Divné chovanie voľnobežňáku... VYRIEŠENÉ!!!

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Divné chovanie voľnobežňáku... VYRIEŠENÉ!!!

Příspěvek od SlimShady » 20. 04. 2004 20:08

...tak som tu zas, zakúpil som voľnobežný ventil od MADmaniaca, uňho to fungovalo v pohode (vidieť som nevidel, ale nemám dôvod prečo mu neveriť), u mňa to robí kixy. Najprv som to namontoval doma a 5 minút to šlo ok, voľnobeh okolo 600rpm, a po 5. minútach to kleslo, 400, 300, motor akoby chcípal, ale nechcípol, len sa to trhalo kvôli veľmi nízkemu voľnobehu, a bolo z výfuku cítiť nespálený benzín... trochu som to roztočil pedálom plynu, a zas to kleslo. Tak som to sundal a dal tam tú mechanickú náhradu čo som tam mal, s tým to ide ok. Tak mi nemenovaný user poradil že som trubka, bo pred montážou som mal odpojiť batériu, a tým akoby "zresetujem" ŘJ... zmysel to dávalo, tak som to včera skúsil. Namontoval som zas ventil, voľnobeh v pohode, vravím si ok. Včera to šľapalo celý deň bez jediného problému. Dnes to začalo zas, či bol motor rozohriaty, alebo studený a naštartovaný po 2-hodinovom stání na parkáči, zas tie otáčky chodili okolo 400, niekedy o trošku menej, motor zas akoby chcípal, ale nechcípol úplne, proste haluz, škaredý to zvuk a týranie motora tým ventilom sabotérom. Tak sa pýtam, v čom môže byť chyba?

Jop, a je to Eta, r.v.86, lambda je vadná takže odpojená... vďaka za názory a možné rady. Teraz som tam dal zas mechaniku, pre istotu to tam nedám pokiaľ nezoženiem lambdu... :roll:
Naposledy upravil(a) SlimShady dne 21. 04. 2004 12:21, celkem upraveno 1 x.
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 20. 04. 2004 20:53

Čau Eťáku :D ,
projdi si fórum a najdi článek "Problémy s volnoběhem u M20/M40". Vyplývají z něho tyto možnosti:
1) špatný volnoběžný ventil
2) špatný snímač škrtící klapky
3) netěsnost v sacím potrubí
4) lambda sonda (ale zde by otáčky na volnoběh měly spíš pravidelně kolísat).
A zato, že jsem provedl zmíněný výtah z článku bych od tebe rád zjistil něco ohledně tý zatracený lambdy. Mám taky etu, když je to studený, tak to na volnoběh chcípá. Na benál i na plyn. A když se to pořádně ohřeje, tak na benál mi při volnoběhu pravidelně kolísají otáčky po cca 3 seundách od 800-1500. Mám podezření na lambdu. Co to dělá tobě? A jakou tam máš? Já myslím že u mě je 2-drátová. Chci jí vyměnit, ale za jetou tu chtějí kolem 800,- , nová prej 3.500,-. Tak nevim - kupovat ojetou, to můžou být pěkně vyhozené peníze a navíc když se problém nevyřeší, tak vlastně nevím jestli to bylo nebo nebylo tímhle (viz tvůj ventil). Taky se tu řešilo, že na 318 jde lambda z Felicie 1.6 a dál že se dělají lambdy v druhovýrobě. Nevíš co s tím? Dík za odpověď.

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 20. 04. 2004 21:15

Ja mam ted volnobeh pri studenym motoru asi 950-1000, po zahratu 400-500 a nejspis je to teplotnim cidlem..
5er

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 04. 2004 21:29

Asi brecim dobre ale na spatnem hrobe, panove, chtelo by to ke kazdemu problemu napsat jaky motor popr. jaky system zapalovani/vstrikovani tam je. Co mas v aute, Proxi?

U 325e/i je to jednoduche, tam je pouze Motronic, ale napriklad 320i byla L-Jetronic (bez KATu), LE-Jetronic (nerizeny KAT), LU-Jetronic (KAT & Lambda sonda) a nebo Motronic (s KATem i bez). Reseni problemu volnobehu nebo studenych startu je dost odlisne u Motronic a Jetronic.

Muzete si bud dat typ primo do podpisu misto hybacich obrazku nebo to pokazde napiste do prispevku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 20. 04. 2004 21:47

2 Rotten: napisem sem zajtra, teraz uz idem spat... ostatnym vdaka tiez :wink:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 04. 2004 22:47

Mám 320i Motronic. studený štart vcelku O.K., otáčky cca 1300, po prekročení modrého poľa klesne na 950-1000. Túto hodnotu som nastavil ja dorazovou skrutkou (prasárna, ja viem), lebo keď to pustím voľne až tak, že mi cvakne spínač voľnobehu, ktorý je dobrý, mám otáčky 550-600 a to sa mi zdá už málo. Z takto nízkeho voľnobehu viním
1. snímač DME na veľkej remenici
2. snímač studeného alebo teplého štartu
3. lambdu.

Ten nemenovaný user v Slimovom príspevku som ja :lol:

2 Slim: nemáš dieru v saní?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 20. 04. 2004 22:54

Max-Max píše:... mám otáčky 550-600 a to sa mi zdá už málo. Z takto nízkeho voľnobehu ...
Me to na volnobeh taktez ukazuje 600 rpm (325i Motronic KAT), ale motor bezi naprosto klidne a tak to nechavam tak. Kdo vi, zda ukazuje otackomer spravne :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 04. 2004 23:02

Najviac ma sere, že aj v múdrej knihe je viac údajov pre voľnobežné otáčky: 650, 750, 800, 850. Tých 850 sa mi zdá nejreálnejších.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
BlackM
Příspěvky: 234
Registrován: 10. 03. 2004 19:10
Kontaktovat uživatele:

Kolísání otáček

Příspěvek od BlackM » 21. 04. 2004 00:10

Řeším teď to samý s 325i a ráno jedu k jednomu majstroj na diagnostiku. Když jsem mu popisoval závadu, hned mi řekl, že lambdou to nebude, protože ta prej začíná makat až když se motor trochu ohřeje. Mě začaly otáčky kolísat potom, co jsem svezl jednoho kámoše a trošku jsem tomu dával na prdel. Když jsem pak přijel domů, lítaly otáčky od 500-2500 a na motoru by se dalo grilovat. Druhej den jsem to nastartoval a než se motor ohřál, bylo vše O.K. Teď to kolísá jak za studena, tak za tepla. Hned jak zjistím příčinu, dám Vám vědět, ať nekupujete součástky zbytečně...

BlackM....W

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 21. 04. 2004 07:37

Prox píše:Ja mam ted volnobeh pri studenym motoru asi 950-1000, po zahratu 400-500 a nejspis je to teplotnim cidlem..
Proxi, podle myho to teplotni cidlo pro RJ neni. Ja jsem to kdysi menil - koupil jsem nove a nic se nezlepsilo. Hledal bych to bud u snimace klapky a nebo jeste lepe ve vaze vzduchu - bud je vytahana pruzinka a nebo vadne teplotni cidlo ve vaze :?
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Rotten
Příspěvky: 436
Registrován: 13. 03. 2003 15:10
Bydliště: Ostrov

Příspěvek od Rotten » 21. 04. 2004 08:20

Ve váze vzduchu je teplotní čidlo? A u všech motorů nebo jenom nějakých? Já mám k váze zvnějšku připevněný čidlo, který údajně měří atmosférický tlak. Prosím rozveď to trochu. Dík.

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 21. 04. 2004 08:53

Rotten píše:Ve váze vzduchu je teplotní čidlo? A u všech motorů nebo jenom nějakých? Já mám k váze zvnějšku připevněný čidlo, který údajně měří atmosférický tlak. Prosím rozveď to trochu. Dík.
jj, meri teplotu nasavaneho vzduchu. Melo by to snad byt u vsech... :idea:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 04. 2004 12:19

Ace píše:
Rotten píše:Ve váze vzduchu je teplotní čidlo? A u všech motorů nebo jenom nějakých? Já mám k váze zvnějšku připevněný čidlo, který údajně měří atmosférický tlak. Prosím rozveď to trochu. Dík.
jj, meri teplotu nasavaneho vzduchu. Melo by to snad byt u vsech... :idea:
Tak to mi je novinka. Kde v riti je schované? Tam som problém nehľadal.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 21. 04. 2004 12:21

Uz nemam problem s volnobehom :lol: 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 04. 2004 12:48

SlimShady píše:Uz nemam problem s volnobehom :lol: 8)
Ani s podvozkom, ani s výfukom, ani s interiérom.... :cry:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SlimShady » 21. 04. 2004 12:53

Max-Max píše:
SlimShady píše:Uz nemam problem s volnobehom :lol: 8)
Ani s podvozkom, ani s výfukom, ani s interiérom.... :cry:
:lol: 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 21. 04. 2004 14:54

Prodano, nebo zboreno? Ci snad ukradeno?

EDIT: Uz vidim
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 21. 04. 2004 18:00

Ace píše:
Prox píše:Ja mam ted volnobeh pri studenym motoru asi 950-1000, po zahratu 400-500 a nejspis je to teplotnim cidlem..
Proxi, podle myho to teplotni cidlo pro RJ neni. Ja jsem to kdysi menil - koupil jsem nove a nic se nezlepsilo. Hledal bych to bud u snimace klapky a nebo jeste lepe ve vaze vzduchu - bud je vytahana pruzinka a nebo vadne teplotni cidlo ve vaze :?
No vec se ma tak, ze pokud tohle cidlo odpojim, je volnobeh OK, tak z toho usuzuju ze to bude tim. Blbne mi to dost skokove, jednou jsem hejbal dratama prave od toho cidla a pak to slo v pohode no a nedavno se auto zvedlo na gever, vymenili kola, pustilo dolu a hle uz to zas blblo :lol:
5er

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6344
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 21. 04. 2004 18:02

No tak bych videl problem mozna v nejakym kontaktu nebo zlomenym kabliku...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 21. 04. 2004 18:04

Fx píše:No tak bych videl problem mozna v nejakym kontaktu nebo zlomenym kabliku...
Kontakty jsem proveril, takze mozna kablik, no uvidim..
5er

Odpovědět