Palubka neukazuje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
morvan
Příspěvky: 28
Registrován: 23. 05. 2008 13:00
Bydliště: Pardubice

Palubka neukazuje

Příspěvek od morvan » 23. 05. 2008 14:00

Zdravím. Mám asi takovej problém: Koupil jsem 324td z 93. roku. Při vše perfrktně fungovalo, vše bez problémů. Koupil jsem natankoval jsem naftu a vyjel k domovu. cca po 10km přestal ukazovat otáčkoměr, ukazatel paliva, spotřeby... zkrátka vše, kromě tachometru. Po zastavení mi nešel ani vypnout motor, ale to už zase chodí (i když netuším díky čemu). Prosím proto o radu co by mohlo být příčinou toho, že kromě tachometru a ukazatele ABS a baterky při otečení klíčku na 2. polohu, nic nefunguje (nesvítí ani kontrolka žhavení, zkrátka nic. Moc děkuju za radu, protože si myslím, že baterie v palubce to asi nebudou. Zdar

Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 23. 05. 2008 22:33

kontakt v palubce ?:) Na nic jinýho bych to dost možná neviděl :)

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 23. 05. 2008 22:48

Co takhle zkontrolovat pojistky?
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Palubka neukazuje

Příspěvek od Venca » 24. 05. 2008 06:10

morvan píše:Zdravím. Mám asi takovej problém: Koupil jsem 324td z 93. roku. Při vše perfrktně fungovalo, vše bez problémů. Koupil jsem natankoval jsem naftu a vyjel k domovu. cca po 10km přestal ukazovat otáčkoměr, ukazatel paliva, spotřeby... zkrátka vše, kromě tachometru. Po zastavení mi nešel ani vypnout motor, ale to už zase chodí (i když netuším díky čemu). Prosím proto o radu co by mohlo být příčinou toho, že kromě tachometru a ukazatele ABS a baterky při otečení klíčku na 2. polohu, nic nefunguje (nesvítí ani kontrolka žhavení, zkrátka nic. Moc děkuju za radu, protože si myslím, že baterie v palubce to asi nebudou. Zdar
Dle tohohle popisu by mi samozřejmě pojistky zajímaly jako první, protože:

1. rychloměr je přes jinou pojistku, než ostatní přístroje

2. kontrolka dobíjení žádnou pojistku nemá

Uživatelský avatar
soraxcz
Příspěvky: 421
Registrován: 18. 10. 2007 21:55

Příspěvek od soraxcz » 24. 05. 2008 09:15

konektory co mas za pristrojovkou... ja je mel zoxidovany rtrosku vycistil a ok ..
a este konektery po volantem..
BMW E30 320i 1987 chromáček <= RIP 23.1.2009

mikess
Příspěvky: 72
Registrován: 25. 05. 2008 10:12
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Palubka neukazuje

Příspěvek od mikess » 25. 05. 2008 17:33

morvan píše:Zdravím. Mám asi takovej problém: Koupil jsem 324td z 93. roku. Při vše perfrktně fungovalo, vše bez problémů. Koupil jsem natankoval jsem naftu a vyjel k domovu. cca po 10km přestal ukazovat otáčkoměr, ukazatel paliva, spotřeby... zkrátka vše, kromě tachometru. Po zastavení mi nešel ani vypnout motor, ale to už zase chodí (i když netuším díky čemu). Prosím proto o radu co by mohlo být příčinou toho, že kromě tachometru a ukazatele ABS a baterky při otečení klíčku na 2. polohu, nic nefunguje (nesvítí ani kontrolka žhavení, zkrátka nic. Moc děkuju za radu, protože si myslím, že baterie v palubce to asi nebudou. Zdar
myslím si že máš někde špatnou nebo zaoxidovanou kostru někde v palubce a nebo na přívodních drátech

morvan
Příspěvky: 28
Registrován: 23. 05. 2008 13:00
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od morvan » 30. 05. 2008 07:49

Jo, problém byl v drátech. Už je to v pohodě. Díky za rady.

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 08. 06. 2012 10:35

Mám stejnej problém ale v E30 325i. Nekuzaje palivoměr,teplota,otáčky,ekonoměr,nesvítí CHECK ani inspekce a nejde ani větrák.Při zapnutí klíčku do 2 polohy svítí ABS a dobíjení,po nastartování asi 2 vteřiny ukazujou otáčky i ekonoměr palivo a teplota mají snahu něco ukázat a pak to padne a nic.Můžeš napsat zhruba v jakých místech jsi měl problém s kabelama?? Díky

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 08. 06. 2012 11:59

Tak jak jsem se tu dočetl tak jsem omrknul pojistky č.10,21. A č.10 byla vypálená,vyměnil jsem a vše fungovalo jako předtím jenže tak 10 sekund pak zas praskla takže asi kabeli za palubkou???

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 06. 2012 23:13

radio
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DjSeby
Příspěvky: 249
Registrován: 19. 05. 2012 16:39
Bydliště: Kladno, Praha

Příspěvek od DjSeby » 09. 06. 2012 06:59

zkus odpojit baterku,pak dej jinou pojistku a jeste se podivej jestli se ti nekde treba prodreny kabel,nebo ustrizeny kabel treba u radia nedotyka kostry. jinak pojistka cislo 10 je od kontrolek a budiku a 21 je od pameti radia,vnitrniho osvetleni a stejne jako 10. od kontrolek.
Takze nejdriv bych odpojil baterku,pojistky bych vymenil meli by tam byt 7,5 amp pak prekontroloval kabely za radiem,palubovkou ( prodrene,roztrepene ustrizene) popripade kdyby se ti nezdal nejaky konektor tak ho prostrikni kontaktolem a pak prekontroluj kostru jestli neni zaoxidovana ;) pak zkus opet zapojit baterku a dej vedet ;)

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 09. 06. 2012 14:28

Už jsem to prošel od rádia až k pedálům a všechny kabeli kostry i konektory vypadaj v pořádku,jediný co jse změnilo je to že pojistka praskne hned po zapnutí klíčku.Takže už jsem na to asi narazil ale nevím kde.Mám se detailně zaměřit na kabeli od rádia??

Uživatelský avatar
DjSeby
Příspěvky: 249
Registrován: 19. 05. 2012 16:39
Bydliště: Kladno, Praha

Příspěvek od DjSeby » 09. 06. 2012 14:54

Tak za zkoušku nic nedáš já mám třeba v pulce ustipaný některé kabely od rádia a musim je komplet vymenit i s kabely do autozapalovače který mě taky nejde. Ještě zkus skouknout pojistkovku jestli v ni neni voda a popřípadě nějáký dotek na nesprávných místech. A odpoj radio a zkus tam dám o něco silnější pojistku jeslti jí to taky odpálí. Mě ta vymena za silnější před 3 roky vyřešila problem u Citroenu BX ;) hodně štěstí

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 09. 06. 2012 15:25

Stou pojistkou už jsem to zkoušel,30A mi prdne jak nic,pomohlo by mi schéma kdyby někdo měl.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 06. 2012 15:57

jandouch píše:Stou pojistkou už jsem to zkoušel,30A mi prdne jak nic,pomohlo by mi schéma kdyby někdo měl.
1.
Pokud se pálí pravidelně 30A pojistka na pozici 10, jde o tvrdej zkrat.
Odpojil bych baterku a rovnou hledal ohmetrem.
Pro úplnost bych prohlídl relé K7 - jeho vinutí je napájený taky přes pojistku 10.

2.
Odkazy na schémata hledej ve FAQ.

.

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 09. 06. 2012 16:01

A kde najdu relé K7 je to nějak označené.V pojistkovce jsou 4 relé a u nádobky na servo jsou tři.Pak jsem našel ještě jedno pod volantem u jednotky?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 06. 2012 16:11

jandouch píše:A kde najdu relé K7 je to nějak označené.V pojistkovce jsou 4 relé a u nádobky na servo jsou tři.Pak jsem našel ještě jedno pod volantem u jednotky?
Ty nemáš na pojistkovce označený pozice?

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 09. 06. 2012 16:14

Nejspíš mám zkusím to omrknout :D A jak jsi psal že by jsi to měřil ohmmetrem to se delá jak? Mám multimeter,tam jde taky nastavit odpor ale jestli můžeš poradit jak přesně měřit??

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 06. 2012 16:27

jandouch píše:Nejspíš mám zkusím to omrknout :D A jak jsi psal že by jsi to měřil ohmmetrem to se delá jak? Mám multimeter,tam jde taky nastavit odpor ale jestli můžeš poradit jak přesně měřit??
Při hledání zkratu v tomhle případě je nutný měřit odpor mezi kontaktem, kam se zasouvá pojistka na straně ke spotřebičům a kostrou, přitom postupně odpojovat jednotlivý konektory a hlídat hodnotu na displeji.
Pokud neumíš měřák obsluhovat, bude lepší si vyžádat někoho znalýho.

Nejjednoduší pro tebe bude odpojit rádio a konektory z přístrojovky, při postupným zapojování poznáš, kterej pojistku spálí...

.

Uživatelský avatar
jandouch
Příspěvky: 24
Registrován: 09. 08. 2011 16:46
Bydliště: Horní Slavkov

Příspěvek od jandouch » 09. 06. 2012 17:21

relé K7 jsem vyměnil a nic se nezměnilo.Mám odpojené rádio i oba konektory do budíků i žlutej do BC a i když je to všechno odpojeny tak to spálí pojistku hned :cry: už jsem z toho neštastnej,vytahal jsem snad všechny kabeli coš jsem vůbec nechtěl protože už to nikdy nebude jako originál a pořád nic :cry:

Odpovědět