324TD touring - pár dotazů

Cokoliv o čem se dá psát v souvislosti s BMW.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jzxr
Příspěvky: 84
Registrován: 10. 03. 2008 13:40
Bydliště: Praha, Chrudim

324TD touring - pár dotazů

Příspěvek od jzxr » 10. 04. 2008 15:41

-po kolika km měnit rozvody?
- něco rachotí v motoru, měl jsem za to že by to mohlo být ložisko spojky ale měl by to být údajně setrvák, je to možný?
-zespodu je dost chycený šíbr (manuální), je složitý ho vyměnit?
-hučí přední ložisko, mění se pouze ložisko nebo celý pherson?

díky

Dave 80
Příspěvky: 133
Registrován: 19. 03. 2008 21:09
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Dave 80 » 10. 04. 2008 18:34

Zdar mám td sedan takže:rozvody dělám po 80 000km,v příručce je psáno že když měníš náboj je to jeden kus s ložiskem,tak ho můžeš použít jen jednou ale já ho z jednoho auta sundal na druhy nandal a v poho.Na šíbr musíš mit silný nervy ale pokud jsi trochu šikovnej tak to pujde a s tím motorem těžko říct je potřeba to slyšet. :wink:
BMW DAVE
324 td,320i cabrio,525d touring

BMW324M3
Příspěvky: 556
Registrován: 01. 08. 2007 18:43
Bydliště: Běstovice

Příspěvek od BMW324M3 » 10. 04. 2008 21:29

no tak s tim motorem to je těžký to by chtělo fakt slyšet. Taky dělám rozvody po 80 t km a ten šíbr není tak složitej práce tak na pul hoďky pokud malinko víš jak na to

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: 324TD touring - pár dotazů

Příspěvek od Vasa » 10. 04. 2008 22:26

jzxr píše: - něco rachotí v motoru, měl jsem za to že by to mohlo být ložisko spojky ale měl by to být údajně setrvák, je to možný?
Tvuj popis by mohl znamenat spoustu zavad, ale kdyz uz jsi nakousl ten setrvak...: TD by melo mit tzv. Twin mass flywheel - slangove do CZ: dvouhmotnostni setrvak. Casem se v tomto certovo vynalezu unavi nektere komponenty z nichz se sklada a pak by to mohlo vydavat zvuky ktere popisujes. Dale by jsi mohl vypozorovat nejake vybrace v urcitem rezimu zatizeni a otackek. Nelze to takhle od stolu spolehlive identifikovat.
Kazdopadne ja jsem ho uz na M50 take menil, protoze mi v nem neco odeslo a motor mel velkou snahu z toho auta utect pryc :lol:
Kazdopadne se tento problem neresi snadno neb kazdy pouzity je sazka do loterie a novy stoji od 14tis. vyse...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 11. 04. 2008 10:22

Zmizi ten rachot po seslapmuti spojky?
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
Lospiratos
Příspěvky: 957
Registrován: 12. 03. 2006 20:33
Bydliště: Praha7

Příspěvek od Lospiratos » 11. 04. 2008 15:52

PÍŤÁK píše:Zmizi ten rachot po seslapmuti spojky?
lozisko
Obrázek
E31 850ci 6tikver
E36 1.8i touring ///MRD packet
Hotentot For life :)

Uživatelský avatar
jzxr
Příspěvky: 84
Registrován: 10. 03. 2008 13:40
Bydliště: Praha, Chrudim

Příspěvek od jzxr » 13. 04. 2008 21:03

díky za reakce. po sešlápnutí spojky se nic nezmění a vypadá to na ten setrvák. dělá to hlavně při volnoběhu a je to fakt rachot jako když je úplně vysypaný ložisko:) asi se po něm začnu pomalu shánět, motor si jinak přede nádherně a tohle to dost kazí. že je to čertův vynález prohlásil i můj "dvorní mechanik", prohlásil něco jako "tohle tam dávali schválně aby se to muselo měnit".
rozvody mám včera vyměněný tak mám na 80t. klídek
že je vyměnit šíbr práce na půl hodiny se nádherně čte ale já to nikdy nedělal tak to asi bude trochu problémek co? vyndává se vrchem nebo spodem?
ještě jednou díky všem za pomoc

Uživatelský avatar
PÍŤÁK
Příspěvky: 850
Registrován: 12. 10. 2006 10:52
Bydliště: Praha

Příspěvek od PÍŤÁK » 14. 04. 2008 13:25

Lospiratos píše:
PÍŤÁK píše:Zmizi ten rachot po seslapmuti spojky?
lozisko
Kdyby ten rachot zmizel po seslapnuti spojky tak to dela prevodovka, naopak kdyby se to po seslapmuti objevilo tak to dela spojkovy lozisko
e24 635csi & e28 m535i & e28 524td

Uživatelský avatar
jzxr
Příspěvky: 84
Registrován: 10. 03. 2008 13:40
Bydliště: Praha, Chrudim

Příspěvek od jzxr » 14. 04. 2008 13:53

ani při sešlápnutí ani při vyšlápnutí spojky se nezmění vůbec nic a tak mě vylučovací metodou zbývá jenom ten setrvák

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 14. 04. 2008 15:10

jzxr píše:ani při sešlápnutí ani při vyšlápnutí spojky se nezmění vůbec nic a tak mě vylučovací metodou zbývá jenom ten setrvák
a jak se to chova pri jizde? ma to snahu vibrovat?

pokud chrasti jak popisujes tak to by musel byt uplne na "kasi"... kdyz se to stalo mne tak to delalo s celym autem takovou paseku, ze mne ty vibrace malem vyhodily z auta ven
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
jzxr
Příspěvky: 84
Registrován: 10. 03. 2008 13:40
Bydliště: Praha, Chrudim

Příspěvek od jzxr » 14. 04. 2008 15:57

za jízdy se auto chová naprosto normálně, vlastně to rachotí jenom při volnoběhu a když trochu přidám (třeba na 1000ot.) tak to přestane. žádné vibrace, nic, jenom rachocení a zvuk to má jako vysypaný přidřený ložisko. občas to při tom rachocení i nepatrně stáhne otáčky motoru (při volnoběhu), musí to být něco přidřenýho. je to rachot jako když je totálně K.O. ložisko kola a stejně tak to i drhne, ale jak jsem psal při sešlápnutí spojky i vyšlápnutí se vůbec nic nezmění a řadit jde pěkně.

Odpovědět