žhavení td
- Martan324td
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15. 04. 2007 09:44
- Bydliště: U Karla IV.
žhavení td
Přestalo mi žhavit 324td. Z ničeho nic.Svíčky mám zánovní,pojistka ok,relé též.Po ohledání drátů nikde nic. Nemáte někdo zkušenost???
Naposledy upravil(a) Martan324td dne 23. 03. 2008 19:34, celkem upraveno 1 x.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.
- Martan324td
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15. 04. 2007 09:44
- Bydliště: U Karla IV.




No smoke, no fun...


dle zkusenosti z mym 324d tak s 3 nefunkcnimi zhavickami to nechytlo ani pri +10C. Tvuj problem bych typoval na kontrolku. Ver, ze pokud to nezhavi, tak to v tomhle pocasi nechytne ani nahodou.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Martan324td
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15. 04. 2007 09:44
- Bydliště: U Karla IV.
- Martan324td
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15. 04. 2007 09:44
- Bydliště: U Karla IV.
startoval jsem i v lehkých mrazech na čtyři žhavičkyVasa píše:dle zkusenosti z mym 324d tak s 3 nefunkcnimi zhavickami to nechytlo ani pri +10C. Tvuj problem bych typoval na kontrolku. Ver, ze pokud to nezhavi, tak to v tomhle pocasi nechytne ani nahodou.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.
- Martan324td
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15. 04. 2007 09:44
- Bydliště: U Karla IV.
- slubox
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 16. 06. 2007 21:08
- Bydliště: Pov.Bystrica,SR
- Kontaktovat uživatele:
Obnovim toto tema, mam taky isty problem, viriesil si to? Zevraj i ked je odpalena 1 zhavicka tak sa to nerozsvieti.Martan324td píše:žhavení právě přestalo svítit.Ale když začno startovat bez žhavení,tak když to začne chytat rozsvítí se ta zelená.
Ako zhavenie nesvieti ,ale ked pockam cca 10 s. tak tukne ako ked sa vypne zhavenie, cize zhavenie ide ale nerozsvieti sa zelena kontrolka a ked to natacam (ked toci starter) tak zasvieti zelena.
Da sa zistit ,a ako , ze ked mam odpalenu zhavicku ze ktora to je bez nutnosti rozobrania?
Dikes
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"
- Martan324td
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15. 04. 2007 09:44
- Bydliště: U Karla IV.
žhavení
Vyměnil jsem relé žhavení a vše je ok.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.
sluboxi, rozeber relé žhavení a pročisti kontakty na stykačích, mám stejný problém, kontrolky nesvítí ale auto žhavý, zhavičky nový, jednou už sem to čistil, pak to šlapalo v pohodě, ted se na to chystám znova , zas to blbne 

E30...a sny se plní
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html
Da se to zjistit, nekde zde na foru je i navod, i ja jsem to vedel, ale zapomel.....slubox píše:Ok, skusim to tak, dnes mi 2x odpalilo poistku 9zajtra to skusim precistit.
Este stale jedna otazka: Da sa zistit odpaleny zhavic bez jeho vybrania?
Zatial dikes![]()
DieselPoweR
Sundej kryt rele zhaveni, mas tam 6 dratu, kazdej k jednej zhavicce, jsou popsane cisly 1-6. Vem zkousecku. Zapni klicek, zacne zhavit a mer napeti na jednotlivych pinech. Na kontaktu, kde neni napeti, je nefunkcni zhavicka. Jen uz nevim, odkud se pocita prvni valec .....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
- radio.shift3r
- Příspěvky: 220
- Registrován: 29. 07. 2006 08:48
- Bydliště: ZR
Může se startovat už jakmile se rožne, ale já startuju až zhasne. Nevim jestli to dělá tak jenom mně, ale po zhasnutí mně to chytne daleko líp než při jejim svícení. Žhavičema to určitě nebude, jsou na autě rok a dělalo to tak i po jejich výměně.
Ono to žhavení při svícení zelené šipky ještě funguje a tzv. "dožhavuje" takže by to tak odpovídalo.
Prostě když startuju při rožnuté šipce, tak to točí o něco dýl, kdyžto když je zhaslá, tak chytne hned. Podle mně to bude jednak tím, že jde do startéru plný proud a jednotka žhavení ho při startovaní nežere (a nebude to asi při hlavním žhavení málo, vzhledem k tomu že je tam 80A pojistka) a taky to bude podle mně tím, že m21 je prostě tak stavěná že bez dožhavování chytá hůř a bez žhavení jako takového by nechytla ani v létě - což jsem taky zažil.
Ono to žhavení při svícení zelené šipky ještě funguje a tzv. "dožhavuje" takže by to tak odpovídalo.
Prostě když startuju při rožnuté šipce, tak to točí o něco dýl, kdyžto když je zhaslá, tak chytne hned. Podle mně to bude jednak tím, že jde do startéru plný proud a jednotka žhavení ho při startovaní nežere (a nebude to asi při hlavním žhavení málo, vzhledem k tomu že je tam 80A pojistka) a taky to bude podle mně tím, že m21 je prostě tak stavěná že bez dožhavování chytá hůř a bez žhavení jako takového by nechytla ani v létě - což jsem taky zažil.
No smoke, no fun...


- radio.shift3r
- Příspěvky: 220
- Registrován: 29. 07. 2006 08:48
- Bydliště: ZR
- iCeClimber
- Příspěvky: 306
- Registrován: 04. 08. 2008 12:42
- Bydliště: Česká Třebová / Praha4
Me se sice zadna zelena sipka nerozsviti, ale po cca 7 vterinach po zhasnuti kontolky zhaveni je znat ze podsviceni palubky rozsviti intezivneji (zmensi se odber), takze nejspis prestane zhavit. Pak chyta podstatne lip protoze baterka toci pouze starterem a nezdima se tema zhavicema...
imho pokud budes mit dobrou baterku tak nastartujes i s mensim poctem funkcnich zhavic. Treba ja poridil Varta silver dynamic 100Ah s 830A startovacim proudem a je to hooodne znat ze starter toci svizneji.
Co se tyce promereni zhavic, tak z ruznych for byli ruzny vysledky. merenim odporu se zdalo jako nespolehlivy. dalsi je osciloskopem promerit prubeh proudu na jednotlivych zhavicich. a vubec nejjednoduzsi je ji vyndat a pripojit natvrdo na baterku a koukat na to jak se rozhavi, pokud se prvne rozsviti konec tak je to v poradku, pokud se bude rozsvicet po cele svoji delce - spatny.
imho pokud budes mit dobrou baterku tak nastartujes i s mensim poctem funkcnich zhavic. Treba ja poridil Varta silver dynamic 100Ah s 830A startovacim proudem a je to hooodne znat ze starter toci svizneji.
Co se tyce promereni zhavic, tak z ruznych for byli ruzny vysledky. merenim odporu se zdalo jako nespolehlivy. dalsi je osciloskopem promerit prubeh proudu na jednotlivych zhavicich. a vubec nejjednoduzsi je ji vyndat a pripojit natvrdo na baterku a koukat na to jak se rozhavi, pokud se prvne rozsviti konec tak je to v poradku, pokud se bude rozsvicet po cele svoji delce - spatny.
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)
No tak máš nejspíš minimálně jeden ze žhavičů v hajzlu. To rozsvícení zelené šipky totiž mimo jiné znamená, že všechny žhaviče jsou v pohodě. Jakmile se nerozsvítí, tak minimálně jeden buďto blbě žhaví anebo nežhaví vůbec. Co se těch cca 7 vteřin týče, tak ano, máš pravdu, to právě probíhá to dožhavování a měla by svítit ta šipka. Mimo jiné člověk taky konec toho dožhavování pozná taky tak, že v jednotce žhavení, která je (aspoň u E28) z pravé strany pojistkovnice, cvakne relátko - a to docela slyšitelně.iCeClimber píše:Me se sice zadna zelena sipka nerozsviti, ale po cca 7 vterinach po zhasnuti kontolky zhaveni je znat ze podsviceni palubky rozsviti intezivneji (zmensi se odber), takze nejspis prestane zhavit.
To jsem tuším napsal o pár příspěvků výšeiCeClimber píše:Pak chyta podstatne lip protoze baterka toci pouze starterem a nezdima se tema zhavicema...

Tuto baterku mám taky a zatim max spokojenost. Tento typ podle mně to td(s) má patřit - člověk se může 100% spolehnout. A taky máš pravdu v tom, že nastaruješ třeba i pouze s třema funkčníma žhavícíma svíčkama (možná i s jednou nevim, to jsem nezkoušeliCeClimber píše:imho pokud budes mit dobrou baterku tak nastartujes i s mensim poctem funkcnich zhavic. Treba ja poridil Varta silver dynamic 100Ah s 830A startovacim proudem a je to hooodne znat ze starter toci svizneji.

Ta poslední zkouška žhavičů mně celkem zaujala. Taky osobně moc tomu měření odporu, průběhu atd. nevěřím. Jednak každý píše jiné hodnoty a za další nové žhavičky nejsou zase taková pálka abych zásel jenom do loterie a utvrzoval se v tom, že jsou ještě dobré a při tom můžou být dávno v hajzlu. Zajímalo by mně, jestli ten poslední test opravdu tak funguje. Každopádně já jsem dycky poznal že jsou žhaviče v prdeli buďto podle té nerozsvicující se čipky, jak jsem psal výše anebo podle toho, jak ten motor za studena chytí - jestli se chyvilku hádá anebo jede jenom na 5 a míň válců, tak je to podle mně známka toho, že některá žhavička už nefunguje tak jak by měla. Samozřejmě pokud tady toto dělá motor i u teplých startů, tak to nebude žhavičkama, ale to je zas o něčem jinémiCeClimber píše:Co se tyce promereni zhavic, tak z ruznych for byli ruzny vysledky. merenim odporu se zdalo jako nespolehlivy. dalsi je osciloskopem promerit prubeh proudu na jednotlivych zhavicich. a vubec nejjednoduzsi je ji vyndat a pripojit natvrdo na baterku a koukat na to jak se rozhavi, pokud se prvne rozsviti konec tak je to v poradku, pokud se bude rozsvicet po cele svoji delce - spatny.
No smoke, no fun...

