M10 nechytá - vyřešeno (řídící jednotka!??)

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

M10 nechytá - vyřešeno (řídící jednotka!??)

Příspěvek od Kubysz » 12. 08. 2008 19:32

Háže to bezproblému jiskru, benál se do válců taky dostane, odpojil sem hadičku od vstřikovací lišty a když začnu startovat tak z ni vali benál, dneska sem vyhodil vstřiky a zkusil startovat a ze dvou vstřiků co sou nejblíž té tlakové regulaci, tak de normálně mlhovina, ale zbývající dva stříkají proud, mám ještě jiný vstřiky a po vyměnění to dělalo to samý, tak nevím, může to být špatný tlak?! Ještě sem měl venku, ten "vstřik" co je na sání pro studený start a ten fungoval uplně v klidu...
Každopádně si myslím, že když se tam dostane benál a háže to jiskru, tak by to mělo, alespoň nějak zapálit, což se neděje... :?

Jinak před dvouma dnama sem normálně dojel ke kamošovi, potřeboval sem zkusit čerpadlo, tak sem odpojil přívod na lištu, zapojil čerpadlo (za 30s to dalo 1litr), pak sem všecko zapojil zpátky a konec :roll:

:?:
Naposledy upravil(a) Kubysz dne 10. 09. 2008 21:27, celkem upraveno 1 x.
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 12. 08. 2008 19:35

Jinak předstih byl před tím seřízenej a s rozdělovačem sem nic nedělal...
m10 318i

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 14. 08. 2008 08:22

no hele tyhle problémy sem řešil před 14 dněma.jestli tam máš rozdělovač tak se mrkni na výčko ze spodu a uvidíš jestli nemáš v háji ty kontakty ono to sice háže jiskru ale bud slabou a nebo to pálí na jinej válec.No a když tohle bude v pohodě tak skus relé na vstřiky to mi dělalo taky.

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 18. 08. 2008 08:30

Tak rozdělovač tam mám určitě :) Kontakty jsou v pohodě i kabely mají hodnoty co mají mít, jediný co, tak palec rozdělovače měl asi dvounásobnej odpor, takže sem ho vyměnil za dobrej. Jinak si nemyslím, že kdyby byly opotřebovaný kontakty tak by to pálilo na jinej válec. Co se týče relé na vstřiky, tak mi nepřijde, že by tam něco takovýho bylo... Každopádně i tak díky za nápady! :wink:

Teď mě tak napadlo... Když sem zkoušel to čerpadlo, tak mi nešlo sepnout přes patici na relé čerpadla, tak sem ho zapojil přímo na baterku, na poprvé sem ale omylem přehodil polaritu, takže mi čerpadlo běželo asi 5s obraceně, mohlo to něco způsobit kvůli čemu mi teď nejde nastartovat i když to háže jiskru a benzin se tam taktéž dostane??

Jinak sem teď ještě přehodil svíčky, regulaci tlaku na liště a ten palec rozdělovače.

Další věc, mohlo by být špatný relé palivovýho čerpadla i přes to, že mi jde do válců normálně benzín??
m10 318i

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 18. 08. 2008 21:12

Kubysz píše:Tak rozdělovač tam mám určitě :) Kontakty jsou v pohodě i kabely mají hodnoty co mají mít, jediný co, tak palec rozdělovače měl asi dvounásobnej odpor, takže sem ho vyměnil za dobrej. Jinak si nemyslím, že kdyby byly opotřebovaný kontakty tak by to pálilo na jinej válec. Co se týče relé na vstřiky, tak mi nepřijde, že by tam něco takovýho bylo... Každopádně i tak díky za nápady! :wink:

Teď mě tak napadlo... Když sem zkoušel to čerpadlo, tak mi nešlo sepnout přes patici na relé čerpadla, tak sem ho zapojil přímo na baterku, na poprvé sem ale omylem přehodil polaritu, takže mi čerpadlo běželo asi 5s obraceně, mohlo to něco způsobit kvůli čemu mi teď nejde nastartovat i když to háže jiskru a benzin se tam taktéž dostane??

Jinak sem teď ještě přehodil svíčky, regulaci tlaku na liště a ten palec rozdělovače.

Další věc, mohlo by být špatný relé palivovýho čerpadla i přes to, že mi jde do válců normálně benzín??
no hele jestli si ho nějak nerozhodil skus ho nechat seřídit proto že jestli to to šlo a potom co jsi to zkusil a přepoloval jsi to a pak ne tak bych hledal problém asi v tom čerpadle.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 18. 08. 2008 21:43

Jarek59 píše:no hele jestli si ho nějak nerozhodil skus ho nechat seřídit proto že jestli to to šlo a potom co jsi to zkusil a přepoloval jsi to a pak ne tak bych hledal problém asi v tom čerpadle.
:shock: Co na tom chceš štelovat, když nevim, mlčim, na přepólovaný pumpě mám najeto ticíce šťastných kilometrů.
Když mě auto nechalo a jeden hodnej pán mi jí prodal a ještě hodnější přivez, tak jsem jí napojoval asi 5x tam a zpátky než se rozběhla, byla troche zalehlá a běhá dodnes 8)
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 19. 08. 2008 16:00

Tak sem včera ještě pohledal jiný relátko k pumpě a žádná změna, zkoušel sem to startovat i po tmě kdyby to náhodou někde probíjelo, ale nikde nic viditelno... Ale když sem startoval dostatečně dlouho, tak to jakoby začlo chytat, ale nenaskočilo to. To je způsobeno tim, že to zapaluje v nepravou chvíli? Nebo čím by to ještě mohlo být? :?: :?:
m10 318i

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 19. 08. 2008 21:05

Nemáš vypadenou nějakou hadici na podtlak?Třeba k posilovači brzd nebo odvětrání z kliky na ventil deklu,prolez to celý,párkrát se mi to už stalo že jsem něco dělal v motoru pak něco zapomněl připojit zpět a chovalo se to uplně stejně :wink:
Obrázek

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 21. 08. 2008 12:25

Stepan píše:
Jarek59 píše:no hele jestli si ho nějak nerozhodil skus ho nechat seřídit proto že jestli to to šlo a potom co jsi to zkusil a přepoloval jsi to a pak ne tak bych hledal problém asi v tom čerpadle.
:shock: Co na tom chceš štelovat, když nevim, mlčim, na přepólovaný pumpě mám najeto ticíce šťastných kilometrů.
Když mě auto nechalo a jeden hodnej pán mi jí prodal a ještě hodnější přivez, tak jsem jí napojoval asi 5x tam a zpátky než se rozběhla, byla troche zalehlá a běhá dodnes 8)

čerpadlo musíš mít seřízený proč by se jinak dávalo na stolici.kdybys ho měl rozházený tak ti přece bude dávat na každej válec jinak než bude pálit.

Uživatelský avatar
Flip
Příspěvky: 1407
Registrován: 03. 05. 2007 21:24
Bydliště: Krucemburk

Příspěvek od Flip » 21. 08. 2008 12:30

Jarek59 píše:
Stepan píše:
Jarek59 píše:no hele jestli si ho nějak nerozhodil skus ho nechat seřídit proto že jestli to to šlo a potom co jsi to zkusil a přepoloval jsi to a pak ne tak bych hledal problém asi v tom čerpadle.
:shock: Co na tom chceš štelovat, když nevim, mlčim, na přepólovaný pumpě mám najeto ticíce šťastných kilometrů.
Když mě auto nechalo a jeden hodnej pán mi jí prodal a ještě hodnější přivez, tak jsem jí napojoval asi 5x tam a zpátky než se rozběhla, byla troche zalehlá a běhá dodnes 8)

čerpadlo musíš mít seřízený proč by se jinak dávalo na stolici.kdybys ho měl rozházený tak ti přece bude dávat na každej válec jinak než bude pálit.
:shock: :shock: :shock:

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 21. 08. 2008 12:36

Tak sem znova prolezl všechny hadice, vyměnil sem nějaký ty stahovací objímky co se mi zdály špatný, ale nějjaký zásadní pokrok se nekonal. Akorát se uz podařilo "nastartovat" s tím, že to jede tak na 2-3 válce, takže musím mít sešláplou tak 1/2 plynu jinak to zdechne...
Máte ještě někdo nějaké konstruktivní nápady co zkusit, na co se zaměřit :?:
m10 318i

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 21. 08. 2008 12:53

Jarek59 píše:
Stepan píše:
Jarek59 píše:no hele jestli si ho nějak nerozhodil skus ho nechat seřídit proto že jestli to to šlo a potom co jsi to zkusil a přepoloval jsi to a pak ne tak bych hledal problém asi v tom čerpadle.
:shock: Co na tom chceš štelovat, když nevim, mlčim, na přepólovaný pumpě mám najeto ticíce šťastných kilometrů.
Když mě auto nechalo a jeden hodnej pán mi jí prodal a ještě hodnější přivez, tak jsem jí napojoval asi 5x tam a zpátky než se rozběhla, byla troche zalehlá a běhá dodnes 8)

čerpadlo musíš mít seřízený proč by se jinak dávalo na stolici.kdybys ho měl rozházený tak ti přece bude dávat na každej válec jinak než bude pálit.
Čerpadlo můžeš seřizovat tak možná na ropě, tohle je M10ka. :)
m10 318i

Jarek59
Příspěvky: 47
Registrován: 22. 04. 2008 16:45

Příspěvek od Jarek59 » 21. 08. 2008 13:32

Kubysz píše:
Jarek59 píše:
Stepan píše: :shock: Co na tom chceš štelovat, když nevim, mlčim, na přepólovaný pumpě mám najeto ticíce šťastných kilometrů.
Když mě auto nechalo a jeden hodnej pán mi jí prodal a ještě hodnější přivez, tak jsem jí napojoval asi 5x tam a zpátky než se rozběhla, byla troche zalehlá a běhá dodnes 8)

čerpadlo musíš mít seřízený proč by se jinak dávalo na stolici.kdybys ho měl rozházený tak ti přece bude dávat na každej válec jinak než bude pálit.
Čerpadlo můžeš seřizovat tak možná na ropě, tohle je M10ka. :)
jestli se nepletu tak jsi začal o čerpadle první mluvit ty.že jsi ho přepoloval

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 21. 08. 2008 14:07

Ok, dobrá berme to tedy tak, že čerpadlo mám seřízeno k úplné dokonalosti a jeho přepólováním nedošlo k žádnému poškození či rozštelování, máš nějaký jiný nápad, který by přispěl k řešení daného problému???

Tímto končím debatu o seřizování čerpadla! :)
m10 318i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 08. 2008 14:21

jak vypadaji svicky po neuspesnem startu?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 08. 2008 15:16

Max-Max píše:jak vypadaji svicky po neuspesnem startu?
Taky zdroj problému,stačí je párkrát uchlastat a už můžou stratit výkon,jinak vstřiky by ti měly dávat všechny stejně- pěkně rozprašovat a ani to neznamená že budou ok.Měl jsem sadu vstřiků který venku na oko pěkně prášily a po montáži motor prostě nechytal a když už chytl tak jel ale hrozně mizerně,psal jsi že ti dávaly palivo nerovnoměrně,2o.k.,2nic moc,nemáš v háji regulátor tlaku paliva?
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 21. 08. 2008 17:37

No po těch pár uplně prvních neůspěšných startech sem tam hodil celou jinou sadu svíček, ty co sem vytáhl vypadaly v pohodě, všecky byly stejně vypálený, nebyly od oleje, byly akorát trocha světlejší, takže byla trochu chudší směs počítám. S tou druhou sadou následovalo už pár "úspěšnějších" startů, ale poté už sem ty svíčky nevytahoval, ale určitě na ně ještě mrknu!
Regulátor tlaku paliva, to je ta regulace, co je na přímo na liště, že? Tu sem měnil, ale po té už sem neměl čas vytáhnout vstřiky a mrknout zda se něco změnilo. Ty dva vstřiky co sou nejdál od té regulace, stříkaly skoro proudem, ale mezi něma je vývod na ten extra vstřik co jde do sání pro studený starty a ten zas fungoval naprosto bez problémů!
Sem teď skoro furt do sedmi v hokně, takže pak už se hrozně blbě něco pořádně zkouší, teď se snad rýsuje volnej víkend, tak zkusím zas vytáhnout vstřiky a přehodit je všechny za jiný a uvidím či v tom bude nějakej rozdíl a taky mrknu na ty svíčky.
Jinak zatím díky za rady pánové, pokud Vás ještě něco napadne, tak mi to sem dejte vědět! Dík :wink:
m10 318i

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 21. 08. 2008 18:22

Jarek59 píše:
Kubysz píše: Čerpadlo můžeš seřizovat tak možná na ropě, tohle je M10ka. :)
jestli se nepletu tak jsi začal o čerpadle první mluvit ty.že jsi ho přepoloval
To je vôl! :lol: :lol:

Pardon za OT (nemohol som si pomoct)
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 08. 2008 20:30

Vstřik by neměl valit proudem ale rozstřikovat cca pod tlakem2,5atm mlhový kužel,zkrátka pěkně rozprašovat.Co zapalovací modul co je na podběhu,zkoušel jsi měnit.Prostě to zkoušej výměnným způsobem,snad na to brzy přijdeš :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubysz
Příspěvky: 55
Registrován: 06. 03. 2006 23:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kubysz » 02. 09. 2008 12:45

Tak sem si našel konečně zase chvilku na bádání nad tou mojí potvorou :) Měl bych tu jednu otázku, jak mají vlastně správně fungovat vstřiky? Je nějaký rozdíl v chodu při startování a při normálním běhu motoru? Myslel sem totiž, že vstřik by měl otevřít akorát při pohybu pístu do dolní úvrati, ale když zkouším startovat, tak jsou vstřiky otevřený všechny zároveň a to pořád když je v chodu čerpadlo a to i při otočení klíčkem, kdy se tlakuje palivová soustava!?
Jinak už sem si obstaral měřák na změření tlaku v palivové soustavě, jen ho musím trochu upravit aby sedl dobře na hadice. Počítám, že tlak by měl být mezi čerpadlem a tou regulací na liště všude skoro stejnej, ne? Chtěl bych to měřit na přívodu paliva k liště se vstřikama.

Mám tu video, jak fungují moje vstřiky, ale není to nic moc, byl sem tam sám, tak sem si nemohl moc vybírat odkud to budu točit...
http://www.youtube.com/watch?v=bQo_7ojcv3Q

Tady je pak ještě fotka svíček, 1-4 zleva:
Obrázek

Co se týče jednotky zapalování tak ta je bohužel jedna z mála věcí co mám jen jednou, takže tu sem vyměnit nemohl :(
m10 318i

Odpovědět