šanci na "přidání nafty" jako u bezturbovýo diesela? .. Nebo ňáký jiný možnosti na zvýšení výkona?
- Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
čerpadlo i turbo dávají kolegové z Němec jiný co jsem slyšel
tady máš téma s nějakýma odkazama
pro-priznivce-nafty-t89445.html
já se na IC a další věci taky chystám, ale teď momentálně řeším podvozek a tunu dalších kravin, takže nevím kdy se do toho pustím...
tady máš téma s nějakýma odkazama
pro-priznivce-nafty-t89445.html
já se na IC a další věci taky chystám, ale teď momentálně řeším podvozek a tunu dalších kravin, takže nevím kdy se do toho pustím...
- Chuck47
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 2076
- Registrován: 13. 05. 2007 20:52
- Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj
jak tu píše kolega, tak vzduch by se sice neměl stihnout ohřát, ale říkám si, že by nebylo od věci omotat hadice od IC nějakým lesklým materiálem na bázi alobalu, něco ve smyslu jako se používá k odstínění sportovního filtru nebo celého airboxu...Boban píše:Trubky kolem motoru nevadi, tak to ma skoro kazde TD, ten vzduch se nestaci ohrat. Samotnym pridanim IC se vykon asi nezvedne, mapa v RJ by musela mit rozsahy i pro studenejsi vzduch a to neni moc pravdepodobne u auta puvodne bez IC. Ale vyzkousene to nemam. Muzes zkusit instalovat IC a kdyz se to nijak neprojevi, nechat si upravit mapu v RJ, abys tam dostal vic nafty.
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?
E30 324td ic
No pridanie paliva sa da vyriesit aj inaksie ako uprvou ecu (chip)
zo spodu su 2 potenciometre 1. davka paliva, 2. otacky (samozrejme pokial sa nemýlim)
a k samotnemu ic - tiez sme to riesili
u m21 je problem s ventilmi, hlavy praskaju presne medzi nimi, z toho nam vyslo ze to bude este vecsi rozdiel teplot medzi sanim a vyfukom, preto by mali taketo motory menej zniest - samozrejme je to len odhad nic nieje realne odskusane
ja by som tie kachle nechal uz tak pokial to beha nieje co riesit
nejaky extremny vykon z toho nebude lebo by sa musel zdvihnut aj plniaci tlak turba kvoli turbodiere a pod. ... no ak mas nato chut tak to vyskusaj sam som na to zvedavy
zo spodu su 2 potenciometre 1. davka paliva, 2. otacky (samozrejme pokial sa nemýlim)
a k samotnemu ic - tiez sme to riesili
u m21 je problem s ventilmi, hlavy praskaju presne medzi nimi, z toho nam vyslo ze to bude este vecsi rozdiel teplot medzi sanim a vyfukom, preto by mali taketo motory menej zniest - samozrejme je to len odhad nic nieje realne odskusane
ja by som tie kachle nechal uz tak pokial to beha nieje co riesit
nejaky extremny vykon z toho nebude lebo by sa musel zdvihnut aj plniaci tlak turba kvoli turbodiere a pod. ... no ak mas nato chut tak to vyskusaj sam som na to zvedavy
rovnou bych vyrobil redukci na hlavu valcu a instaloval td z m51, bude otoceny dolu a vyjde te to mnohem lepe, uz jsem to davno meril, ta redukce se tam vejde normalne na stefty a vpoho...vyzkouseno
podle me to je dobry...jelikoz u seriovyho td se ta hadice do sani strasne ohrejva od motoru, delka tech trubek ani nebude dlouha, mozna polovicini nez u tds, pokud prevaris vstup do sani...aby sel zepredu
udelej to konecne kdyz uz jsem se na to vysral ja
podle me to je dobry...jelikoz u seriovyho td se ta hadice do sani strasne ohrejva od motoru, delka tech trubek ani nebude dlouha, mozna polovicini nez u tds, pokud prevaris vstup do sani...aby sel zepredu
udelej to konecne kdyz uz jsem se na to vysral ja
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni