Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 06. 09. 2008 23:03
Mel jsem pocit, ze mne v oblasti zakladniho rozdeleni typu motoru celkem nic neprekvapi,
ale preci se stalo...
Vubec jsem netusil, ze existoval Wankeluv diesel
(zdroj Svet motoru rocnik 1971). Jo holt kazdy den je neco noveho:

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Příspěvek
od Kubajz von Odry » 06. 09. 2008 23:38
paraada...

je to zajimavé proc se neujaly wanklovy motory at uz klasické benzinové, ale i ty dieslove v praxi... proc vsechny automobilky sly zdánlive nelogickou cestou premeny primocareho pohybu na pohyb kruhovy... pritom ja neznam zadne negativa prave wanklu vuci klasickému motoru...
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 07. 09. 2008 00:00
Kubajz von Odry píše:...pritom ja neznam zadne negativa prave wanklu vuci klasickému motoru...
ony to nejsou primo nevyhody, ale jsou tam jista technicka uskali ktere, ac pres nepretrzity vyvoj, stale pretrvavaji. Nejsem konstrukter motoru, ale rekl bych, ze nejvetsim problemem bude utesneni jednotlivych casti spalovacich komor a zivotnost vlastnich tesnicich list. Dalsi bude zrejme souviset s dnes tolik diskutovanou ekologii z duvodu mene dokonaleho spaleni smesi.
Ale jak rikam, nejsem v tom odbornik. Treba nam to zde nekdo osvetli...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
Bobik
- Příspěvky: 1216
- Registrován: 24. 12. 2005 11:24
- Bydliště: Český Těšín
Příspěvek
od Bobik » 07. 09. 2008 11:03
Kubajz von Odry píše:paraada...

je to zajimavé proc se neujaly wanklovy motory at uz klasické benzinové, ale i ty dieslove v praxi... proc vsechny automobilky sly zdánlive nelogickou cestou premeny primocareho pohybu na pohyb kruhovy... pritom ja neznam zadne negativa prave wanklu vuci klasickému motoru...
wankel se pouziva prevazne u mazdy.
-
Semry
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 07. 04. 2007 11:19
- Bydliště: Vinohrady
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Semry » 07. 09. 2008 11:10
Možná že jenom u mazdy

No bylo to přeci i v RX-7 největší konkurence k 350Z. Jenže měla nízký kouták a podle testů 1l oleje na 1000km tuším......
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 07. 09. 2008 11:54
jo, mazda, ale zacali s nim germani v audine

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
GIANNI
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19. 07. 2008 11:07
- Bydliště: Česká Lípa
Příspěvek
od GIANNI » 07. 09. 2008 12:12
mám takovej pocit, že i mercedes s ním experimentoval...ale nikdy se to nedostalo do výroby
jinak myslim, že jediná Mazda má dnes práva na výrobu wankelů...dokonce jejich speciál s 4-rotorem vyhrál Le-Mans, tušim v 91
-
Flip
- Příspěvky: 1407
- Registrován: 03. 05. 2007 21:24
- Bydliště: Krucemburk
Příspěvek
od Flip » 07. 09. 2008 15:20
známej ho má v mazdě a když si to dovezl tak to zaparkoval v garáži a chcípl motor a šel domů.. druhej den přišel k autu a nechytlo to.. ani se motor neprotočil.. vlal do servisu pijeli týpci a ptali se ho co a jak.. tak jím to popsal a oni mu řekli že je to pechcaný.. že wankl se nesmí jen chcípnout, ale přidat plyn a chcípnout.. aby se nespálenej benál dostal ven.. od tý doby to tak dělá a vše ok.. takže wankl neni až tak dobrej..

-
marlin
- Příspěvky: 2059
- Registrován: 17. 02. 2007 22:37
- Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od marlin » 07. 09. 2008 15:44
Problemy s wankelem, je netesnost a zere olej. Ale nejnovejsi wankely typu Renesis od Mazdy to maji jakz takz vyresene...
jinak MB s tim experimentoval v prottypech C110,111 a 112 (mam ten pocit)
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska
-
Semry
- Příspěvky: 2164
- Registrován: 07. 04. 2007 11:19
- Bydliště: Vinohrady
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Semry » 07. 09. 2008 17:47
V jak starý mazdě?
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla
-
Záchvat
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 12. 02. 2003 08:40
- Bydliště: Jindř. Hradec
Příspěvek
od Záchvat » 07. 09. 2008 19:45
Pred mesicem jsme menili v " nove " RX8 motor po 100 000 km .... vybehanej ..... majitele to stalo kolem 100 000 ,-
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
-
Hanis
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 09. 06. 2003 11:25
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Hanis » 08. 09. 2008 21:21
Záchvat píše:Pred mesicem jsme menili v " nove " RX8 motor po 100 000 km .... vybehanej ..... majitele to stalo kolem 100 000 ,-
To se muže stát i v 530d až na to že to bude za 300 000,-
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 09. 09. 2008 08:52
Hanis píše:Záchvat píše:Pred mesicem jsme menili v " nove " RX8 motor po 100 000 km .... vybehanej ..... majitele to stalo kolem 100 000 ,-
To se muže stát i v 530d až na to že to bude za 300 000,-
...zlaty stary auta...

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
chamuraphi
- Příspěvky: 1782
- Registrován: 28. 11. 2006 17:43
- Bydliště: Pardubice
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od chamuraphi » 10. 09. 2008 07:56
Max-Max píše:jo, mazda, ale zacali s nim germani v audine

myslím že s tím nezačla Audina, ale NSU a to ho nejprve dávali do motorek,pak do aut
Jo a Mazda 787B v 1991 vyhrála Le-Mans
4rotorovej atmosferickej drobek o obsahu 4x654cm3 o výkonu 515kW při 9000 ot/min a 608Nm při 6500 ot/min a ještě drobnost, která se mi líbí, tehle motor měl proměnou délku sacích hrdel (pro někoho nezajímavá blbůstka,ale mě to zaujalo a hlavně to funguje)
A ještě jedna zajímavost: K odladění poslední 3.generace Mazdy RX-7 spolupracovali s Jacky ICKXem (ale to se týká spíše podvozku a ne Wankla)
O Wankla se zajímám už od ZŠ, začalo to referátem na Fyziku - dělení motorů.To jsem se o něm dozvěděl prvně a od té doby se stále vzdělávám. Musím ale přiznat,že o nafťáku sem možná četl jen někde ve zmínce, nic víc sem k němu nevěděl. Líbí se mi tenhle motor, škoda jen že se ho lekli a zůstala s ním jen Mazda (proto v tom vývoji tak rychle nepostupuje,jako konveční motory) ,ale pokud se nepletu, tak myslím že v RX-8 dostal i nějaké to oceněné motor roku
Ale největší škodou je Mercedes C111, škoda že nešel do seriové výroby
