Vrtule má se točit či ne??
Vrtule má se točit či ne??
Zdravím všecny vím že se to tady už řešilo Xkrát ale došel jsem k žádnému závěru.Mám E30 316i M40 a když mám vyplý motor tak neotočím vrtulí..A když nastartuju tak se hned začne točit..Někdo říká že to tak nemá být a že je špatná visco spojka a někdo zase že to tak je správně..jak to teda má být??A jak to máte vy?,Ale motor se nepřehřívá ani když tomu hodně dávám..Díky moc za odpovědi
Bmw 316 E30
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Re: Vrtule má se točit či ne??
vrtule se toci s motorem316E30 píše:Zdravím všecny vím že se to tady už řešilo Xkrát ale došel jsem k žádnému závěru.Mám E30 316i M40 a když mám vyplý motor tak neotočím vrtulí..A když nastartuju tak se hned začne točit..Někdo říká že to tak nemá být a že je špatná visco spojka a někdo zase že to tak je správně..jak to teda má být??A jak to máte vy?,Ale motor se nepřehřívá ani když tomu hodně dávám..Díky moc za odpovědi
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
pri vypnutym(studenym) motoru se normalne protoci..
po nastartovani se roztoci na nejaky otacky, po ohrati se toci s motorem..
mas ji zakouslou a toci se s motorem, takze huci jak fen, ale uchladi to i kdyz slapes poradne na plyn..
po nastartovani se roztoci na nejaky otacky, po ohrati se toci s motorem..
mas ji zakouslou a toci se s motorem, takze huci jak fen, ale uchladi to i kdyz slapes poradne na plyn..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Já bych se připrděl s otázkou - když vrtuli na ohřátym motoru zastavim prstem (pak se zase rozeběhne sama) je to v pořádku nebo ne?
Já se ptám proto, že třeba při státní v koloně nebo pomalý jízdě za naloženou Tatrou, kde neni jak předjet mi budik teploty šplhá do 3/4 a pak pamalu začne klesat, pak při normální jízdě se ručička drží +- v půlce budíku
Já se ptám proto, že třeba při státní v koloně nebo pomalý jízdě za naloženou Tatrou, kde neni jak předjet mi budik teploty šplhá do 3/4 a pak pamalu začne klesat, pak při normální jízdě se ručička drží +- v půlce budíku
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
to je taky spatne, normalne by ti usekla prsty
hledejte chlapci..je toho tu mraky..

hledejte chlapci..je toho tu mraky..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...
nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O...

Při normální provozní teplotě t.j. teploměr na půlce ji s opatrností zastavíš i rukou,jak povolíš tak se opět rozběhne,jak teplota stoupá nahoru např.v koloně nebo když se táhneš jak říkáš za Tatrou,začne viskospojka pomalu zvyšovat otáčky vrtule dokud se teplota média nevrátí opět k normálu a přestane prohřívat vzduch procházející chladičem.Nejlépe to zkusíš novinama,ohřej jízdou motor,pak zastav a nech ho brblat až ti teploměr poleze za půlku,otevři kapotu sroluj noviny a zkus vrtuli zastavit,pokud nepůjde zastavit je vše o.k.když ji zastavíš je k.o.Zkus taky přidat otáčky motoru,uslyšíš i pocítíš zejména na vlasech jak vrtule běží v otáčkách s motorem a po chvíli začnou otáčky pomalu klesat,tzn.že teplota kapaliny klesáGabo píše:Já bych se připrděl s otázkou - když vrtuli na ohřátym motoru zastavim prstem (pak se zase rozeběhne sama) je to v pořádku nebo ne?
Já se ptám proto, že třeba při státní v koloně nebo pomalý jízdě za naloženou Tatrou, kde neni jak předjet mi budik teploty šplhá do 3/4 a pak pamalu začne klesat, pak při normální jízdě se ručička drží +- v půlce budíku

Díky, díky, otestuju. Jsem zvědavej na vejsledek ...DVORIS píše:Při normální provozní teplotě t.j. teploměr na půlce ji s opatrností zastavíš i rukou,jak povolíš tak se opět rozběhne,jak teplota stoupá nahoru např.v koloně nebo když se táhneš jak říkáš za Tatrou,začne viskospojka pomalu zvyšovat otáčky vrtule dokud se teplota média nevrátí opět k normálu a přestane prohřívat vzduch procházející chladičem.Nejlépe to zkusíš novinama,ohřej jízdou motor,pak zastav a nech ho brblat až ti teploměr poleze za půlku,otevři kapotu sroluj noviny a zkus vrtuli zastavit,pokud nepůjde zastavit je vše o.k.když ji zastavíš je k.o.Zkus taky přidat otáčky motoru,uslyšíš i pocítíš zejména na vlasech jak vrtule běží v otáčkách s motorem a po chvíli začnou otáčky pomalu klesat,tzn.že teplota kapaliny klesáGabo píše:Já bych se připrděl s otázkou - když vrtuli na ohřátym motoru zastavim prstem (pak se zase rozeběhne sama) je to v pořádku nebo ne?
Já se ptám proto, že třeba při státní v koloně nebo pomalý jízdě za naloženou Tatrou, kde neni jak předjet mi budik teploty šplhá do 3/4 a pak pamalu začne klesat, pak při normální jízdě se ručička drží +- v půlce budíku
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Re: visko spojka vrtule
jojo, to je presne ten nazor za ktery Ti motor v kolone v lete bude moc VDECNY... Muj nazor je - vymena visco jedina za novou. A nazor, ze jsou vsechny stejne take neni spravny.cam.aro píše:Podle mě je tohle věc, která když se nekoupí nová tak se zas tak moc nestane.
Jinak novou visco (zde konktretne pro 324td) bych umel za 2800,- (konecna cena, bez dokladu)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
inzinieri z BMW vedeli, preco je tam visca a nie elektrika, narazove chladenie skor opotrebuje motor ako priebezne cez viscu.... vid mercedes, bmw, ameriky.... vsetko vrtule, vsetko motory drzia jak svinaslubox píše:Hmmm tak ak si premyslim ci robit vrtulu do elektriky, alebo novu viscu tak sa ozvem
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Přišroubovat to je pěkná blbost, protože i když se visco-spojka točí naplno, nemá otáčky motoru. Přišroubování viscy je nejlepší cesta, jak pohřbít minimálně vodní pumpu.Morienthez píše:pokud je visco v haji, mmuzes vrtuly prisroubovat aby se tocila s motorem a vydrzi to. ja na to jezdil asi 2mesice. Kupovat novou visco podle me nemusis a staci ti jeta. ale je to o stesti
- Morienthez
- Příspěvky: 454
- Registrován: 14. 01. 2006 11:23
- Bydliště: PHA5
Klid byl, pokud jsi s tím nadrdnal za ty dva měsíce pár kilometrů.Morienthez píše:nic se nestalo. tocila se s otackama motoru, prisroubovala se cela vrtule a bylo to v poho. mela otacky motoru a nic se nestalo. teplota uprostred a klid
Teplota mohla bejt uprostřed - záleží na teplotě vzduchu a režimu jízdy, navíc v takovým případě to termostat snadno dožene.
Rozštíplá vrtule snadno přesekne třeba hadice, takže to jistě stojí za pokus...
.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
po tobe bych nechtel karu... mozna bys nemusel kupovat ani novou chladici kapalinu, treba odnekud stahnuta se jeste bude hodit, ze jo... nebo taky jety loziska se jeste daji pouzit, jsou preci za moc penez nove.... jo, kdybys chtel motorovej olej, tak az budu menit, muzu ti svuj jetej prenechat.Morienthez píše:nic se nestalo. tocila se s otackama motoru, prisroubovala se cela vrtule a bylo to v poho. mela otacky motoru a nic se nestalo. teplota uprostred a klid
tohle tema by me docela zajimalo......jak znatelnej muze bejt rozdil v opotrebeni toho motoru?...co se tyce doby po kterou vydrzi provozuschopnej?konkretneji by me zajimalo co muze ta el. sahara opotrebovavat vic...nejsem mekaaanik tak by me to docela zajimalo abych byl zase o neco chytrejsislubox píše:To jajic :
Max-Max píše:inzinieri z BMW vedeli, preco je tam visca a nie elektrika, narazove chladenie skor opotrebuje motor ako priebezne cez viscu.... vid mercedes, bmw, ameriky.... vsetko vrtule, vsetko motory drzia jak svinaslubox píše:Hmmm tak ak si premyslim ci robit vrtulu do elektriky, alebo novu viscu tak sa ozvem

- slubox
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 16. 06. 2007 21:08
- Bydliště: Pov.Bystrica,SR
- Kontaktovat uživatele:
Ved ked sa nahodi cidlo,ktore rozpozna dve hodnoty teplot tak by mohla mat vrtula dva chody, a ten ,,narazovy ochlad" nechapem, pretoze moze fukat vietor zboku auta a nahle sa zmeni na napor z predu a to je tiez velka zmena chladenia. Cize to nebude az tak na skodu, origo je origo ,ale ked ma moznost niekto mat saharu za zlomok ceny z origo visky ,a chut bastlit saharu tak neni problem.
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"
"Elektrická sahara" nic neopotřebuje.navalone píše: tohle tema by me docela zajimalo......jak znatelnej muze bejt rozdil v opotrebeni toho motoru?...co se tyce doby po kterou vydrzi provozuschopnej?konkretneji by me zajimalo co muze ta el. sahara opotrebovavat vic...nejsem mekaaanik tak by me to docela zajimalo abych byl zase o neco chytrejsi
Opotřebuje se motor během provozu.
Životnost závisí na tom, jaký má provozní podmínky.
Pokud si konstruktér vyhraje s chladící soustavou tak, že výsledkem je vyvážený systém (termostat, chladič, větrák, topení, objem vodní náplně, objem olejové náplně a popř. chladič oleje), pak v předpokládaných podmínkách (střední Evropa) a průměrným provozu vydrží řekněme 300 000km.
Jestli motor vezme do ruky po třeba 150 000 debil, urve sharu (to je ten plast, usměrňující proud vzduchu z chladiče k vrtuli), jezdí celej rok s podcházejícím termostatem, neúčinnou visco-spojkou, nízkou hladinou chladící kapaliny a podobně, nebo začne dělat chytrý tuzérský zásahy a místo vyčištění zasviněnýho chladiče si udělá nahoře na kapotě díry, bude motor na konci živitnosti ne už na 300 000, ale třeba jen na 200 000.
Nápady s náhradou visco-spojky elektrickým větrákem jsou hovadina a flastr na problém - takto pozměněná chladící soustava už nemá původní účinnost.
Pokud nejsi mechanik, nelam si s tím hlavu - stejně jako si jí nelámu já třeba s přiblblou nabídkou výhodných tarifů mobilního volání...
.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
ja sa riadim vyslovene sedliackym rozumom - pokial toto riesenie bmw pouziva uz 40 rokov (a mozno aj ovela viac), asi to nebude uplna somarina... skus sa zamysliet - mas rozpaleny kov a nalejes nanho studenu vodu--co sa stane? pukne.... samozrejme, u motora je to trochu menej drasticke, ale zivotnost urcote ovplyvnis... pokial mas motor ako spotrebny material a neriesis to ci umrie zajtra alebo o 10 rokov, samozrejme, rob ako uznas za vhodne, ak ale chces aby slapal v pohode, budes sa spoliehat na origo riesenie ( a to, ci chceme alebo nie, vedia v bmw predsa len lepsie ako my tuna vsetci dohromady)slubox píše:Ved ked sa nahodi cidlo,ktore rozpozna dve hodnoty teplot tak by mohla mat vrtula dva chody, a ten ,,narazovy ochlad" nechapem, pretoze moze fukat vietor zboku auta a nahle sa zmeni na napor z predu a to je tiez velka zmena chladenia. Cize to nebude az tak na skodu, origo je origo ,ale ked ma moznost niekto mat saharu za zlomok ceny z origo visky ,a chut bastlit saharu tak neni problem.