žhavení td

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

žhavení td

Příspěvek od Martan324td » 23. 03. 2008 17:29

Přestalo mi žhavit 324td. Z ničeho nic.Svíčky mám zánovní,pojistka ok,relé též.Po ohledání drátů nikde nic. Nemáte někdo zkušenost???
Naposledy upravil(a) Martan324td dne 23. 03. 2008 19:34, celkem upraveno 1 x.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 23. 03. 2008 17:39

A kontrolky asi nesvítí, co? Neobo fungují ale stejně nežhaví?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

Příspěvek od Martan324td » 23. 03. 2008 17:41

žhavení právě přestalo svítit.Ale když začno startovat bez žhavení,tak když to začne chytat rozsvítí se ta zelená.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 23. 03. 2008 18:15

:shock: to je zvláštní... Každopádně Tobě to chytí i bez žhavení jo? Mně když totiž rupla pojistka tak mně to nechytlo ani omylem. Musel jsem tam dat eskapásku místo pojistky :) Každopádně co se Tvého problému týče, tak se přiznám že absolutně mně nic nenapadá, čím by to mohlo byt (je taky pravda, že s td se taky zatim seznamuju :) ) Každopádně místní znalci sazometů (Záchvat a spol.) by možná mohli vědět :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 23. 03. 2008 20:38

co to je za motor? 324td bez zhaveni si v tomhle pocasi podle myho nazoru ani neskrtne
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 03. 2008 20:54

dle zkusenosti z mym 324d tak s 3 nefunkcnimi zhavickami to nechytlo ani pri +10C. Tvuj problem bych typoval na kontrolku. Ver, ze pokud to nezhavi, tak to v tomhle pocasi nechytne ani nahodou.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

Příspěvek od Martan324td » 23. 03. 2008 21:13

Když mi to žhavilo,tak mi to chytlo okamžitě. Teď,když kontrolky nesvítí,tak s tím točím tak 15 vteřin a pak se to ztěžka rozeběhne.Samozřejmě s mohutným oblakem dýmu.Vstřiky svítí.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

Příspěvek od Martan324td » 23. 03. 2008 21:16

Vasa píše:dle zkusenosti z mym 324d tak s 3 nefunkcnimi zhavickami to nechytlo ani pri +10C. Tvuj problem bych typoval na kontrolku. Ver, ze pokud to nezhavi, tak to v tomhle pocasi nechytne ani nahodou.
startoval jsem i v lehkých mrazech na čtyři žhavičky
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 24. 03. 2008 15:54

adam320 píše:co to je za motor? 324td bez zhaveni si v tomhle pocasi podle myho nazoru ani neskrtne
Můžu potvrdit. S několika funkčníma svíčkama snad ano, ale v žádném případě bez žádného žhavení
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

Příspěvek od Martan324td » 25. 03. 2008 20:26

Tak mi to pálí pojistku č.9 (elektrická zařízení motoru).Neřešil jste to už někdo???
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 29. 07. 2008 21:29

Martan324td píše:žhavení právě přestalo svítit.Ale když začno startovat bez žhavení,tak když to začne chytat rozsvítí se ta zelená.
Obnovim toto tema, mam taky isty problem, viriesil si to? Zevraj i ked je odpalena 1 zhavicka tak sa to nerozsvieti.
Ako zhavenie nesvieti ,ale ked pockam cca 10 s. tak tukne ako ked sa vypne zhavenie, cize zhavenie ide ale nerozsvieti sa zelena kontrolka a ked to natacam (ked toci starter) tak zasvieti zelena.

Da sa zistit ,a ako , ze ked mam odpalenu zhavicku ze ktora to je bez nutnosti rozobrania?

Dikes
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Martan324td
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 04. 2007 09:44
Bydliště: U Karla IV.

žhavení

Příspěvek od Martan324td » 31. 07. 2008 15:25

Vyměnil jsem relé žhavení a vše je ok.
Průměrná rychlost pohybu manželky v obchodě = 2000,- Kč/hod.

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 31. 07. 2008 20:42

sluboxi, rozeber relé žhavení a pročisti kontakty na stykačích, mám stejný problém, kontrolky nesvítí ale auto žhavý, zhavičky nový, jednou už sem to čistil, pak to šlapalo v pohodě, ted se na to chystám znova , zas to blbne :cry:
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
slubox
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1549
Registrován: 16. 06. 2007 21:08
Bydliště: Pov.Bystrica,SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slubox » 31. 07. 2008 20:51

Ok, skusim to tak, dnes mi 2x odpalilo poistku 9 :( zajtra to skusim precistit.

Este stale jedna otazka: Da sa zistit odpaleny zhavic bez jeho vybrania?

Zatial dikes :wink:
DieselPoweR :twisted:
E39 530dat Individual
E30 335i
ex: E30 324d ,,Alpina"

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 31. 07. 2008 20:56

slubox píše:Ok, skusim to tak, dnes mi 2x odpalilo poistku 9 :( zajtra to skusim precistit.

Este stale jedna otazka: Da sa zistit odpaleny zhavic bez jeho vybrania?

Zatial dikes :wink:
DieselPoweR :twisted:
Da se to zjistit, nekde zde na foru je i navod, i ja jsem to vedel, ale zapomel.....

Sundej kryt rele zhaveni, mas tam 6 dratu, kazdej k jednej zhavicce, jsou popsane cisly 1-6. Vem zkousecku. Zapni klicek, zacne zhavit a mer napeti na jednotlivych pinech. Na kontaktu, kde neni napeti, je nefunkcni zhavicka. Jen uz nevim, odkud se pocita prvni valec .....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
radio.shift3r
Příspěvky: 220
Registrován: 29. 07. 2006 08:48
Bydliště: ZR

Příspěvek od radio.shift3r » 01. 11. 2009 22:03

obnovuju toto téma s turbo rychlým dotazem:
zastartovat se má jakmile se "rože" zelená šipka, anebo až po tom co zhasne?
O==II==O é dvacetjednička s dvoulitrem

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 11. 2009 22:53

Může se startovat už jakmile se rožne, ale já startuju až zhasne. Nevim jestli to dělá tak jenom mně, ale po zhasnutí mně to chytne daleko líp než při jejim svícení. Žhavičema to určitě nebude, jsou na autě rok a dělalo to tak i po jejich výměně.

Ono to žhavení při svícení zelené šipky ještě funguje a tzv. "dožhavuje" takže by to tak odpovídalo.

Prostě když startuju při rožnuté šipce, tak to točí o něco dýl, kdyžto když je zhaslá, tak chytne hned. Podle mně to bude jednak tím, že jde do startéru plný proud a jednotka žhavení ho při startovaní nežere (a nebude to asi při hlavním žhavení málo, vzhledem k tomu že je tam 80A pojistka) a taky to bude podle mně tím, že m21 je prostě tak stavěná že bez dožhavování chytá hůř a bez žhavení jako takového by nechytla ani v létě - což jsem taky zažil.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
radio.shift3r
Příspěvky: 220
Registrován: 29. 07. 2006 08:48
Bydliště: ZR

Příspěvek od radio.shift3r » 01. 11. 2009 23:08

Ok, budu to dělat jako Ty řikáš.
O==II==O é dvacetjednička s dvoulitrem

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 02. 11. 2009 13:25

Me se sice zadna zelena sipka nerozsviti, ale po cca 7 vterinach po zhasnuti kontolky zhaveni je znat ze podsviceni palubky rozsviti intezivneji (zmensi se odber), takze nejspis prestane zhavit. Pak chyta podstatne lip protoze baterka toci pouze starterem a nezdima se tema zhavicema...
imho pokud budes mit dobrou baterku tak nastartujes i s mensim poctem funkcnich zhavic. Treba ja poridil Varta silver dynamic 100Ah s 830A startovacim proudem a je to hooodne znat ze starter toci svizneji.

Co se tyce promereni zhavic, tak z ruznych for byli ruzny vysledky. merenim odporu se zdalo jako nespolehlivy. dalsi je osciloskopem promerit prubeh proudu na jednotlivych zhavicich. a vubec nejjednoduzsi je ji vyndat a pripojit natvrdo na baterku a koukat na to jak se rozhavi, pokud se prvne rozsviti konec tak je to v poradku, pokud se bude rozsvicet po cele svoji delce - spatny.
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 02. 11. 2009 13:58

iCeClimber píše:Me se sice zadna zelena sipka nerozsviti, ale po cca 7 vterinach po zhasnuti kontolky zhaveni je znat ze podsviceni palubky rozsviti intezivneji (zmensi se odber), takze nejspis prestane zhavit.
No tak máš nejspíš minimálně jeden ze žhavičů v hajzlu. To rozsvícení zelené šipky totiž mimo jiné znamená, že všechny žhaviče jsou v pohodě. Jakmile se nerozsvítí, tak minimálně jeden buďto blbě žhaví anebo nežhaví vůbec. Co se těch cca 7 vteřin týče, tak ano, máš pravdu, to právě probíhá to dožhavování a měla by svítit ta šipka. Mimo jiné člověk taky konec toho dožhavování pozná taky tak, že v jednotce žhavení, která je (aspoň u E28) z pravé strany pojistkovnice, cvakne relátko - a to docela slyšitelně.
iCeClimber píše:Pak chyta podstatne lip protoze baterka toci pouze starterem a nezdima se tema zhavicema...
To jsem tuším napsal o pár příspěvků výše :)
iCeClimber píše:imho pokud budes mit dobrou baterku tak nastartujes i s mensim poctem funkcnich zhavic. Treba ja poridil Varta silver dynamic 100Ah s 830A startovacim proudem a je to hooodne znat ze starter toci svizneji.
Tuto baterku mám taky a zatim max spokojenost. Tento typ podle mně to td(s) má patřit - člověk se může 100% spolehnout. A taky máš pravdu v tom, že nastaruješ třeba i pouze s třema funkčníma žhavícíma svíčkama (možná i s jednou nevim, to jsem nezkoušel :) ), ale rozhodně to neni ideal. Ostatní válce se sice časem chytí, ale jak řikam, motoru to moc na životnosti nepřidá
iCeClimber píše:Co se tyce promereni zhavic, tak z ruznych for byli ruzny vysledky. merenim odporu se zdalo jako nespolehlivy. dalsi je osciloskopem promerit prubeh proudu na jednotlivych zhavicich. a vubec nejjednoduzsi je ji vyndat a pripojit natvrdo na baterku a koukat na to jak se rozhavi, pokud se prvne rozsviti konec tak je to v poradku, pokud se bude rozsvicet po cele svoji delce - spatny.
Ta poslední zkouška žhavičů mně celkem zaujala. Taky osobně moc tomu měření odporu, průběhu atd. nevěřím. Jednak každý píše jiné hodnoty a za další nové žhavičky nejsou zase taková pálka abych zásel jenom do loterie a utvrzoval se v tom, že jsou ještě dobré a při tom můžou být dávno v hajzlu. Zajímalo by mně, jestli ten poslední test opravdu tak funguje. Každopádně já jsem dycky poznal že jsou žhaviče v prdeli buďto podle té nerozsvicující se čipky, jak jsem psal výše anebo podle toho, jak ten motor za studena chytí - jestli se chyvilku hádá anebo jede jenom na 5 a míň válců, tak je to podle mně známka toho, že některá žhavička už nefunguje tak jak by měla. Samozřejmě pokud tady toto dělá motor i u teplých startů, tak to nebude žhavičkama, ale to je zas o něčem jiném
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět