vodni pumpa na ISu
vodni pumpa na ISu
Zdravim,
dnes jsem zacal delat rozborku ISo motoru a vse slo jak po masle az do doby kdy jsem chtel vyndat vodni pumpu. To, ze jeden sroub mi dal pres 20 minut prace jsem prezil, ale po povoleni vsech sroubu vodni pumpa sedi jak privarena na svem miste. Rekl bych, ze vic sroubu nez 4 po obvodu ji nedrzi a ma pri urcitem nasili snahu se lehce pootocit kolem sve osy, ale ven proste nejde. Delam neco spatne nebo mam pouze pech a nic vic nez trpelivost nepomuze?
Diky za info V.
dnes jsem zacal delat rozborku ISo motoru a vse slo jak po masle az do doby kdy jsem chtel vyndat vodni pumpu. To, ze jeden sroub mi dal pres 20 minut prace jsem prezil, ale po povoleni vsech sroubu vodni pumpa sedi jak privarena na svem miste. Rekl bych, ze vic sroubu nez 4 po obvodu ji nedrzi a ma pri urcitem nasili snahu se lehce pootocit kolem sve osy, ale ven proste nejde. Delam neco spatne nebo mam pouze pech a nic vic nez trpelivost nepomuze?
Diky za info V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Re: vodni pumpa na ISu
Máš pech, mě taky celkem držela ale takhle ne, holt přeju hodně trpělivosti a ať jí brzy dostaneš ven. Nic víc než ty 4 šrouby jí nedržej, teď už jen oxidace a vodní kámen, pokud tam někdo lil třeba jenom vodu.Vasa píše:Zdravim,
dnes jsem zacal delat rozborku ISo motoru a vse slo jak po masle az do doby kdy jsem chtel vyndat vodni pumpu. To, ze jeden sroub mi dal pres 20 minut prace jsem prezil, ale po povoleni vsech sroubu vodni pumpa sedi jak privarena na svem miste. Rekl bych, ze vic sroubu nez 4 po obvodu ji nedrzi a ma pri urcitem nasili snahu se lehce pootocit kolem sve osy, ale ven proste nejde. Delam neco spatne nebo mam pouze pech a nic vic nez trpelivost nepomuze?
Diky za info V.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
to je pravda jen bych poupravil to vždycky...mě se většinou tyhle šrouby zlomí pumpu a pak jí dostávám ven opravdu velkým násilím..Chvalda 318iS píše:Asi to víš Vášo, ale ta vodní pumpa tam má ještě dva závity na víc, do kterých našroubuješ šrouby (nevim jakýho rozměru, myslim šestky) a šroubuješ dovnitř... Šrouby se ti opřou o blok motoru a pumpu krásně vylisuješ ven... Takhle to dělám vždycky a ať je na tom pumpa jakkoli, tak vždycky povolí
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Já říkám vždycky protože už jsme to dělali 3x na různých autech a vždycky v pohodě, musí se na to s citem, je to přeci jenom hliníkBMWAK píše:to je pravda jen bych poupravil to vždycky...mě se většinou tyhle šrouby zlomí pumpu a pak jí dostávám ven opravdu velkým násilím..Chvalda 318iS píše:Asi to víš Vášo, ale ta vodní pumpa tam má ještě dva závity na víc, do kterých našroubuješ šrouby (nevim jakýho rozměru, myslim šestky) a šroubuješ dovnitř... Šrouby se ti opřou o blok motoru a pumpu krásně vylisuješ ven... Takhle to dělám vždycky a ať je na tom pumpa jakkoli, tak vždycky povolí


No vidis, to jsem treba nevedel. Zkusim to a doufam, ze budu patrit k tem stastnejsim a pujde ven.Chvalda 318iS píše:Asi to víš Vášo, ale ta vodní pumpa tam má ještě dva závity na víc, do kterých našroubuješ šrouby (nevim jakýho rozměru, myslim šestky) a šroubuješ dovnitř... Šrouby se ti opřou o blok motoru a pumpu krásně vylisuješ ven... Takhle to dělám vždycky a ať je na tom pumpa jakkoli, tak vždycky povolí
Diky za radu.
V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
- tomik
- Příspěvky: 2313
- Registrován: 04. 04. 2004 10:14
- Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
- Kontaktovat uživatele:
Někdy jde,někdy nejde.
Když nejde,tak i ty vočka do ketrých se šroubujou šroubky prasknou...
Když nejde,tak i ty vočka do ketrých se šroubujou šroubky prasknou...
dovoz automobilů,vrakoviště,specializace E30 IS,M3 E30,Alpina.Neregistrován http://tomikauta.webnode.cz
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
takze chci podekovat vsem co radili. Pomoci dvou sroubku se pomalu sunula ven az odskocila. Musim rict, ze takovehle uchyceni pumpy jsem jeste nevidel. Nekdo uz ji asi ven pacil, protoze kdyz jsem ji vytahl tak mela praskle telo uvnitr za tim tesnicim krouzkem.
Je venku mam radost. Diky V.
Je venku mam radost. Diky V.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Vodní pumpa 318is
Díky člověku co založil forum a díky Chvaldo za radu. Šrouby to jsou vskutku M6 a je důležité, tam našroubovat oba a střídavě je utahovat, jinak se pumpa vzpříčí a je vzpurná, proto se asi nazývá v ženském rodě.
Jen nevím jak jí budu přemlouvat zpět, ale to uvidím až vyměním řetěz.
Každopádně moje skore je zatím 1:0 pro kočího
Jen nevím jak jí budu přemlouvat zpět, ale to uvidím až vyměním řetěz.
Každopádně moje skore je zatím 1:0 pro kočího

E21 318 karburator Death Banger
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Re: Vodní pumpa 318is
Gratuluji, moje skóre se změnilo na 4:0cam.aro píše:Díky člověku co založil forum a díky Chvaldo za radu. Šrouby to jsou vskutku M6 a je důležité, tam našroubovat oba a střídavě je utahovat, jinak se pumpa vzpříčí a je vzpurná, proto se asi nazývá v ženském rodě.
Jen nevím jak jí budu přemlouvat zpět, ale to uvidím až vyměním řetěz.
Každopádně moje skore je zatím 1:0 pro kočího

Tak Pumpa je zpět. Při montáži nezklamala. Stejně blbě jak šla ven šla i dovnitř. Doporučuji ji zpě přitahovat postupně střídavým utahování čtyř malých šroubů okolo a nebo jí tam lehce nabouchat gumovým kladívkem. Montáž šrouby není ani tak náročná jak nepříjemná, připomínala mi filmy S. Segala a jeho lamání rukou na všechny způsoby. Stejně jsem sledoval její zaskakování zpět na místo. Ani nevím jestli je dost utažená. Ten hliník je na tohle bezva věc
Poznám až to naplním...
Pro úplné info: šroubů je tam 5. Jeden velkej a šeredně dlouhej na imbus 6 a čtyři malý a krátký na klíč 10. Pokud tam nějakej vydlák nedal něco jiného.

Pro úplné info: šroubů je tam 5. Jeden velkej a šeredně dlouhej na imbus 6 a čtyři malý a krátký na klíč 10. Pokud tam nějakej vydlák nedal něco jiného.

E21 318 karburator Death Banger
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark
E21 316 karburator Blue Storm
E30 318 is Black Horse
E21 320 tc BAUR White Shark