318i m40 spotřeba 60km/h 130 km/h
318i m40 spotřeba 60km/h 130 km/h
Zdravím všechny,
jakou Vám ukazuje okamžitou spotřebu ekonoměr při 13O km/h? Mě ukazuje při 60km/h 6 l a při 130km/h mi ukazuje asi 10l. Nemám ozkoušené kolik to při těchto rychlostech skutečně žere, ale docela mě to znepokojuje. Že by to mělo brát 10 l při konstatní rychlosti atd?´
Jinak jezdím skoro pořád v Brně průměrně za 10,5l, přijde mi to trochu moc, na to, jak všichni říkají, že výhoda 318tky tkví hlavně v nižší spotřebě...
Díky moc za zkušenosti
jakou Vám ukazuje okamžitou spotřebu ekonoměr při 13O km/h? Mě ukazuje při 60km/h 6 l a při 130km/h mi ukazuje asi 10l. Nemám ozkoušené kolik to při těchto rychlostech skutečně žere, ale docela mě to znepokojuje. Že by to mělo brát 10 l při konstatní rychlosti atd?´
Jinak jezdím skoro pořád v Brně průměrně za 10,5l, přijde mi to trochu moc, na to, jak všichni říkají, že výhoda 318tky tkví hlavně v nižší spotřebě...
Díky moc za zkušenosti
ukazatel je orientacni..jak si meril tech 10,5? kolik si toho uz po Brne najezdil, za kolik tankujes a co? je potreba si tyto otazky nejprve zodpovedet a dopatrat se priciny....norma je tak tech 8-9l/100km dlouhodobej prumer.
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Já jezdím též skoro pořád jen po Brně. V létě spotřeba kolem 9ti litranku, v zime jsem pak pod deset nešel. Taky jsem od 1.8ky čekal míň, ale přece jenom je to starší auto a navíc skáče pořád po městě. Takže už se tím odmítám trápit.
Jo a ekonoměr je lepší nesledovat
Jo a ekonoměr je lepší nesledovat

BMW E46 318i tour - takový obyčejný auto
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn
ex Sedmero BMW E38 740i
ex BMW E30 318i kombajn
budha píše:ukazatel je orientacni..jak si meril tech 10,5? kolik si toho uz po Brne najezdil, za kolik tankujes a co? je potreba si tyto otazky nejprve zodpovedet a dopatrat se priciny....norma je tak tech 8-9l/100km dlouhodobej prumer.
Ok odpovím postupně:
změřil jsem jen dlouhodobej průměr, tzn, kolik jsem tam celkově nalil za tři měsíce kolik to mám, deleno kilometrama, žejo... Najezdil jsem tak 1500km. Vychází to prostě celkově na těch 10,5...
Tankuju natural 95, všude možně, občas tam hodím nějakej shall we power.
Jinak v Brně nejezdím v žádných špičkách, většinou ráno bo pak už večer a to už jsou ulice dost prázdné... Tím víc mi ta spotřeba přijde velká:(
Chápu, že ten ukazatel je jen orientační, ale nechápu proč mi ukazuje jednou 6l a jednou 10l, je možné, že i když to ukazuje při té vyšší rychlosti 10l, že si to bere třeba 8l? Chystám se jet třetího do Prahy na metalliccu a nechci moc riskovat, že dám za benál po dálnici tak moc peněz, to bych si radši asi pučil taťkovo mondeo, který sice taky bere ve městě 10l, ale na dálnici si veme tak 6-7 a to má to auto 2 tuny.
Budu moc rád za rady...
Ten ekonoměr není laboratorní měřidlo, je pouze orientační - tedy stejně, jako třeba otáčkoměr, teploměr či palivoměr.Jakub318i píše:[...Chápu, že ten ukazatel je jen orientační, ale nechápu proč mi ukazuje jednou 6l a jednou 10l, je možné, že i když to ukazuje při té vyšší rychlosti 10l, že si to bere třeba 8l?...
Že ti ukazuje při stejný rychlosti auta i otáčkách motoru jednou 8 litrů a jednou třeba 10, je naprosto v pořádku. V tom určitě nelže - pokaždý je jízdní režim trochu jinej, ať už je to vítr, sklonový poměry, pootevření škrtící klapky, povrch vozovky.
Relativní hodnota 10 l/100km při ustálený rychlosti 130 km na 5. stupeň není vůbec nic divnýho. Čím vyšší rychlost, tím větší je odpor vzduchu - těžko se asi dostaneš na cca 6-7 litrů, jako při 90 km/h. Takže pokud to tak při těch 90 máš, nic neřeš.
.
Naposledy upravil(a) Venca dne 21. 05. 2008 18:06, celkem upraveno 2 x.
Já bych taky řekl, že záleží v jakym režimu ten moor jezdí. Jestli s im najedeš ráno 5 km a odpoledne taky, tak se motor ani neprohřeje a samozřejmě žere víc. A na dálky věšinou spotřeba klesá - já jezdim popojždďky do práce a z práce (15 km) cca za 13 litrů dálku Havl Brod - Svitavy - Olomouc - Svitavy - domů sem dal za průměr 8 litrů. Většinu po pěkný silmici za rozumnýho provozu, kdy se to nechalo držet mezi těma 90 - 110 km/h furt
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Venca píše:Víš co je to ten odpor vzduchu?Jakub318i píše:Přece není možný, že by bylo normální, že při rychlosti 130 km/h by to žrala 10? to bych jezdil po dálnici radši 80:D
Vystrč si ruku z okýnka otevřenou dlaní proti směru jízdy při 130 km/h - je to totéž, jako při 80?
A jak se to zobrazuje Vám? A kolik to žere Vám? Při takové rychlosti?
Jestli to žere všem při 130ti 10l, tak je všechno ok...
Dyť to tu píšu - ustálená rychlost po rovině na 5. stupeň cca 6-7 litrů při 90 km/h, dál to leze nahoru se vzrůstající rychlostí.Jakub318i píše:Jestli to žere všem při 130ti 10l, tak je všechno ok...
Při plným plynu tam bude nějakých 18 litrů/100km.
V origo návodu k obsluze E30 jsou k tomu i grafy pro jednotlivý typy motorů.
...
Mne moje ixo papa v priemere na 100km 10-11 litrov co je myslim uplne super spotrebicka a to mu zvyknem obcas poriadne stupit...
V tom priemere je to vzdy..
Podla mna to zalezi aj od toho ako je doladeny motor a v akej je kondicii..Jednemu znamemu zerie M10-ka 318-ka 12litrov 



EX:
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon
u turbinky mám ekonoměr furt za 20 pokud nepustím plyn
ale při dlouhodobem měření to jezdi 8-9 litru svižnou jízdou ale není problem jet za 20 


EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
hlavne nechapu kdo vsichni rikaj ze vyhoda 318ky tkvi ve spootrebe...vyhoda 318ky totiz podle me neni vubec zadna, natoz v tomhle tvrzeni, ja sam mam ozkouseny vsechny motory v E30 a 316i 318i me vzdycky zraly uplne nejvic ze vsech...myslim pri normalni jizde, zatim nejluxusnejc jezdim s 324d a ted 324td, dalky 5,5 az 6,5/100, po praze i td nesetrim ani na chvili a strop mam 9l...dlouhobe praha 8l, jezdim v tomto meste okolo 70ti km za den
s 316i jsem to byl schopen absolvovat nejmene za 13l 


smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
m10
Hoši ja nevim ale ja jsem s byvalou e30 320i jezdil mimo mesto a vesnice nadherne tak do 100 km v hodine za 8 litru a ve meste slusnou jizdou za 10 litru a co vim od znamych tak motor m10 zere a nejede samozrejme tento motor jsem v aute nemel tak nemuzu soudit
Hmm... to se asi hodně projedeš... a jak dlouho ti ta kára vydrží...Riders píše:Mne nefunguje rychlomer ani otackomer ani ekonomer a tak netusim aku mam spotrebuAle tankujem tak za 500 na dva dni.
A auto velmi nesetrim, snazim sa smyknut kazdu zakrutu kde sa da..
![]()
1.8 M40 + spera


MIKI®
ex - Favorit=žere a nejede
ex - BMW 318i OO=[][]=OO
ex - FAVORIT
ex - Fabia RS "tuning"
BMW 316i OO=[][]=OO
GOLF R23 VR5
PUG 405D (dýmovnice)
ex - Favorit=žere a nejede
ex - BMW 318i OO=[][]=OO
ex - FAVORIT
ex - Fabia RS "tuning"
BMW 316i OO=[][]=OO
GOLF R23 VR5
PUG 405D (dýmovnice)