Vibrace.

Pokec E30 pozitivních lidí - aneb to, co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
sejcek
Příspěvky: 146
Registrován: 02. 02. 2004 22:49
Bydliště: Dašice

Vibrace.

Příspěvek od sejcek » 19. 04. 2004 19:57

Čus E30-ky, tenhle problém mě trápí už od loňska. Když jedu s liťákama tak kolem 140 a výš začne se mi chvět celí auto ale děsně, loni jsem si myslel že je to tím že mám kola namáčklí strašně na tlumičich ale letos to dělá taky a to jsem tam dal 2 a 3 cm podložky, kola mám vyvažovaný nově, geometrii jsem dělal loni a chlápek co mi zkpouknul pneu tvrdí že tam boule nejsou. Netušíte čím by to mohlo být jestli je to kolama, čepama nebo něco závažnějšího? DIK

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 19. 04. 2004 20:32

Jsou kola vystredena za centralni diru?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 19. 04. 2004 20:32

řešil jsem to loni.na tuhle sezonu jsem dal vymezovací kroužky na střed a mam klid.tomik

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 19. 04. 2004 20:34

koukam že jsme se trefili uplně stejně do minuty.tomik

Uživatelský avatar
sejcek
Příspěvky: 146
Registrován: 02. 02. 2004 22:49
Bydliště: Dašice

Příspěvek od sejcek » 19. 04. 2004 20:36

Právě že to jsou kola z 19cky tak je tam větší dira, myslel jsem zě to šrouby vyrovnaj. to sem myslel že to nedělá protože to začne vždy tak ve 140. Co to je za vymezovací kroužky?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 19. 04. 2004 20:40

ja to kroužek který strčíš do středové díry disku a ten ti vymazí vuli na nasunutí kola na náboj

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 19. 04. 2004 20:42

šrouby to neudržej.ja to zjistil až v německu na dálnici a to jsem myslel že vycáknu.tomik

Uživatelský avatar
sejcek
Příspěvky: 146
Registrován: 02. 02. 2004 22:49
Bydliště: Dašice

Příspěvek od sejcek » 19. 04. 2004 20:47

Kde bych je sehnel? Za kolik jsi je splašil? Jednou jsem ale letěl domu okoli 170 a ani ťuk to jsem se jednou zas kloudně projel.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 19. 04. 2004 20:48

sejcek píše:Právě že to jsou kola z 19cky tak je tam větší dira, myslel jsem zě to šrouby vyrovnaj. to sem myslel že to nedělá protože to začne vždy tak ve 140. Co to je za vymezovací kroužky?
Jak pise Tomik, silonovy krouzek s vnitrnim prumerem 57,1 a vnejsim podle diry v kole. Bud je koupis u nejakeho prodejce disku nebo si je nech vytocit od nejakeho prumerne zdatneho soustruznika.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 19. 04. 2004 20:56

mě to vybrovalo JEN 135-145.daj se koupit všude kde prodavaj al.kola.šikovnej soustružnik to ma hned.tomik

Uživatelský avatar
sejcek
Příspěvky: 146
Registrován: 02. 02. 2004 22:49
Bydliště: Dašice

Příspěvek od sejcek » 19. 04. 2004 21:02

No o mě od těch 135 až kam to jen jde. Tak to musim objehnout nějaký shopy a něco si sehnat abych mohl zas jezdit. Jo a ještě abych nemusel zakladat novej odkaz. jaký tam máte repro vzadu??

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 20. 04. 2004 21:00

kmita to okolo 140km/h protoze pri teto rychlosti zacne resonovat zaves kola. Drobne odchylky resonancni frekvence jsou dane ruznou hmotnosti disku a pneumatik, brzd. Pri vyssich rychlostech by se kmitani melo zmensovat, ale asi by to nikdo nemel zkouset paklize to vrkla moc :!:

:twisted: muze ulitnout kolo :twisted:

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 21. 04. 2004 11:55

samiq píše:kmita to okolo 140km/h protoze pri teto rychlosti zacne resonovat zaves kola. Drobne odchylky resonancni frekvence jsou dane ruznou hmotnosti disku a pneumatik, brzd. Pri vyssich rychlostech by se kmitani melo zmensovat, ale asi by to nikdo nemel zkouset paklize to vrkla moc :!:

:twisted: muze ulitnout kolo :twisted:
Rezonance je svině !!!
Trošku odbočím, protože jste problém vyešili.
Rezonance jsou všude - otázka vlastních kmitů,...... je to docela důležitá věda.
Ale moje otázka se týká motoru. A to, že největší hluk z motoru mi vychází při cca 2000 až 2300 ot/min.Myslím, že to je způsobeno tím, že v těchto otáčkách je motor honěnej nejvíc, ale hlavně tím, že v rozsahu těchto otáček dochází k rezonanci. Měl jsem to u dvoulitru, teď to mám u 2.5i oboje M20.
Domnívám se správně - je to rezonancí?
Předpokládám, že třeba M30, M10, M40,... to budou mít v jinejch otáčkách.

:roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 04. 2004 12:08

Mne rezonuje motor od 1900-2300, takže to bude asi fakt rezonancia, ale rád by som sa toho zbavil.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 21. 04. 2004 12:15

U kazde sebelepe vyvazene rotujici soucasti existuji tzv. kriticke otacky, kde jsou nejvetsi vibrace. Do te doby zdanlive nic, po prekroceni taky. Dulezite tedy je, aby se toto spektrum kritickych otacek preklenulo co nejrychleji a minimalizovalo se dynamicke namahani zpusobene kmitanim.
A zadny povrch neni idealne hladky :lol: 8) kurna to by ze me mel pan profesor radost co si este pamatuju 8)

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BaVomil » 21. 04. 2004 13:15

rezonance pro lajiky:
Každá součást, nebo smontovaný části, maj své vlastní rezonanční frekvence, kerejch je teoreticky nekonečný počet ale pouze prvních pár z nich maj dostatek energickýho obsahu nato aby byly problematický.
Dyš ňáká těch frekvencí souhlasí s násopkem votáček motóru tak se ta součáska vzruší a vibruje. No a dyš ta frekvence je to ve slyšitelným spektru tak to dělá bordel.
U kol, diš je souhlas s votáčkama kola a rotující hmota ja nevyvážená tak celá nevodpružená hmota začne skákat.
Nevodpružená hmota ja fše mezi pružinou a zemí.

Uživatelský avatar
sejcek
Příspěvky: 146
Registrován: 02. 02. 2004 22:49
Bydliště: Dašice

Příspěvek od sejcek » 24. 04. 2004 10:23

me to s tema vymezovacíma kroužkama nepujde protože mám podložky bez náboje. Takže toho vybrování se asi nezbavím? Mohli by se mě povolit šrouby při delší jízdě když to bude vybrovat? Co jsem si tak vyvodil z vašich odborných výkladů tak mám asi vyměnit kola za něco novýho nebo si nechat vyměnit podložky za ty s nábojem. Pochopil jsem to správně? CUS

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Příspěvek od Prox » 24. 04. 2004 10:31

Povolit srouby klidne mohli, malem sem takovym zpusobem ztratil LZ kolo :lol:
5er

Odpovědět