otáčkomer 324TD
otáčkomer 324TD
Čaute, mám BMW 324 TD r.v. 1989 elektronický pedál +čerpadlo malá a velká RJ. Nešlape mi otáčkomer a ekonomer. Pri zapnutí kľúčika ručička otáčkomeru trochu podskočí inak nič. Vytiahol som čidlo od zotrváku, vyčistil som ho, ale naspät som ho dal hlboko a zotrvák mi ho trafil, hneď zhasol motor a už nechce naskočit iba točí. Skušal som staršie čidlo z TD i z D, nie som si 100% istý či sú dobré, sú trošku pomačkané. Motor stále nechce naskočit. Pred tým bežal a chytal normálne. Može to byt iba tým čidlom? Dik Jano
jen jestli se to nějak nezkratlo. Kdyžtak RJ a čidlo mám.
Tel: 608-214-419
Čeština do vozů
Diagnostika, kódování, programování BMW, chiptuning, odstranění FAP/DPF
www.menucesky.cz
www.chipujeme.cz
Čeština do vozů
Diagnostika, kódování, programování BMW, chiptuning, odstranění FAP/DPF
www.menucesky.cz
www.chipujeme.cz
Re: otáčkomer 324TD
na setrváku jsou u 324 kolíčky pro snímání(6) koukni se jestli je tam máš po tvém zásahujano píše:Čaute, mám BMW 324 TD r.v. 1989 elektronický pedál +čerpadlo malá a velká RJ. Nešlape mi otáčkomer a ekonomer. Pri zapnutí kľúčika ručička otáčkomeru trochu podskočí inak nič. Vytiahol som čidlo od zotrváku, vyčistil som ho, ale naspät som ho dal hlboko a zotrvák mi ho trafil, hneď zhasol motor a už nechce naskočit iba točí. Skušal som staršie čidlo z TD i z D, nie som si 100% istý či sú dobré, sú trošku pomačkané. Motor stále nechce naskočit. Pred tým bežal a chytal normálne. Može to byt iba tým čidlom? Dik Jano
Mám podobný problém ako Jano (mám324Td),takisto mi nefungujú otáčkomer,ekonomer a ešte aj zelené ledky po naštartovaní ostanú svietiť (všetkých 5).Poistky som skontroloval,sú ok a rozobral som aj prístrojovku aby som premeral baterky(mám tam 2ks takýchto bateriek http://www.akkunetti.fi/images/org_456b ... 0-8310.jpg ) nameral som hodnotu 3,18V tak asi budú v poriadku alebo to ešte nemusí znamenať že sú dobré?Čo by som ešte mohol skontrolovať? Spomína sa tu aj malá riad.jednotka,môže byť že je pokazená iba jej tá časť,ktorá má na starosti ekonomer s otáčkomerom?Lebo raz sa mi už pokazila ale to vtedy auto okamžite zastavilo a viac som ho nenaštartoval až keď som celú RJ vymenil.Alebo ma ešte napadlo keby to bola naozaj RJ tak neviem z tej starej použiť tú časť ktorá má na starosti ot+eko?
LED indikator servisnich intervalu (proste ty ledky uprostred) pokud funguje spravne tak se chova nasledovne:
- servisni interval je na pocatku - sviti zelene LEDky pri zapnutem zapalovani
po nastartovani zhasnou
- servisni interval je na konci - postupne sviti zlute a pak cervene LEDky, ty pak sviti i pri behu motoru (aby to ridice drazdilo a zacal to resit)
S cervenymi LEDkami se jeste rozsviti napis OIL SERVICE, dale se po urcenem casovem useku jeste rozsviti INSPECTION (rekl bych, ze je stav nezavisly na OIL SERVISU), dale je na indikatoru jeste symbol HODIN coz je asi rocni prohlidka - ale to pouze hadam.
Pokud se pletu tak mne prosim opravte.
- servisni interval je na pocatku - sviti zelene LEDky pri zapnutem zapalovani
po nastartovani zhasnou
- servisni interval je na konci - postupne sviti zlute a pak cervene LEDky, ty pak sviti i pri behu motoru (aby to ridice drazdilo a zacal to resit)
S cervenymi LEDkami se jeste rozsviti napis OIL SERVICE, dale se po urcenem casovem useku jeste rozsviti INSPECTION (rekl bych, ze je stav nezavisly na OIL SERVISU), dale je na indikatoru jeste symbol HODIN coz je asi rocni prohlidka - ale to pouze hadam.
Pokud se pletu tak mne prosim opravte.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Sice to nepatri uplne sem (protoze mam M40), ale ICO TD uz to nakousl, jak poznam ze baterie v pristrojovce jsou OK? Podle napeti? Jsou to klasicke baterky nebo akumulatory?
Mam totiz 2 pristrojovky, a ta s otackomerem blbne - tj. obcas haluzi otackomer, skoro pokazde prestane fungovat ekonomer po 10-20km. Nasel sem, ze tohle muzou zpusobovat spatne baterky, ale mam pochybu zda mi pomuze kdyz vymenim 20let stare baterky za 18 let stare
Tj. lze poznat, ze jsou jeste OK, pripadne kde se daji sehnat? V gesu nebo necem podobnym? Dik.
Mam totiz 2 pristrojovky, a ta s otackomerem blbne - tj. obcas haluzi otackomer, skoro pokazde prestane fungovat ekonomer po 10-20km. Nasel sem, ze tohle muzou zpusobovat spatne baterky, ale mam pochybu zda mi pomuze kdyz vymenim 20let stare baterky za 18 let stare

Tj. lze poznat, ze jsou jeste OK, pripadne kde se daji sehnat? V gesu nebo necem podobnym? Dik.
V žiadnom prípade tam pôvodne nie sú akumlátory,ja tam mám konkrétne tieto:http://www.akkunetti.fi/images/org_456b ... 0-8310.jpg Stačí ich premerať ak sedí napätie malo by to byť ok.Inak moje auto je r.v.1989 a tie baterky sú pôvodné,to je vidno že to ešte nikto nebastlil a sú v poriadku takže to že sú staré ešte nemusí znamenať že sú zlé.A ešte jeden postreh ešte pred výmenou RJ. ked už mi nefungoval otáčkomer ani ekonomer svietilo všetkých 5 zelených lediek na výmenu oleja a nedali sa resetovať.Teraz po výmene klasika pin 7a19 a všetko je ako má byť t.j. zhasli
To bude tim, ze zavady na el. se vetsinou nehadaji z toho kam vedou draty (i kdyz to muze lecos naznacit). Vzdy je potreba "merit" a navic "vedet" co merim. Z toho co pises nelze vyvodit nic nez dohad. Sezen si nekoho v Tvem okoli kdo tomu opravdu rozumi a konzuluj to s nim.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
no moc radi poradime, ale musis popsat trochu detailneji problem...jirkaml píše:jo děkuju....a ted byl by tu někdo kdo by mi poradil, jak to vlastně je? a ne jen zbytečně psaldíky
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm