Vibrace.
Vibrace.
Čus E30-ky, tenhle problém mě trápí už od loňska. Když jedu s liťákama tak kolem 140 a výš začne se mi chvět celí auto ale děsně, loni jsem si myslel že je to tím že mám kola namáčklí strašně na tlumičich ale letos to dělá taky a to jsem tam dal 2 a 3 cm podložky, kola mám vyvažovaný nově, geometrii jsem dělal loni a chlápek co mi zkpouknul pneu tvrdí že tam boule nejsou. Netušíte čím by to mohlo být jestli je to kolama, čepama nebo něco závažnějšího? DIK
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jsou kola vystredena za centralni diru?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Návštěvník
-
Návštěvník
-
Návštěvník
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jak pise Tomik, silonovy krouzek s vnitrnim prumerem 57,1 a vnejsim podle diry v kole. Bud je koupis u nejakeho prodejce disku nebo si je nech vytocit od nejakeho prumerne zdatneho soustruznika.sejcek píše:Právě že to jsou kola z 19cky tak je tam větší dira, myslel jsem zě to šrouby vyrovnaj. to sem myslel že to nedělá protože to začne vždy tak ve 140. Co to je za vymezovací kroužky?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Návštěvník
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Rezonance je svině !!!samiq píše:kmita to okolo 140km/h protoze pri teto rychlosti zacne resonovat zaves kola. Drobne odchylky resonancni frekvence jsou dane ruznou hmotnosti disku a pneumatik, brzd. Pri vyssich rychlostech by se kmitani melo zmensovat, ale asi by to nikdo nemel zkouset paklize to vrkla moc![]()
muze ulitnout kolo
Trošku odbočím, protože jste problém vyešili.
Rezonance jsou všude - otázka vlastních kmitů,...... je to docela důležitá věda.
Ale moje otázka se týká motoru. A to, že největší hluk z motoru mi vychází při cca 2000 až 2300 ot/min.Myslím, že to je způsobeno tím, že v těchto otáčkách je motor honěnej nejvíc, ale hlavně tím, že v rozsahu těchto otáček dochází k rezonanci. Měl jsem to u dvoulitru, teď to mám u 2.5i oboje M20.
Domnívám se správně - je to rezonancí?
Předpokládám, že třeba M30, M10, M40,... to budou mít v jinejch otáčkách.
BMW The Ultimate Driving Machine
U kazde sebelepe vyvazene rotujici soucasti existuji tzv. kriticke otacky, kde jsou nejvetsi vibrace. Do te doby zdanlive nic, po prekroceni taky. Dulezite tedy je, aby se toto spektrum kritickych otacek preklenulo co nejrychleji a minimalizovalo se dynamicke namahani zpusobene kmitanim.
A zadny povrch neni idealne hladky
kurna to by ze me mel pan profesor radost co si este pamatuju 
A zadny povrch neni idealne hladky
rezonance pro lajiky:
Každá součást, nebo smontovaný části, maj své vlastní rezonanční frekvence, kerejch je teoreticky nekonečný počet ale pouze prvních pár z nich maj dostatek energickýho obsahu nato aby byly problematický.
Dyš ňáká těch frekvencí souhlasí s násopkem votáček motóru tak se ta součáska vzruší a vibruje. No a dyš ta frekvence je to ve slyšitelným spektru tak to dělá bordel.
U kol, diš je souhlas s votáčkama kola a rotující hmota ja nevyvážená tak celá nevodpružená hmota začne skákat.
Nevodpružená hmota ja fše mezi pružinou a zemí.
Každá součást, nebo smontovaný části, maj své vlastní rezonanční frekvence, kerejch je teoreticky nekonečný počet ale pouze prvních pár z nich maj dostatek energickýho obsahu nato aby byly problematický.
Dyš ňáká těch frekvencí souhlasí s násopkem votáček motóru tak se ta součáska vzruší a vibruje. No a dyš ta frekvence je to ve slyšitelným spektru tak to dělá bordel.
U kol, diš je souhlas s votáčkama kola a rotující hmota ja nevyvážená tak celá nevodpružená hmota začne skákat.
Nevodpružená hmota ja fše mezi pružinou a zemí.
me to s tema vymezovacíma kroužkama nepujde protože mám podložky bez náboje. Takže toho vybrování se asi nezbavím? Mohli by se mě povolit šrouby při delší jízdě když to bude vybrovat? Co jsem si tak vyvodil z vašich odborných výkladů tak mám asi vyměnit kola za něco novýho nebo si nechat vyměnit podložky za ty s nábojem. Pochopil jsem to správně? CUS
