Elektrické ovládání zrcátek M3

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Elektrické ovládání zrcátek M3

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 12:58

Zdravim, panove, mam dotaz, uz to resim na bmwklubu a nekdo me odkazal, ze uz se to resilo tady, tak to zkousim. Nevim, jestli jste se s tim uz nekdo setkali...
Davam kamaradovi na e36 nove M3 Look zrcatka. Koupil s el. ovladanim, ale kdyz prislo na vec, tak se vyskytl problem... Ovladani puvodnich zrcatek zprostredkovavaly 4 vodice, u novych, M3 Look, jsou to jen 3. Uz nad tim premyslim druhy den a vubec se s tim nemuzu domluvit. Vypada to, ze tam budu muset dat navic rele, nebo to vyresit uplne nejak jinak... Neresili jste nahodou nekdo stejny problem at neobjevuji jiz objevene?

Original konektor jsou draty: bily, hnedy, modry, cerny
nove zrcatka: bily, zeleny, zluty

To asi nebude k nicemu, ale kdyby nahodou... Zkousel jsem to promerovat a kombinace +, -, a 0 v ruznych smerech nastavovani jsou tak silene, ze bez rele mi to asi zapojit nepujde...
Budu vdecny za kazdou radu, diky...

Na obrázku uvádím naměřené hodnoty a co jsem vyzkoumal...

Obrázek

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 12:59

Po par hodinach dalsiho zkoumani:

Vyresil jsem to z casti relatkama, ale nechce se mi je tam moc davat aby to potom ve dverich nemohlo klepat nebo neco, ale to je vedlejsi. Nejradeji bych to vyresil bez nich, ale tudy asi cesta nevede.
S relatkama bych pouzil bily a hnedy jako ovladaci a prepinalo by mi cerny bud nahoru/dolu nebo na doleva/doprava. Modry by zustal spolecny... Pokud ma nekdo jiny napad, nebo reseni, sem s nim ;) Relatka dnes nekoupim, takze je minimalne 1 den na vyreseni jeste...

Zjistil jsem totiz jeste, ze zeleny a bily na m3 look se mi, pravdepodobne pres civku v motorku spojuji, takze opet podpasovka. Teoreticky jsem mel uz namyslene zapojeni bez rele, jen by bylo prohozeno nahoru/dolu, ale toto mi vypalilo rybnik. Nechapu, ale budiz. Uz jsem mel kuchle i zrcatka, jsou to jen velmi jednoduche 2 motorky, logicky, ...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 15:43

Pokud pamatuju, už to tu někdo řešil.

Zkoušel jsem (teoreticky na papíře) udělat zapojení pro origo spínače E30 (nevím jak to má E36).

Jediná nevýhoda = bude cvakat přeřazovací cívka i tom zrcátku, co zrovna není ovládány...

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 15:47

Resilo se to tady, ale byla tam jen spousta rozumu a zadny zaver a realna vec. Nejrealnejsi mi prichazi asi vyjit z puvodniho zapojeni vypinace, pouzit signaly, ktere dava a upravit si je podle sebe pomoci relatka (6 pinu. 2 ovladaci, 2 stale seple- ovladani je vypne, 2 stale vyple- ovladani je sepne. Pokud se mi teda takove podari sehnat). Bude cvakat, ale na druhou stranu, jak casto si clovek serizuje zrcatka a pri nastartovanem motoru to nemuze jit ani poradne slyset.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 15:51

Já bych řekl, že to půjde i bez relátka.

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 15:53

Jak? Uz to resim 2 dny a mam z toho pekne nafouklou hlavu. Pokud bude mit nekdo nejaky tip, nebo zkusenost, budu jen rad. El. schema ovladani jsem jeste nevidel a abych rekl pravdu, ani se mi moc nechce do toho drbat, protoze muze byt jen otazka casu, kdy se nekdo rozhodne, ze tam chce puvodni...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 15:58

Jook píše:Jak? Uz to resim 2 dny a mam z toho pekne nafouklou hlavu. Pokud bude mit nekdo nejaky tip, nebo zkusenost, budu jen rad. El. schema ovladani jsem jeste nevidel a abych rekl pravdu, ani se mi moc nechce do toho drbat, protoze muze byt jen otazka casu, kdy se nekdo rozhodne, ze tam chce puvodni...
Já to zkusím načmárat...

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 16:01

To by bylo super, byl bych vdecny, ale ver tomu, ze jsem prolezl uz snad vsechnu moznou kombinatoriku a nejvic me dostalo to "probijeni", nebo jak si to mam vysvetlit, jinak bych to uz asi mel.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 16:22

Jednu tu mojí vlastní čmáranici jsem našel.

http://img87.imageshack.us/my.php?image=p1010009ec6.jpg

Bohužel nevím, kde mi leží schéma origo vnitřku spínače...

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 16:25

Nevim, jak z toho schematu mam chapat ty motorky... V techto zrcatkach nejsou se tremi kontakty (predpokladam dve vinuti), ale jen se dvema a musi se prepolovat pro opacny chod.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 16:33

Jook píše:Nevim, jak z toho schematu mam chapat ty motorky... V techto zrcatkach nejsou se tremi kontakty (predpokladam dve vinuti), ale jen se dvema a musi se prepolovat pro opacny chod.
Jelikož jsem nikdy neměl v ruce zrcátko se třídrátovým přívodem, je to jen moje špekulace, jak to asi může uvnitř vypadat.

Motůrek samotný má samozřejmě dva přívody, je to obyč. stejnosměr. motor.

Ty cívky s vyvedenými středy jsou dle mýho ty řadící cívky, co mechanicky mění funkci motůrku nahoru-dolů / vpravo-vlevo.
Pokud je sepnuta spínačem funkce "nahoru" nebo "dolů", z pinu 5 nejde + a cívka se nepřepne, protože dostává napětí celá (přes obě vinutí).
Natáhla by tehdy, kdyby šlo 12V jen do tý jedný poloviny.

Zkus jednu věc - změř ohmicky všechny hodnoty na tom zrcátku - měly by být dvě úplně stejný a jedna rozdílná.

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 16:36

Uz tomu z casti rozumim, ale pokud se nemylim, tak to neresi muj problem.
Hlavne jde o to, ze v zrcatku to nevypada temer nijak. Jsou tam dva SS motorky, ktere maji jeden kontakt spolecny a druhy kazdy zvlast. Jinak zadna dalsi elektronika.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 17:53

Aha.
Takže tenhle můj "3-drát" by řešil jen zapojení s řadící cívkou + motůrkem, jak to mám u E30...

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 18:22

Nevim jak to ma e30, ale tady je to nejaky nahradni vyrobce a rozhodne to neni nijak namyslene extremne.
v "jednoduchosti je krasa", ale asi by se to tak nemelo prehanet. Potrebuju vymyslet neco jednoducheho. Z tohoto duvodu se mi porad jevi asi nejrozumnejsi reseni to rele. Predpokladam, ze sehnat rele, ktere mi bude zaroven spinat jeden kontakt a rozepinat druhy asi nebude velky problem...

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 20. 07. 2008 18:30

Jook píše:Nevim jak to ma e30, ale tady je to nejaky nahradni vyrobce a rozhodne to neni nijak namyslene extremne.
v "jednoduchosti je krasa", ale asi by se to tak nemelo prehanet. Potrebuju vymyslet neco jednoducheho. Z tohoto duvodu se mi porad jevi asi nejrozumnejsi reseni to rele. Predpokladam, ze sehnat rele, ktere mi bude zaroven spinat jeden kontakt a rozepinat druhy asi nebude velky problem...
Relátek LUN na 12V s párem přepínacích kontaktů je dost, RPA na 12V taky, ty mají často dokonce tři.

Jook
Příspěvky: 39
Registrován: 09. 04. 2006 15:38
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jook » 20. 07. 2008 18:31

Tak tim padem je to asi vyresene. Nakreslim nejake schema, kdyby to tady nekdo jeste resil. Je to sice Spartanske reseni, ale lepsi nez zadne, kdyz to bude fungovat jak ma...

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 10. 09. 2010 15:02

omlouvám se že otevírám tak staré téma. ale je to téma které přesně potřebuju. jde o zapojení m3 zrcátek do e30.
Ovládání zrcátek: V bužírce jsou tři dráty. Propojit s přepínači (vybavení na vozidle)

a) Zelený je společný pro oba motorky.

b) bílý druhý pol jednoho motorku.

c) žlutý druhý pol druhého motorku.

chtěl sem se zeptat přímo jestli to někdo vyřešil se zapojením. nemám po ruce auto abych se vydal na cestu pokus omyl. Rád bych si to doma připravil aspon na papíře a posléze napojil. Když něco nevím tak se zeptám. předem děkuji za odpovědi :wink:
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 20. 09. 2010 10:32

já sem už vyřešil co jak má být ale chybí mi nějáký elektrikář aby navrhl zázračnou krabičku. schémata mám obvody mám. jen zhotovitel chybí. protože navrhovat něco v elektru není moje. kdyby se někdo našel. tak není problém mu zdělit potřebné informace. :wink:
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Odpovědět