čidlo teploty vzduchu pro ŘJ
čidlo teploty vzduchu pro ŘJ
ahoj.
už nějakou dobu řeším problémy s M42 a chtěl bych vyzkoušet výměnu čidla teploty nasávaného vzduchu které je umístěné ve váze vzduchu.Už jsem se dozvěděl,že je napojené na piny 1 a 4,teď bych potřeboval vědět,jestli se dá tento snímač sehnat samostatně a nebo jestli se dá použít nějaký jiný typ místo původního.
už nějakou dobu řeším problémy s M42 a chtěl bych vyzkoušet výměnu čidla teploty nasávaného vzduchu které je umístěné ve váze vzduchu.Už jsem se dozvěděl,že je napojené na piny 1 a 4,teď bych potřeboval vědět,jestli se dá tento snímač sehnat samostatně a nebo jestli se dá použít nějaký jiný typ místo původního.
už jsem tady o tom psal na foru.
na diagnostice dává nesmyslnou hodnotu teploty vzduchu: 273° C
vím,že to není samostatný díl,že je ve váze vzduchu napevno,ale udělat se dá všechno a nevidím v tom větší problém.Jediný problém vidím v tom,že nevím,jak to sehnat(jelikož to není samostatný díl),tak bych potřeboval poradit,kdyby někdo věděl o nějakým takovým,který se dá samostatně sehnat a je zaměnitelný s původním.
vím ,že možná usiluju o zbytečnou věc,ale už jsem zkusil hodně věcí,které tomu nepomohli,tak už zkouším opravdu všechno.
na diagnostice dává nesmyslnou hodnotu teploty vzduchu: 273° C
vím,že to není samostatný díl,že je ve váze vzduchu napevno,ale udělat se dá všechno a nevidím v tom větší problém.Jediný problém vidím v tom,že nevím,jak to sehnat(jelikož to není samostatný díl),tak bych potřeboval poradit,kdyby někdo věděl o nějakým takovým,který se dá samostatně sehnat a je zaměnitelný s původním.
vím ,že možná usiluju o zbytečnou věc,ale už jsem zkusil hodně věcí,které tomu nepomohli,tak už zkouším opravdu všechno.
Čidlo teploty nasávaného vzduchu má mít při 20°C odpor 2200ohmů. Jako náhrada se dá použít klasický NTC termistor.Venca píše:Na dvoře mi srovna stojí 318i M40, tak jsem to ťuknul.pavel1164 píše:multimetr udává 1,83 k ohmu což je asi příliš(měřeno v rozsahu 20k)
Je tam 2510 ohmů, tedy podobná hodnota.
Semizdá, že ta tvá váha vadný čidlo mít nebude....
z toho co mi tady píšete bych řekl,ře bude chyba ve svazkovym kabelu,který jsem vizuálně kousíček po kousíčku kontroloval a nevypadal,že by byl někde poškozený,ale asi by chtěl taky proměřit.
co říkáte tomu,že bych ho taky zkusil proměřit,že bych metodou pokus omyl zjistil zapomocí multimetru,jestli jsou oba kabely průchozí až ŘJ.
nemůžu tím nic poškodit(když odpojím akumulátor)?
co říkáte tomu,že bych ho taky zkusil proměřit,že bych metodou pokus omyl zjistil zapomocí multimetru,jestli jsou oba kabely průchozí až ŘJ.
nemůžu tím nic poškodit(když odpojím akumulátor)?
Odpoj konektor u ŘJ a můžeš na vedení od konektoru k váze vzduchu ohmetrem měřit, baterku a ni pak odpojovat nemusíš.pavel1164 píše:z toho co mi tady píšete bych řekl,ře bude chyba ve svazkovym kabelu,který jsem vizuálně kousíček po kousíčku kontroloval a nevypadal,že by byl někde poškozený,ale asi by chtěl taky proměřit.
co říkáte tomu,že bych ho taky zkusil proměřit,že bych metodou pokus omyl zjistil zapomocí multimetru,jestli jsou oba kabely průchozí až ŘJ.
nemůžu tím nic poškodit(když odpojím akumulátor)?
kde se dá takový termistor sehnat a kolik asi může stát?Jéňa píše:Čidlo teploty nasávaného vzduchu má mít při 20°C odpor 2200ohmů. Jako náhrada se dá použít klasický NTC termistor.Venca píše:Na dvoře mi srovna stojí 318i M40, tak jsem to ťuknul.pavel1164 píše:multimetr udává 1,83 k ohmu což je asi příliš(měřeno v rozsahu 20k)
Je tam 2510 ohmů, tedy podobná hodnota.
Semizdá, že ta tvá váha vadný čidlo mít nebude....
Například tady zadej do hledání NTC-0,2 2,2Kpavel1164 píše: kde se dá takový termistor sehnat a kolik asi může stát?
http://www.ges.cz
Ale v tvém případě to opravdu vypadá spíš na tu kabeláž, protože hodnota kterou uvádíš, vypadá při vyšší teplotě vzduchu OK.
tak jsem proměřoval tu kabeláž od motoru k ŘJ.
při proměřování jsem měl odpojené všechny konektory od snímačů na motoru a proměřoval jsem kabely snímače teploty nasávanáho vzduchu a teploty chladící kapaliny.všechno vypadalo dobře-při proměřování daného kabelu to bylo průchozí vždy jen na jeden pin vedoucí do ŘJ,což považuji za dobrý,protože se nikde nic nekříží,pak jsem začal postupně připojovat ostatní konektory na příslušné snímače na motoru a všechno vypadalo Ok až do chvíle,kdy jsem připojil snímač na šrtící klapce-v tu chvíli jsem měl signál najednou na několika pinech konektoru ŘJ( i když jsem měl stéle multimetr připojený na jeden pin snímače teploty chladící kapaliny)a s různými hodnotami odporu od 1,12kohmu po 5,77kohmu.čistě průchozí zůstal stále ten jeden správnej.
takže se mi asi kříží kabely od snímače škrtící klapky s kabelem od snímače teploty.nebo nevim
při proměřování jsem měl odpojené všechny konektory od snímačů na motoru a proměřoval jsem kabely snímače teploty nasávanáho vzduchu a teploty chladící kapaliny.všechno vypadalo dobře-při proměřování daného kabelu to bylo průchozí vždy jen na jeden pin vedoucí do ŘJ,což považuji za dobrý,protože se nikde nic nekříží,pak jsem začal postupně připojovat ostatní konektory na příslušné snímače na motoru a všechno vypadalo Ok až do chvíle,kdy jsem připojil snímač na šrtící klapce-v tu chvíli jsem měl signál najednou na několika pinech konektoru ŘJ( i když jsem měl stéle multimetr připojený na jeden pin snímače teploty chladící kapaliny)a s různými hodnotami odporu od 1,12kohmu po 5,77kohmu.čistě průchozí zůstal stále ten jeden správnej.
takže se mi asi kříží kabely od snímače škrtící klapky s kabelem od snímače teploty.nebo nevim

To je sice dost dobrý schéma, ovšem M40 tam asi bude mít 88 pinů na ŘJ...euromen píše:http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/ ... ne_mcu.gif
(c) Maranelo
Na váze vzduchu bych řekl, že to bude stejný.
.
taky bych potřeboval pro M40 abych prověřil motorovej svazek...leč lepší nnemámVenca píše:To je sice dost dobrý schéma, ovšem M40 tam asi bude mít 88 pinů na ŘJ...euromen píše:http://bmwcabrio.ic.cz/technika/schema/ ... ne_mcu.gif
(c) Maranelo
Na váze vzduchu bych řekl, že to bude stejný.
.
dočasný konec BMW 

tak jsem to proměřil ještě z pohledu ŘJ a vytvořil z toho schéma
zde jsou hodnoty odporů mezi jednotlivými kabely:
fialovo-bílý a hnědý: 5,96 k ohmu
fialovo-bílý a hnědo-černý: 5,77 k ohmu
hnědo-černý a šedo-bílý: 3,41 k ohmu
šedo-bílý a hnědý: 3,60 k ohmu
hnědý a hnědo-černý: 1,12 k ohmu
šedo-bílý a fialovo-bílý(teplota nasávaného vzduchu):2,32 k ohmu-to je ok
hnědo-černý a hnědo-červený(teplota vody):2,37 k ohmu-to je ok
našel by se někdo,kdo by byl ochotný si to u svého 318 is proměřit a případně mi dal vědět jak dopadnul? díky

zde jsou hodnoty odporů mezi jednotlivými kabely:
fialovo-bílý a hnědý: 5,96 k ohmu
fialovo-bílý a hnědo-černý: 5,77 k ohmu
hnědo-černý a šedo-bílý: 3,41 k ohmu
šedo-bílý a hnědý: 3,60 k ohmu
hnědý a hnědo-černý: 1,12 k ohmu
šedo-bílý a fialovo-bílý(teplota nasávaného vzduchu):2,32 k ohmu-to je ok
hnědo-černý a hnědo-červený(teplota vody):2,37 k ohmu-to je ok
našel by se někdo,kdo by byl ochotný si to u svého 318 is proměřit a případně mi dal vědět jak dopadnul? díky
